Feedback

Succesul Dacia în Franţa, explicat de schimbarea modului în care francezii cumpără maşini

Publicat Marti, 03.06.2014
de Sebastian Toma
Comenteaza 5
Succesul Dacia în Franţa, explicat de schimbarea modului în care francezii cumpără maşini - Poza 1
Reuşitele comerciale ale mărcii Dacia în Franţa au atras atenţia specialiştilor, care au demarat o analiză. Aceştia spun că există o logică în spatele popularităţii mărcii româneşti în Hexagon, bazată pe schimbarea percepţiei populaţiei referitoare la automobil.

Creşterea constantă a mărcii Dacia pe piaţa franceză are o explicaţie logică legată de o schimbare radicală în modul în care clienţii din această ţară privesc achiziţia maşinilor noi în ultimii ani. Astfel, cele aproape 50.000 de maşini pe care Dacia le-a vândut în Franţa în primele cinci luni ale acestui an (o creştere de 26% faţă de aceeaşi eprioadă a anului trecut) semnifică nu doar o performanţă a brandului românesc, ci şi o modificare a percepţiei francezilor, conform unui studiu recent realizat în Hexagon de institutul TNS Sofres şi AramisAuto.com. Analiza realizată de cercetătorii respectivi vine în săptămâna în care Dacia anunţă că a vândut peste 600.000 de unităţi pe piaţa din Franţa, cea mai mare piaţă a sa din Europa. Constructorul din Mioveni a debutat în Franţa în iunie 2005 cu Logan 1 sedan şi a cucerit inimile francezilor cu modele precum Sandero, Logan MCV şi Duster.

Dacia în Franţa: creştere de 45.6% a înmatriculărilor în aprilie

Esential 40 la sută dintre modelele Dacia vândute în Franţa sunt Sandero.
600.000 de maşini a vândut Dacia în Franţa din iunie 2005 până în prezent.
Cunoscuţi ca naţionalişti fervenţi, francezii au devenit mai maleabili în ultimii ani de criză. Astfel, dacă ataşamentul francezilor pentru mărcile autotohtone era foarte ridicat acum cinci ani şi se cifra la 52% în 2013, anul 2014 aduce o scădere sub 50 de procente a acestui indicator, care ajunge la 46%. Coroborat cu faptul că 74% dintre francezi consideră preţul de achiziţie ca principal criteriu în alegerea unei maşini, succesul Dacia primeşte astfel o explicaţie logică venită din modul în care clienţii din această piaţă privesc procesul de achiziţie al maşinii. Mai mult, 64% dintre francezi au trecut de partea celor care susţin că maşina este un element banal cu imagine mai degrabă utilitară decât un bun inspiraţional (36%).

Martie 2014: Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere a vânzărilor în Europa

Un cadru deja celebru de la picnicul anual Dacia din Franţa. Oamenii care formează literele sunt posesori ai modelelor Dacia, nu actori.

Urmareste Automarket
Foarte interesant este faptul că, dacă Dacia a reuşit deja să atingă volume importante în Franţa, şi mărcile chinezeşti ar putea avea o evoluţie pozitivă în preferinţele francezilor. Astfel, patriotismul economic începe să piardă teren serios, 40% dintre francezi susţinând că sunt gata să cumpere modele produse de mărci chinezeşti.  Aşadar, dezinhibarea francezilor cu privire la marca unui automobil şi la imaginea pe care o poate aduce acesta poate fi periculoasă chiar şi pentru Dacia, dacă va fi lansat pe piaţă un model din China cu specificaţii comparabile, care să convingă publicul atât prin preţuri, cât şi prin nivelul de siguranţă oferit.

REPORTAJ: Am asistat la naşterea noului Dacia Sandero

Nu, nu este un cadru din România, deşi vedeţi doar modele Dacia în parcarea improvizată pe iarbă. Imaginea este de la Picnicul anual "J'aime Ma Dacia", derulat în Franţa. Evenimentul a avut 15.000 de participanţi în 2013.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În altă ordine de idei, francezii analizează maşinile din perspectiva tehnologiilor disponibile în 2014, 77% dintre francezi susţinând că sistemele de asistenţă a şoferului şi cele de siguranţă modernă reprezintă principalele beneficii pe care le aduce tehnologia de generaţie nouă. De cealaltă parte a monedei, francezii nu apreciază faptul că nivelul tehnologic atins de maşini creşte preţul acestora şi permit monitorizarea şi controlul şoferului.

Dacia va muta o parte din producţia lui Sandero în Maroc

Via AutoActu.fr | Blogautomobile.fr


Comentarii (5)

  • Am observat in ultima vreme aceasta tendinta de a vedea masina strict ca utilitara.
    La un eveniment foarte important in viena weekendul trecut (Life Ball pentru cine vrea sa stie) audi era sponsor si oferea limuzine A8L cu v8, noi noute, pentru protocol/lua si aducea invitatii. desi era gratis sa chemi audi-ul, multi au ales sa ia un taxi de la o companie normala, insa scestia nu aveau voie sa vina cu masini la care sa li se vada marca. Drept urmare, la covorul rosu, pe langa luxoasele a8-uri si destul de multe vito (sunt foarte populare ca taxiuri de lux) am vazut destul de multe Lodgy. Da, Lodgy!
    Dat fiind faptul ca toti invitatii veneau la un eveniment caritabil unde se donau sume enorme de bani, va dati seama ca la acei oamnei le era relativ egal ce fel de masina ii plimba?
    13 2
  • asa e frate! romanii sunt snobi si de aceea soarta lor este cum este..
    6 1
  • aftenie: logan mcv 1,5 dci ce euro este are filtru de particule Raspunde
  • liliana Gorneanu
    Cind sor desteptat romanii sa vada ca ceea ce produc ei la Mioveni nu este decit inteligenta franceza iar bieti muncitori carne de tun pentru renault
    0 3
  • cand sa se destepte soro ?!
    daca nu-si dau bacu'...
    0 0
  • cand sa se destepte soro ?!
    daca nu-si dau bacu'...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru