Viitorul Fiat Panda, anunțat de conceptul Fiat Centoventi. Cuvântul de ordine: personalizare

de Mircea Meşter
Marti, 05.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiat își imaginează o mașină electrică citadină care pleacă de la fabrică într-o singură culoare, dar care poate fi personalizată ulterior printr-o serie de module și opțiuni. Implicit la nivel de dimensiuni și autonomie ale bateriei.

În lipsa unui nou model de serie, marea premieră a standului Fiat în cadrul Salonului Auto de la Geneva este conceptul Centoventi.

Denumit astfel cu ocazia celebrării a 120 de ani de Fiat în 2019, conceptul poate fi observat din trei direcții. În primul rând vorbim despre un studiu de design care introduce în fața publicului liniile viitoarei generații a modelului Panda. În al doilea rând, soluțiile de personalizare pe care le oferă acest concept vor face parte în viitorul apropiat din oferta comercială a celor de la Fiat. În sfârșit, pachetul tehnologic la nivelul sistemului electric modular de propulsie poate fi văzut ca o alternativă la actualele oferte "fixe" ale constructorilor auto, Fiat așezând pe masă o mașină electrică a cărei autonomie poate varia în funcție de nevoile de moment ale clienților.

Primul aspect este cel legat de preview-ul noii generații Panda, unul dintre modelele care în ultimele decenii a rămas constant pe primele poziții ale clasamentului european al vânzărilor în segmentul citadin. Cu o formă inconfundabilă de crossover urban dominat de linii puternice și angulare, conceptul Centoventi ne propune detalii și linii diferite față de actuala generație Panda, indiciile orientând mașina spre o epocă ceva mai "tehno" la nivel de design. De notat că noua generație Panda, la fel ca viitorul 500, vor fi construite pe o platformă modulară nouă care va da naștere unor mașini pe care Fiat le numește "ABC - Affordable But Cool (Accesibile, Dar Cool)".

Odată cu noul concept, Fiat le va oferi clienților o metodă de personalizare unicat în lumea auto. Aceștia renunță la nivelurile de echipare și vor pleca de la ceea ce italienii numesc "o coală albă de hârtie", adică de la o mașină de bază, cumpărătorii urmând să o personalizeze prin programul 4U adăugând opțiuni, nuanțe și diferite stickere.

În termenii conceptului Centoventi, această personalizare înseamnă o gamă de opțiuni care variază între 4 tipuri de plafon, 4 bare frontale, 4 capace pentru jante și 4 pachete de colantare pentru exterior. "La fel ca în cazul dispozitivelor mobile moderne, acest vehicul poate fi îmbunătățit printr-o libertate deplină de alegere la nivel de nuanțe exterioare, configurații interioare, configurații ale plafonului, ale sistemului de infotainment și chiar ale bateriei".

Unul dintre avantajele acestei abordări este, spun cei de la Fiat, faptul că niciun client nu va fi nevoit să aștepte un facelift pentru a-și modifica mașina, aceasta putând fi schimbată zilnic după preferințe. De exemplu, planșa de bord și consola centrală pot fi "împodobite" în funcție de nevoi, gusturi și bugete cu display-uri, materiale de diferite calități și module cu funcționalități diferite, în timp ce în interiorul portierelor se pot monta buzunare, spații dedicate pentru sticle sau boxe audio, în funcție de preferințe. Interesant este că mașina este livrată într-o culoare de bază, urmând ca personalizarea la nivel de nuanță exterioară să fie realizată prin colantare la dealer și modificată oricând, după preferințe.

Cu un sistem de propulsie electric, conceptul Fiat Centoventi oferă un nivel ridicat de personalizare chiar și la nivelul pachetului de baterii.

Acesta poate varia ca număr de module, oferindu-le clienților o autonomie care poate crește de la 100 la 500 de kilometri. Cei de la Fiat își imaginează o mașină în care pachetele modulare de baterii pot fi scoase și introduse în mașină în funcție de spațiul necesar, montarea și demontarea fiind procese foarte facile. Nu e foarte clar dacă acest tip de abordare poate fi pus în practică, pachetele de acumulatori fiind în general greu accesibile din cauza pericolului de electrocutare. Priza de încărcare este așezată și ea într-un loc inedit: sub parbriz, într-o zonă centrală despre care Fiat susține că e ușor de accesat indiferent de locul în care se află stația în raport cu poziția de parcare a mașinii.

via Fiat

Comentarii (4)

  • hazard
    ce frumos o sa zboare ornamentele alea in gropile romanesti!
    9 5
  • Hai că-i bună tableta aia *clip-it* - aș azvârli-o cît ai clipi (t). :-)
    ...Sau o *scuipă* mașina la primul gropan?!

    Serios acu, conceptul e minimalist, dar plăcut ca proporții - trec cu vederea parbrizul/plafonul de Mini. Ori Fabia. Sau de 500 L de fapt.
    Fiat cred c-ar avea nevoie însă d-un Punto nou, dar se pare că pe piața peninsulară prioritatea lor rămâne Panda (best-seller absolut la ei, chit că la noi sau aiurea rar vezi una).

    Ideea cu carapacele variabile nu-i totuși nouă (de la primul Smart), iar capacele jantelor le schimbam și-acu 4 decenii la Dacia 1310, parol ! :-) (la 1100 tăiam / re-sudam jantele de tablă pe dos, până a devenit verboten.)
    12 2
  • Edikkk
    Fiat Panda este o maşină citadină !!
    Preţul avantajos şi să nu uităm că Panda a fost predecesorul mini SUV urilor în Europa.

    Aşteptăm versiunea de serie PHEV care ar avea un succes mare.
    5 8
  • Să nu uit: soluția cu bateriile amovibile e într-adevăr inovativă.
    Cât de practică însă pentru... citadini, rămâne de văzut - fiindcă nu văd cum ai putea căra bateriile utilizate doar la deplasări lungi (a 70-80 kg fiecare) la etajul 7
    Și eventual într-un bloc din Berceni cu liftul stricat. :-)

    OK, categoria celor cu garaje (+prize) există și-n orașe, dar e subțire tare pentru a reprezenta targetul clientelei unei e-mașinuțe *populare*, fie ea și a doua / treia într-o familie.
    Părerea mea doar poate, clar.

    (P.S. Frate-miu e la a treia cutie de viteze și a doua turbină cu Fiatul lui Bravo1.4 T-Jet 2009 la numai 110K km rulați, de care nu vrea totuși să se despartă că-i place designu. :-))
    10 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru