Un producător de baterii promite autonomie de 1.000 de kilometri pentru mașini electrice: lansarea pe piață va avea loc în maxim 5 ani

de Daniel Popescu
Joi, 04.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul de baterii Innolith AG susține că în cel mult 5 ani va lansa pe piață o baterie care va permite autonomii de peste 1.000 de kilometri cu costuri de dezvoltare mai mici decât în prezent.

În ultimii ani au apărut numeroase informații despre posibilitatea de a dezvolta baterii care să ofere autonomii semnificativ mai mari decât în prezent pentru dispozitivele electronice sau mașinile electrice.

Anunțul făcut joi de producătorul de baterii Innolith AG este, cel puțin la prima vedere, unul mai apropiat de realitate, ca urmare a faptului că principala promisiune este creșterea autonomiei la 1.000 de kilometri.

Pentru a atinge această valoare, Innolith susține că dezvoltă prima baterie cu o densitate de 1.000 Wh/kg și că aceasta nu necesită "materiale exotice și scumpe".

De asemenea, Innolith folosește în procesul de dezvoltare un electrolit anorganic inflamabil, prin care riscul de incendii va fi astfel mult mai mic, comparativ cu bateriile clasice cu electroliți organici.

Principalul dezavantaj al acestei baterii este că timpul de încărcare până la 100% va fi unul de lungă durată, astfel că șoferii vor fi nevoiți să lase mașina în priză pe tot parcursul nopții. În schimb, pentru atingerea unei autonomii de circa 400 de kilometri, timpul de încărcare va fi unul asemănător cu cel al altor modele aflate deja în producție de serie.

Producătorul susține că va avea nevoie de o perioadă cuprinsă între trei și cinci ani pentru a dezvolta bateria în laboratorul pe care îl deține în Germania, după care va oferi licența de producție oricărei companii interesate de această tehnologie.

Via Auto Express, Innolith

Comentarii (6)

  • someone
    hai sa facem un compromis: 3 ani pt lansarea pe piata, si " doar" 800 km autonomie. ce ziceti?
    11 5
  • Moș Goagăl Tranzleităr cred că era ușor abțiguit :-) când i-ați băgat textu-n procesor -- altfel n-ar fi ieșit *electrolit anorganic INFLAMABIL*... ca să nu ia foc șandramaua.

    Strict ontopic, n-aș paria pe promisiunile elvețienilor (cu CEO rusnac, dar hai să trecem de asta), care n-au produs pân-acu decât giga-baterii staționare f. mari, dar și grele (2MW, 7-8 tone), ținute-n containere pe lângă stații de transformare cu scop de regularizare a tensiunii.

    Ciclurile de descărare/încărcare suportate-s multe ce-i drept (50.000), dar amperajele max. la înc./desc. de 2C/2C sînt anemice (nu intru-n detalii - cine știe cunoaște. :-))
    ...Și să nu uit: bateriile *promise* sînt tot Li-Ion, deci materialul *exotic* e în continuare prezent, doar electrolitul fiind altfel - adică probabil fără covalențe C-C și C-H în aceeași ciorbă, ca să fie într-adevăr anorganic.

    P.S Mai mult ca sigur Innolith AG va fi furnizorul EV-urilor VAG, *promise* și ele tot peste 3-5 ani. ...Tot de vreo 3-5 ani deja. :-)))
    25 3
  • ACE - Craiova
    TESLA a promis modelul Roadster 2000 tot cu autonomie de 1.000 km...mai este "doar" un an....
    Si TOSHIBA promitea acum 2 ani niste baterii fantastice - ce urmau sa fie lansate comercial in 2019....
    Sa le vedem pe piata odata ....
    17 7
  • Ramane cum am stabilit. Astea sunt povesti pentru adormit copiii. Atata timp cat timpii de incarcare sunt lungi, problema nu se schimba. Pentru ca asta e marea slabiciune. Din anii 70 tot imbunatatesc bateriile, si pana acum n-au reusit sa le eficientizeze decat marginal. Nici macar niste simple baterii pentru telefoane nu au reusit sa faca. Pentru ca nu se poate, nu pentru ca nu vor. Firma care ar reusi o imbunatatire semnificativa a bateriilor, ca sa nu mai vorbim de o revolutie a bateriilor, ar face ZECI de miliarde. Numai ca nu se poate, repet. Nu cu tehnologia disponibila acum. Bateriile NU sunt solutia, NU pot asigura o alternativa la benzina si motorina!

    S-a mai spus de N ori si vad ca in continuare se bat campii: odata cu cresterea numarului de astfel de vehicule, tot sistemul se blocheaza. Nu ai cum sa incarci o masina 8 - 16 - 24 de ore. E absurd. Daca bateriile sunt tot Li-Ion, inseamna ca de fapt "stirea" e un balon de sapun, probabil oamenii vor sa faca publicitate moca, intr-o lume infometata de promisiuni despre viitorul electric luminos. Vor sa-si "valorizeze" firma. Nu au decat de castigat din asemenea articole si tam-tam in presa.

    Daca ar reusi sa rezolve problema ignitiei, totusi, ar fi ceva. Ca la un soc mai puternic, mor aia copti in troacele cu baterii.
    10 14
  • Rudolf D.
    Vise taica, vise.
    6 4
  • @PMC + Rudolf D: Subscriu la ideea că-n principiu BEV-urile nu prea au logică, și nu doar din cauza timpilor de încărcare (care tre-să recunoaștem că s-au redus substanțial, la fel ca și *densitatea energetică* a bateriilor.)

    Problema rămâne greutatea lor, sutele de kg în plus trebuind cărate și-n stare (aproape) descărcată.
    Progrese se fac totuși, da-s relativ lente în... civilie. :-) Veritabilele revoluții și-n domeniul bateriilor sînt deci rezervate *proiectelor negre* = din domeniul militar / spațial, unde și fuziunea la rece de ex. pare să fi devenit o tehnică banală.
    11 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru