Feedback

Topul maşinilor cu propulsie alternativă vândute în lume: Nissan Leaf este lider la electrice, dar chinezii spulberă concurenţa la hibrizii plug-in

Publicat Marti, 22.11.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 1
Topul maşinilor cu propulsie alternativă vândute în lume: Nissan Leaf este lider la electrice, dar chinezii spulberă concurenţa la hibrizii plug-in - Poza 1
Topul maşinilor cu propulsie alternativă vândute în lume: Nissan Leaf este lider la electrice, dar chinezii spulberă concurenţa la hibrizii plug-in - Poza 2
Topul maşinilor cu propulsie alternativă vândute în lume: Nissan Leaf este lider la electrice, dar chinezii spulberă concurenţa la hibrizii plug-in - Poza 3
Topul maşinilor cu propulsie alternativă vândute în lume: Nissan Leaf este lider la electrice, dar chinezii spulberă concurenţa la hibrizii plug-in - Poza 4
Topul maşinilor cu propulsie alternativă vândute în lume: Nissan Leaf este lider la electrice, dar chinezii spulberă concurenţa la hibrizii plug-in - Poza 5
Nissan Leaf rămâne cea mai vândută maşina electrică din lume, iar Toyota are cel mai mare succes la modele hibride fără încărcare la priză. Piaţa de hibrizi plug-in este însă dominată de chinezii de la Byd.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de maşini cu propulsie alternativă continuă să crească în întreaga lume, chiar dacă pentru moment acestea reprezintă doar 3.5% din numărul total de maşini comercializate.

În primele 8 luni ale anului, la nivel global s-au vândut 1.79 milioane de maşini cu propulsie alternativă, iar creşterea ar fi fost şi mai accentuată dacă preţurile la carburanţi nu ar fi scăzut atât de mult, în special pe piaţa americană.

Totuşi, acest segment al industriei auto este unul foarte fragmentat între constructori, în funcţie de succesul pe care aceştia îl au pe anumite pieţe, potrivit unui amplu studiu realizat de compania de analiză Jato Dynamics.

Vânzări globale de maşini electrice: Leaf, lider detaşat

Nissan Leaf

La nivel global, oamenii au cumpărat 172.700 de maşini electrice în perioada ianuarie - august 2016, iar 40% dintre vânzări s-au petrecut în China, în timp ce Europa are o cotă de piaţă de 31%. Deloc surprinzător, Nissan Leaf continuă să fie cel mai bine vândut model electric din lume, cu un avans considerabil în faţa lui Tesla Model S şi Renault Zoe. Restul clasamentului este însă dominat de producători chinezi, care oferă modele mai accesibile pentru piaţa locală.

Loc Model electric (BEV) Unităţi
1 Nissan Leaf 32.300
2 Tesla Model S 19.500
3 Renault Zoe 13.700
4 Byd E6 11.200
5 BAIC Seria E 10.000
6 Volkswagen Golf 7.100
7 Byd Surui 6.800
8 Zotye Yun100 6.600
9 Tesla Model X 6.300
10 BAUIC Senova D50 6.300

Vânzări globale de maşini plug-in hybrid: sub dominaţie chineză

Byd Tang

Vânzările de modele plug-in hybrid, care au baterii cu încărcare la priză, au fost uşor mai ridicate decât în cazul electricelor şi au atins pragul de 176.600 de unităţi în acelaşi interval de timp. Totuşi, constructorii chinezi domină autoritar acest segment, iar cei de la Byd au 32% dintre piaţa globală de PHEV-uri. Mitsubishi Outlander spală ruşinea printr-un loc pe podium, iar primul model european în top apare abia pe locul 7 prin BMW X5, care are vânzări mai bune decât Volvo XC90 sau Volkswagen Golf.

Loc Model PHEV (Plug-in Hybrid) Unităţi
1 Byd Tang 23.000
2 Byd Qin 19.600
3 Mitsubishi Outlander 17.700
4 Byd Yuan 13.700
5 Roewe 550 13.400
6 Ford Fusion 11.500
7 BMW X5 7.800
8 Volvo XC90 7.800
9 Volkswagen Golf 7.500
10 Mercedes Clasa C 6.900

Vânzări globale de hibrizi: nimeni nu se atinge de Toyota

Toyota Prius

De departe, maşinile hibride fără încărcare la priză se bucură de cel mai mare succes dintre cele cu propulsie alternativă, iar vânzările au ajuns la 1.41 milioane de unităţi. Japonezii sunt marii fani ai acestui tip de propulsie, întrucât o treime dintre maşinile vândute în această tară sunt de tip Hybrid Elecric Vehicle (HEV), astfel că nu este surprinzător că maşinile nipone ocupă primele 10 poziţii ale clasamentului global, cu Toyota pe primele 4 locuri. Prius este de departe cel mai popular, însă de succes se bucură şi Toyota Aqua, Auris şi Yaris.

Loc Model HEV (Hibrid clasic) Unităţi
1 Toyota Prius 255.900
2 Toyota Aqua 116.400
3 Toyota Auris 59.600
4 Toyota Yaris 54.400
5 Suzuki Spacia 54.400
6 Toyota RAV4 54.200
7 Suzuki Hustler 54.100
8 Toyota Camry 38.700
9 Honda Fit 37.900
10 Honda Vezel 33.800

Vânzări globale de maşini pe pile de hidrogen (Fuel Cell)

Toyota Mirai

Preţurile foarte mari şi infrastructura precară au făcut ca vânzările de maşini electrice alimentate cu hidrogen să fie în continuare scăzute. Toyota Mirai s-a comercializat în puţin peste 1.000 de unităţi pe parcursul primelor 8 luni ale anului, în timp ce Hyundai ix35 s-a oprit la modesta borna de 34 de unităţi.

Loc Model FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) Unităţi
1 Toyota Mirai 1140
2 Hyundai ix35 34

Via Jato


Comentarii (1)

  • Sergiu
    Locuiesc in China si numarul masinilor electrice e foarte mare, in orasul in care locuiesc flota de taxi-uri electrice e la fel de mare ca cele pe benzina. Dar si gasesti "benzinarii" electrice mai la tot pasul. Toate sunt BYD (Build your Dreams), sunt putin spartane la interior, gen Super Nova la vremea ei, dar sunt destul de confortabile.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru