Drivetest BMW Seria 2 Active Tourer (2014-2017)

218d 2.0 150CP AT8
BMW Seria 2 Active Tourer (2014-2017) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 17.11.2014
Violonistul

Când te naşti într-o familie în care tatăl tău a fost fotbalist, mama este fostă campioană la atletism, iar fraţii sunt baschetbalişti la echipe din prima liga, tu, nebunul care vrei să studiezi vioară, te-ai putea simţi uşor stingher şi complet neînţeles de către ceilalţi.

Nebunul cu vioară, renegatul, veriga ruptă dintr-un arbore genealogic perfect, este primul model cu tracţiune faţă din istoria BMW şi primul model care nu vrea să te impresioneze încruntându-se de fiecare dată când răsuceşti cheia în contact: Seria 2 Active Tourer.

El este personajul central al poveştii de azi, o poveste în care am descoperit cel mai relaxat model creat vreodată de BMW.

BMW Seria 2 Active Tourer (2014-2017)
218d 2.0 150CP AT8

  • Pret de pornire 27.776 €
  • Pret model testat 47.466 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Chiar dacă este copilul rebel al familiei, violonistul moşteneşte măcar o condiţie fizică de invidiat de la familia de atleţi. Iar această formă fizică de invidiat se traduce prin motoare vânjoase şi o ţinută de drum la fel de bine implantată pe şosea.

În cazul versiunii testate de noi, ne-am întâlnit cu indicativul 218d, care ascunde motorul diesel de 2.0 litri şi 150 de cai putere. Nu este chiar cea mai rafinată unitate alimentată cu motorină din gama BMW, fiind uşor prezentă în habitaclu, însă pare a fi ceva mai bine antifonată decât cea regăsită pe rivalul german B-Klasse.

Cu 150 de cai putere la 4000 de rotaţii şi, cel mai important, un cuplu motor de 330 Nm, disponibil chiar de la 1750 Nm, BMW Seria 2 Active Tourer nu pare o maşină submotorizată. Are chiar un comportament dinamic, mai ales atunci când selectaţi modul Sport, iar treptele se succed mai rapid, graţie comportamentului cutiei automate cu opt rapoarte. Un alt avantaj al acestei transmisii este liniaritatea cu care se alternează treptele de viteză.

Dacă tragem linie, putem spune că resursele unităţii sunt suficiente, însă nu atât de generoase pe cât şi-ar dori unii clienţi cu apetit sportiv. La viteze mari rezervele de putere nu mai sunt aşa nelimitate.

Consum

Pentru a se face remarcat în rândul familiştilor premium, BMW Seria 2 Active Tourer trebuie să consume cât mai puţin. În testul nostru, consumul urban a urcat până la 7.7 litri, fără a folosi modul de rulare EcoPro. În afara oraşului, cu un ritm alert, care a impus şi viteze de 130 km/h, valoarea consumul a scăzut până la 6.2 litri 1a 100 de kilometri, din nou fără a folosi funcţia EoPro.

În aceste condiţii, cifrele oficiale promise de BMW sunt departe, dar tangibile: 4.9 litri în oraş şi 3.8 litri în afara lui. Cu o medie de numai 4.2 litri/100 de km, BMW 218d Active Tourer este ceva mai economic decât un Mercedes B200 CDI.

Performanţe

Mă întorc din nou la familia de atleţi din care se trage BMW Seria 2 Active Tourer. În ciuda apucăturilor sale romantice, monovolumul bavarez nu poate trăda moştenirea familiei. Aşa se face că cele 8.9 secunde scurse până la 100 de km/h îl plasează cu mult în faţa principalului concurent, B200 CDI. E drept că rivalul din Stuttgart vine şi cu ceva mai puţini cai putere.

Culmea, modelul Mercedes poate atinge o viteză maximă de 210 km/h, cu 2 km/h mai mult decât BMW 218d.

Interior

În interiorul noului Seria 2 Active Tourer nu găsim nebunia monovolumelor franceze. E mai degrabă conservatorismul probat şi mulţumitor al tuturor modelelor BMW. Un conservatorism cu o ergonomie exemplară, cu o poziţionare intuitivă a butoanelor şi cu un set de instrumente de bord lizibile, uşor de citit.

Spaţiile de depozitare multiple îţi amintesc că eşti într-un model de familie, ca de altfel şi accesul pe locurile din faţă şi pe cele din spate, facilitat de înălţimea mai mare a plafonului.

Spaţiul interior este generos, însă nu vă aşteptaţi la miracole. Sunt unele sedanuri compacte de volum care garantează ceva mai mult loc pentru picioarele pasagerilor spate. Nu mă înţelegeţi greşit, e suficient, dar parcă e loc şi de mai bine. În plus, şezutul banchetei spate e destul de îngust.

Nici portbagajul nu vine cu o capacitate îndestulătoare pentru nevoile unei familii numeroase. Are 468 de litri, cu aproape 20 de litri mai puţin decât B-Klasse, însă dispune de un fund dublu, facilitând compartimentarea bagajelor.

Preţ de achiziţie

Preţurile noului BMW Seria 2 Active Tourer pornesc de la 27.800 de euro, ceva mai mult decât în cazul unui Mercedes B-Klasse, care pleacă de la 25.000 de euro.

În cazul dieselului testat de noi, socotelile încep de la 33.000 de euro, însă la această sumă se mai pot adăuga 2300 de euro pentru transmisia automată Steptronic şi alţi 2600 de euro pentru navigaţia Plus. Dacă mai cazi în patima unor opţionale cum ar fi cârligul de tractare, sistemul de acces fără cheie şi alte mărunţişuri, ajungi la un total de 47.500 de euro, cât a costat exemplarul nostru.

În curtea celor de la Mercedes, socotelile pentur un diesel echivalent, B200 CDI, încep de la 28.100 de euro.

Siguranţă

BMW Seria 2 Active Tourer a fost testat în ultima sesiune de crash-teste a celor de la EuroNCAP. Modelul bavrez nu a dezamăgit, reuşind să obţină 5 stele. e

Este una dintre foarte puţinele modele testate de EuroNCAP care primeşte nota maximă la testul de impact lateral cu stâlpul, un Călcâi al lui Ahile pentru multe maşini din segmente superioare, însă este depunctat pentru că asigură o protecţie marginală la nivelul zonei inferioare a picioarelor şoferului la impactul frontal.

Cât priveşte echiparea, aceasta este generoasă şi include, printre altele, anvelope run-flat şi senzori de monitorizare a presiunii în pneuri.

Ţinută de drum

Deşi rebelul familiei BMW a renunţat la tradiţie şi a adoptat tracţiunea faţă, nu s-au schimbat foarte multe în ţinuta de drum a modelului. Direcţia rămâne la fel de precisă şi de multe ori greoaie în oraş.

Suspensia asigură o senzaţie de siguranţă, chiar dacă acum ruliul este ceva mai prezent, fiind vorba despre o caroserie ceva mai înaltă şi de o setare mai relaxată. Nu într-atât de relaxată încât să crezi că eşti într-o maşină de familie, cum se întâmplă în cazul lui Seria 5 GT. Este totuşi o setare suportabilă.

Vizibilitate

Noul Seria 2 Active Tourer este o maşină destul de aerisită, cu o suprafaţă vitrată destul de generoasă. Luneta este şi ea mare, chiar dacă montanţii sunt ceva mai mari. Tot cu montanţi mari avem de a face şi pe locurile din faţă, motiv pentru care, unele viraje mai strânse ar putea ridica unele dificultăţi.

BMW a divizat partea inferioară a montantului pentru a ofeir mai multă vizibilitate, dar acest lucru nu ajută suficient.

Tehnologie

Pe lista de tehnologii găsim cam tot ce ne poate oferi BMW în prezent. Un nivel de conectare senzaţional, cu posibilitatea de a lega orice teleofn mobil sau sursă externă de redare a muzicii. Conexiunea se face uşor, iar spaţiul intern de stocare poate transforma sistemul multimedia în propriul tonomat.

Deşi am mai spus asta, sistemul de navigaţie 3D oferit de BMW mi se pare o referinţă în segment, chiar dacă uneori poate fi considerat mai greu de utilizat de către cei neobişnuiţi cu modelele BMW. În plus, el funcţionează bine şi în România.

Aş mai preciza şi prezenţa funcției head-up display și a camerei video cu o calitate foarte bună. Nemţii ar putea oferi foarte uşor o modalitate de stocare a imaginilor. Cu siguranţă ar exista doritori.

Şi dacă tot suntem la portbagaj trebuie să spun că deschiderea electrică a portbagajului ajută mult. Din păcate, dacă senzorii detectează că ai vrut să comanzi închiderea hayonului căutând cu piciorul pe sub bara spate, s-ar putea să te trezeşti că acesta se coboară în capul tău. Există un pericol de rănire, întrucât senzorul de detectare a rezistenţei este destul de slab.

Design

După cum am spus şi la început, mi se pare că vorbim despre cel mai relaxat BMW construit până acum. Chiar şi aşa, nu mi se pare a fi lipsit de substanţă şi total plecat din peisajul gamei bavareze.

Are o urmă de sportivitate şi chiar atrage privirile celor curioşi, semn că orice maşină cu logo-ul bavarez este un magnet vizual, măcar la debut.

Personal, trebuie să recunosc că BMW Seria 2 Active Tourer mi-a făcut cunoştinţă cu un model de jante nou, Y-spoke de 18 inch, de care m-am îndrăgostit.

Nu ne-a placut

  • Preț piperat
  • Portbagaj limitat
Date tehnice - BMW Seria 2 Active Tourer (2014-2017) 218d 2.0 150CP AT8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4342
Putere maxima CP (rpm)
150 (4000)
Latime mm
1800
Cuplu maxim Nm (rpm)
330 (1750)
Inaltime mm
1555
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1485
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2670
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
468
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 2 Active Tourer (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • rotila
    perversule! afisajul pe parbriz se cheama altfel.
    5 1
  • pe cand un test drive cu campionul categoriei MPV compact in 2014, CITROEN (GRAND) PICASSO ?
    vezi
    http://left-lane.com/european-sales-2014-q3-midsized-mpv-segment/
    8 2
  • Sunt de acord ca masinile premium trebuie sa fie mai scumpe si nu trebuie neaparat ca toti sa aiba masini premium ci de volum...Insa 47.000 de euro pe un mpv din clasa compacta in conditiile in care daca se adauga si alte optiuni (printre care si tapiteria de piele) si se selecteaza modelul de top 225i se ajunge pe la 60.000 de euro? WTF?!? Traim intr-o lume nebuna, nebuna insa se pare ca se gasesc cumparatori in tarile cu evaziune fiscala sau in cele cu imbogatitii peste noapte (gen tarile arabe, Rusia, China, India etc)
    15 2
  • Mie-mi place acest model, arata foarte bine si jantle sunt intr-adevar frumoase insa pretul este si el unul enorm. La banii astia te invarti lejer pe langa un M235i. Si scorul obtinut in testul asta mi se pare unul prea mare. La fiecare categorie sunt punctate lucruri negative destul de nasoale insa primeste 4 sau 4,5 stele, chiar si la pret.
    8 2
  • Fantastic! Unei masini care, teoretic o cumperi in loc de Altea sau ceva asemanator si care ,dotata ok, costa...47000?!??!?!?!!?!?, voi dati ,,Pretului,, 4 stele!Nici 2 nu merita, si sa numa luati cu povesti, gen brand, calitate, dracilaci, pt. ca tot 4 roti are, da-o-n mortii ma-sii!
    22 2
  • 47000E...pai trebuie sa fii un om special sa dai pe o cutie de masina de genul asta atatia bani. Ma uit pe site-ul audi si au pe stoc A6 2.0tdi multitronic la 43.000E. Exista vreo comparatie intre cele doua?
    14 0
  • La 30.000 iei un Peugeot 3008 Hybrid diesel de 200CP care e net superior in toate categoriile acestui BMW ...o fi el marca premium dar sa fim seriosi, as cumpara asa ceva doar daca as avea bani din evaziune probabil ... :))))
    12 2
  • hazard
    enorm de scump, punct.
    9 0
  • e mai scump cu fix 15.000EU fata de Sportsvan-ul Golf - la pret cu dotari.

    Daca e sa indraznesc, BMW-ul e cu o clasa (doua? sau trei?) mai sus fata de masina aia "populara". Dar nu pot compara BMW cu VW asa ca o voi face cu concurentul direct: Mercedes, a carui B-Classe pleaca de la 33.790Eu, BMW-ul din articol fiind de 33.200Eu

    Deci e nici o greseala de pret....
    5 5
  • mos teaca
    De ce cand vorbiti de zgomotul interior spuneti numai doua vorbe?
    Comfortul este important la o masina de familie.Dai o gramada de bani
    neavizat si te trezesti intr-o troaca zgomotoasa (nu ca ar fi cazul aici)
    4 0
  • fotografu'
    fratilor, comparatia cu violonistul este inspirata dar ... pozele sunt jenante, de la cadrul ales pana la pozitionarea subiectului, cele din exterior sunt cu lumina in fata, iar cele din interior multe au o claritate indoielnica, rusinica
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru