Scandalul Takata continuă: doi angajaţi susţin că directorii companiei le-au cerut să distrugă rezultatele testelor unor airbag-uri defecte

de Sebastian Toma
Vineri, 07.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Doi foşti angajaţi ai companiei Takata susţin că au testat în secret airbag-uri în 2004 şi au fost somaţi de şefii lor direcţi să ascundă rezultatele testărilor după ce au descoperit airbag-uri defecte, titrează New York Times.

Esential 2004 este anul în care foştii angajaţi Takata susţin că au făcut teste în secret pe 50 de airbag-uri pentru a verifica potenţialul unui defect de fabricaţie.
2 airbag-uri din 50 testate s-au dovedit a fi defecte la testele secrete din 2004, spun angajaţii Takata.
2008 este anul în care Takata a anunţat o verificare oficială a unor airbag-uri pentru aceeaşi problemă.
139 de persoane au fost rănite de airbag-uri Takata care au avut defecţiunea despre care se vorbeşte în articol.
14 milioane de vehicule au trebuit să fie rechemate în service pentru înlocuirea airbag-urilor furnizate de Takata.
Takata, producătorul japonez de echipamente de siguranţă, avea cunoştinţă de defectul dispozitivelor de umflare ale airbag-urilor sale încă din 2004, dar a ascuns rezultatele unor cercetări interne, informează cei de la New York Times citând doi foşti angajaţi al companiei. Potrivit publicaţiei americane, Takata a derulat în secret teste pe 50 de airbag-uri pe care le-a recuperat din parcurile de dezmembrări, spun sursele din cadrul companiei, una dintre sursele care a preferat să-şi păstreze anonimitatea declarând că a fost un membru senior al laboratorului de testare şi a fost implicat direct în testele respective. În urma testelor, cei de la Takata au descoperit două sisteme de umflare ale airbag-urilor care au crăpat, piesele din oţel care au crăpat putând fi proiectate în afara airbag-ului, aşa că au demarat căutările pentru o soluţie de reparaţie pentru un viitor recall. În loc să anunţe organele abilitate şi să le dea undă verde subaltenilor să caute o soluţie pentru problema cu sistemul de umflare al airbag-urilor, directorii Takata le-au transmis inginerilor responsabili de test să şteargă toate datele legate de experimentul lor şi să arunce resturile.
Incidentul care a dus la respectivele cercetări, solicitate de reprezentanţii Honda în urma unui accident din 2004 în care a fost implicat un Accord din 2002, a fost clasificat drept o anomalie.

Fostul angajat al Takata care a vorbit cu cei de la New York Times a dezvăluit faptul că respectivele teste au fost derulate în secret şi că erau efectuate fără ştirea colegilor de departament, după orele de program şi chiar în timpul weekend-urilor. Toate testele au fost derulate în vara anului 2004, la sediul Takata din Auburn Hills, Michigan, Statele Unite ale Americii. Abia patru ani mai târziu au depus cei de la Takata o cerere la organismele de siguranţă abilitate în SUA pentru efectuarea de teste pentru airbag-uri cu probleme, iar primul recall de airbag-uri care s-ar putea rupe în urma defectarea mecanismului de umflare a fost făcut în noiembrie 2008. În prezent, 11 producători de automobile au făcut rechemări în service pentru peste 14 milioane de unităţi la nivel global din cauza riscurilor de accidentare la declanşarea airbag-urilor, toate fabricate de Takata. Plângerile primite de organismele abilitate învinuiesc airbag-urile Takata pentru cel puţin 139 de persoane rănite, dintre care 37 au avut airbag-uri cu scurgeri de substanţe chimice la declanşare sau cu fragmente de metal care au ieşit din airbag.

Unele airbag-uri s-au defectat deoarece au fost manipulate incorect în timpul transportului, explică foştii angajaţi Takata.

Urmareste Automarket
Takata este unul dintre cei mai mari furnizori de airbag-uri din lume, deţinând aproximativ o cincime din piaţa globală.
Foştii angajaţi Takata care au făcut aceste dezvăluiri au în continuare legături cu compania japoneză şi au decis să-şi păstreze anonimatul din acest motiv şi declară că au decis să iasă în faţă deoarece se temeau că fostul lor angajator nu a fost deschis în privinţa produselor defecte pe care le-a comercializat. Problemele de calitate ale companiei japoneze au început să apară în centrele din Mexic şi Statele Unite ale Americii atunci când furnizorul a încercat să facă faţă cererii în creştere pentru airbag-urile sale, explică foştii angajaţi. Airbag-urile defecte nu aveau probleme de proiectare, ci au fost fie alimentate cu soluţii chimice care nu au avut concentraţia potrivită din cauza unei defecţiuni la dispozitivul care alimenta capsele de umflare ale airbag-urilor (Mexic) sau din cauza transportului necorespunzător (centrul de distribuţie Takata din Texas). Reprezentanţii Takata au refuzat să comenteze informaţiile prezentate de New York Times.

Via Reuters | New York Times | Foto: Reuters

Comentarii (4)

  • razvanis
    Apropos de moralitatea japonezilor, numai germanii vag si americanii gm erau corporatisti care urmaresc doar banii, japonezii vor sa salveze pinguinii si ursii polari.
    16 6
  • Ai uitat si de rechini si balene. Este foarte interesant cum cerceteaza stiintific balenele. Iar supele de aripi de rechini.....Sunt o delicatesa. Se spune ca au creat o noua specie de rechin :rechinul fara aripi inotatoare.
    8 2
  • @Lache, ha-ha-ha. No further comment :):):)
    1 2
  • ciocolota
    Trag astia 3 de mai sus la takata ca musca la...ciocolata. si merg tot timpul in grup sa faca un IQ de 90.
    7 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru