Vânzările de mașini electrice s-au dublat în România în 2018 la aproape 700 de unități: BMW i3, cel mai popular model electric

de Daniel Popescu
Vineri, 01.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au cumpărat anul trecut 682 de mașini electrice, de peste două ori mai multe decât în 2017, iar BMW i3 a fost cel mai comercializat model.

Continuarea programului Rabla Plus care prevede acordarea unui bonus de 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice a avut un efect benefic asupra acestui segment pe piața în România.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a publicat datele oficiale de vânzări pentru anul trecut și, pentru prima oară în istorie, a oferit date statistice separate pentru mașinile electrice și cele plug-in hybrid. Până acum, asociația publica doar vânzările cumulate de mașini electrice și plug-in hybrid, fără o diferențiere clară între cele două segmente.

Astfel, românii au cumpărat anul trecut 682 de mașini electrice, în creștere cu 102% comparativ cu 2017, când au fost comercializate doar 337 de unități. Constructorul cu cele mai mari vânzări a fost Volkswagen (175 de unități e-Golf și e-Up), în timp ce locul doi a revenit celor de la BMW cu 148 de unități i3. În plus, BMW a anunțat în această săptămână că i3 a fost cel mai vândut model electric în România în cursul anului 2018. 

Podiumul a fost completat de Renault cu 119 unități Zoe, în timp ce APIA estimează vânzări de 116 unități pentru Smart. Rezultatele excelente pentru marca Smart se datorează faptului că versiunile electrice ale lui fortwo și forfour au prețuri de pornire de circa 12.000 de euro dacă este luat în calcul și bonusul oferit de autorități.

De asemenea, Kia a încheiat anul cu 59 de unități Soul EV și a reușit astfel să depășească vânzările de 54 de unități Nissan Leaf, care s-a lansat însă pe piața din România abia la jumătatea anului. APIA estimează că Mercedes-Benz a comercializat o unitate Clasa B Electric, în timp ce alte 10 unități sunt trecute în dreptul altor constructori.

Loc Marcă Vânzări 2018 Evoluție
1 Volkswagen 175 165%
2 BMW 148 25%
3 Renault 119 24%
4 Smart 116 N/A
5 Kia 59 N/A
6 Nissan 54 N/A
7 Mercedes-Benz 1 -95%
Alte marci 10 11%
Total 682 102.4%

Peste 300 de mașini plug-in hybrid în 2018

Între timp, segmentul de mașini pug-in hybrid a avut de asemenea o creștere puternică, dar ceva mai temperată decât în cazul electricelor.

305 români și-au achiziționat anul trecut o mașină PHEV, cu 72% mai mulți decât în 2017, iar clasamentul este de asemenea dominat de Volkswagen cu 82 de unități.

Volvo a reușit să-și asigure locul doi cu 45 de unități, cu una singură mai mult decât BMW, în timp ce Mitsubishi și-a trecut în cont 41 de unități. Clasamentul este completat de Porsche, Mercedes-Benz, Mini, Audi și Land Rover. Interesant este că BMW, Mercedes-Benz și Audi sunt singurele branduri cu vânzări în scădere.

Loc Marcă Vânzări 2018 Evoluție
1 Volkswagen 82 382%
2 Volvo 45 125%
3 BMW 44 -8.3%
4 Mitsubishi 41 95%
5 Porsche 33 175%
6 Mercedes-Benz 30 -33%
7 Mini 13 N/A
8 Audi 9 -35%
9 Land Rover 8 N/A
Total 305 72.3%

Vânzările de hibrizi au crescut cu aproape 60%

De asemenea, APIA a raportat 3.585 de unități hibride fără încărcare la priză comercializate în cursul anului 2018, în creștere cu 59.8% comparativ cu 2017.

Așa cum era de așteptat, Toyota domină autoritar clasamentul cu aproape 3.200 de unități și este urmată la mare distanță de brandul de lux Lexus cu 147 de unități. Ford, Kia și Hyundai completează clasamentul, iar pe ultimele poziții sunt Suzuki, Mercedes-Benz și Land Rover.

Loc Marcă Vânzări 2018 Evoluție
1 Toyota 3.198 58%
2 Lexus 147 -4.5%
3 Ford 65 N/A
4 Kia 62 182%
5 Hyundai 58 205%
6 Suzuki 34 70%
7 Mercedes-Benz 20 N/A
8 Land Rover 1 -50%
Total 3.585 59.8%

Via APIA

Comentarii (9)

  • Preturi la dotari similare, autonomie wltp, pret dupa ecobonus.
    Hyundai kona /450 km /31.000 euro
    Hyundai ioniq/ 220km 25.500 euro
    Kia soul /210 km 25.500 euro
    Vw e golf/ 230km 32.000 euro
    Concluzia mea- prost sa fii sa iti iei golf.
    17 6
  • Dj Bobo
    Totusi, de ce oamenii isi iau Golf, fie el si electric? Zi Bobo. Sunt prosti?
    9 14
  • Dacă își cumpără Golf diesel este grav, dacă aleg Golf electric iar nu este bine pentru că există Hyundai și Kia. Niște țărani.
    17 7
  • Ar fi o știre dacă dublarea EV-vânzărilor ar fi de la 35.000 la 70.000.
    Altfel, doar procentele nu înseamnă mai nimic.
    17 2
  • Bobo, oricum o dai Huydai asta al tau tot Huydai ramane.
    Nu stiu cum sa te fac sa intelegi dar tot a chinezarie suna.
    Nu mi-as lua niciodata.
    5 13
  • mircea badea
    pt doar un cartier al bucurestiului ar fi ceva numarul asta.

    dar suntem prea tarani, visam suvuri diesel..
    5 3
  • @DJ Bobo

    E- Golf, in Europa e undeva pe locul 5 la inmatriculari (n-am spus livrari - pentru ca aici e smecheria)

    Apoi coreenii, la nivelul Romaniei, abia au intrat in piata deci asta ar fi unul dintre motivele lipsei unei prezente mai consistente. "Chinezarii" sau nu, coreenii sunt pe val, greu de inghitit galushca asiatica pentru cei care au crescut cu anumita mentalitate.

    Ramane de vazut un clasament pe anul 2019 cand mai toata lumea va fi pe felie.
    3 0
  • Singura masina electrica pe care am vazut-o pana acum aici in Harghita a fost un Hyundai Ioniq. BMW i3 n-am vazut niciodata, macar ca BMW-uri normale vezi pe toate santurile.
    1 0
  • Ipoteza:
    santuri ---> BMW-uri
    BMW-uri ---> Harghita

    Concluzie:
    santuri ---> Harghita

    Demostratie:
    i3 ---> civilizatie
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru