SUV-urile fac minuni: producția Lamborghini va crește de la 3500 la 7000 de mașini pe an după lansarea SUV-ului Urus

de Mircea Meşter
Miercuri, 24.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lamborghini își va dubla producția anuală după lansarea SUV-ului Urus, care va apărea în showroom-urile mărcii în 2018. Acesta va avea o versiune hibridă și una electrică.

Lamborghini a fost întotdeauna un constructor exclusivist care nu și-a bazat profiturile pe volume mari de vânzări, ci mai degrabă pe etichetă și pe caracterul rar al modelelor pe care le vinde. Cu 3500 de mașini comercializate anual, constructorul italian a încercat să păstreze o atitudine proprie producătorilor sportivi pur-sânge, mizând exclusiv pe mașini dinamice de lux dedicate șoselei. 

Apariția viitorului SUV în gama Lamborghini va schimba însă regulile jocului, pentru că marca italiană se așteaptă să-și dubleze cifrele de vânzări după lansarea acestuia. Denumit oficial Urus, modelul va intra la vânzare în prima parte a anului 2018 și a fost deja anunțat de un concept care a purtat același nume (foto). Prețul său de plecare se va situa în jur de 200.000 de euro, iar linia de producție se află în dezvoltare și va fi dezvoltată lângă cele două fluxuri dedicate lui Huracan și lui Aventador la fabrica mărcii din orașul italian Sant'Agata Bolognese.

Șeful Lambo: "Vom forța la maxim"

"Vom forța la maxim pentru a vine 3500 sau mai multe SUV-uri în fiecare an.

Interesul publicului pentru acest model este foarte ridicat pe toate piețele pe care activăm. SUV-ul va fi un reper pentru noi", spune Stefano Domenicali, directorul mărcii Lamborghini, într-un interviu acordat publicației Automotive News. Domenicali, fostul director al echipei de Formula 1 Ferrari, se află în fruntea mărcii din luna februarie a acestui an, când i-a luat locul lui Stephen Winkelmann.

Lamborghini este a treia marcă din zona premium-luxury a Grupului Volkswagen care mizează pe un SUV. Prima a fost Porsche, care a lansat Cayenne în 2002 pentru ca modelul să ajungă astăzi liderul absolut al vânzărilor mărcii la nivel mondial. Bentley le-a călcat germanilor pe urme la sfârșitul anului trecut, când lansarea lui Bentayga a reprezentat una dintre știrile anului în industria auto. 

Fără mașini autonome la Lamborghini

Planurile de viitor ale mărcii în zona SUV nu se opresc aici, pentru că Lamborghini are de gând să dezvolte o versiunea hibridă și apoi una electrică a noului său model.

Hibridul va apărea pe piață în 2020. Nu există însă planuri pentru dezvoltarea unor mașini autonome, despre care Domenicali susține că "ar dăuna spiritului mărcii": "Dacă-ți cumperi un Lamborghini, o faci pentru că vrei să-l conduci. E vorba de emoții pure. Iar în viață, tehnologia trebuie să fie parte din emoție, nu s-o elimine", spune oficialul italian.

Comentarii (3)

  • iar suv-ul ce emotii transmite? de manelist?!
    7 19
  • SUV-ul asta chiar arata a Lamborghini... spre deosebire de hidosenia de Bentayga care nu are a face cu design-ul tipic Bentley ci mai degraba Skoda sau cel mult Audi
    15 6
  • O sa fie cel mai bun SUV cu siguranta alaturi de viitoarea generatie de Cayenne. Bentayga e si el bun dar e absolut ridicol de urat pe afara si nu se merita mai ales ca are un pret ce sare de 300 de mii. Maserati Levante nu e cine stie ce deci Porsche si Lambo vor domina piata suv-urilor de lux.
    12 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru