Feedback

Şeful Volkswagen Group nu e îngrijorat de o eventuală maşină Google sau Apple: "Vom fi întotdeauna suverani în industrie"

Publicat Marti, 10.03.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 13
Şeful Volkswagen Group nu e îngrijorat de o eventuală maşină Google sau Apple: "Vom fi întotdeauna suverani în industrie" - Poza 1
Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen Auto Group, susţine că eforturile Google sau Apple de a dezvolta o maşină proprie nu-i sperie pe marii jucători din piaţă. "Maşinile sunt produse foarte complexe, ne vom menţine suveranitatea", spune germanul.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce presa auto a ultimelor luni a răspândit informaţia conform căreia Volkswagen Group (VAG) şi-ar dori să cumpere Alfa Romeo de la Fiat, considerând că brandul italian are un viitor mai bun în braţele unuia dintre cei mai mari constructori auto ai lumii, directorul executiv al grupului german dezminte categoric aceste zvonuri. Martin Winterkorn, CEO-ul Grupului Volkswagen, afirmă că cele 12 mărci aflate deja în portofoliul VAG sunt suficiente pentru planurile actuale ale grupului.

"În acest moment deţinem 12 mărci. E destul pentru noi", spune Winterkorn, care nu ascunde însă faptul că urmăreşte foarte atent ceea ce se întâmplă în curtea rivalilor, comentând caustic căderea mărcii Lancia, de exemplu: "Puteţi vedea foarte clar ce se poate întâmpla dacă nu eşti atent. În această industrie trebuie să fii întotdeauna alert, iar succesul nu trebuie să te îmbete".

Conform omului care conduce destinele Grupului Volkswagen, informaţiile legate de o potenţială intrare a giganţilor IT Google şi Apple în industria auto cu produse proprii este una interesantă, însă germanul nu întrevede absolut niciun risc legat de acest aspect: "Automobilul este unul dintre cele mai complexe produse industriale care există în acest moment, iar companiile specializate îşi vor menţine suveranitatea la acest capitol", consideră Martin Winterkorn.

via A-P.de


Comentarii (13)

  • Suleyman Cunoscatoru
    Haplea vor scoate o masina cu specificatii de 2010 in 2020, si o vor vinde la supra pret, iar in cazul masinilor, softul ala perfect IOS nu ii vor mai ajuta sa detina suprematia.

    Am si iphone am si telefoane cu android, deci sa nu ziceti ca sunt fan al marcii X !
    14 16
  • sec...
    ...nimic cu adevarat esential...vorba lui eminescu...cel ce vorbe mari arunca / numai banul il vaneaza si castigul fara munca...totul se reduce la................................BANI!!!
    20 8
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Suleyman Cunoscatoru
    In alta ordine de idei, daca stau si ma gandesc, am gresit postand acel comentariu, de ce ?

    Deoarece si Geely era o firma care producea niste amarate de frigidere no-name, iar acuma a reusit sa cumpere si sa conduca VOLVO !
    Dapoi un brand care are deja milioane de fani, totul e posibil.
    11 8
  • Nu e vorba de-asta. Ce spune domnu' se refera la faptul ca daca Google sau Apple s-ar apuca sa faca masini autonome s-ar pricepe la fel de bine cum s-ar pricepe VW sa faca telefoane mobile sau calculatoare. De putut ar putea sa faca, dar cu siguranta ar fi mai slabe decat cei care fac asta de zeci de ani, au un nume si mai ales experienta.
    17 8
  • Suveran inseamna rege, conducator, unic. VW ca grup sau ca brand nu este si nu a fost niciodata pe primul loc in industrie. Nici ca productie nici ca tehnologie. Deci unde e suveranitatea? Deutschland uber alles? De aici probabil mentalitatea. E doar o lozinca oricum. Germania nu a fost niciodata peste toti. Nu a fost niciodata superputere (spre deosebire de Spania, Franta, UK, SUA, URSS in diverse perioade istorice) si nici nu prea are cum sa fie vreodata pentru ca una din cerinte e autosuficienta dpdv a resurselor si stium cu totii cum stau Germania si Japonia (care au visat in trecut) la capitolul respectiv.
    11 12
  • @LauCalin, logica are... dar de Tesla ce zici ? De fapt e plina istoria auto de constructori care au fost chiar ridiculizati si au ajuns sa construiasca masini mai bune decat rivalii lor mai vechi.
    12 8
  • daca Apple si Google investesc in ingineri foarte buni (care au lucrat inclusiv pt. VW group) at. s-ar putea sa faca masini chiar mai bune decat VW group.

    Sa ne aducem aminte ce ziceau cei de la Motorola si Nokia despre Aple si Samsung cand acestia au inceput sa faca telefoane, si cum au fost detronati de Apple si Samsung...

    Cine stie ce ne vor aduce urmatorii 20-30 de ani?!
    6 7
  • @Andy, Deutschland ueber alles a fost scris de Haydn pentru imparatul Austriei. Versurile au fost scrise mai tarziu de un poet German iar la revolutia de la 1848 a fost cantecul simbol al miscarii. Gasesti o explicatie mult mai detaliata pe Wikipedia de ex.
    Fraza care ii irita pe foarte multi "Deutschland Deutschland ueber alles" se refera la unificarea statelor germane, faramitate pana in secolul 19. N-are nici cea mai mica legatura cu aspiratiile germanilor de a domina lumea.

    Ca lucrurile au luat o intorsatura urata in al doilea razboi mondial, e alta poveste. Dar nu uita ca istoria e scrisa de invingatori si de multe ori nu stii decat o jumatate de adevar.

    Referitor la articol, imi tin deocamdata parerile pentru mine :):):)
    9 13
  • Tesla cred eu ca au reusit pentru ca s-au bazat doar pe un singur lucru, au avut o singura viziune si directie si oricare ar fi fost piedicile, nu s-au lasat. Asa este si cazul lui VW, au ajuns sus in privinta automobilelor... conventionale. Este f greu sa se impuna si in alta privinte. Uita-te la Renault de exemplu cat de greu ii este cu electricele si au tot investit inca din anii '90 in asa ceva.
    10 10
  • Stiu zarnasteanule. Atat Prusia cat si Imperiul Tarist (printre altii) au avut imnul Britanic adaptat la realitatile lor/versuri schimbate. Referitor la Keiser Franz din imnul habsburgic am aceleasi cuvinte ca pentru germani/prusaci. N-au fost niciodata peste toti ceilalti ci decat peste niste minoritati nationale in cazul austriecilor care au mai si fost nevoiti sa faca compromisul cu ungurii din a doua jumatate a secolului XIX pentru a pastra imperiul intact.
    9 9
  • Cam asta a zis si Nokia in 2007 la lansarea primului IPhone, si acum Nokia nu mai exista. Aroganta poate fi fatala.
    6 9
  • sunt de parere ca Google sau Apple nu vor construi masini la fel de bune ca Vw Group.
    pt. asa ceva iti trebe oameni cu experienta......nu doar bani multi.....
    daca Opel va angaja cei mai buni ingineri de la BMW,Mercedes sau Audi nu pot face din Insignia.......o masina mai buna ca si meria 3 de exemplu....
    o masina cu 30-40 de ani de istorie si inbunatatita incontinuu.....nu poti trece de la o generatie la alta ca de la un cacat la un diamant....
    pot face si Google masini si electrice si conventionale insa nu cred ca vor fi la fel de bune ca si masinile altor grupuri cu renume......
    si chestia cu Tesla e mai mult o vrajeala.......da sunt masini bune....insa nu mai bune ca S-Klasse sau seria 7.......cum spun de regula americanii....si alti jurnalisti platiti sa spuna treburile astea.....
    3 3
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • Cred ca se exagereaza putin cu faptul ca Google sau Apple pot intra pe piata producatorilor de masini, bineinteles ca pot face o figura frumoasa cu cateva modele, cel mai bun exemplu fiind Tesla, dar Tesla la randul ei a pus in pericol un mare constructor auto? S-au axat pe o directie, asa cum bine spune si @Laucalin, se vor mai dezvolta, dar este putin probabil sa ajunga ca Apple cu IPhone, ingropand unele marci de telefoane mai vechi, pur si simplu pentru ca masinile nu sunt telefoane, o marca auto veche nu poate fi ingropata asa usor de una nou infiintata, decat daca marca cu vechime nu se faulteaza singura.
    17 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru