Tesla a raportat pierderi uriașe de 785 milioane de dolari pe primul trimestru: producția Model 3, în continuare departe de obiectiv

de Petre Barac
Joi, 03.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a publicat rezultatele financiare pentru primele trei luni din 2018, iar documentele arată pierderi de circa 785 de milioane de dolari. Producția lui Model 3 a ajuns la 2.270 de unități pe săptămână, dar este încă departe de obiectivul de 5.000 de unități anunțat de Elon Musk.

Începutul de an este extrem de agitat pentru americanii de la Tesla, în special după anunțarea primelor rezultate financiare din 2018.

Potrivit datelor aferente primului trimestru, Tesla a raportat pierderi de 785 de milioane de dolari la venituri de 3.4 miliarde de dolari. Pierderile sunt aproape duble față de aceeași perioadă a anului trecut (397.2 milioane de dolari).

În plus, nici producția lui Model 3 nu stă prea bine, în ciuda promisiunilor repetate ale lui Elon Musk, ce dădea asigurări că lucrurile vor intra pe un făgaș normal.

În luna aprilie, producția lui Model 3 a ajuns la 2.270 de unități pe săptămână, cu mult sub obiectivul de 5.000 de unități anunțat recent de șeful Tesla.

Elon Musk a recunoscut recent că automatizarea excesivă a producției pentru Model 3 a reprezentat o greșeală, întrucât Tesla a fost nevoită să întrerupă din nou producția pentru cel mult 5 zile.

Într-un mail transmis către angajații săi, Elon Musk a spus că țintește către o producție de 6.000 de unități Model 3 pe săptămână, din luna iunie, limita minimă fiind de cel puțin 5.000 de exemplare.

Americanii își propuseseră să producă 2.500 de unități Model 3 pe săptămână la finalul lunii martie, însă au atins cu greu o rată de 2.020 de unități.

Via Automotive News

Comentarii (10)

  • Anonim
    Tesla o mare bula de sapun american !
    16 21
  • Până una, alta, Tesla e primul producător de mașini electrice în serie mare, cel mai mare producător de mașini electrice, cu cea mai bună autonomie de pe piață și cu cea mai mare rată de satisfacție a clienților (câți reușesc să pună mâna pe mașină).

    Iar despre producție, dacă acest ritm se menține, anul acesta va ajunge la o producție totală aproape dublă față de anul trecut.

    E drept că Musk nu livrează aberațiile cu care se laudă. dar eu privesc efectiv ceea ce livează, fără să compar cu ce s-a lăudat anterior. Iar progresul este vizibil an de an.
    25 8
  • Intre timp Model 3 e vel mai vandut automobil electric in America de Nord. De departe!!!

    Cat de usor e sa stai in fotoliu si sa ridici pretentii, fara sa misti un deget
    13 7
  • Acel raport contine multe lucruri interesante dar care au fost omise accidental de autorul articolului. :))
    Cum ar fi cele mai mari incasari din vanzari din istoria companiei de 2.1B (miliarde)
    Sau faptul ca Model 3 a ajuns pe locul 2 la vanzari din clasa sa, a depasit BMW seria 3, Audi A4, Lexus IS si a ajuns la un fir in spatele liderului clasamentului Mercedes C class.
    Originalul:
    http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/6239658125x0x979026/44C49236-1FC2-4FD9-80B1-495ED74E4194/TSLA_Update_Letter_2018-1Q.pdf
    15 7
  • Doar pentru ca cei de la Tesla compara masina cu cele premium, nu inseamna ca fac parte din acea categorie. La fel de simplu putem sustine ca Dacia Duster vinde in Europa mai bine decat Q3 sau X1 comparand dimensiunile masinilor. Avand atat de putine modele electrice pe piata(fara sa includem si hibridele plug-in) putem face comparatii doar intre vanzarile acestora, asa ca Model 3 se poate raporta strict la i3, e-Golf, Leaf, Zoe, Bolt, etc.
    14 10
  • @nimeni Model 3 are pret apropiat cu seria 3, A4, Lexus IS si Merc C class deci compararea lor este indreptatita.
    Duster e in cu totul alta liga cand vine vorba de pret comparativ cu Audi si Bmw. :)))))
    8 8
  • daca au acelasi pret fac parte din aceeasi clasa?

    ooook :|

    deci nu conteaza (SI) tehnologia, motorizarea, finisarile, ergonomia. Doar pretul. Pe principiul cu 12.000 decat sa-mi iau Dacie noua imi un BMW SH...ca fac parte din aceeasi clasa. Logic!

    intrebarea mea proasta e cat isi vor mai permite pierderi pana vor atinge pragul de rentabilitate.
    11 7
  • Avand in vedere ca pierderile cresc, cred ca va trece mult timp pana vor ajunge la profit. De fapt, este posibil sa nu stim vreodata.

    Vanzarile Tesla 3 depasesc seria 3 sau A4, chiar daca nu sunt concurenti directi, dar asta este valabil doar in SUA, cei care se entuziasmeaza de aceste cifre, au idee cat vand global seria 3, clasa C, A4 ?
    5 0
  • Singura lauda ar fi ca au fost primii care au vrut sa produca in masa masini electrice. In rest:
    -satisfactia clientilor nu mai este asa pozitiva. Toate modelele au de departe cele mai multe probleme tehnice din clasa lor.
    - Sunt in top pe o singura piata si fara concurenta. O sa vedem in 2 ani cand toti producatorii vor avea cateva modele electrice daca mai ramane in top.
    - ELon Musk a mintit foarte mult si nu pot sa fiu fan al unei merci cu un astfel de sef.
    8 4
  • dand o cautare rapida pe net am gasit ca si seria 3 de la BMW s-a vandut mai bine decat Model 3 in fiecare luna a a nului 2018 respectiv ian, feb si martie

    n-ar fi prima companie care isi umfla statisticile sau mai muta o virgula sa poata drege busuiocul cand rahatul este atat de imens ca i se vede iteste motul de sub cuvintele frumoase si optimiste a unui sef care a pierdut legatura cu realitatea.

    PS ii doresc succes Teslei, pentru ca pur si simplu nu merita ca ceea ce s-a intreprins sa cunoasca un fail epic. Imi doresc, in schimb, ca Musk sa fie debarcat si sa vina o echipa cu adevarat profesionista.
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru