Tesla către ceilalți producători: "Construiți mașini mai bune!"

de Sebastian Toma
Luni, 10.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Diarmuid O’Connell, vicepreședintele departamentului de dezvoltare al Tesla Motors, a declarat că singurul răspuns pentru producătorii convenționali de automobile la noile norme de mediu este să producă mașini mai bune.

Cu excepția mărcilor Nissan și BMW, toți producătorii tradiționali de automobile au programe de mediu care respectă la limită standardele de mediu ale anului.

Diarmuid O’Connell
vicepreședintele departamentului de business development la Tesla Motors
Reglementările de mediu din ce în ce mai stricte le pun probleme constructorilor tradiționali de automobile, nevoiți să facă investiții serioase pentru a-și adapta gama la noile cerințe. Între timp, în tabăra 100% electrică a celor de la Tesla, normele de mediu nu sunt o problemă, pentru că niciun automobil fabricat de Tesla nu consumă carburant. Mai mult decât atât, producătorul american afirmă că actualele norme de mediu și cele propuse în viitor nu sunt suficient de stricte pentru a asigura viitorul planetei. În stilul caracteristic mărcii, un reprezentant al Tesla Motors i-a sfătuit pe omologii săi din partea celorlalți producători să construiască mașini mai bune și să nu mai încerce să amâne introducerea noilor norme de mediu.

Declarația îndrăzneață vine de la Diarmuid O'Connell, vicepreședintele departamentului de business development la Tesla Motors.

Oficialul Tesla și-a motivat afirmația explicând că alți producători, cu mici excepții, se concentrează doar să respecte la limită normele de poluare cu toată gama, fără să aibă vreo motivație să depășească valorile minime reglementate de stat. Această politică a celui mai mic numitor comun afectează întreaga industrie auto și este dăunătoare și pentru consumatori, consideră Diarmuid O'Connell. Singurele excepții de la afirmația de mai sus sunt mărcile Nissan și BMW, pe lângă Tesla, care sunt companii care au mers pe drumul corect în vederea oferirii de mașini cu zero emisii de noxe.

Urmareste Automarket
Atât reprezentanții Tesla, cât și experții din Industrie se plâng că normele de mediu au un mod de aplicare care tinde să înșele consumatorii în loc să-i informeze.
În primul rând, actualul standard este bazat pe un protocol de testare stabilit în urmă cu peste trei decenii (în cazul SUA). Potrivit lui Diarmuid O'Connell, fabricanții tradiționali de automobile apelează la evitarea aplicării unor norme mai stricte pentru a putea să vândă în continuare mașini cât mai mari și cu un consum de carburant ridicat. Johnson Controls, un furnizor important al industriei auto, estimează că noile norme de emisii pregătite de Guvernul SUA ar putea să fie atinse în 2025 de majoritatea companiilor auto chiar dacă ar folosi doar motoare alimentate cu benzină, fără sisteme hibrid pe fiecare model în parte.

Via Autoblog | WSJ | Foto: Johannes Eisele / AFP / Getty Images

Comentarii (5)

  • Asta cu respectarea la limita a normelor este identica cu ce se regaseste la EuroNcap, mare parte dintre constructori multumindu-se cu minimul necesar, un avertizor, un gadget, multe airbag-uri, iar protectia efectiva la impact, la nivel structural, mai subtire, ca e scump, la aceasta parte este de lucrat mai mult decat la normele de poluare.
    18 1
  • Se refera la piata americana unde modelele din clasele medie (D) si mare (E) sunt cele mai vandute, alaturi de pick-up-uri medii si mari. In Europa situatia e inversa. Clasele mica (B) si compacta (C) fac grosul vanzarilor si motoarele alese de cumparatori sunt mici si putin poluante.

    Ca o paranteza, in Europa clasa mare (E) de volum nici nu exista, doar producatorii premium avand asa ceva in oferta. In SUA situatia e si aici inversa. Toyota Avalon, Nissan Maxima, Ford Taurus, Chevy Impala sau Dodge Charger sunt exemple clare.
    7 0
  • hazard
    "Stop being poor and buy expensive cars!" ...americanisme de doi lei...
    5 3
  • Pe cei de la Tesla ar trebui să-i preocupe mai ales această problemă:

    http://www.businessinsider.com/r-insight-tesla-burns-cash-loses-more-than-4000-on-every-car-sold-2015-8?utm_content=buffer427fd&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
    5 1
  • Normele se refera si la combustibilii arsi pentru a face curent electric sau lsi a poluarea nasoala facuta de lithiul din baterii? Populisme de 2 bani!
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru