Feedback

DrivetestCitroen C4

1.6 HDI 110CP FAP Exclusive
Test drive Citroen C4 zoom
Bogdan Mirică | Foto: Andrei Toboşaru
Joi, 27.01.2011
Inspector Gadget

Am făcut cunoştinţă cu Citroen C4 în urmă cu aproape patru ani, atunci când echipa Automarket se pregătea să vă transmită primul său mare salon auto, cel de la Frankfurt. Francezul ne-a aşteptat pe o străduţă lăturalnică, proaspăt spălat, gata să fie alături de noi pe parcursul a peste 4000 de kilometri. Relaţia s-a clădit repede, cu bune şi cu rele, şi până la vama Nădlac simţeam C4 ca pe o extensie a echipei, un al treilea membru. Sentimentul s-a păstrat pe autostrăzile maghiare, austriece şi germane, şi mai apoi pe circuitul de la Nurburgring, unde am asistat neputincioşi la defilarea reprezentanţilor Porsche, Lamborghini şi AMG. După experienţa salonului german, trăită la bordul coupe-ului francez, dăm pagina până la episodul petrecut weekendul trecut la Azuga, cu ocazia lansării naţionale a noii generaţii C4. Urmaşul s-a prezentat ceva mai puţin rebel, trecut de adolescenţă, cu o oarecare doză de maturitate. Practic, francezii au cuminţit puţin designul, au pus ceva mai multă grijă la interior şi au gândit o echipare competitivă pentru segmentul compact.

Citroen C4
1.6 HDI 110CP FAP Exclusive

  • Pret de pornire 14.949 €
  • Pret model testat 21.100 €
  • Taxa auto 213 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pe parcursul celor două zile de test am avut ocazia de a conduce aceeaşi motorizare diesel, exploatată însă diferit. Vorbim despre celebrul motor HDi în patru cilindri, capabil să ofere 110 cai putere. Unitatea de 1.6 litri poate fi comandată alături de o cutie manuală în şase trepte sau împreună cu o transmisie robotizată, familiară şi ea fanilor Citroen. Am încercat ambele asocieri, însă am ales să vă povestim cum se comportă noul C4 în versiunea cu transmisie manuală. Motorul diesel al grupului PSA, instalat şi pe noul C4, păstrează caracteristicile care l-au consacrat de-a lungul timpului şi adaugă o serie de modificări menite să-i reducă consumul şi emisiile. Izolat fonic destul de bine, cu mici manifestări zgomotoase doar la turaţii înalte, dieselul francezilor garantează o putere şi un cuplu motor dozate excelent. Cei 270 de Nm, resimţiţi devreme, încă de la 1750 de rotaţii, ajută foarte mult la imprimarea unui spirit dinamic. C4 este o maşină vioaie, cu resurse de putere decente, gata să te ajute în situaţii limită, atunci când pedala de acceleraţie trebuie călcată la podea. Cutia manuală, bine etajată, ajută foarte mult maşina atunci când vine vorba de distribuirea corectă a resurselor către puntea faţă. Chiar dacă timoneria nu este întotdeauna precisă, transmisia se dovedeşte a fi croită bine în termeni generali.

Consum

Fără a se bate prea mult cu pumnul în piept, aşa cum fac alţi constructori, Citroen promite un consum cât se poate de mic pentru versiunea HDi de 110 cai putere. C4 ajunge să consume, cel puţin în cartea tehnică, 5.8 litri/100 de kilometri în mediul urban şi doar 3.9 litri în afara oraşului. Pe parcursul testului nostru, compactul francez a înghiţit ceva mai mult în mediul exra-urban, computerul de bord indicând undeva la 5 litri/100 de kilometri. Trebuie să ţinem cont însă de faptul că temperatura a fost relativ scăzută, iar exemplarul de test era în primii săi 1500 de kilometri. Raportat la concurenţă, valorile lui C4 sunt incredibil de apropiate de cele ale unui Golf 1.6 TDI de 105 cai putere, deşi francezul dispune de 5 cai putere în plus şi de un cuplu mai mare cu 20 de Nm. Ford Focus 1.6 TDCi de 110 cai putere se descurcă ceva mai bine în mediul extraurban, Renault Megane 1.5 dCi de 110 cai putere stă mai bine la consumul în oraş, Fiat Bravo este undeva în spatele plutonului fruntaş, iar fratele de concern, Peugeot 308, rămâne de asemenea în urmă. Per total, Citroen C4 oferă un echilibru bun între cele două valori, consumul mixt oprindu-se la 4.6 litri/100 de km.

Performanţe

Compactul francez, în versiunea testată de noi, nu îşi propune un comportament sportiv. Pentru astfel de senzaţii este indicat să vă orientaţi către versiunea de 2.0 litri HDI şi 150 de cai putere. Motoraşul de 110 cai putere accelerează de la 0 la 100 de km/h în 11.3 secunde, suficient pentru un client care nu este ahtiat după demaraje în trombă sau dueluri la semafor. Performanţa nu impresionează, dar păstrează decenţa unui model corect. Viteza maximă se opreşte la 190 de km/h, valoarea suficientă pentru şoselele din România. În segmentul său, doar Golf egalează "performanţele" lui C4, ceilalţi contracandidaţi descurcându-se mai bine atunci când vine vorba de acceleraţie. Fiat Bravo este de departe câştigătorul capitolului, dar dispune de 10 cai putere în plus. Peugeot 308 este oaia neagră a segmentului, cu cea mai slabă performanţă la acest capitol. Deşi pierde la capitolul sprint, C4 recuperează la viteză maximă, unde alături de 308 şi de Bravo oferă cea mai bună valoare.

Interior

Maturizat complet, noul C4 nu putea să facă niciun compromis la interior. Indiferent de nivelul de echipare ales, compactul francez încearcă să îşi trateze pasagerii cu materiale atent selecţionate, îngrijite şi plăcute la atingere. Plasticul este moale şi prietenos iar textura sa este deosebită. Senzaţia de calitate este dată de ornamentele cromate de la nivelul gurilor de ventilaţie şi al volanului. Inserţiile dau un aspect specific segmentelor superioare şi câştigă cu siguranţă simpatia publicului. C4 a câştigat mult şi la capitolul izolare fonică, francezii muncind mult să protejeze urechile pasagerilor de zgomotele din exterior. Trebuie să vorbim însă despre adevărata revoluţie, văzută însă de unii ca o involuţie. Este vorba despre afişajul instrumentelor de bord. Citroen a decis să renunţe la poziţionarea centrală a acestora, în favoarea unei abordări convenţionale, dar mult mai îngrijite. Practic, C4 preia liniile afişajului de la fratele mai mare, Citroen C5, adaptându-le mai bine segmentului compact. Luminile sunt calde şi pot fi schimbate în funcţie de dispoziţia celui de la volan, un gadget care va face deliciul multora. Volanul a pierdut acel detaliu exclusivist, care l-a făcut celebru în toată lumea. Butucul fix a dispărut, acum C4 devenind un compact ca oricare altul, cu un volan care încearcă să îşi impresioneze şoferii cu inserţii metalice şi un fund uşor aplatizat. Un lucru nu s-a schimbat însă: abundenţa comenzilor de pe volan, trăsătură cu care cel de la volan trebuie să se acomodeze. Scaunele sunt confortabile, prezintă o susţinere laterală rezonabilă şi se pot dovedi chiar relaxante pe distanţe lungi. Pentru cei cu dare de mână, ele pot primi o funcţie de masaj, o adevărată premieră în segment. Citroen mai are un motiv de laudă şi anume portbagajul. Francezii susţin că C4 poate înghiţi un volum de până la 408 litri, cea mai mare valoare din segment, chiar şi pestea ce a lui Megane, care însuma 405 litri. Cifrele se confirmă atunci când ridici hayonul şi observi că bagajele a cinci persoane pot încăpea lejer în portbagaj. Asta în condiţiile în care pe bancheta din spate pot încăpea trei persoane. Pentru că trebuie să atragem atenţia asupra unui lucru: cel mai mare portbagaj din segment a dus probabil la compromisuri în interior. Este foarte greu pentru un adult de aproape 1.80 metri să intre pe bancheta din spate. Spaţiul pentru picioare nu este unul foarte generos, însă această caracteristică o dovedesc majoritatea modelelor de clasă C.

Preţ de achiziţie

Citroen propune un preţ de pornire de 14.949 de euro pentru C4, în versiunea pe benzină de 95 de cai putere. Valoarea poate părea puţin cam piperată la prima vedere, însă, dacă ne aruncăm ochii în segment, observăm că este destul de greu să găseşti modele sub această sumă. Volkswagen Golf pleacă de la 15.841 de euro, Ford Focus de la 15.650 de euro şi Peugeot 308 de la 16.663 de euro. Cele mai ieftine alternative sunt Renault Megane cu 14.100 de euro, Fiat Bravo cu 14.380 de euro şi de departe Kia Cee'd cu doar 12.586 de euro. Dacă ne referim la versiunea diesel de 110 cai putere, testată de noi, preţul fixat de Citroen pleacă de la 19.200 de euro. Dacă ne uităm în segment calculele sunt relativ simple: un Golf de 105 cai putere pleacă de la 19.632 de euro, un Focus de la 17.900 de euro, un Cee'd de la 14.814 euro, un Megane de la 17.700 de euro, un Bravo de la 18.850 de euro şi un 308 de la 18.327 de euro. În aceste condiţii, C4 reprezintă una dintre cele mai scumpe alternative diesel din segment, alături de Golf, însă trebuie să ţinem cont că el este disponibil, la această sumă, cu nivelul de echipare intermediar, Seduction, destul de generos. În cazul unora dintre rivali, la preţul enumerat mai sus trebuie să adăugaţi ceva în plus pentru a putea ajunge la nivelul de echipare Seduction al noului C4.

Siguranţă

Noul C4 a fost deja testat de organismul internaţional EuroNCAP, unde a reuşit să puncteze foarte bine, fiind catalogat cu cinci stele. Compactul a obţinut 90% din punctajul oferit pentru protecţia adulţilor, 85% din cel oferit pentru protecţia copiilor şi 43% pentru cel oferit protecţiei pietonilor. La capitolul sisteme de siguranţă, C4 înregistrează unul dintre cele mai mari punctaje din segment, 97 de procente. Rezultatele nici nu puteau fi altfel, având în vedere că modelul oferă şase airbaguri, frontale, laterale şi cortină, centuri pretensionate şi un pachet bogat de sisteme de siguranţă active: ABS cu AFU şi EBD, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri şi a unghiului mort, precum şi indispensabilul ESP.

Ţinută de drum

Noul C4 pare a fi ceva mai ferm decât predecesorul său, fără a face însă compromisuri la capitolul confort. Inginerii francezi au gândit o suspensie capabilă să ofere o filtrare bună a neregularităţilor, gropile şi celelalte denivelări fiind absorbite cu succes. Bineînţeles, nu vorbim de acelaşi nivel de confort ca în cazul fraţilor mai mari, C5 şi C6. Chiar şi aşa, C4 pare a nu trăda trăsăturile familiei. În ceea ce priveşte stabilitatea pe porţiunile de drum virajat, C4 îşi face datoria cu conştiinciozitate, abordând relativ ferm traseele sinuoase. Senzaţia de ruliu a fost pe cât posibil estompată, însă nu complet, iar tendinţa uşoară de subvirare îşi face simţită prezenţa. Existenţa ESP-ului, care intervine brutal ori de câte ori există nevoia corectării traiectoriei, face însă ca C4 să inspire o senzaţie plăcută de siguranţă.

Vizibilitate

Vizibilitatea este un capitol unde C4 caută să şteargă problemele generaţiei trecute. Oglinzile laterale au crescut în dimensiune şi sunt acum mult mai bine proporţionate. Montanţii frontali sunt bine desenaţi, astfel că nu incomodează foarte mult vizibilitatea generală. Luneta păstrează însă dimensiuni reduse, ceea ce face ca unele manevre desfăşurate în marşarier să se facă cu dificultate. Pe timp de noapte, şoferii vor avea la îndemână faruri cu halogen sau xenon, dar şi lumini de tip cornering, care pot fi comandate opţional. Oglinda electrocromă protejează şi ea şoferul de participanţii la trafic indisciplinaţi.

Tehnologie

Citroen şi-a propus să revoluţioneze segmentul compact odată cu noua generaţie a lui C4. Compactul vine cu o serie de tehnologii în premieră pentru această clasă, luând faţa unor modele văzute ca best-seller sau pionier pe piaţa din România. Pe lângă clima cu reglare automată pe două zone, sistemul audio cu conexiune USB şi Bluetooth, senzorii de ploaie şi lumină, comenzile pe volan şi pilotul automat cu răspuns bun la accelerare, C4 vine cu un element de siguranţă nou în segment, sistemul de supraveghere a unghiului mort, cu ultrasunete, pe care l-am testat cu succes chiar şi în România, unde s-a dovedit foarte util. Funcţia avertizează şoferul despre prezenţa unui alt autovehicul în zona unghiului mort printr-un LED portocaliu integrat în oglinda laterală. Sistemul beneficiază de 4 senzori, funcţionează între 12 şi 140 de km/h, are o zonă de acţiune de 5 metri în spatele barei de protecţie şi de 3.5 metri în lateralul maşinii. O altă opţiune necesară şoferului se va dovedi pilotul automat programabil, care poate reţine până la cinci valori de viteză. Funcţia se dovedeşte incredibil de utilă atunci când rulaţi pe un drum care traversează localităţi. Puteţi fixa o valoare pentru localitate şi una pentru porţiunile de drum naţional. O tehnologie inedită pe piaţa hatchback-urilor compacte este şi prezenţa funcţiei de masaj lombar. Ea se regăseşte atât pe scaunul şoferului cât şi pe cel al pasagerului, sporind astfel confortul pe distanţe lungi. Alături de încălzirea în scaun şi de comenzile electrice de reglare, funcţia de masaj devine un lux indispensabil pentru cel de la volan. După cum afirmam şi la capitolul Interior, C4 dispune de o reglare a culorii tabloului de bord, de la alb la mai multe nuanţe de albastru. Pe lângă acest gadget, compactul vine şi cu patru sunete polifonice (classic, crystal symphony, jungle fantasy, urban rythmik) ce pot înlocui sunetul clasic al semnalizatorului şi al sistemului de avertizare a uşilor deschise sau a uitării cheii în contact. Un alt element foarte util pentru toţi cei cinci pasageri, care vor să îşi încarce telefoanele, laptopurile sau alte echipamente electronice, este prezenţa unei prize de 230 V.

Design

Spre deosebire de vechea generaţie, noul C4 a devenit mai cuminte, abandonând oarecum designul rebel, care l-a consacrat ca pe un reprezentant special al segmentului compact. Chiar şi aşa, aspectul frontal, linia blocurilor optice şi a caroseriei aduc aminte de nonconformismul vechiului model şi trădează un spirit agresiv, ce va întoarce capetele trecătorilor, cel puţin în primele luni de la prezenţa sa pe piaţa autohtonă. Citroen mizează pe mai multe inserţii cromate la nivelul geamurilor şi al spoilerului posterior, pentru a oferi un aer superior modelului. Jantele din aliaj cu dimensiuni de 16, 17 sau 18 inch pot fi un detaliu de personalizare important, francezii întrecându-se în a oferi un design ingenios. Deşi aspectul frontal poate genera un impact pozitiv puternic, posteriorul nu urmează aceeaşi linie agresivă, fiind ceva mai cuminte, cu linii rotunjite, nu atât de ascuţite precum cele ale blocurilor optice faţă. Practic, vorbim de o asimetrie, care dezechilibrează designul general, în mare parte din cauza blocurilor optice posterioare. Designul a creat se pare şi unele probleme de practicalitate, deschiderea portbagajului fiind poziţionată prea jos. Aest detaliu poate deveni supărător pentru cei mai înalţi şi nu numai, mai ales atunci când vremea este nefavorabilă, iar butonul de deschidere se murdăreşte foarte repede.

Nu ne-a placut

  • Spaţiul pentru pasagerii spate
  • Designul posterior
Date tehnice - Citroen C4 1.6 HDI 110CP FAP Exclusive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
4329
Putere maxima CP (rpm)
110 (3600)
Latime mm
1789
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (1750)
Inaltime mm
1489
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1275
Acceleratie 0-100 km/h s
11.3
Ampatament mm
2608
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M6
Volum portbagaj litri
408
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Citroen C4

Ultimele teste

Comentarii (98)

  • daniel
    c4
    parca e un citroen c3 mai mare. nu pot sa zic ca imi place. oricum, pretul e piperat.
    48 29
  • Basile
    Uite de-aia bate vantul pe la Citroen...
    Exista oferte mai bune pe piata... eu prefer o masina frantuzeasca, dar aceea va fi Renault Megane Sport Edition, eventual cu EDC
    96 48
  • Adelina: Am un ford kuga, 2010 si imi apare in bord servive oil... cum sa fac sa... Raspunde
  • mult prea scumpa...
    56 14
  • Competitie
    21 70
  • un nou record ? :)
    "Asta în condiţiile în care pe bancheta din spate pot încăpea cinci persoane "

    Si cate locuri are in total 7 ? :)))
    19 3
  • Admin
    "pe bancheta din spate pot încăpea cinci persoane". Cred ca ai vrut sa scrii 3 persoane
    8 2
  • Bogdan
    41 61
  • cititor...
    mmm
    personal prefer modelul anterior ca si design.parca l-au uratit pe asta mai ales spatele...
    22 17
  • Basile
    @Bogdan
    Eu inteleg ca nu vrei sa te simti prost cu alegerea facuta, dar mergi prea departe cu aberatiile... Citroen nu e cu nimic mai presus decat Renault la fiabilitate, ba din contra, Citroen are o groaza de probleme care se chinuie sa le rezolve... fiabilitatea e un "must" pt taximetristi... cati taximetristi ai vazut tu sa-si cumpere Citroen?

    Si in ochii francezilor, Citroen e mai la dos...

    In Franta, Renault e marca numarul 1, apoi urmeaza Peugeot si intr-un tarziu vine si Citroen...

    Referitor la Megane Sport Edition 1.5 110cp... cat de greu e sa cauti pe site-ul Renault? Are aceleasi dotari cu C4 seduction, dar pretul e 16.200 euro, nu 19.600 euro cat cere Citroen...
    56 40
  • WTF
    Destul de mare nota pentru un motor din 1900 toamna si extrem de apreciata in randul ghertoilor!!Am condus si eu modelul de dinainte de face lift si in afara de suspensie care este cat de cat ok dar nu pt drumurile astea de la noi masina e varza.
    17 20
  • @basile
    37 53
  • cota de piata
    pana si BMW vinde mai bine decat Citroen in Romania, si la aia sub 25.000 euro nu te atingi pe segmentul asta
    33 9
  • Moni: Ce parere aveti - am un Seat Toledo din 2001 motor 1.6 16V, cod motor AZD,... Raspunde
  • ai spus ca 190km/h sunt suficienti pentru "soselele" din romania ... presupunand ca in romania sunt mai mult de 2 sosele pe care nu iti sar rotile la 120 ?? (glumesc si eu . . . dar situatia din tara este grava)
    27 3
  • Basile
    @andrey11
    Tocmai ti-a demonstrat cineva mai jos ca esti prost... Mercedes-Benz e o alta marca premium cu o cota de piata mai mare decat Citroen. Pretul de achizitie e doar unul din factorii decizionali la cumpararea masinii. Pretul mare la Citroen e doar una din mltitudinea de probleme care-i impiedica sa aiba o cota de piata decenta... ei n-au o retea sanatoasa in primul rand... sunt multe de zis, dar la sfarsit iti dai seama ca Citroen isi merita locul la coada vacii
    50 37
  • @Basile
    33 49
  • nedumerire
    Observa cineva ca noile versiuni sunt din ce in ce mai scumpe desi producatorii se plang ca nu prea se vand masini ca nu are lumea bani?
    19200E pentru un C4 diesel mi se pare enorm. La fel ca si ptr Golf. Cred ca incep sa inteleg de ce aia de la Kia raporteaza venituri record.
    17 3
  • 806 DAN
    30 45
  • ovidiu
    c4
    povestea cu cota de piata este interesanta
    in clasa monovolume citro are cota de piata de 25% in europa vorbim numai de europa dupa adac cu c4 picasso si xara care se mai producea inca
    nimeni nu are asa o cota de piata in celelalte clase iar la celelalte clase este cam la mijloc
    in romania nu se vinde bine ca nu este din germania si e bine asa
    tehnologic vorbind chiar si cu batranul hdi de 1,6 este cu mult in fata concurentei ma refer la noul c4
    18 7
  • ???
    Omul asta a scris aici 5 pagini si aici nu se vorbeste decat de pret!! Nu vreau sa cred ca majoritatea vede atat de ingust! Dar se pare ca n-a contact cum a fost la drum, cum sta pe sosea, ce are, ce inseamna si ce poate cu adevarat aceasta masina. Toata lumea are cate o parere, dar piata e cea care isi va spune cuvantul. O piata care in ultima vreme este in schimbare si ne poate rezerva oricand surprize. Mai ales pe piata auto.
    7 9
  • Basile
    @andrey11
    Nu intelegi fenomenul auto daca spui ca acea cota de piata nu conteaza. In vremuri de criza, important este sa-ti mentii cota de piata sau chiar s-o maresti. Altfel iti pierzi de tot echilibrul si risti sa mori.

    Da, cota de piata este un indicator al increderii clientului fata de marca respectiva. Si atunci intrebarea se pune, ce impiedica Citroen sa aiba o cota de piata mai mare in Romania?

    Citroen are multe lacune in calitate, retea service, dotari, profesionalism personal etc. etc.
    La astea se adauga bineinteles pretul de achizitie ridicat, aici fiind in principal vina importatorului ca n-a fost in stare sa scoata un pret de bun simt de la francezi.

    Sunt de acord Renault e o marca care poti s-o iubesti sau s-o urasti, dar la capitolul "iubire" sta cel mai bine intre constructorii marcile indigene.

    Clasamentul se stie:

    1. Renault
    2. Peugeot
    3. Citroen

    Nu poti sa te mentii in topul vanzarilor ani la rand doar pe ochi frumosi ! Trebuie sa ai produse de calitate si o politica corecta fata de client.

    Citroen are mult de recuperat aici.

    PS: tasteaza asta pe internet:

    ADAC premiaza Renault pentru calitate si fiabilitate
    51 25
  • Basile
    corectie
    **Sunt de acord Renault e o marca pe care poti s-o iubesti sau s-o urasti, dar la capitolul "iubire", in Franta sta cel mai bine intre marcile indigene.
    22 18
  • @Basile
    21 30
  • MELISSA: MI S-A APRINS PE BORD, EMISSIONS CONTROL LOMP...DE LA CE POATE FI? SI POT... Raspunde
  • @806 DAN
    ce nu stii tu...
    @806 DAN - Oamenii sunt foarte multumiti de Megane 3. Renault Megane e cel mai bine vandut hatchback francez din Europa in 2010.
    45 20
  • Reno fan (sau FUN?)
    16 42
  • 23 38
  • 25 39
  • design
    design-ul mai cuminte decat generatia trecuta, mai agresiv parca privit din fata de sus..bordul ft reusit...dar per total o masina mediocra
    15 11
  • fotografii
    in sfarsit fotorgrafii cum ar trebui ele sa fie... de DRIVE TEST!!!! simple, curate si fara efecte care sa altereze realitatea. la cat mai multe!!!
    8 1
  • @mixxo
    Eu ti-as propune sa faci un drive test cu noul C4, si sa revii dupa aceea. Sa vedem daca mai zici ca e mediocra.
    13 12
  • 806DAN
    posesorii de megane 3 sunt la fel de multumiti precum aia de golf. masina perfecta ideala (cand povestesc la prieteni). dar aflii apoi cate vizite la service are facute (si nu de prietenie cu angajatii de acolo).
    20 21
  • Basile
    pt incompetentii de mai sus
    Vanzari in Europa in 2010

    RENAULT - 1.147.486 (+3,4% cota de piata in crestere)
    PEUGEOT - 1.006.832 (-0.4 cota de piata in scadere)
    CITROEN - 838.147 (-4.5 cota de piata in scadere)

    Vanzari in Romania in 2010

    RENAULT - 7.857 unitati (+6.5% cota de piata in crestere)
    PEUGEOT - 1.960 unitati (-52% cota de piata in scadere)
    CITROEN - 1.118 unitati (-5.2% cota de piata in scadere)

    Evolutia cotei de piata in 2010 e raportata la 2009.

    Astea-s date concrete, cifre reale, nu idei preconcepute sau alte inventii. Da, sunt fan Renault, asa cum sunteti voi fani Citroen, ca altfel nu ati scrie aici romane intregi. Sincer pt mine sunteti niste mascarici si n-am chef si nici timp sa va citesc bazaconiile. Voi scrie pt cei care au cap sa priceapa.

    Renault Megane 3 este cel mai bine vandut hatchback compact FRANCEZ din Europa in 2010.

    "The Mégane family becomes No. 2 (ahead of Ford Focus and Opel Astra) on its segment in the European market, with 449,110 units sold, and leader on the French market."

    sursa: http://www.renault.com/en/groupe/renault-dans-le-monde/pages/ventes.aspx

    O masina ca sa faca volumele astea de vanzari trebuie sa indeplineasca si alte cerinte in afara de un pret rezonabil. Nu poti vinde daca nu ai siguranta, tehnologie, consum redus, fiabilitate etc. Per total, Megane 3 e recunoscuta ca o masina foarte buna, cu un raport excelent calitate/pret.
    41 19
  • andrei
    @ PSA
    Acum, serios, tu ai condus vreo masina macar o data?
    20 6
  • ion: ce parere aveti despre suzuki ignis? consum fiabilitate... Raspunde
  • @Basile
    15 34
  • Cautarea pe forum-uri nu egaleaza experienta de a avea un Renault
    Cat de penibil... nu v-ati intrebat niciodata de ce mascaricii astia aleg sa manance rahat de Renault pe masini iesite din fabricatie? Pentru ca pur si simplu n-au ce zice de noile modele. Rata defectiunilor majore e foarte redusa mult la modelele noi aparute dupa 2006. Aici ma refer la Clio 3, Symbol, Laguna, Koleos, Scenic si Megane 3.

    Renault a progresat foarte mult la calitate si asta se cunoaste.
    35 16
  • @all
    15 30
  • Basile
    @mnx mai usor cu aberatiile...
    Statisticile de vanzari sunt la vedere si din surse independente. Renault e numarul 1 in Franta. Doar dobitoc sa fii sa contrazici cifrele oficiale. Si nu inteleg ce tot aduceti Dacia in discutie. Aici e vba strict de vanzarile marcii Renault comparativ cu Peugeot si Citroen.

    Dintre Clio 3, Symbol, Laguna, Koleos, Scenic si Megane 3, singurul model cu volume integrale din Bursa, Turcia este SYMBOL - o masina fiabilitate dovedita de altfel. Restul, in functie de ce comanzi, se fabrica in Franta sau Spania. Ca fapt divers, ce nu stiti voi e ca la Bursa, Renault are cea mai moderna fabrica din Orientul Apropiat.
    37 14
  • sedan...
    Hatchback-ul l-au cumintit de tot. S-ar putea ca sedanul sa iasa frumos.
    1 1
  • 10 20
  • vrajeala cu forumurile
    Pe internet oricine poate fi oricine. Eu in clipa asta pot sa-mi fac cont pe clubcitroen.ro si sa indrug verzi si uscate. Nu e concludent. Statisticile ADAC, J.D.Power, presa de specialitate, surse oficiale - de aici se iau informatiile clare si corecte. Restul sunt povesti.
    20 8
  • exemple
    sursa: www.clubcitroen.ro
    Sunt posesorul unui C4 1.6 HDI (26.000km) cu 2 probleme pe care cei de le reprezentanta oficiala din Bucuresti fie nu au putut sa le remedieze fie nu au fost in stare sa-mi explice in mod logic de ce in viziunea lor nu e nici o problema ...
    In primul rand, la oprirea motorului toata partea fatza se zguduie de parca se dezmembreaza masina. Am fost la ATS, raspunsul dupa 2 min si o tura de 20 m in parcare a fost - e volanta, comandam, inlocuim - dureaza 2 saptamani no problem. Dupa 2 luni si n'spe telefoane din partea mea au luat masina si la ridicarea ei a doua zi - atzi ghicit - se zguduia la fel de tare - intreb: E normal? - Nu nu e normal - inapoi pe rampa. Acuma cica "probabil sunt tamburii" s-a schimbat cica unul pe partea dreapta si dupa inca 1 saptamana - e gata masina. MA duc sa o ridic si.. atzi ghicit din nou...- bineinteles "zguduitul" la oprire e in continuare prezent - acuma cica'i normal ca-i de la tamburii pe ulei si asa trebuie sa faca. Zice-ti si voi cei care aveti motorizare similara - a mai patzit cineva asa ceva? Ce ma sfatuiti sa fac?
    A doua kestie e ca de la o vreme se aude in mers un "uruit" destul de enervant in fatza (ca un zgomot de rulment) care se accentueaza cand rotesc volanul stanga sau dreapta - la ATS mi s-a spus cu ocazia vizitei de mai sus ca nu e nimic, mi se pare, e zgomot normal la rulare; asa o fi da' eu nu am mai auzit la nici o masina asa ceva - poate la aia cu pedale a lu fi'miu , si in plus nu a facut asa de la inceput.
    Sfaturi?

    -----------------------------------------------------------------------------
    am un c4 1,6 benzina din 2005, 70000 km.
    Nu imi porneste motorul. Cat timp tin cheia pe contact motorul incearca sa porneasca,DAR NU PORNESTE, cand las de cheie se opreste.
    Am verificat uleiul si cred ca miroase a benzina.
    Daca ma poate ajuta careva cu un sfat, ce ar putea fi??? sau daca vi S-a intamplat si voua....
    MULTUMESC ANTICIPAT
    --------------------------------------------------------------------------------

    salut,

    am o problema la pornirea motorului diesel 1.6hdi si anume se aude un zgomot metalic, iar dupa cateva secunde dispare, am inteles ca ar fi cauzat de o rola intinzatoare si lantul care actioneaza axa cu came.
    Daca aceasta ar fi problema, cat ar costa remedierea acestei probleme?
    -------------------------------------------------------------------------------
    Salut

    Sunt proaspatul posesor al unui C4 1.6i 110cp coupe. Masina e din 2007 si are 26k km.
    Pe langa problema cu "Cruise control faulty" postata deja mai prezinta urmatoarele simptome, asta trecand peste clasicele trancaneli, greierasi si greieroi :

    -butoanele pentru geamuri de la sofer, au functie impuls, dar nu coboara geamurile decat cu contact permanent, de ridicat le ridica cu impuls, mentionez ca butonul de la portiera pasager functioneaza impecabil.
    -motorul la relanti tine destul de sus 800-900 chiar si 1000 rpm, e normal ? suplimentar are un usor tremurat relativ ritmic.


    Si acuma partea cea mai importanta, ce service imi recomandati pentru o verificare, evident NU reprezentanta ca aia din experienta cam iau si pielea si scalpu de pe tine, plus ca la masinile iesite din garantie se grabesc sa schimbe cat mai mult si cat mai scump, si fara sa fie neaparat necesar.
    15 3
  • Bogdan
    @exemple
    19 32
  • Orgoliile astea...
    ce imi place ca s'a aprins lumea.
    Fiecare sustizandu'si frantuzoaica.
    2 2
  • Lubo: ce parere aveti despre Hyundai accent Raspunde
  • Basile
    @Bogdan
    "luat statistic" hai nu ma innebuni ! a cui statistica?! Bogdan aici nu vbim de "statisticile" notate de tine pe dosul palmei sau de garajul ala de cartier, la care spui ca lucrezi tu...

    Intra pe site-ul ADAC si o sa vezi ca pe 2008 si 2009, Renault Megane are "sehr gut" , adica foarte bine. Numarul de interventii e foarte scazut.

    Citroen C4 fabricat 2005-2007 are un numar mai mare de interventii. Datele pt. 2009 sunt lipsa.

    http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_detailergebnisse_2009/pannenstatistik_untere_mittelklasse.aspx?ComponentId=40183&SourcePageId=47921

    Si mai intra pe Automobile Magazine - “TOP 100 most reliable” , unde se subliniaza progresele la calitate facute de Renault.
    40 14
  • @Bogdan
    TUV Raport - fault rate
    Raportul TUV pe 2009 la masinile cu vechime de 2-3 ani

    Citroen C4 9.0% rata a defectiunilor
    Renault Megane 7.2% rata a defectiunilor

    Concluzia: C4 are o rata a defectiunilor mai mare decat Megane
    16 3
  • @Basile
    10 16
  • Noul C4
    Nu mai este indraznet ca modelul anterior, dar exprima o anumita maturitate. Am vazut noul C4 cu ocazia lansarii nationale, cand ma deplasam pe Valea Prahovei. Trei masini de test rulau pe sensul opus si primul gand a fost acela ca au ales un design ceva mai retinut pentru noul model. In ceea ce priveste interiorul, pozele par sa arate o evolutie fata de predecesor. Ramane de vazut daca examenul de maturitate va realiza cifrele de vanzari asteptate de oficialii marcii.
    5 2
  • to be or not to be
    17 26
  • @BASILE BASILE BASILE
    BASILE BASILE BASILE
    13 32
  • martienii taica!!!
    hi hi ii cred pe cei cu testu' orice numai la consum nu..al meu viteaz hdi(peugeot) la oras imi arata ca ia 5.2 si el papa 8.5(consum la pompa....numa daca nu ma fura la pompa..mai stii?in tara asta m-ar mai mira numai daca as vedea omuletii verzi.in rest le-am vazut pe toata)
    12 1
  • "matura" , "seriosa"
    "maturitatea" - e un alt mod de a spune ca-i o masina plictisitoare
    18 3
  • ...
    17 23
  • Basile
    ala cu clasamentul...
    Acum hai sa inventam clasamente, nu? n-ai nicio treaba cu lumea auto... comparatia se poate face strict pe marci - cum a facut-o eu mai sus (Europa), sau pe concerne auto, specificandu-se bineinteles piata la care se face referire - ca-i europeana, romaneasca, globala etc...


    Alianta Renault-Nissan are 7,28 milioane de unitati vandute la nivel global in 2010 , ceea ce inseamna ca 1 din 10 masini sunt vandute de ei. Nu are cum sa fie PSA cu doar 3.6 milioane unitati inaintea Aliantei Renault-Nissan.

    Clasamentul REAL in 2010 :

    1.Toyota ---------------------------------- 8,42 milioane unitati
    2.GM --------------------------------------- 8.20 milioane unitati
    3.Renault-Nissan ---------------------- 7,27 milioane unitati
    4.VAG --------------------------------------- 7.14 milioane unitati

    PSA e la capitolul etc. etc. Sper sa ma intelegi.

    PSA deabia daca are jumate din vanzarile Aliantei Renault-Nissan

    http://www.0-100.ro/2011/01/28/vanzarile-nissan-au-crescut-cu-215-in-2010-alianta-renault-nissan-atinge-astfel-un-nou-record/
    30 13
  • Nissan
    @Ax - mister "obiectivitate"
    Daca Renault ar fi la acelasi pret cu Peugeot/Citroen, Renault ar oferi implicit mult mai mult in materie de lux, tehnologie, etc.

    Citroen era inovativ prin 1900 toamna, majoritatea celor care ar putea spune cat de inovativ e Citroen, sunt acum morti.

    Esti aburitor de meserie?
    25 13
  • Referindu-se la Renault, Basile a scris o chestie importanta:

    O masina ca sa faca volumele astea de vanzari trebuie sa indeplineasca si alte cerinte in afara de un pret rezonabil. Nu poti vinde daca nu ai siguranta, tehnologie, consum redus, fiabilitate etc.
    24 10
  • @Basile
    1 15
  • @io
    15 31
  • Basile
    @razvanis
    E usor sa ma contrazici fara niciun fel de dovada. Baiatel, cifrele astea de vanzari nu le-am inventat eu, ci sunt luate din surse oficiale.
    Renault a avut in Romania in 2009 o cota de 7.76%, iar pe 2010 cota de piata este 8.31%. Dupa matematica mea asta inseamna o crestere de cota de +6.5%

    Cauta raportul statistic 2010 si 2009 pe www.drpciv.ro
    15 10
  • @BASILE BASILE BASILE
    BASILE BASILE BASILE
    11 23
  • Completare
    6 10
  • 18 28
  • 13 17
  • Basile
    Megane 3 in topul preferintelor
    @nica
    Daca nu te duce capul, te ajut eu.... Da, inclusiv Dacia trebuie sa indeplineasca anumite cerinte - in afara de pret redus - pentru a avea succes in vanzari. Dacia s-a concentrat pe a face masini spatioase, robuste, fiabile, accesibile, dotate cu strictul necesar, fara nimic superfluu. Are un mesaj clar, e onesta in ce promite, iar clientii au inteles acest lucru. Dar aici nu e vba despre Dacia, ci de politica gresita ce impiedica Citroen-ul sa aiba vanzari bune.

    pt . ala cu clasamentul... o dai la intoarsa acum... scrii de profit, de parca ar exista clasamente pt asa ceva... tu din postura de client, cat de imbecil poti sa fii sa te bucuri si sa zici "haha , cutarica marca auto are un profit mai mare decat ailalta!" , adica mai direct "ce ma bucur ca ala m-a uscat de bani" ...pfff .. nu gandesti deloc!

    Cifrele de vanzari pot fi verificate cu un search rapid pe google

    1.Toyota ---------------------------------- 8,42 milioane unitati
    2.GM --------------------------------------- 8.20 milioane unitati
    3.Renault-Nissan ---------------------- 7,27 milioane unitati
    4.VAG --------------------------------------- 7.14 milioane unitati

    Eu nu ma astept ca Renault sa fie marca predilecta a pustilor de 18-20 ani cum e "745", care au reverii celeste cu bmw-uri audi-uri etc. Spun doar ca Megane 3 e cel mai popular hatchback frantuzesc la ora actuala. Fapt incontestabil ! Ce va fi in viitor ramane de vazut...
    30 13
  • @Basile
    13 29
  • nicio treaba...
    Trebuie sa fii complet afon la masini ca sa afirmi ca Megane 3 are acelasi calitate interioara cu Logan... sau ca ar avea aceeasi pozitie de condus, tinuta de drum, etc. Toata lumea stie ca la Megane , materialele din interior sunt de foarte buna calitate. Lucruri inteligente nu poti scrie si tu? de mistocari ne-am saturat...
    18 9
  • astuia de dinainte
    9 25
  • Interesant
    Geamul acela panoramic de deasupra (plafon) face parte din versiunea de baza ("cheala")?
    0 0
  • Basile
    Nu vinzi, nu existi !
    @nica
    "Citroen nu vinde doar ca sa vanda, cum face Reno" adica?! explica-ne si noua, mare intelept! Dar mai intai citeste aici:
    Printre altele, constructorii vand pt notorietate si influenta. Aici ei au 2 cai: ori produc volume impresionante de vanzari, ori produc masini de lux, ultra-exclusiviste, de serie limitata. Citroen nu-i o marca premium sa-si poata permite asemenea extravagante, deci singurul lucru care le mai ramane, e sa vanda bine... ei, aici au o problema...

    @astuia de dinainte
    "Voi astia cu reno va simtiti atat de lezati cand..." comentariul tau functioneaza in ambele sensuri dummy... nu te mai da "rasa superioara" ca toata lumea recunoaste un maidanez gelat cand deschide gura sau scrie ceva... te crezi special, dar nu esti; ramai in prostia ta... Daca voi credeti ca Citroen 1,4 95cp face 15.000 de euro la ce ofera, atunci meritati sa platiti taxa de prost. Trebuie sa vedeti masinile. Megane Authentique 1,6 110cp e mai bun dpdv calitativ decat C4 Attraction 1.4 95cp ca dotari si interior.
    32 11
  • tomita
    9 17
  • @BoolQ
    Nu, plafonul panoramic este optional. Doar la Seduction si Exclusive, la versiunea de baza Attraction, nu este nici macar optional. Si include conexiune USB, Bluetooth si luneta fumurie.
    Pentru Seduction este 1000 euro, pentru Exclusive, 700 (tva inclus)
    7 0
  • @tomita
    taci ca m-am prins... basile asta e reprezentant de vanzari reno
    normal ca reno e masina ideala, si oricare alta e o mizerie
    11 8
  • I love my new Megane!
    Realitate
    In meciul Franta-Germania, eternii rivali sunt Renault si Volkswagen. N-a fost niciodata vorba de Peugeot sau Citroen.
    29 7
  • Renault-Nissan locul 3 mondial in 2010
    http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html

    bye bye VW !
    20 9
  • 6 18
  • @Basile
    12 22
  • aham...
    ce ti-e si cu moda ochelarilor de cal...
    Dar de bafta Citroen ca face parte din PSA, ce sa mai vbim ? De bafta Volkswagen-ului cu cele 10 marci in portofoliu care i-a ajutat sa devanseze Fordul, mai e de spus ceva?
    17 1
  • rosu inseamna 'mars scarba cu inventiile tale!'
    21 6
  • 8 17
  • Basile
    prost sa fii, noroc sa ai
    ok, am observat ca-s multi copii pe aici. n-am cu cine discuta. bafta!

    ps: mult noroc Citroen-ului. o sa aiba nevoie!
    11 4
  • ........
    9 14
  • pret-dotari noul C4 1.6. 120CP
    4 9
  • uitasem de siguranta
    Airbag-uri frontale, laterale si dubla cortina incluse in pret in varianta
    SEDUCTION
    2 4
  • C4 e varza
    Nu-mi vbiti mie de citroen ca le stiu pe toate... am avut ceva masini pana acum, dar problemele nu se mai termina la C4 frate... e campion!! Cred ca de la dansul robotelului din reclama!!! Cand deschid masina din cheie se deschide instant hayonul ! M-am uitat la sistemul de inchidere totul parea ok, dar... am inteles ca e o problema cunoscuta la C4, trebuie schimbata incuietoarea.

    Alti bani, alta distractie !
    15 2
  • ... asa in general ...
    nu inteleg de ce atata stupiditate... oare daca era cu 2000 de euro mai ieftina era mai pe placul vostru?
    sau era mai buna?

    Nu inteleg de ce tot va dati cu parerea atata si mai dati si exemple stupide gen cel de mai sus.
    Ca una e mai buna decat alta (la ce???), ca una e mai frumoasa decat alta (oare???).

    Ce bine ar fi sa fiti toti plini de bani si sa va luati masina visurilor voastre ...
    Oare atunci vor mai fi discutii de genul asta??

    Banuiesc ca da.
    Sunteti niste ofticati majoritatea...
    Cei cu LOGANURI pe cei cu CEED'uri
    Cei cu RENO pe cei cu PEUG+CITRO
    Cei cu PEUG+CITRO pe cei cu VW si invers
    Cei cu AUDI pe cei cu BMW si MERZ si invers
    etc.

    Realitatea e ca sunteti niste FRUSTRATI, indiferent de ce masina conduceti sau la ce visati. Asta e realitatea romaneasca si aici ne limitam cu totii.

    Eu conduc ce am vrut si / sau ce mi-am permis (nu va ganditi la mare lucru... si nu vreau sa spun ce e ca sa nu nasc alte polemici...) SI MA SIMT FOARTE BINE IN PIELEA MEA.
    Se pare ca voi nu prea...

    Mult succes!

    Acest mesaj e pt cei care se simt... si sunt destul de multi pe aici.
    9 9
  • calin80
    Probleme si iar probleme cu C4
    Nu stiu cat de multumiti sunteti voi, soferi al unui C4, dar eu sunt foarte dezamagit de el si de reprezentanta service...

    O am din 2008 si pana acum am avut o multime de probleme cu ea, cum ar volanta, cutie vaporizator, electro vana , simering, contactor frana, ecran turbina, ecranaj spate turbina, bloc de comanda pentru geamuri, cheie telecomanda, afisaj bord, parbriz, piese pe care am reusit sa le schimb pe garantie. Colac peste pupaza, acum dupa ce merg cu masina si o opresc, cand apas pe pedala de ambreiaj imi trosneste un piston care intra in blocul motor.

    Mi-au cam ajuns toate astea, mai ales ca dupa ce iau masina din service imi apar diferite probleme din cauza interventiilor defectuoase ale mesterilor. Mi-au stricat si un scaun, m-am trezit fara cric, fara aparatoarele alea de sub scaune, ornamentele de prag nefixate etc etc.

    Am facut o documentatie scrisa s-o trimit celor din Franta, sa vad daca rezolv ceva...
    7 7
  • cacalin80
    ...
    mie la c4-ul meu mi-a cazut motorul dupa ce a trecut prin teava de esapament....
    hahaha
    Bai, tu esti bun de formator de opinie ...
    dimineata cand intri in firma ta ce scrie deasupra? ce marca? esti platit pt prostiile astea care le debitezi pe aici? cu parizer ?

    Povestile tale sunt bune de prima pagina la CANCAN

    Ia intra pe forum citroen sa te vad acolo cu seria de sasiu si te rezolv imediat cu minciunile tale!!! zi si tu orasul si reprezentanta!!! hai, te astept!!!
    6 6
  • !!?????
    Mai, astea-s probleme de OTV.
    O emisiune cu lazarus ar fi tare cu subiect C4 a lui calin80.

    hahahaha
    2 4
  • @calin80
    Asa-i ca ai Logan 1.4mpi? Sau Clio Symbol?
    3 4
  • emanuel
    nu se mai fac masini
    Observ o mare polemica aici. Hai sa fim seriosi. Nu se mai fac masini ca altadata. Eu detin un Audi 80 butoias si refuz sa-l dau la rabla. Si lasati-ma cu prostiile gen poluare. Nu am avut decat probleme minore cu el, si majoritatea rezultate datorita unui accident.
    E clar ca producatorii trebuie sa traiasca din ceva. Motiv pentru care pretul de achizitie la unii e destul de bun, dar va fi recuperat dupa perioada de garantie. Pacat ca nu ne permitem si noi aceeasi abordare cu a nemtilor: iau o masina noua, imi fac treaba cu ea cat are garantie si pa. Nu, noi mergem sa cumparam toate ciurucurile de pe la ei. Cum sa dau 18-20.000 pe o masina noua? La banii astia imi iau 5ar sau a6 sau merc. Si cu mentalitatea asta ne plangem? Da, multi producatori au probleme legate de fiabilitate, dar pe de alta parte, daca nu va place ceed la 12-13000 ca nu e fiabila, de ce nu luati un bmw seria 1 ? Nu va place noul C4 la 18.000? Incercati un Seria 1. Nu am ceva special cu BMW (sunt proprietar Audi, scrie mai sus), dar daca vrei ceva de calitate platesti. Punct.
    2 2
  • Bogdan
    Alta opinie "autorizata"
    http://www.autoexpert.ro/Teste/Lansare-interna%C8%9Bional%C4%83-noul-Citroen-C4/122/1/

    O alta opinie, in paginile unei reviste la fel de corecte ca si cea de fata.

    (sper ca nu deranjeaza link-ul catre alta publicatie de profil)
    2 2
  • respect renault, citroen la cos
    eu am un megane 3 din 2008 si pot sa zic ca sunt de 1000 de ori mai multumit decat citroen-ul de acum cativa ani
    8 2
  • tomita
    iti dorim sa nu ai parte de problemele celorlalti posesori de megane 3.
    ca doar asta e esential. toti suntem cumparatori si dam bani unor vanzatori, care incearca pe cat posibil sa castige de pe urma noastra cat mai mult.
    produsesera astia mai demult masinile care nu se strica si s-au prins ca dau faliment. nu mai avea lumea nevoie de ei, si castigul grotesc este din piesele de schimb si nu neaparat din vanzarea de masini noi.
    toata lumea scoate ochii cu C.A. la fiecare model in parte dar mai departe nu se vorbeste nimic de ce avem prin service-uri. si nu vorbim de perioada de garantie, ci cea de post-garantie, sau cu probleme care nu stin de fiabilitate. devize la accidente pt cateva mici chichite se masoara cu miile de lei lejer.
    si cu cat ai masina mai masina, cu atat devizul e si mai mare (umflat de imaginea marcii si de service in sine)
    eu nu inteleg de ce lumea se inversuneaza in asemenea hal pe o marca anume chiar daca este sau nu proprietar. aveti actiuni la respectivii? daca se vinde o masina mai mult primiti comision?
    NU! atunci va rog frumos, abtineti-va!

    ar fi interesant sa vedem si parerilor altor persoane care au mai condus noul c4 (si nu trolli ca mai sus, care baga tot felul de bazaconii)

    @calin80, daca tu ai avut atatea probleme in garantie eu ma gandesc ca nu ai stiut cum sa actionezi.
    sfatul meu este (daca ai optat pt prelungirea de garantie) sa faci reclamatie la OPC expunand cu documente toate probleme masinii, timpii de remediere si sa conturezi faptul ca masina ta, in general este defecta. astfel sa ceri returnarea contravalorii platite pe masina.
    nicaieri in reclama la produs (asta inseamna si cea facuta in showroom de catre vanzator) nu ai fost informat ca masina poate avea defecte de baza (la sistemul de motorizare) pe tot parcursul vietii acestuia.
    eventual poti cere ajutorul unui specialist in legislatie daca simti ca nu intelegi ce scriu eu aici, incat sa duci la bun sfarsit actiunea.
    PS: poti accesa comunitatile de alti posesori citroen cu ajutorul carora cred ca vei reusi sa iti obtii dreptatea. aici este vorba de noul c4.
    stima
    3 6
  • @tomita
    Nu te-ai prins ca minunatul calin80 e posesor de Logan 1.4MPI, si a postat la cel mai mare misto posibil. Stii bine care-s problemele lui C4 (.1) si nu a existat nici una care sa aibe problemele mentionate de el. Mai mult, cum sa-ti trosneasca pistonul care intra in blocul motor?
    Poate ii trosneste lui neuronul cand se uita cu jind la Masini, nu la ceea ce conduce el.
    Lasand orice misto la o parte, pana nu pui mana pe-o masina, macar sa faci un drive test cu ea, nu ai nici o calitate in a spune ca e masina proasta, sau buna. Si nici dupa un drive test nu poti spune decat... impresii.
    Daca te apuci sa zici ca e asa si pe dincolo, buna, proasta, imbecila, superba, etc numai din niste poze, mai bine taci.
    Stiu ca tu ai facut drive test cu C4 cel nou, si desi initial nu erai foarte convins de masina, dupa drive test ti-ai schimbat parerea. In bine.
    4 2
  • C4 1,4i VTR
    revizie 30k la ats baneasa.

    programare ora 11.30.

    ora 12 masina intra pe rampa.............si sta.....si sta.....

    .....ora 17.45 se achita factura!!!!

    factura in valoare de 1,274.13 !!!! Cine zicea ca citro e firma ieftina?

    Operatiuni -revizie standard (ulei, filtre, placute de frana fata) + stergator stanga inlocuit + initalizare cheie ( pot porni cu ea, dar n-au reusit s-o faca sa mearga si alarma din telecomanda= cica e stricata, daca vreau una noua ma costa 550ron )

    eu cred ca e japca pe fata. da-o in m...tii m...si de masina prea mult. si pe langa asta atatea ore!!!!!!
    0 1
  • @mihai
    Nu te supara, e vina ta. ATS (firma lui Motoriceanu) sunt recunoscuti ca jepcari pe fata. In Bucuresti mai ai Prestige, si Cars Trading (la iesirea pe autostrada A2, Manolache). Mult mai seriosi si civilizati.
    Cartec - Pitesti, ProMotor Rm Valcea. Extrem de civilizati si super ok.
    Eu prefer sa fac un drum pana la Pitesti sau pana la Valcea, decat pana in Baneasa la ATS.
    La ATS pentru un ITP mi s-au cerut 224 Ron, ITP efectuat in alta parte, cu 88 Ron.
    Citroen nu este nici mai scumpa nici mai ieftina decat alte marci.
    Din pacate, in Romania de multe ori "valoarea" unei marci, este data de serviciile post-vanzare, si de service-uri. Si asta e general cunoscut. Incearca un Porsche Vest - ca service, si o sa constati ca te-a costat putin, si ca ai ai rezolvat totul repede.
    4 1
  • Basile
    despre mine
    ma iertati ca sunt asa un idiot...
    4 0
  • topuri vanzari TOTALE
    1 5
  • Praf in ochi
    Speed limit
    Ptr cei care au facut testul.......Citez : Viteza maximă se opreşte la 190 de km/h, valoarea suficientă pentru şoselele din România....???!!!! Cum asa ? Parca in RO vitezele maxim admise sunt de 90 / 100 si 130 kmh .....190 kmh depaseste cu mult limitele impuse de legislatia in vigoare ......De cand o viteza care este cu 60 kmh mai mare decat limita admisa pe asa zisele bucati de autostrada , este denumita ......suficienta ? Asta chiar este tare.....
    1 2
  • buna dimineata! mai sus nu s-a discutat de vanzarile pe grup, ci de vanzarile fiecarei marci in parte! in Franta si in Romania!
    situatia e clara! In Franta, Renault e marca nr 1, urmata de Peugeot si apoi Citroen. In Romania lucrurile stau la fel.

    Discutand de cotele de piata in Europa, Grupul Renault e in crestere, pe cand PSA in scadere.

    Facand referire la PSA, Automarket scrie asa:

    "În Europa, dealerii celor două branduri (Peugeot+Citroen) au reuşit să vândă 2.2 milioane de maşini, în scădere cu 0.9%. "

    La nivel mondial PSA deabia daca are jumatate din vanzarile Aliantei Renault-Nissan.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru