Înmatriculările de mașini electrice au crescut în România cu 27% în primele patru luni ale anului: Renault, Tesla și Hyundai, singurele mărci cu înmatriculări în aprilie

de Daniel Popescu, Foto: Renault
Luni, 25.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările de mașini electrice au crescut în România cu 27% în primele patru luni ale anului, la 315 unități, însă Renault, Tesla și Hyundai sunt singurele mărci care au înregistrat înmatriculări în luna aprilie.

Piața de mașini electrice continuă să înregistreze performanțe bune în România în prima parte a acestui an, în ciuda unui declin puternic de 27% a înmatriculărilor de mașini noi ca urmare a pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.

Datele oficiale prezentate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată o creștere cu 27.5% a înmatriculărilor de mașini electrice în România în primele patru luni ale anului, la 315 unități.

Cu toate acestea, doar trei marci au reușit să înmatriculeze mașini electrice în luna aprilie, atunci când toate showroom-urile au fost practic închise: Renault (35 de unități), Tesla (3 unități) și Hyundai (o unitate). Cel mai probabil, Renault a livrat una sau mai multe flote pentru hatchback-ul electric Zoe, în timp ce Tesla vinde mașinile exclusiv pe internet în așteptarea unei reprezentanțe oficiale locale.

În acest context, Renault și-a extins semnificativ avansul din clasamentul general și a ajuns la 132 de unități înmatriculate, corespunzător unei creșteri de 181% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Francezii sunt urmați de BMW și Volkswagen, în timp ce Nissan ocupă doar locul patru cu Leaf.

Tesla a ajuns acum la 7 unități înmatriculate în 2020 în România, astfel că a egalat Jaguar pe locul 8 în topul mărcilor și a depășit Audi.

În contextul relaxării restricțiilor de circulație începând din 15 mai, este foarte posibil ca înmatriculările de mașini electrice să crească puternic în luna mai, mai ales că programul Rabla Plus a început la sfârșitul lunii martie, iar semnarea documentelor a fost amânată probabil din cauza stării de urgență.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-apr 2020
Vânzări BEV
ian-apr 2019
Evoluție
1 Renault 132 47 181%
2 BMW 54 42 29%
3 Volkswagen 32 68 -53%
4 Nissan 31 38 -18%
5 Smart 20 40 -50%
6 Hyundai 13 2 -
7 Mercedes-Benz 10 1 -
8 Jaguar 7 4 75%
9 Tesla 7 0 -
10 Audi 4 0 -
- Altele 5 5 0%
Total 315 247 27.5%

Mașini plug-in hybrid

O evoluție pozitivă se înregistrează în continuare și la mașinile plug-in hybrid.

Cu un total de 172 de unități, piața PHEV a înregistrat o creștere de 70% în primele patru luni ale anului, în special datorită creșterilor puternice înregistrate de BMW și Porsche.

Marca bavareză este pe primul loc în top cu 44 de unități (+340%) și este urmată de Volvo cu 33 de unități (+6.5%), în timp ce Porsche este foarte aproape cu 31 de unități după ce a debutat recent în acest segment.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-apr 2020
Vânzări PHEV
ian-apr 2019
Evoluție
1 BMW 44 10 340%
2 Volvo 33 31 7%
3 Porsche 31 0 -
4 Mitsubishi 15 15 0%
5 Hyundai 13 0 -
6 Kia 8 20 -60%
7 Land Rover 7 18 -61%
8 Mercedes-Benz 7 2 250%
9 Mini 4 5 -20%
10 Toyota 4 0 -
- Altele 6 0 -
Total 172 101 70%

Mașini hibride

În schimb, segmentul mașinilor hibride fără încărcare la priză își continuă declinul, care a ajuns la 4.2% în primele patru luni ale anului.

Ca de obicei, Toyota este lider incontestabil cu 1.081 de unități, însă înmatriculările sale au scăzut cu peste 11%, în timp ce Lexus a înregistrat un declin și mai pronunțat de peste 27%.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-apr 2020
Vânzări HEV
ian-apr 2019
Evoluție
1 Toyota 1081 1222 -12%
2 Lexus 70 97 -28%
3 Honda 52 21 148%
4 Ford 30 32 -6.3%
5 Suzuki 30 7 328%
6 Volvo 23 0 -
7 Hyundai 20 15 33%
8 Land Rover 12 0 -
9 Mini 8 0 -
10 Mitsubishi 4 0 -
- Altele 5 0 -
Total 1335 1394 -4.2%

Via APIA

Comentarii (12)

  • Andrei
    E ceva gresit la grafic. Nicio Skoda Citigo electric inmatriculata tot anul? Pai deja sunt cativa proprietari online. Probabil se iau in calcul doar inmatricularile definitive, nu si alea provizorii. Oamenii au 3 luni, au zis ca nu se grabesc.
    9 3
  • Cam eco-trase de par statisticile - irelevante deci la nr. de exemplare vandute.
    Fiindcă sint posibile si cresteri de 2700%, de la 2 la 54 de electrice vandute profitorilor eco-marxismului din taxele altora, eventual saraci lipiti.
    19 8
  • dap, obisnuiti-va. Saracii isi trag electrice, bogatii merg in vest pe la targuri. Avem o tara libera cu alegeri si preferinte libere de justificari.
    5 12
  • inexorabil
    Această “libertate” este doar o iluzie…
    12 7
  • inexorabil
    Nici nu mă îndoiesc că, fiind crescut acest popor în cultul petrolier şi bucurându-se şi de o tradiţie solidă în acest sens, pe aceste meleaguri e-mascarada va “prinde” doar la high-tech-snobi şi la euro-eco-fandosiţi.

    Zi de zi (pentru decenii de acum încolo, sper!), ICE deasupra tuturor!!!
    11 9
  • Problema este cu saracii care fac publicitate electricelor, dar nu-si cumpara, evident justificat si acest aspect, asteapta alti saraci sa-si cumpere.
    8 5
  • Rudolf D.
    La BEV, daca nu era Renault, care cel mai probabil a livrat niste flote de Zoe (ca sa citez din articol), cresterea era (este?) de fapt o scadere.
    La PHEV iarasi, noroc cu BMW si Porsche, cerere praf. Si celelalte hibride au scazut si ele. O fi din cauza crizei?
    8 5
  • netam-nissan
    hai ca ne-am alectri-ficat-ficat ca-n reclama aia cu porcu albastru daca numaram și asa-zisii hibrizi cu baterii de 0,16 kW.
    cam ca de lanterna adica.
    dar na, suna bine cresteri de 328% la Suzuki sa zicem.
    12 5
  • netam-nissan
    nu alectri- ci Electri-ficat-ficat scriam in minte, scuze dar curentu de la creier nu mi-a ajuns la mana-taste-pixeli-etc.
    am cred o problema cu cipurile ca vw-skodaq-seat... si chiar audi mai nou, asa ca ma astept sa am succesuri tot mai mari, la fel ca ei vagii-dragii de ei.
    10 5
  • Trend care, clar, va crește, mai ales pe segmentul plug-in-hybrid, cel care pare cel mai avantajos în momentul de față. Citeam mai adineauri că inclusiv Mercedes are un nou prototip surprins in probe. Chestia asta cu electrificarea este precum trecerea de la televiziunea analogică la cea digitală. Sau, că să fiu în ton cu timpurile, cam că diferența dintre 3-4 G și 5 G.
    4 6
  • bu aha ha ha ha
    "trecerea de la televiziunea analogică la cea digitală"
    bh... bh... bha....
    "cam ca diferența dintre 3-4 G și 5 G"
    ha ha ha aaa aha ha ha

    viteza sporita mon cher! d'aia ajungi de la Sibiu la Mamaia mai repede decat cu gasolina. Si bineninteles nu fac copilasii cancer că acum cu injectia diecta si gasolina emite noxe.
    1 6
  • Asa e, infloresc pe meleagurile tzarishoarei, unde te astepti mai putin, multe, tot mai multe masinutze cu baterii si ecranele cu frunzulitze verzi. Ce frumoooooos... :)
    Cele 35 de ascutzitori electrice vandute de Renault cel mai probabil au fost livrate vreunei companii. Daca nu erau alea, nu aveati motive de scris articole cu cifre tot mai bombastice la productia baterii la hectar. :)

    Dar, dupa cum bine stim cu totii, totusi adevarul e unul singur:

    Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :D
    7 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru