Skoda a demarat producția noului Scala: hatchback-ul compact este asamblat în cadrul fabricii din Mlada Boleslav

de Cornel Șocariciu
Vineri, 08.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul hatchback compact Skoda Scala a intrat pe linia de asamblare a fabricii din Mlada Boleslav. Modelul constructorului ceh va fi disponibil cu cinci motorizări, vârful de gamă fiind capabil să ofere 150 CP.

La finalul anului trecut, Skoda a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Scala. Hatchback-ul compact pregătit de constructorul ceh este produs având la bază arhitectura MQB A0 a Grupului Volkswagen.

Acum, Skoda anunță debutul producției noului Scala, modelul fiind asamblat în cadrul uzinei din Mlada Boleslav.

"Acest moment este unul special pentru întreaga companie. Noul Scala a fost desenat și dezvoltat în Mlada Boleslav, iar începând de astăzi îl asamblăm tot aici", a declarat Michael Oeljeklaus, membru în consiliul de administrație Skoda.

Noul Scala este primul model din gama Skoda care mizează pe filozofia de design introdusă odată cu lansarea conceptului Vision RS. Hatchback-ul de clasă compactă va beneficia de elementele cu care ne-am obișnuit în gama Skoda: spațiu suficient pentru toți pasagerii, un portbagaj generos și soluții inteligente.

Noul hatchback de clasă compactă va fi disponibil cu cinci motoare, dintre care trei pe benzină, un diesel și, începând cu ultima parte a lui 2019, o versiune cu gaz natural comprimat (CNG).

Cei care preferă un motor pe benzină vor putea alege unitatea de 1.0 litri TSI, în versiunile de 95 CP și 115 CP, sau propulsorul de 1.5 litri cu 150 CP.

Singura unitate diesel disponibilă pe Scala este cea de 1.6 litri de 115 CP și 250 Nm. Varianta cu gaz natural comprimat va integra un motor de 1.0 litri cu 3 cilindri care oferă 90 CP și 145 Nm.

Comentarii (12)

  • Graba mare cu scala, sa mai prinda cativa fr.. clienti ice-isti.
    Apropo, id sau neo cum s-o numi, daca va exista vreodata, cand intra dom'le in productie?
    14 7
  • Repet: nici vorbă după mine de vreun *nou limbaj estetic* nici aici, nici la T-Cross, nici la vreun alt produs ...VAG înnoit. :-) Nici măcar la interiorul cu iz cam prea coreean - sau fiesta+focus+ian, tot un drac, unde placajul ăla de Ikea pare cel puţin solid.
    Cred deci că raportul preț / calitate va rămîne un argument pro-Skoda și-n cazul lui Scala, o Rapid Spaceback ceva mai puţin soporifică.

    ...Care pare tot un A3 Sportback la juma de preţ - adică o struţocămilă nici hatch, nici break. Impresia generală-i totuşi clar superioară ex-Rapidei, datorită decupajelor mai generoase pt roți și unor curburi ceva mai sexy-n tablă.
    Şi garda la sol mărişoară - ochiometric - ar putea tenta destui cumpărători la noi. Nu conta pe mine însă, Skoda...
    22 5
  • Am intrat pe site-ul Skoda.DE unde am configurat o Scala dupa cum urmeaza:
    -Climatizare automata
    -senzor ploaie\lumina
    -senzori parcare
    -Motor 1.0 tsi 85kw
    Pret=22630e
    In 2016 Skoda Rapid Spaceback cu aceleasi dotari a costat 12000E; diferenta intre cele doua este motorul de 1200 (RAPID) si clima cu 2 zone (Scala). Eu inteleg ca preturile pentru Germania sunt "nitel" mai mari, dar nu vad diferenta de 10000e intre cele doua. Acum vine intrebarea mea: unde se situeaza Scala daca in trecut Rapid era intre Fabia si Octavia?
    15 5
  • Scala se situează între Fabia și Octavia :).
    7 0
  • Sunt pe lângă subiect, dar vreau să comentez la postul lui M_Frank.

    Sunt și eu curios, de ce ți-ai pune ca opțional un senzor de ploaie/lumină.
    Știu că fiecare pune ce dorește și cum dorește, dar n-am înțeles niciodată de ce ai avea nevoie și de ce trebuie să plătești pentru așa ceva.

    Și îl pun toți în configurații ca să vezi ce dotată e mașina ta.

    Ce naiba, ești orb? Nu vezi că nu mai vezi? :))
    Nu vezi că plouă ca să dai drumul la ștergător sau că s-a făcut întuneric, ca să dai drumul la lumini?
    Îți trebuie senzori pentru astea?

    Referitor la prețul lui Scala. Vezi dacă ai pus senzor de ploaie? :D
    16 7
  • Deci chiar au de gand sa puna parchetul ala pe bord ? Nu-s pe treaba lor !
    @M_Frank : hai sa nu dezinformam . Skoda Rapid Style cumparata in toamna anului trecut =16800 euro , cu acelasi motor (ma rog ,4 kw mai putin) . Am vazut cu ochii mei cand si-a cumparat un bun amic .Daca te apuci si pui navi, faruri full led (cum probabil are noul model) sau alte fite gen trapa, piele, etc - atunci da ,poti ajunge lejer la peste 20.000 euro .
    5 4
  • andrei
    draga ignis e clar ca nu ai avut astfel de senzori, de aia nu le pricepi utilitatea. nu zic sa iti iei sau nu, dar cand o sa treci pe langa un tir pe ditai ploaia si tu esti cu alea date incet ca nu ploua tare o sa pricepi ce utilitate incredibila are senzorul ala de ploaie care instant creste viteza si iti curata parbrizul de apa. sa vezi in astfel de depasiri ce util e. la fel si ala de lumini. chiar sunt foarte utile. evident ca poti trai fara. dar poti trai si fara smartfone, laptop si chiar fara masina complet ca nu mori.

    nu zic ca trebuie sa iti iei, dar inteleg de ce lumea isi pune, ca sunt utile. ca pt tine nu, ghinion, nu se termina lumea cu tine.

    @Eu: daca citeai pe automarket aflai ca Id sau Neo intra in productie la final de 2019. deja exista masina s-au plimbat cu ea in africa de sud.
    8 5
  • Vai, vai ce neatent mai sunt.. tocmai asta am vrut sa subliniez bre, scala intra ACUM in productie, iar id...
    6 3
  • @Pipo.. Eu nu sunt Dragnea sa fac fakenews.
    * In primul rand am vorbit de Rapid Spaceback;
    * Ca sa te conving si sa vada si ceilalti da click pe link-ul de mai jos:
    https://drive.google.com/file/d/1cNVAA9GJTYTFk_VZZwr3AUgVoqKuiU7v/view?usp=sharing
    0 1
  • @M_Frank : ai dreptate partial ,eu nu am zis ca minti (asta face Dragnea -minte ,nu trebuie folositi termeni "indulciti" de gen fakenews) dar este tot o dezimformare daca nu prezinti situatia reala si anume ca era o oferta speciala .Eu personal banuiesc ca erau masini din stoc de care trebuiau sa scape ca deja aparuse noul motor de 1.0 litri. Aia era o oferta de moment ,destul de rar un cadou de la Skoda de 3000 euro. Pretul real asa cum reiese si din oferta indicata de tine era de 15.000 euro , basca diferenta uriasa de motorizare de vreo 20kw. Deci, ce vroiam eu sa spun, nu poti compara pretul de lista al unui model abia aparut cu o oferta speciala de acu 2 ani la un model similar (desi si aici e clar avantajul platformei actuale, deci 'similar" e mult spus) . In prezent e greu sa configurezi chiar si o Fabia cu motorizare/echipare similara la numai 12.000 euro. Pretul care l-am dat eu exemplu mai sus raman la parerea ca e mult mai actual si apropiat de realitate.
    2 1
  • @pipo. Modelul nu a fost pe stoc, a fost pe comanda. "Actiunea SMART" trebuie sa o vanezi. Cu un an inainte (2016) colegul meu de munca si-a luat Fabia tot cu 12000e (cu actiunea Smart).
    Motorul de 1L a fost introdus pe facelift.
    Pretul real defapt nu e pretul "real". Exemplu > Kia sau Hyundai care tot timpul au un bonus.
    * Diferenta "uriasa" de motorizare aici am ales motorul entry level care nu facea ca pretul masinii sa "sufere" la vreo schimbare.
    *BUN, Rapid Style a costat 16800e, Scala Style incepe de la 23400e; totusi intrebare este: cu cine concureaza Scala?
    1 0
  • Adrian M
    Din pacate pt. grup Scala concureaza cu Golf si Leon:)
    Legat de senzori, cei de lumina sunt buni in tuneluri, cand se innoreaza si esti in exterior si luminile de zi nu mai sunt suficiente, pe timp de ceata deoarece luminile de zi la majoritatea masinilor sunt doar pe fata etc...este indiscutabila utilitatea lor; cei de ploaie i-am dezactivat pe toate masinile doarece zgaraie parbrizul cand cad 2-3 picaturi si stergatoarele sunt pline de praful omniprezent in Romania.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru