Record ecologic: 200.000 de maşini electrice şi hibride vândute în Europa în 2015. Mitsubishi Outlander PHEV, lider detaşat

de Daniel Popescu
Luni, 01.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
2015 a devenit anul recordurilor pentru vânzările de maşini electrice şi hibride în Europa, cu aproape 200.000 de unităţi comercializate. Modelul cu cel mai mare succes a fost încă o dată Mitsubishi Outlander PHEV.

Esential 193.000 de maşini electrice şi hibride s-au vândut în Europa în 2015
Numeroasele programe de bonusuri acordate de Olanda, Suedia şi Danemarca la achiziţionarea unei maşini electrice şi hibride au avut drept efect o creştere spectaculoasă a vânzărilor pe acest segment pe parcursul anului 2015.

Potrivit datelor oficiale, în Europa s-au comercializat 193.000 de maşini electrice şi hibride, de aproape două ori mai multe decât în 2014, iar cota de piaţă a acestora a ajuns la 1.25%. De altfel, şi România respectă acest progres, întrucât numărul de maşini electrice şi hibride s-a dublat într-un singur an.

La fel ca şi în 2014, Mitsubishi Outlander PHEV şi-a păstrat titlul de cea mai vândută maşină cu propulsie electrică sau hibridă de pe Bătrânul Continent. De data aceasta, modelul japonez s-a vândut în 31.340 unităţi şi a acaparat 16% din piaţă, de aproape două ori mai mult decât orice altă maşină.

În schimb, lupta pentru locul doi a fost una extrem de echilibrată, iar Renault Zoe a câştigat "la mustaţă" această poziţie în dauna lui Volkswagen Golf GTE (18.670 vs. 17.282).

Chiar dacă este disponibil într-un număr limitat de ţări europene, Tesla Model S a reuşit să urce pe locul patru în top cu 16.455 unităţi comercializate, cu doar 1.000 mai multe decât Nissan Leaf. De altfel, şi la nivel mondial, Model S a întrecut Leaf în topul celor mai vândute maşini electrice din lume.

Analiştii avertizează că repetarea acestor performanţe în 2016 va fi dificilă, întrucât mai multe ţări europene au întrerupt programele de bonusuri acordate pentru achiziţionarea de maşini electrice şi hibride.

Loc Model Unitati
1 Mitsubishi Outlander PHEV 31.340
2 Renault Zoe 18.670
3 Volkswagen Golf GTE 17.282
4 Tesla Model S 16.455
5 Nissan Leaf 15.515
6 BMW i3 11.820
7 Audi A3 e-Tron 11.711
8 Volkswagen e-Golf 11.124
9 Volvo V60 Plug-In 6.952
10 Kia Soul EV 5.800
11 Mercedes C350e 5.069
12 Volkswagen Passat GTE 4.686
13 Renault Kangoo ZE 4.328
14 Porsche Cayenne Plug-In 3.350
15 Nissan e-NV200 3.049
16 Volkswagen e-Up! 2.769
17 Mercedes B-Class ED 2.760
18 Volvo XC90 T8 PHEV 2.653
19 Renault Twizy 1.917
20 BMW i8 2.027
21 Smart Fortwo ED 2.013
22 BMW X5 40e PHEV 1.649
23 Peugeot iOn 1.566
24 Ford C-Max Energi 1.230
25 Bolloré Blue Car 1.166
26 Citröen C-Zero 1.118
27 Mercedes S500e 807
28 Mitsubishi I-Miev 708
29 Toyota Prius Plug-In 704
30 Porsche Panamera Plug-In 606

Via EV Sales

Comentarii (10)

  • ...disparitia sau diminuarea bonusurilor la achizitie + ieftinirea carburantilor nu sunt vesti bune pentru hibride/electrice.

    daca totusi Germania se va alatura in sfarsit tarilor "normale" consumatorii vor accepta si mai bine tehnologia.

    trecand peste mentalitati de babuini sau din motive de costuri, electricele.hibrizii, nu am nici o indoiala, ca vor deveni o prezenta din ce in ce mai notabila.
    12 4
  • Tocmai vroiam sa spun ca stiam de Outlander PHEV ca se vinde bine si chiar si asa sunt surpins de aceasta cifra, însă am rămas socat când am văzut ca i-Miev s-a vândut mai bine ca Prius Plug In. Dupa atatia ani o masina de clasa mini care acum este extrem de scumpa, încă mai are un cuvânt de spus. Defapt a fost unul din promotorii electricelor actuale. Iată încă un motiv pentru care consider ca poate exista o alianta puternica precum cea Renault-Nissan, intre PSA si Mitsubishi.
    8 0
  • prius Plug-in e inutil in comparatie cu Prius "clasic". Probabil cei care vor un Prius se indreapta direct catre fratele mai vechi care da oricum semne vadite de batranete
    7 3
  • Ideea este ca in ciuda vechimii pe piata este ceva interesant ca nu este ultima la vânzări. Pretul nu e cel mai mic. Foarte interesant ca au fost câteva sute de clienti care au renuntat la ceva gen Zoe pentru un I-Miev. Masina asta nu mai e un etalon in privinta electricelor de clasa mini. Si totusi s-a vândut in peste 700 de exemplare.
    5 0
  • - companii ce au beneficiat de niste reduceri
    - institutii si organizatii ale statului

    700 vs 18.000?

    e o diferenta enorma, pana si Bolorre e mai bine vandut si care probabil isi face veacul mai mult prin Franta.
    In schimb ma surprinde placut ZOE. Un model atat de injurat (au mai rezolvat ceva fatucile alea care se simteau jignite de numele masinii?) si atat de hulit (ba ca e prea feminin, ba ca nu are autonomie, ba ca e frantuzeasca, ba ca e renault) su uite ca e 2 a

    Uitandu-ma la clasament in primii 5 vezi cam toate tipurile de masini: SUV, urban, hatchback, sedan clasic si o ciudatenie :). Urmeaza iarasi un urban cu design muncit (i3) si apoi versiuni pe aceeasi tema. Pana acum, plug-in-urile si electricele acopera intregul spectru de dimensiuni si design neparand sa existe vreo preferinta (foarte clara) pentru o anumita configuratie sau clasa.
    4 3
  • 200,000 de fraieri
    4 12
  • ...articula cercopitecu' cu un deget in nas si unul in borta posteriourului zgaindu-se la cei care au depasit stadiul de patrupede
    6 4
  • Nu ai inteles. Eu nu am spus ca vânzările lui I-Miev sunt mari. Am spus ca este o mirare ca încă mai poate aduna sute de vânzări si dupa 10 ani, in conditiile in care lucrurile s-au schimbat foarte mult. Masinuta asta e depasita din mai toate punctele de vedere de concurenta. Am putea avea doar un respect moral fata de ea pentru ca a avut curaj sa se lanseze la un pret de peste 30000 de euro având o autonomie mult mai slaba decât al unui Zoe din zilele noastre. Nu am auzit sa se fi facut imbunatatiri intre timp. Ori asta e cel mai interesant.
    4 0
  • Astept si parerea specialistului... madalescu ;-PPP
    2 3
  • am inteles ce ai vrut sa spui, dar n-am inteles de unde ai presupus ca au fost clienti care ar fi putut sa renunte la ceva gen Zoe

    am incercat, atunci, sa identific potentialul cumparator si mai degraba as crede ca e vorba de institutii care ar putea sa aiba niste beneficii din achizitia unui model gen iMiev.

    In fine aici ar trebui sa ii includem si pe fratii intru'suferinta, iON si C-Zero care, ciudat, bifeaza mai bine.

    Si da, ai dreptate, niponul se tine se tine bine cu toate ca pare sa fi fost un proiect grabit si lasat sa se stinga incet si in liniste.

    @ioi...specialistu' satului plin de "profesionalism auto" ( ce dracu intelege prin asta numai el stie) nu abordeaza chestiuni atat de...plictisitoare. Deci, neahhh...
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru