Înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 54% în România în primele 10 luni ale anului: aproape 1.800 de unități

de Daniel Popescu
Joi, 12.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au înmatriculat 1.780 mașini electrice în primele 10 luni ale anului, în creștere cu 54% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cele mai mari creșteri le au Renault și Volkswagen.

Suplimentarea fondurilor pentru programul Rabla Plus a permis creșterea în continuare a inmaicularilor de mașini electrice și pe finalul acestui an, potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Astfel, românii au înmatriculat 1.780 de mașini electrice în primele 10 luni ale anului, în creștere cu 54.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Ca și până acum, Renault și Skoda ocupă detașat primele două poziții ale clasamentului pe mărci, însă se remarcă o revenire spectaculoasă a celor de la Volkswagen, ca urmare a startului livrărilor pentru Volkswagen ID.3. De asemenea, Hyundai ocupă un onorant loc patru pe baza vânzărilor excelente obținute de Kona Electric.

Ascensiunea celor de la Volkswagen și Hyundai vine în detrimentul unor mărci precum BMW și Nissan, care au dominat clasmentul în anii trecuți, dar care nu au actualizat încă oferta pentru gama de modele electrice.

Peugeot și Opel își fac de asemenea simțită prezența, în timp ce Tesla a ajuns la 51 de unități înmatriculate în acest an.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-oct 2020
Vânzări BEV
ian-oct 2019
Evoluție
1 Renault 475 305 56%
2 Skoda 331 0 -
3 Volkswagen 274 197 39%
4 Hyundai 191 22 -
5 BMW 89 149 -40%
6 Smart 74 127 -42%
7 Nissan 71 292 -76%
8 Peugeot 67 0 -
9 Tesla 51 13 292%
10 Opel 37 0 -
- Altele 120 48 150% 
Total 1780 1153 54.4%

MAȘINI PLUG-IN HYBRID

Între timp, înmatriculările de mașini plug-in hybrid continuă de asemenea într-un ritm accelerat, cu 655 de unități în primele 10 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 119%.

Spre deosebire de topul electricelor, în acest segment lupta pentru prima poziție este mult mai echilibrată, cu diferențe relativ minore între BMW (98 unități), Volvo (94 unități), Mercedes-Benz (88 unități) și Ford (80 unități).

Totuși, Ford are șanse mici să crească pe finalul anului după întreruperea vânzărilor pentru versiunea plug-in hybrid a lui Kuga. Mitsubishi și Mini sunt singurele mărci cu înmatriculări în scădere.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-oct 2020
Vânzări PHEV
ian-oct 2019
Evoluție
1 BMW 98 44 123%
2 Volvo 94 71 32%
3 Mercedes-Benz 88 9 -
4 Ford 80 0 -
5 Mitsubishi 75 94 -20%
6 Porsche 58 8 -
7 Hyundai 43 2 -
8 Skoda 34 0 -
9 Toyota 19 1 -
10 Mini 18 19 -5%
- Altele 48 51 -6%
Total 655 299 119%

MAȘINI HIBRIDE

Topul înmatriculărilor de mașini hibride este de departe cel mai anost și singurul segment de mașini "electrificate" aflat în scădere. Cu 3.950 de unități în primele 10 luni, piața hibrizilor a scăzut cu peste 3.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Toyota este în continuare liderul incontestabil al segmentului, însă japonezii au raportat o scădere a înmatriculărilor (-5.7%), la fel ca și brandul premium Lexus, care a marcat chiar o scădere puternică de 37%.

Hyundai și Honda sunt singurii constructori cu creștere pe segmentul hibrizilor, alături de Subaru, o prezență nouă în top în acest an.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-oct 2020
Vânzări HEV
ian-oct 2019
Evoluție
1 Toyota 3387 3393 -5.7%
2 Lexus 157 250 -37%
3 Hyundai 140 25 460%
4 Honda 127 88 44%
5 Ford 93 94 -1%
6 Kia 30 43 -30%
7 Subaru 16 0 -
Total 3950 4093 -3.5%

APIA menționează că topul înmatriculărilor de mașini hibride nu include unitățile mild-hybrid.

Via APIA

Comentarii (14)

  • Efect nou


    Odată cu creşterea spectaculoasă a EV, PHEV are loc şi o scădere a hibridelor clasice

    iar dacă PHEV Toyota Prime nu ia avânt puternic, atunci încă o marcă japoneză se restrânge, pleacă din Europa
    3 18
  • Şi un MARE BRAVO Automarket ro pentru un articol FOARTE BUN !

    Bravo !
    5 20
  • netam-nissan
    mai vorbim dle Edikkkk cind o sa kreaska cu 58 la suta penele de curent la doar 9-10 procente parc auto electric.

    altfel articolu e bun fiindca si poza e buna ca reclama vw desi o preferam pe aia cu tanti la Zoe cu stecheru-n penseta, desi semana cu Zirra din planeta maimutelor.
    ..dar sugera prin bara posterioara proeminenta a domniei sale ca directia dezvoltarii electricelor e solutia totul-spate cu motor puternic.
    23 7
  • :))))

    Punem pariu că nu o să fie nicio până de curent cum spuneţi dvs?

    Cu 15.000-25.000€ îţi faci un sistem solar PLUS baterie, cu care îţi încarci maşina fără să pui stres pe reţea, apoi staţiile de încărcare "benzinării" sunt foarte bine mersi
    3 15
  • mircea badea
    felicitari soferilor care au pasit in secolul 21.
    5 17
  • american
    Tesla este THE BEST! Restul sunt primitive comparativ cu Tesla.
    8 11
  • cu țiglele pe casă
    da băi, după ce ca dai peste 30000 de Euro pe un Matiz electric mai dai și 15-25 de mii pe panourile vieții ca să-ți faci current singur. Asta în condițiile în care statul subvenționează masiv lucrurile astea. Băh! voi vă auziți ce spuneți? Sau v-a spălat așa de tare pe creier propaganda asta? Ăsta dacă e viitor, sigur nu e al vostru, Nu știu ce visați sau ce ați fumat, dar vreau si eu.
    14 1
  • "Cu 15.000-25.000€ îţi faci un sistem solar PLUS baterie, cu care îţi încarci maşina fără să pui stres pe reţea, apoi staţiile de încărcare "benzinării" sunt foarte bine mersi"

    Edikkk, poate dvs traiti in alta tara. Ca in Romania 15-25 mii in conturi este o utopie pentru un procent majoritar al populatiei. Care de altfel locuieste la bloc si nu isi permite o masina electrica. Vedem cum vor evolua vanzarile la electrice atunci cand vor trebui sa migreze din zona aia a bogatilor spre clasa de mijloc
    15 1
  • netam-nissan
    dle Edikkk, vorbiti vad de 15-25 mii euroi pentru fotovoltarene ca de maruntis cind eu cistig pe an exact cit e-pomana adica 9.240 transpirind en-gros.
    ok, atita imprumuta guvernu dlui premier lucovid organ in 7-8 secunde dar nu prea ma intereseaza c-o sa-i dea inapoi fiu-meu in vreo suta de ani.

    a, si ca sa-i pun deoparte 9 mii mi-ar lua mai multi ani dar imi merit soarta daca nu mi-am tras si io doctorate ca masonii aia sinecurizati fara liceu.
    22 1
  • Interesant, pentru 1780 de masini electrice cumparate de oameni instariti, statul a transferat din buzunarele a 20.000.000 de necajiti subventii de 80.100.000 lei ...
    7 2
  • Ce pana de curent prietene? Oameni buni, va place sa vorbiti ca sa va aflati in treaba? Infrastructura se dezvolta continuu, pe masura ce creste consumul creste si capacitatea de livrare a energiei.
    Au disparut haterii cu range anxiety si insuficiente statii de incarcare si apar altii. Pe de-oparte e hilar, am ajuns sa citesc articole despre masini electrice doar ca sa vad ce mai debiteaza mintea fascinanta a unora.
    1 24
  • Nespecificat
    Ce-mi place ca toti astia care ne explica care e viitorul si ce superba si universala e masina electrica au la "CE MASINA /MASINI CONDUC" Nespecificat! Cum baieti? Atunci din ce experienta vorbiti voi? Sau raspanditi propaganda progresista ca niste idioti utili ca mor ghetarii de cancer la bojoci si se topesc copilasii. Whatever. Ca sa nu fie nicio dilema ca eu n-am cont pe AM va zic acum ce masina am. Skoda Superb III 2.0TSI Iar mai incolo o schimb cu o A6 3.0 Diesel ca sa nu mai emit atata CO2 ca am grija de mediu. Pace voua.
    12 2
  • Dle tam nisan

    10.000€ pe an ... este problema României ... întrun fel...

    Oricum am plecat de jos, dintr-o văgăuna şi evoluăm

    Am un prieten a tras tare la peste 30 de ani, să se reprofileze şi acum este doctor

    Niciodată nu este prea târziu, aş zice. Bine, este foarte uşor de zis şi foarte greu de făcut

    Niciodată nu o să acuz un om care nu poate.

    Eu vorbesc de capsomanul care şi-a cumpărat maşină termică la 65.000€

    Deci de cei cu bani. Respectivul putea să îşi tragă panouri, power wall, staţie încărcare acasă şi maşină PHEV sau EV de banii ăia

    Restul, nimeni, nu are dreptul să le ceară socoteală de ce îşi cumpără diesel SH

    Lasă, poate copii lor, noştri vor avea PHEV sau EV

    Sănătate şi numai bine
    3 3
  • Interesant si procentul de PHEV.
    Dar as intreba cum e posibil ca BMW sa vanda atatea in conditiile in care este un recall pentru aceste modele??? Sau nu se aplica in Romania?
    https://carbuzz.com/news/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery
    Se pare ca BMW nu stie cum sa repare defectul pe moment si sfatuieste posesorii sa nu incarce la priza si sa nu foloseasca modurile Sport si manual ca e pericol de incendiu.
    Nu am vazut vreo stire prin Romania in acest send.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru