Răsturnare de situaţie în scandalul Dieselgate: Bosch, acuzată că a dezvoltat pachetul software pentru păcălirea testelor de emisii

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 18.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul german Bosch este acuzat că a dezvoltat în strânsă colaborare cu Volkswagen pachetul software pentru păcălirea testelor de emisii din cadrul dosarului Dieselgate.

Scandalul Volkswagen este departe de a se încheia. Chiar dacă în ultimele luni singurele informaţii au fost legate de daunele pe care le va plăti Volkswagen şi modul în care va rechema maşinile cu probleme în service, iată că procesul în care este implicat producătorul german este pe punctul de a lua o întorsătură neaşteptată.

Avocaţii proprietarilor de maşini Volkswagen care au dat în judecată constructorul german susţin că producătorul de componente Bosch a jucat un rol cheie în dezvoltarea dispozitivelor pentru păcălirea testelor de emisii.

Potrivit dosarului, Volkswagen a produs dispozitivele de păcălire a testelor de emisii, iar Bosch a furnizat celor de la Volkswagen pachetul software capabil să identifice momentul în care maşina era plasată pe bancul de teste din laborator pentru ca aceasta să treacă evaluările legate de poluare. În plus, această practică a celor de la Bosch a început de la sfârşitul anilor '90.

Urmareste Automarket
"Bosch a fost un participant activ într-o conspiraţie masivă de peste un deceniu împreună cu VW.
Bosch a jucat un rol crucial în fraudă şi a profitat major din asta"
, se arătă în documentele depuse în justiţie de avocaţi.

Bosch este unul dintre principalii producători de unităţi centrale de control pentru motoare, iar Volkswagen este unul dintre clienţii săi. Bosch a recunoscut că a furnizat software celor de la Volkswagen, însă a afirmat că producătorul german este răspunzător pentru modul în care acesta este folosit, în special pentru că VW are posibilitatea de a-l modifica.

Pentru moment, Volkswagen a refuzat  să comenteze noile informaţii, în timp ce Bosch a anunţat că ia în serios acuzaţiile formulate, fără să ofere însă un răspuns concret.

Via Automotive News

Comentarii (4)

  • Pai Bosch este tot corporatie germana. Asadar, cum ai da-o tot ''nemteste'' au platit :))))))
    12 14
  • Pai am spus-o de la inceput; Furnizorul ECU e vinovat, ca el a creat sistemul. VW e doar un utilizator.
    Si daca VW a putut folosi acest soft, inseamna ca toti producatorii l-au (putut) folosi(t); asta fiindca Bosch e furnizor cam pt toate masinile
    12 11
  • Conform http://www.automarket.ro/stiri/presa-germana-bosch-i-a-avertizat-pe-cei-de-la-volkswagen-in-privinta-66247.html softul era doar "de uz intern". Acum avocatul zice acum ca de fapt sunt si cei de la Bosch sunt vinovati. Curat murdar ...
    3 0
  • Ma socheaza in ce lume (penibila) traim.

    Daca eu scriu codul pentru un banal server de filesharing (nu file hosting) si altii il folosesc pentru a facilita distributia de softuri/filme furate sau orice altceva ilegal, nu eu sunt pedepsit de nici o lege din lumea asta, caz penal e ala care incalca copyright-ul si distribuie / tine serverul activ constient fiind de continutul fisierelor...

    In acelasi ton cu rationamentul lor de lemn toate distributiile de Linux de gen Kali ar trebui sa fie ilegale si sa fie pedepsiti aia care le-au facut pentru teste de penetrare...

    Asa si cu Bosch, daca vor fi cumva considerati vinovati ar insemna ca sistemul legislativ international e praf si pulbere (oricum e ...).

    Un alt exemplu din industria auto:

    Sa zicem ca am o firma de tunning si rescriu un ECU, ii schimb turbina, intercoolerul si-i mai anulez si egr-ul sa fie treaba buna.
    Bine inteles ca il pun sa semneze ca e de acord cu modificarile tehnice si ca a luat la cunostinta ca masina aia va trebui inspectata de RAR pentru re-omologare individuala.
    Ala cui i-am rescris softul cu alte valori decat alea de fabrica ajunge la RAR si masina nu e tocmai in nici o norma, diferenta de putere e de peste 50%, franele nu au fost adaptate modificarilor aduse, sasiul e si el vai de steaua lui si in urma unor teste (inexistente de fel) nu rezista la noile modificari in timp asa cum ar trebui.
    In cazul asta daca ala merge asa pe naspa cu masina si il prinde inspectia pe drum eu sunt ala vinovat ca i-am modificat masina la comanda sau EL?:))

    Pana si faptul ca incearca sa-i dea in judecata pe Bosch atata timp cat VW au avut clar acces si capabilitate sa altereze valorile de capul lor e aberant.

    Singura lor sansa de e sa demonstreze prin documente semnate oficial ca Bosch au primit in scris o cerere cu scopul explicit de a frauda teste de emisii. Sanse ZERO sa se fi intamplat asa ceva atata timp cat VW nu au fost disperati la momentul respectiv.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru