Înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 60% în România în primele 11 luni ale anului: peste 2100 de unități

de Daniel Popescu
Marti, 15.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au înmatriculat 2111 mașini electrice în primele 11 luni ale anului, în creștere cu 60% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Renault rămâne lider, în timp ce Volkswagen a depășit Skoda.

Înmatriculările de mașini electrice au continuat să crească în România și pe parcursul lunii noiembrie, iar clasamentul a suferit câteva modificări interesante, potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

În total, românii au înmatriculat 2111 de mașini electrice în primele 11 luni ale anului, în creștere cu 59.7% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Ca și până acum, Renault este lider detașat în topul mărcilor cu 562 de unități și o creștere de 61%, însă noutățile apar pe podium.

Pentru prima oară în acest an, Volkswagen a reușit să depășească Skoda și a ajuns la 375 de unități (+67%), în timp ce constructorul ceh s-a oprit la 346 de unități. Rocada celor două mărci din Grupul Volkswagen nu este surprinzătoare, în contextul în care modelul de oraș Skoda Citigo-e iV nu se mai produce, iar Volkswagen a început livrările pentru hatchback-ul electric ID.3.

Între timp, Hyundai își păstrează locul 4 și a ajuns la 220 de unități, datorită succesului înregistrat de Kona Electric. Ascensiunea celor de la Volkswagen și Hyundai vine în detrimentul unor mărci precum BMW și Nissan, care au dominat clasmentul în anii trecuți, dar care nu au actualizat încă oferta pentru gama de modele electrice.

Peugeot și Opel își fac de asemenea simțită prezența, în timp ce Tesla a ajuns la 56 de unități înmatriculate în acest an.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-nov 2020
Vânzări BEV
ian-nov 2019
Evoluție
1 Renault 562 351 60%
2 Volkswagen 375 224 67%
3 Skoda 346 0 -
4 Hyundai 220 22 -
5 BMW 102 171 -40%
6 Smart 83 161 -48%
7 Nissan 82 327 -75%
8 Peugeot 77 0 -
9 Tesla 56 16 250%
10 Opel 45 0 -
- Altele 163 50 150% 
Total 2111 1322 59.7%

MAȘINI PLUG-IN HYBRID

Între timp, înmatriculările de mașini plug-in hybrid continuă de asemenea într-un ritm accelerat, cu 796 de unități în primele 11 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 129%.

Topul pe mărci are un nou lider comparativ cu primele 10 luni ale anului, întrucât Mercedes-Benz a trecut pe prima poziție cu 125 de unități și este urmat de Volvo (123 de unități) și BMW (107 unități).

Mitsubishi a urcat pe locul 4, în ciuda faptului că marca nu va mai lansa noutăți pe piața europeană.

Japonezii profită însă de problemele înregistrate de Ford, care a trebuit să întrerupă livrările lui Kuga PHEV.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-nov 2020
Vânzări PHEV
ian-nov 2019
Evoluție
1 Mercedes-Benz 125 10 -
2 Volvo 123 74 66%
3 BMW 107 51 110%
4 Mitsubishi 92 113 -19%
5 Ford 84 0 -
6 Porsche 62 17 265%
7 Hyundai 47 2 -
8 Skoda 46 0 -
9 Toyota 22 5 340%
10 Mini 20 21 -5%
- Altele 68 54 -
Total 796 347 129.4%

MAȘINI HIBRIDE

Topul înmatriculărilor de mașini hibride este de departe cel mai anost. Totuși, și aici se remarcă o noutate importantă: pentru prima oară în acest an, înmatriculările de mașini hibride au crescut comparativ cu perioada similară a anului trecut. Creșterea este una anemică, de numai 1.6%, la 4438 de unități, rezultat influențat și de numeroasele modele hibride.

Toyota este în continuare liderul incontestabil al segmentului, însă japonezii au raportat o scădere a înmatriculărilor (-0.5%), la fel ca și brandul premium Lexus, care a marcat chiar o scădere puternică de 34%.

Revirimentul s-a produs datorită celor de la Hyundai, care au raportat 159 de unități, în creștere cu aproape 450%.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-nov 2020
Vânzări HEV
ian-nov 2019
Evoluție
1 Toyota 3806 3827 -0.5%
2 Lexus 172 262 -34%
3 Hyundai 159 29 448%
4 Honda 146 100 46%
5 Ford 98 97 1%
6 Kia 41 52 -21%
7 Subaru 16 0 -
Total 4438 4367 -3.5%

APIA menționează că topul înmatriculărilor de mașini hibride nu include unitățile mild-hybrid.

Via APIA

Comentarii (7)

  • Cred ca Edikkk si-a deschis o sticla de Moet & Chandon Dom Perignon pe marginea piscinei personale cum a citit stirea asta.
    15 4
  • netam-nissan
    si asta nu e nimic, in 2022 am auzit ca vor creste cu 600% electricele.
    adica 18 masini stecherose vandute fata de numai 6 in 2021.
    p.s. @dl Tatraurs. nu-l deranjati pe dl Ediqqq, e la interviu sa preia spalatoria noului șourum mioritic Tezla.
    24 3
  • netam-nissan
    scuze dar stiti ca nu am multe clase si mi-au luat-o procentele pe aratura.
    deci se aude prin tirg ca 3 unitati bev se vor vinde in 2021 si 18 in 2022.
    18 4
  • Marius
    Ca sa intelegeti cam pe la ce nivel suntem:
    https://cleantechnica.com/2020/11/18/volkswagen-id-3-shines-in-hot-dutch-market-29-plugin-vehicle-market-share/
    https://cleantechnica.com/2020/12/04/uks-ev-market-share-jumps-to-16-in-november-overtaking-diesel/
    https://cleantechnica.com/2020/12/03/norway-in-november-ev-market-share-at-80-fossils-disappearing/
    Deci inapoiati rau tare, dar cand vad cine si ce comenteaza, nu e de mirare.
    3 16
  • Mariusica fara frica
    Te-am mai intrebat si cand te-ai semnat Marian( ai scris aproape identic),tu cu cine te tot certi aici?
    13 1
  • @Marius
    Mrene! tu esti?

    Și dă-i și luptă...
    13 1
  • conteaza sa se vanda masini noi, sa scapam de rablele de pe sosele care ne pun in pericol vietiile, nu ne intereseaza numarul de electrice vandute.
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru