Feedback

Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020

Publicat Vineri, 15.03.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 21
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 1
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 2
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 2
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 2
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 2
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 2
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 2
Tesla a prezentat noul Model Y: SUV-ul electric are autonomie de până la 540 de kilometri și tracțiune integrală și apare în 2020 - Poza 2
SUV-ul electric Tesla Model Y are autonomie de până la 540 de kilometri, este disponibil opțional cu tracțiune integrală și în versiune cu 7 locuri și va apărea pe piață în toamna anului 2020.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a prezentat la sfârșitul acestei săptămâni noul Model Y, un SUV electric care se va alătura gamei actuale formată din Model 3, Model S și Model X.

Noul Model Y este dezvoltat pe platforma lui Model 3 și, de altfel, împrumută numeroase elemente de la acesta, inclusiv în privința designului exterior: liniile de design sunt foarte asemănătoare, iar forma blocurilor optice este similară.

Aproape toate versiunile vor fi disponibile cu jante de 18 inch sau 19 inch, cu excepția versiunii de top care va fi echipată cu jante de 20 inch.

Interorul minimalist a fost de asemenea preluat integral de la Model 3, inclusiv în privința ecranului touch cu diagonală de 15 inch, a sistemului de sunet și a plafonului panoramic din sticlă. Totuși, spațiul interior este mai generos datorită caroseriei de SUV, iar opțional clienții vor putea alege și o versiune cu 7 locuri.

De asemenea, la fel ca Model 3, Model Y va fi echipată în standard cu câteva sisteme active de siguranță, cum ar fi sistemul de frânare automată de urgență, avertizare pentru coliziuni sau monitorizarea unghiului mort.

În stilul caracteritic, Tesla nu a furnizat încă toate informatiile cu privire la specificațiile tehnice, în special cele legate de puterea motorului sau a motoarelor electrice.

Totuși, americanii au oferit detalii despre intervalul necesar pentru a ajunge la 100 km/h, precum și date despre autonomie și prețuri. Astfel, Tesla Model Y va fi disponibil în 4 versiuni, dintre care 3 vor avea tracțiune spate, iar una tracțiune integrală prin intermediul a două motoare electrice independente plasate pe cele două punți.

Noul Tesla Model Y poate fi deja comandat și de pe piața europeană, cel puțin de pe cea din Germania, astfel că producătorul a menționat valorile de autonomie conform standardului european WLTP. Singura excepție este versiunea Standard Range, pentru care există date doar pentru piața americană, cu autonomia exprimată în standardul EPA, unul mai dur decât cel european. 

Standard Range: tracțiune spate, autonomie 370 km (EPA) și timp de 5.9 secunde pentru accelerație de la 0 la 96 km/h. Preț: de la 39.000 de dolari;

Long Range: tracțiune spate, autonomie 505 km și timp de 5.1 secunde pentru accelerație de la 0 la 100 km/h. Preț: de la 59.000 de euro;

Dual Motor AWD: tracțiune integrală, autonomie 540 km și timp de 5.8 secunde pentru accelerație de la 0 la 100 km/h. Preț: de la 55.000 de euro;

Performance: tracțiune spate, autonomie 480 km și timp de 3.7 secunde pentru accelerație de la 0 la 100 km/h. Preț: de la 67.000 de dolari.

Tesla susține că Model Y va fi disponibil pentru achiziție pe piața americană începând din toamna anului 2020, cu excepția versiunii de bază de 39.000 de dolari care va putea fi achiziționata din primăvara anului 2021. 

În schimb, pe piața europeană, Tesla Model Y va debuta în prima parte a anului 2021, cu excepția versiunii de bază, care va fi disponibilă din prima parte a anului 2022.

Totuși, Tesla ne-a obișnuit cu amânarea lansărilor pentru noile modele din cauza dificultăților de producție, astfel că nu este exclus ca Model Y să fie "împins" de asemenea spre anul 2021.

Prezentarea oficială pentru Model Y vine în contextul în care Model 3 a devenit anul trecut cea mai vândută mașină electrică din lume și începe deja să cucerească și piața europeană la numai o lună de la startul livrărilor.

Via Tesla


Comentarii (21)

  • mi s-a parut mie da' parca uralele, fluieraturile, aplauzele au fost usor mai anemice decat deobicei

    exteriorul e fix acelasi, interiorul e fix acelasi, fuga dupa reducerea costurilor e fix...aceeasi

    booooring
    21 14
  • Vad doar CEO-isti aici care comenteaza, de parca ar fi avut ei alta strategie si viziune?! Mai bun e e-Golful care tot pe la 3-jdemii se invarte. Unde se situeaza Tesla in grupul de manufacturieri auto fata de VW pentru a avea puterea sa faca autovehicule cu schimbari radicale?
    21 13
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • nu stiu ce vezi tu, dar daca imi dau jos ochelarii de cal vad un Model 3 pe steroizi

    sa tragi de produs cat aceasta se vinde la greu e o strategie gasita in manualele "abecedar" de economie. Musk pe asta mizeaza si e si normal.

    ca si (potential) client, in schimb mi-am exprimat nemultumirea legata strict de aparitia lame a "noului" produs.
    12 5
  • @vianu: Subscriu, dar (aproape) nimeni nu se aștepta la altceva. Adică un Model-3 umflat cu pompa pe înălțime.
    Criza de inspirație a designului Tesla nu poate fi însă explicată prin vreo politică de austeritate / reciclare, fiindcă niciun panou de caroserie nu-i preluat de la Model-3.
    Pare doar un gen de perpetuare a *imaginii de marcă* - din păcate nu tocmai incitantă nici la origini (exceptând primul Roadster - o clonă Lotus cum bine știți.)

    Oricum, designul auto *as we know it* va dispărea treptat zic io, până la o disoluție totală odată cu autonomizarea mobilității. Cum s-a întâmplat deja cu designul telefoanelor mobile, nu?

    Trecând totuși peste subiectivisme (deși botul ăla de ornitorinc nu cred să placă nici fan-boys-ilor Tesla), îmi place că *In Must We Trusk* :-) nu limitează Vmax a semi-monovolumelor lui, așa cum fac alții.
    Inclusiv la mașini cu motoare... pe stil vechi.
    (n.b.: Tema limitării Volvo-urilor la 180 ar merita divagații in extenso pe linia influenței chinezăriei orwelliene recente a *scorului docilității sociale*... dar din păcate n-am timp de ele și oricum ar fi inutile.)

    Pozitivă e și evoluția chargerelor rapide Tesla (spre 250 kW), deși rămân la părerea că nu mai e mult până la adâncirea prăpastiei între cererea și oferta... de curent, da. Și-n țârile cu apă caldă zic, fiindcă la noi nici măcar teoretic nu se poate visa la generalizarea BEV-urilor.
    ...Nu doar fiindcă e-fanii visători cu Matizuri nu vor putea în veci cumpăra vreo Teslă (peste aia cu care plivesc în grădină).

    Gândiți-vă însă că doar 30.000 de chargere Tesla utilizate simultan ar consuma întreaga producție de curent autohtonă (mai precis, cca. 7.500 MWh.)
    25 5
  • @Kirotractor

    Poate designul este constrâns și de aerodinamică, nu numai de imaginea de marcă.

    Musk a zis că are un Cx de 0,23, deci acesta se urmărește cu atenție la mașinile electrice.
    Unii au făcut un studiu de design pentru un concept SUV cu Cx =0,19 (care este foarte greu de atins pentru o mașină normală) și le-a ieșit ceva similar ca formă.

    Cronuz
    https://www.youtube.com/watch?v=4UBfr-R2n2Q
    16 2
  • @ignis

    adica (inclusiv) Prius, Insight, etc. Una e sa fii constrans de aerodinamica (forma generala, lipsa accesoriilor pe suprafata masinii gen clante, oglinzi, etc) si alta e sa fii in stare sa modifici detalii, linii, muchii, concavitati/convexitatiu, etc

    personal zic ca au mizat pe imaginea de marca (cum spune si Kiro), cam mult daca e sa ma intrebe cineva. Despre interior ce sa mai comentam, l-au reusit ieftin de ce sa nu il reproduca?
    11 3
  • ACE - Craiova
    Arata exact cum ar trebui sa arate o masina EV care nu isi propune decat "lucruri obisnute" - sa faca VOLUME MARI de vanzari:
    - autonomie f. buna;
    - handling tipic TESLA;
    - siguranta asa cum zicea Elon Musk se astepta sa fie categorisita tot la 5 stele;
    - pretul mai mic cu cca. (50-60)% fata de modelele premium - care sunt insa si mai mari ca dimensiuni dar care ofera autonomie de max. 450 km WLTP: AUDI e-tron ( de la 81.000 Euro in Ro), JAGUAR I-Pace (de la 77.000 Euro), MERCEDES EQC (n.c.);
    - se va bate in zona de pret cu KIA e-Niro si HUYNDAY Kona EV care nu au insa si variante 4x4;
    Nu stim - inca - ca GARDA LA SOL are Model Y.....

    Ce m-a distrat in prezentarea lui Elon Musk:
    - Acum 100 de ani au aparut marii producatori auto mondiali....Acum noi (TESLA) avem deja circa 3 ani de cand am pus la dispozitie brevetele noastre GRATUIT tuturor iar ceea ce ne bucura este ca multi producatori isi indreapta atentia din ce in ce mai mult spre vehiculele electrice pe care noi le producem din ...2010....
    - Fabrica TESLA din Freemont (California) are 25.000 angajati iar suprafata fabricii este poate intre cele mai mari 3-4 din lume fiind de circa 4-5 ori mai mare decat sediul Pentagonului....

    MULT SUCCES TESLA - hai si la noi, in Romania - care astazi, chiar ARE NEVOIE DE SCHIMBARE - in sensul pozitiv evident !
    26 14
  • andrei
    ieftine rau, ce sa zic si exact ca model 3 inauntru cu tableta aia stupida. da rateuri aia, pa, ca alte comenzi nu prea sunt in masina aia.
    neinteresanta. reteaua de incarcare trebuie sa ia amploare, pana una-alta.

    se urmareste coeficientul aerodinamic, pentru ca la astea electrice penalizarea la viteze mari data de forta de frecare cu aerul se simte foarte in autonomie. nu ca ar exista sosele sigure si la 200 la ora.
    12 8
  • @ignis & all: Normal că și Cx-ul joacă un rol în forma produsului final - legile aerodinamicii dictează în iluzia noastră 3D, însă și targetul de-a obține spațiu maxim interior în formele astea ovoide duce la soluții previzibile (tip cab-forward).
    Mai ales când arhitectura *electrică* a platformelor permite libertăți relativ mari de amplasare a subansamblelor.
    ...O cuantă-n plus de personalizare e totuși posibilă (cum zice și @vianu) - până la urmă și săpunierele mai diferă. :-)

    @ACE: De acord cu comparațiile preț / performanțe / autonomie *e* vs. ICE, deși-s pertinente mai ales vs. CE-propulsatele *premium*.
    Y-ul ăsta (versiunea Performance) are de ex. accelerația Seriei 8 xDrive V8 de 530 CP, cam la juma de preț ! Și nici la capitolul autonomie nu cred să stea mai bine setosul balenopter bavarez.

    La *viitorul luminos* al electricelor prin alternanța noastră deal-vale nu prea subscriu totuși. Pe termen scurt/mediu cel puțin. Din 1001 motive în plus față de cel expus deja....dar mai bine așteptăm opiniile AM pe tema asta, da?
    Pro sau contra, nici nu contează - totu-i să nu fie *Via XYZ*. :-p
    21 4
  • @AUTOMARKET:
    AUTONOMIA LA MODEL Y - DUAL MOTOR LONG RANGE ESTE DE 280 MILE, ADICA APROAPE 450KM. STERGETI PORCARIA AIA CU AUTONOMIE DE PANA LA 540 KM.
    Autonomia maxima la long range rear-wheel e de 480 km (300 miles)
    Asa ca la autonomie e cot la cot cu Kia eNiro. Care sincer sa fiu. Cu care in europa se va bate la greu.
    4 11
  • Andrei
    Pacat ca nu avem si niste poze cu ultimul rand de scaune.
    Considerand plafonul plonjat tind sa cred ca pe scaunele alea vor sta doar posete si poate caini.
    Si portbagajul nu cred sa fie mult mai util decat la sedan, decat prin faptul ca are hayon. Volumul e acelasi, datorita plafonului.
    7 4
  • @dumbravaandrei: Autonomia de 300 de mile este calculata conform standardului american EPA. Autonomia de 540 km mentionata in articol este autonomia WLTP care va fi promovata in Europa. Datele sunt preluate de pe configuratorul Tesla din Germania.
    17 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Arată foarte bine !!

    Chiar dacă seamănă cu Model 3, totuşi este ALT MODEL !!

    Tesla devenind producătorul auto cu cele mai MULTE MODELE ELECTRICE din lume (5) !!

    Bravo Tesla.
    11 12
  • @Edikkk: Îți înțelegem e-fan-e-uforia, dar afirmația: *Tesla devenind producătorul auto cu cele mai MULTE MODELE ELECTRICE din lume (5) !!*
    ...seamănă cu zicerea aia glumeață:
    *Cei patru evangheliști erau trei: Luca și Matei.*

    Fiindcă, oricum o-ntoarcem, Tesla produce - și implicit vinde - doar trei (3) modele, și anume S-3-X. (...:-))
    Clar că, socotind și viitoarele Y+Roadster, ies 5 - de ce să nu adăugăm însă și e-camionul + e-pickup-ul Tesla, să fie 7 ?!
    Și de fapt la modul ăsta de calcul VAG ar ieși campioană-n electrizante... promise.

    P.S. @andrei: Se zice că al treilea rând de scaune ar fi cu vedere spre spate, deci cu picioarele pasagerilor... în portbagaj, da-i poate numai un zvon. Deși în configurație normală e greu de imaginat cine ar putea sta cu capul sub hayonul f. jos.
    16 6
  • Ultim update - fiindcă taman m-a sunat adineauri Elon,:-))) ca să ne lămurească cu alea 7 Y-locuri: cele două scaune suplimentare vor fi într-adevăr amplasate la fel ca-n versiunea *S* cu 7 locuri, deci cu vedere-n spate (la X sînt normale, că-i hărăbaia babană.)

    Era cam deprimat altfel - totuși nu fiindcă intră frecvent pe AM și el -, în ciuda profitului în creștere. Mi-a zis că am voie să vă destăinui motivele depresiei lui, fiindcă oricum nu le va crede nimeni (nici măcar stimabilul @inexo, open-minded dar structural ortodoxo-sceptic.)

    Mai clar, tartorii semi-umanoizi (cristalo-grafeno-siliconici) ai sforarilor săi finanțatori umani până-n pânzele albe îl vor obliga la demisie după o fuziune (sau fisiune, nici el n-a înțeles prea bine :-)) cu nemții ăi mari, care și ei vor fi fost fuzionați cu coreenii cam la anu pe vremea asta.
    ...Când să-mi toarne însă restul mega-manevrei exo-planetare, i-a murit bateria zmarfoenului - sper că nu i-a și explodat.
    Nimic surprinzător totuși, fiind fabricată de LG-Chem în Polonia, cu amprentă-carbon cât casa de poluantă. :-)
    Vă țin oricum la curent - însă nu doar de 48 V mild-hybrid. :-P
    15 4
  • Andrei
    @Kirotractor MAcar pasagerii de pe scaunele alea pot vedea ceva afara. Altfel ar fi jale cu 2 copii mici acolo :))
    1 4
  • Sa nu uitam nici de acest articol:
    https://electrek.co/2019/02/09/tesla-model-3-cost-surprise-porsche-audi-reverse-engineering/
    3 1
  • Dle Kiro tractor în timp ce marii producători NU AU niciun model electric
    VW(VW are un eGolf care nu este de facto la vânzare şi nu are platformă dedicată!!! ) cu toată suita Skoda, Seat,
    Ford, Toyota,
    sau au un amărât de singur model
    Renault (zoe), GM (bolt), Nissan (Leaf)

    un producător mult mai mic Tesla (care are bani capital mai mic decât profitul VAG pe un an!!!!) produce 5 modele care să acopere o plajă mare de cerere prin ofertă.

    Bravo Tesla, huo ceilalţi care dacă nu ar fi fost Tesla ar sta cu dieselul numit blue motion (cer curat... Cică) nesimţiţii.
    4 8
  • @Edikk: Nu am negat niciodată avansul Tesla pe felia BEV. Ba chiar am subliniat de n ori hibele primelor e-SUV-uri Mercedes (EQ) ori Audi (eTron) pe linia pachetelor de baterii folosite... nu chiar ultimul răcnet.
    Obiectiv vb., există deja comparative (v. youtube) care demonstrează de ex. autonomia superioară a Model-X vs. e-nemțoaicele pomenite plus Jaguar I-Pace, inclusiv la Vcroazieră de +100 km/h.

    ...Dar asta nu înseamnă să numărăm modelele PRODUSE de Tesla ca steagurile de la primărie de către Pristanda. :-)
    Sînt deci 3 (trei) mari și late !

    Conform aceleiași logici partizane, Renault ar produce (și VINDE) doar un model de vehicul EV... când de fapt sînt 4: Zoe, e-Kangoo, Twizy și e-Master.

    Cât despre *sărăcia* sărmanului Musk, :-) ce să mai zic? Multe star-up-uri și-ar dori să poată fi creditate așa cum a fost el... și încă mai este.
    În fine, ultimul meu comentariu (parodic) sugerează că *In Must we Trusk* :-) e băgat la înaintare de mega-grupuri de interese, plasate în lanțul trofic planetar cu mult deasupra așa-ziselor guverne -- paradoxal, aceleași în principiu care acum +100 de ani au decis *uciderea automobilului electric*.
    ...De ce s-au sucit acu, e o altă poveste cu iz SF - prea lungă totuși pt un simplu comentariu.
    4 0
  • Erată: start-up-uri.
    Și, dacă tot re-intrai p-acili-șa, merită cred meditat și asupra motivelor care determină gigantul Toyota să zică *pas* deocamdată electrificării.
    ... Fiindcă nu cred să existe dubii asupra capacității lor în domeniul R&D, ca să nu mai zic de experiența lor de +20 ani cu propulsia electrică (a hibrizilor.)
    4 1
  • Nu stiu de unde ati ramas cu informatiile cum ca Tesla nu ar avea bani, capitalizarea bursiera a Tesla a depasit deja Mercedes si BMW. Sunt foarte multi bani pariati pe masina autonoma electrica si pe controlul productiei mondiale de baterii auto, Tesla fabrica in prezent 60% din bateriile auto din piata mondiala (ca putere, nu ca numar) .
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru