Vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid au ajuns în România la 740 de unități în primele 10 luni ale anului: creștere de 146%

de Daniel Popescu
Vineri, 23.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pe piața din România s-au comercializat 740 de mașini electrice și plug-in hybrid în primele 10 luni ale anului, în timp ce segmentul de mașini hibride fără încărcare la priză a ajuns la aproape 2.800 de unități.

Cota de piață a mașinilor care beneficiază de un sistem de propulsie electrificat de orice fel a ajuns în luna octombrie la 2.7%, în creștere de la 2% comparativ cu perioada similară a anului trecut și de la 2.6% în septembrie 2018.

În total, clienții români au cumpărat 3.508 mașini electrificate din totalul de peste 129.000 de mașini noi vândute în perioada ianuarie-decembrie.

Cea mai mare creștere este raportată în continuare în cazul mașinilor electrice și plug-in hybrid, întrucât stocul total vândut în acest an a ajuns la 740 de unități (+145.8%). Din păcate, (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) nu face o distincție clară între mașini electrice și mașini plug-in hybrid, întrucât preferă să cumuleze vânzările ambelor tipuri de mașini cu priză de încărcare.

În clasamentul pe constructori, Volkswagen ocupă în continuare prima poziție cu 206 de unități, în creștere puternică comparativ cu cele numai 40 de unități de anul trecut, în timp ce BMW este pe locul doi cu 140 de unități.

Ultimul loc pe podium este ocupat de Smart, cel mai probabil datorită faptului că modelele sale electrice ajung să coste chiar și 12.000 de euro dacă sunt achiziționate prin programul Rabla Plus, în timp ce Renault este pe poziția a patra prin intermediul modelului electric Zoe.

Comparativ cu clasamentul pe primele 9 luni ale anului, cel mai mare progres în clasament a fost realizat de Volvo, care a urcat de pe locul 9 pe locul 6. 

Loc Producător Vânzări
ian-oct 2018
Creștere
1 Volkswagen 206 415%
2 BMW 140 43%
3 Smart 101 N/A
4 Renault 71 97%
5 Kia 43 N/A
6 Volvo 34 325%
7 Porsche 33 267%
8 Mercedes 31 -42%
9 Nissan 28 N/A
10 Mitsubishi 26 8.3%

Între timp, Toyota este lider incontestabil în clasamentul vânzărilor de mașini hibride fără încărcare la priză: 2.477 dintre cele 2.768 de unități hibride comercializate în primele 10 luni ale anului au purtat sigla constructorului japonez, corespunzător unei cote de piață de 89%.

Lexus, brandul de lux al producătorului japonez, este pe poziția a doua cu 98 de unități, însă înregistrează în continuare o scădere comparativ cu anul trecut.

Ford și Kia își împart locul 4 cu câte 51 de unități, iar Hyundai este la mică distanță în spate cu 48 de unități.

Loc Producător Vânzări
ian-oct 2018
Creștere
1 Toyota 2477 55%
2 Lexus 98 -23%
3 Ford 51 N/A
4 Kia 51 183%
5 Hyundai 48 220%
6 Suzuki 24 50%
7 Mercedes 18 N/A
8 Land Rover 1 -50%

Via APIA

Comentarii (9)

  • Nu inteleg cum de Hyundai este asa de jos la capitolul hibrizi, avand in vedere ca Ioniq e o masina competitiva la acest capitol.
    2 2
  • Anonim
    Au crescut vanzarile exact cat un scuipat intr-un ocean ! La ora actuala hybrizii si electricele nu sunt o optiune serioasa la motoarele termice . Lipsa autonomie , performante , infrastructura scumpe la achizitie .
    7 11
  • Daca ar fi disponibile in acest moment, variantele EV de Kona si Niro ar canibaliza piata electricelor.
    5 1
  • @Anonim
    In ceea ce priveste electricele ai putea sa spui doar lipsa infrastructura. Iar scumpe la achizitie este discutabil... Un Smart are acelasi pret cu cel cu motor termic (incluzand bineinteles bonusul). Depinde ce iti doresti.
    Despre hibrid, hibrid plug-in... realizezi ca au motor termic, nu? Asta inseamna ca autonomie, performante... infrastructura, sunt irelevante in discutie.
    6 1
  • monsenior @Anonim

    scuipatul in ocean este exact ca sticluta de cerneala, azi o picatura, maine oceanul intreg!

    Dumneavoastra spuneti ca nu sunt o optiune serioasa, din punctul dumneavoastra de vedere. Sunt desigur si alte persoane, ca si mine de altfel, care nu s-ar mai sui intr-o afumatoare, oricat de Euro 3, 4, 5, 6, 6e, 6w, 7, 8, 9, o fi! Doar din prisma faptului ca mult prea multi oameni mor din cauza lor!

    Nu spun ca electricele sunt eco si nu au cusur, au si ele desigur gradul lor de poluare, dar facand o paralela, parca nu trebuie sa le mirosi nici un gaz pe teava cand stai la semafor.

    Parerea mea este ca fiecare ar trebui sa poata sa isi aleaga liber mijlocul preferat de locomotie. Daca dumneavoastra nu va plac electricele, asta nu inseamna sa nu se mai fabrice asa ceva!

    Si credeti-ma, odata facut un test drive cu o electrica dotata, o sa cantariti de 2 ori decizia de a cumpara o masina noua!
    8 5
  • ACE - Craiova
    Smart guys.....No offence girls.....
    Si asta-i doar inceputul !!!!!
    7 2
  • @anonimache

    NICIODATA in nici un domeniu tehnologiile alternative nu au patruns in piata instantaneu si nici n-au crescut ca fat-frumos din lacrima ddin prima . Masinile electrice "respecta" un mers al lucurilor, un trend pe care il poti observa la orice alt produs nou. Daca ti-as vorbi de ciclul produsului (si ca electricele se afla inca in faza de lansare) sunt sigur ca ti-ar depasi capacitatea de intelegere dar crede-ma pe cuvant, electricele bifeaza in vanzari asa cum se astepta oricine are mai mult de scoala primara ...

    pe viitor, deci, incearca inainte de scoate ceva pe gura sa eviti vantul contrar
    ..."pistruiatule"
    5 4
  • matrixu
    Autonomie la Smart for 2 electric acum cu frigul de dimineata, aerul conditionat pornit tot timpul la 23 (nu face fata oricum) si traficul mizerabil din bucuresti de dimineata la 8 si seara pe la 17:30, maxim 80 km mi-a aratat. In weekend cand se merge mai lin ajung la 90-95. Evident conteaza si daca dimineata plec destul de aproape de momentul cand face caldura in masina pe baza de curent de la priza sau nu. Daca e foarte frig, aerul porneste la maxim si iti arata autonomie de 45km cu tot cu modul eco activ la baterie 100%. Sunt curios cum o sa faca cand o sa plec pe la -15.
    8 0
  • cite un scuipat in ocean inseamna vreo 4 opoci,asa de genul paleoliticului,..cite 740? pai in cartierul unde locuiesc, care are vreo 5 ha sint mai multe masini bre...asta la o suprafata de 237500km patrati(parca din amintirile mele din copilarie de la geogra. cam atita are romania)este exact, nu un scuipat dintr-un ocean,e microbul din scuipat
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru