Feedback

DrivetestMINI Coupe (2011-2015)

1.6l 184CP Cooper S
Test drive MINI Coupe (2011-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 19.10.2011
Bomba atomică

Mini a lansat în producţia de serie un model pe care l-am putut admira iniţial doar drept concept la un salon auto. Mini Coupe arăta atât de bine, încât oficialii mărcii nu au rezistat şi l-au oferit publicului larg. Şi bine au făcut, pentru că Mini este o marcă care face nebunii! Iar noul Coupe va deveni noua vedetă. Pentru că arată incredibil de dinamic şi întoarce absolut toate capetele de pe strada.

MINI Coupe (2011-2015)
1.6l 184CP Cooper S

  • Pret de pornire 22.320 €
  • Pret model testat 36.574 €
  • Taxa auto 239 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Versiunea pe care am primit-o la test a fost Cooper S. Iar aceasta este animată de incredibilul motor de 1.6 turbo de 184 CP. Este cel mai bun motor pe care îl poţi alege pentru un Mini. Cu toate acestea, nu este cel mai puternic. Pentru că mai există şi versiunea John Cooper Works, unde acelaşi motor este dus până la 211 CP. Alternativele sunt motorul de 1.6 litri de 122 CP pentru versiunea Cooper şi turbodieselul de doi litri de 143 CP pentru Cooper SD.

Cooper S este însă varianta cea mai potrivită cu spiritul modelului Coupe. Un asemenea look nu poate fi asociat decât cu un motor puternic. Cei 184 CP sunt livraţi la 5.500 rpm. Cuplul maxim este de 260 Nm şi este constant între 1.730 şi 4.500 rpm. De aici vin reprizele fantastice şi senzaţia că sub capotă ai o mică bombă atomică. Motorul livrează puterea liniar şi nu dă niciodată semne că ar rămâne fără suflet. Sunetul este plăcut şi amplificat senzaţional de evacuarea dublă centrală. Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu şase trepte suficient de precisă. Opţional se poate alege o cutie automată tot cu şase trepte. 

Consum

Mini Coupe este cam singur în segmentul său, aşa că nu prea avem un reper pentru a compara consumul. Cifrele oficiale sunt 7.3 l.100 km în mediu urban, 5.0 l/100 km extraurban şi 5.8 l/100 km mixt. În viaţa reală, MINI Coupe Cooper S va consuma undeva în jur de 9-10 litri/100 km în oraş şi cam 7.5-8 litri/100 km la drum lung. Noi am obţinut 8.2 litri/100 km pe un traseu mixt, oraş şi DN1, fără a forţa excesiv motorul. Mini vine acum şi cu un sistem Start-Stop care opreşte motorul atunci când ne oprim la un semafor. Sistemul ajută la scădera consumului şi la reducerea emisiilor de CO2, dar poate deveni extrem de enervant la mersul în coloană. Poate fi dezactivat prin intermediul unui buton amplasat lângă levierul schimbătorului de viteze. 

Performanţe

Mini Coupe este o adevărată bombă atomică! Motorul excelent şi dimensiunile reduse fac din Mini Coupe un automobil extrem de plăcut la condus. Dinamic şi cu o suspensie suficient de rigidă pentru un stil sportiv, Mini Coupe Cooper S te indeamnă să abordezi virajele în forţă. Îl ajută şi caroseria foarte aerodinamică şi eleronul ce se ridică automat la viteze de peste 80 km/h. Bineînţeles eleronul se poate ridica şi prin apăsarea unui buton. 

Viteza maximă pe care Mini Coupe Cooper S o poate atinge este 230 km/h iar acceleraţia de la zero la 100 km/h se face în doar 6.9 secunde. Repriza de la 80 la 120 km/h în treapta a patra durează doar 5.5 secunde. Elasticitatea motorului combinată cu cutia de viteze excelent etajată fac din Mini un all-rounder aproape perfect din punct de vedere al motorului. Se poate depăşi fără probleme în treapta a patra.

Interior

Pentru un Mini, interoriul modelului Coupe este cumva contrastant. Este spaţios pentru două persoane ,pentru că bancheta spate a dispărut, dar plafonul coborât şi adunat îşi dă o uşoară senzaţie de claustrofobie. Apoi, suprafaţa vitrată este foarte mică. Parbrizul este îngust, iar luneta aproape minisculă.

Calitatea finisărilor este specifică modelelor Mini. Este bună, dar se poate şi mai bine. Oricum, sub calitatea BMW. Nu agreez vitezometrul analogic de dimensiuni exagerate plasat central care a devenit mai mult un obiect ornamental. Acul este aproape invizibil, pentru că privirile sunt atrase de display-ul color amplasat în interiorul vitezoemtrului. Aici sunt afişate informaţiile de la sistemul de navigaţie, radio, Mini Connected şi altele. În schimb, avem un indicator digital al vitezei de rulare amplasat chiar în cadrul turometrului analogic ce se află pe coloana volanaluli chiar în faţa norocosului de la comenzi. Ne place însă poziţia la volan joasă, volanul perfect, direcţia "grea" şi pedalele de aluminiu. În spatele celor două scaune există suficient spaţiu pentru diverse obiecte sau chiar o geantă medie. În plus, există o mică uşă care comunică direct cu portbagajul. Aceasta poate fi încuiată şi este folositoare dacă vrem să punem ceva în portbagaj în timpul mersului.

Portbagajul este incredibil de spaţios pentru un Mini, iar deschiderea hayonului este mai mult de amplă. Cei 280 litri sunt mulţi pentru un automobil din această clasă. Pentru două persoane şi bagajele lor, acest Mini este maşina perfectă.

Preţ de achiziţie

Ca la orice Mini nou sau second-hand, preţul de achiziţie este mare. Enorm chiar. Mini a reuşit să aibă o imagine de marcă atât de bună încât îşi permite să păstreze preţuri premium. Chiar şi pe piaţa second-hand, Mini este marca cu o depreciere extrem de redusă. Noul model Coupe poate fi achiziţionat de la 22.320 euro pentru versiunea Cooper, în timp ce preţul de listă pentru Cooper S este 27.466 euro. Modelul testat de noi mai avea opţionale de încă 9.000 euro. Vopseaua albastru metalic costă 469 euro, iar tapiţerie din piele 823 euro. Anvelopele runflat sunt 94 euro, sistemul de alarmă 333 euro.

Siguranţă

După ce primul Mini a obţinut în 2002 patru stele la crash-testele EuroNCAP, inginerii mărcii au rezolvat problemele pentru a doua generaţie. Astăzi, atât Mini-ul normal, cât şi modelul Countryman au obţinut cinci stele la testele de impact. Noul model Coupe nu a fost testat, dar este puţin probabil să obţină un calificativ mai slab decât cel al "fratelui" său. 

În plus, pentru ca cei doi ocupanţi să fie bine protejaţi, avem patru airbaguri, controlul dinamic al stabilităţii (DSC), controlul dinamic al tracţiunii (DTC). Bineînţeles, nu lipseşte ABS-ul, controlul dinamic al forţei de frânare, indicator presiune anvelope. Mai există şi senzor de impact, lumini de avertizare, deblocare portiere şi întrerupere alimentare cu carburant în caz de impact.

Ţinută de drum

Acesta este capitolul unde acest Mini stă foarte bine. Suspesia este rigidă şi favorizează condusul sportiv. O apăsare pe butonul sport ascute răspunsul în pedala de acceleraţie şi Mini Coupe se transformă într-un kart numai bun de devorat serpentine. La limită, însă, Mini Coupe va subvira serios, greutatea automobilului spunându-şi cuvântul. Un Mini Coupe Cooper S cântăreşte 1.240 kg.

În oraş, pentru uz zilnic, suspensia este un pic prea tare. Necesită obişnuinţă şi un pic de fanatism pentru că îţi va rearanja rinichii la orice trecere peste liniile de tramvai. Dinamica este asemănătoare cu cea a modelului Mini Cooper S normal, dar plafonul adunat şi aerodinamic şi eleronul care se ridică în oglinda retrovizoare adaugă un plus de dramatism atunci când eşti la volanul lui Mini Coupe.

Vizibilitate

Mini plăteşte tribut designului excepţional printr-o vizibilitate redusă, Geamurile sunt mici, parbrizul este îngust, iar luneta aproape minusculă. Senzaţia este destul de ciudată la primul contact, apoi ajungi să te obişnuieşti. Pentru manevrele de fineţe, senzorii de parcare ajută enorm. În plus, faptul că maşina are dimensiuni foarte compacte o face ideală pentru uz urban.

Tehnologie

Mini a investit enorm în capitolul tehnologie şi a reuşit să inventeze câteva gadgeturi cool care fac din Coupe o maşină şi mai dezirabilă. Sistemul Mini Connected este cel mai importat element multimedia de la bordul modelului Coupe. Prin intermediul unui iPhone asuns în cotiera centrală, Mini este conectat la internet şi poţi accesa contul personal de Facebook sau Twitter direct pe display-ul maşinii. Cu ajutorul butonului rotativ de lângă schimbător poţi naviga uşor printre meniuri şi îţi poţi schimba statusul pe Facebook în timp real folosind informaţii de la senzorii maşinii ca de exemplu temperatura exterioară.

Mai interesant este Dynamic Music. Mini are practic integrat un DJ care personalizează câteva melodii în funcţie de stilul de condus şi de sunetele din maşină. De exemplu, sunetul semnalizatorului este integrat în beat-ul melodiei şi se aude de pe partea unde vei vira. În plus avem mesajele vocale haioase pe care le-am experimentat şi la modelul Countryman şi despre care a scris şi Mircea la momentul respectiv. Mini Coupe îţi vorbeşte dimineaţă când te sui în maşină, te anunţă câţi litri de benzină mai ai în rezervor şi îţi urează noapte bună seara când îl laşi în parcare. Totul este foarte cool!

Design

Acesta este cel mai frumos şi atrăgător MINI creat în ultima vreme. Este o vedetă incontestabilă, forma atrăgând toate privirile de pe stradă. Designerii spun că s-au inspirat de la forma unei şepci purtate invers. Practic, au luat un MINI normal şi i-au redesenat partea superioară. Sau au acoperit un MINI decapotabil cu un plafon original. Oricum ar fi, rezultatul este extraordinar. Arată incredibil şi va face din nou multe "victime" în rândul clienţilor. 

Nu ne-a placut

  • Vizibilitate
  • Preţ
  • Suspensie rigidă
Date tehnice - MINI Coupe (2011-2015) 1.6l 184CP Cooper S
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
2
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
3734
Putere maxima CP (rpm)
184 (5500)
Latime mm
1683
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1600)
Inaltime mm
1384
Viteza maxima km/h
230
Greutate kg
1240
Acceleratie 0-100 km/h s
6.9
Ampatament mm
2467
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
280
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre MINI Coupe (2011-2015)

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • Mini
    Ce pot sa zic...Super tare!!!
    Masina arata intr-un mare fel , am vazut-o live.
    Motorul... de provenienta BMW, si asta spune tot.
    Suspensia rigida nu este neaparat un dezavantaj . Cu toti stim ce inseamna Mini, si mai ales cum se conduce un Mini. Vrei masina confortabila, atunci orienteaza-te spre un Renault Laguna, un C5(nu am in minte nicio masina confortabila din segment cu Mini).
    Daca vrei un Mini, si pe deasupra coupe, atunci nu cred ca iti doresti suspensii moi precum la Megane spre exemplu.
    15 25
  • @ cel de mai sus
    e amuzant cum dai etalon de comparatie masini renault, in postul tau, de parca alte masini nu exista.
    rivali pt mini din test drive sunt doar clio rs, citroen ds3, corsa opc, polo gti, ibiza sc cupra si fiesta st. (sper ca n am uitat nici una)
    8 22
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • a, mai e si yaris ts..daca or mai face si generatia noua.
    .....
    2 3
  • Carlos
    @andrey11
    laguna si megane sunt cu totul alte clase... sunt niste masini f echilibrate... scrii aiurea... aici se discuta de mini cooper s... ce se intampla? esti frustrat ca ti-au dat-o in posturi anterioare fanii renault?
    12 7
  • ****
    Bun titlu ales ""Bomba atomica "
    10 1
  • --Diesel-Power---ANDREI--
    intr-adevar all-rounder....:)
    masina imi place, nota este ~corecta, notarea la Performante evident nu am inteles-o(din moment ce nu aveti cu cine s-o comparati si sa iasa mai slaba de ce a primit totusi 9/10?)...

    PS: @Dragos
    cuplul maxim este de 260nm nu de 240nm cum scrie in tabelul cu datele tehnice...
    nu stiu eu cum e sa atinga cuplul ala constant de la 1730,26 rotatii pe minut dar mai bine nu ma bag ca imi prind urechile...
    ar trebui sa scrii si tu constaneitatea aia intre x000 si y000rpm intre ce valori ale cuplului ramane....



    toate cele bune!
    2 15
  • @mog, carlos si compania
    Invatati sa cititi printre randuri, sau macar incercati sa intelegei logica celor spuse de mine.
    NU AM COMPARAT Mini cu LAGUNA sau MEGANE, ca masina per total
    ci am vrut sa evidentiez diferentele dintre o suspensie rigida si una moale, si cele doua masini din grupul Renault mi' au venit in minte, pentru ca ele au cam cele mai moi suspensii(poate fi un avantaj sau dezavantaj, depinde din ce parte privesti lucrurile).
    @ Carlos: nu stiu cine e frustratul, si ce treaba au fanii renault si posturile anterioare in toata afacerea asta?!
    7 13
  • @andrey11
    teoreticieni ca tine sunt multi, sfatul meu e sa conduci megane... suspensia la megane nu e nici moale, nici rigida, e o masina echilibrata cum se spune mai sus... la megane gt line treaba e alta: "suspensia este sportiva" dupa cum scrie si automarket in ultimul test
    10 3
  • tot mini ramane
    poa' sa-i puna motor de 1L si 60CP sau de 5L si 800CP, mini se vinde pt designul lui, in rest suspensia, vizibilitatea si restul nu mai conteaza! E o masina pe care pur si simplu o vrei.
    Si mie imi place :)
    8 6
  • ati putea pune in lista si A1 1.4TFSI la 185CP
    1 4
  • Mic si rau
    O fi scump, dar factorul de exclusivitate este garantat. Cine se gandeste la masina asta cu siguranta nu l va interesa pretul (primul lucru cu care te intampina renault, cand vrea sa ti vinda o masina: "ia frate de la mine, ca mai ieftin nu gasesti!!!!" ) :)))))))))))))
    2 1
  • emicald
    motor
    E interesant cum nimeni nu spune despre problemele de distributie ale acestor motoare facute de BMW... In rest... un breloc de aproape patrujdemii de euro...
    2 3
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru