Toyota promite pentru 2020 o maşină electrică cu autonomie cu 15% mai mare: "Vom îmbunătăţi tehnologia bateriilor"

de Daniel Popescu
Joi, 24.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota susţine că a identificat o metodă prin care poate îmbunătăţi autonomia bateriilor Li-Ion cu 15%, astfel că în 2020 va fi pregătită să lanseze o maşină electrică mai avansată decât cele din prezent.

Toyota domină autoritar segmentul hibrizilor fără încărcare la priză, însă până în prezent nu a dezvoltat nicio maşină electrică, în special pentru că a mizat puternic pe tehnologia cu alimentare cu hidrogen.

Lipsa de perspective reale pentru adopţia de masă a acesteia a determinat însă constructorul japonez să-şi regândească strategia, iar presa niponă a relatat recent că Toyota va lansa o gamă de maşini electrice cu autonomii de peste 300 de kilometri în 2020.

În schimb, Toyota s-a limitat să confirme că va crea o divizie separată pentru maşini electrice, iar acum anunţă că a identificat o metodă prin care să îmbunătăţească autonomia bateriilor Li-Ion cu 15% faţă de performanţele actuale.

Urmareste Automarket
Practic, inginerii au putut vedea "în timp real" modul în care ionii de litiu se deplasează în interiorul electrozilor.
Astfel, inginerii vor fi capabili să dezvolte un nou design pentru baterii astfel încât ionii să nu se mai deplaseze neregulat în interiorul electrozilor, iar acest lucru va spori eficienţa bateriilor cu circa 15% şi va reduce riscul supraîncălzirii acumulatorilor. "Bateria Li-Ion este o tehnologie cheie pentru electrificarea maşinilor şi avem nevoie de îmbunătăţirea acestei tehnologii şi a performanţelor sale", explică Hisao Yamashige, cercetător de tehnologie la Toyota.

Totuşi, rămâne de văzut dacă o autonomie cu 15% mai mare va fi suficientă la nivelul anului 2020, în condiţiile în care constructorii reuşesc să găsească tot mai multe soluţii pentru a creşte distanţa maximă pe care o poate parcurge o maşină electrică. De exemplu, Opel Ampera-e se va lansa în primăvara anului viitor cu o autonomie de circa 500 de kilometri, mult peste cei 300 de kilometri anticipaţi pentru Toyota la nivelul anului 2020.

Via Reuters

Comentarii (1)

  • sa-l lase pe ion in pace, sunt atatea variante mai bune, anula apare alta mai buna. nu au voie sau de ce nici macar in laborator nu le studiaza?

    ps: stopurile si farurile astea prelinse pe caroserie sunt hidoase, manelistice.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru