Pentru a multumi clientii care cautau un Lancer ceva mai picant, fara a da insa in dementa constructiva pe care o afiseaza Lancer Evolution, Mitsubishi a nascut Lancer Ralliart, o versiune care completeaza perfect gama compacta a japonezilor, storcand vidul din plaja de putere dintre Lancer si Lancer Evo. Farmecul lui Lancer Ralliart este insa faptul ca, spre deosebire de alte versiuni sportive ale compactelor clasice, acesta se apropie mult mai mult de versiunea superioara decat de cea inferioara, reusind insa in acelasi timp sa-si pastreze latura practica, care il transforma la nevoie intr-o compacta cu portbagaj. Principalele atuuri ale lui Lancer Ralliart: tractiune integrala – la fel ca in cazul lui EVO, o masa mai redusa, o diferenta de 55 CP in minus si un pret de pornire cu 13.000 de euro mai mic.
-
Pret de pornire
14.744 €
-
Pret model testat
34.414 €
-
Taxa auto
416 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor turbo MIVEC Dual VVT de 1.998 centimetri cubi care ofera 240 CP si 343 Nm. Unitatea supraalimentata este aceeasi cu cea folosita de Lancer EVO X, diferenta de putere fiind data de turbina diferita utilizata de versiunea extrema a lui Lancer. Versiunea Ralliart a lui Mitsubishi Lancer beneficiaza de aportul unei transmisii automate TC-SST cu dublu ambreiaj si sase trepte, care directioneaza puterea motorului catre cele patru roti cu ajutorul unui sistem inteligent de tractiune integrala denumit S-AWC (Super All Wheel Control). Sistemul de tractiune integrala al acestui model este identic cu cel care a facut istorie pe Evo IX, utilizand un diferential spate cu alunecare limitata controlat mecanic. Spre deosebire de versiunea de performanta a celei de-a zecea generatii a lui Lancer, versiunea Ralliart are doar doua moduri de functionare ale transmisiei TC-SST, Normal si Sport, lipsind de la apel modul S-Sport, elementul de care ar avea nevoie Ralliart pentru a se apropia decisiv de versiunea de top. Propulsorul si transmisia fac casa buna sub capota lui Lancer Ralliart si ofera un nivel bun de perfomante si reprize deosebite, chiar si in modul normal al transmisiei. Odata ce treceti pe modul sport, fiecare schimbare de treapta se aseamana cu un sut in rinichi, urcarea in trepte fiind indeajuns de brutala incat sa devina foarte placuta si indeajuns de placuta incat sa nu devina foarte brutala. Modul normal al transmisiei ofera schimbari de trepte ceva mai linistite, dar deloc lenese. Un mic minus, pe care il trecem insa la capitolul pierderi colaterale: retrogradarea din treapta a doua in treapta intai la viteze mici este deranjanta atunci cand manevra se repeta obsesiv in trafic aglomerat. Puterea maxima a acestui model este furnizata la 6.000 rpm, iar cuplul motor maxim este oferit pe o plaja destul de larga pentru un motor pe bezina, intre 2.500 si 4.725 rpm. Sunetul motorului este unul foarte placut atunci cand treci de 4.000 rpm. moment in care unitatea semnata Mitsubishi incepe sa isi arate coltii si devine cu adevarat interesanta. Lancer Ralliart are un comportament foarte bun pentru puterea sa, iar singurul lucru care il depuncteaza este existenta unei versiuni si mai puternice a aceluiasi motor.
Consum
Consumul de carburant este punctul dureros pentru orice producator atunci cand realizeaza un model de performanta. Este aproape imposibil sa dezvolti un model extrem de performant sau chiar cu un nivel mediu de performante care sa nu aiba un consum ridicat de carburant. Lancer Ralliart nu face exceptie de la aceasta regula – un traseu extra-urban furand din rezervor 12 litri de benzina pentru fiecare suta de kilometri parcursa. In cazul in care aplicati un stil de condus ceva mai agresiv, consumul de carburant urca pana la 13.5-14 litri in aceleasi conditii. Evident, rularea in conditii urbane cu Lancer Ralliart nu este mai optimista din punctul de vedere al consumului de carburant, modelul "sorbind" 17-18 litri pentru fiecare 100 de kilometri in trafic. In cartea tehnica a modelului, constructorul anunta un consum ceva mai redus (7.8 extraurban si 13.8 urban), cifre mai ridicate decat cele ale principalilor rivali din segment, cu sau fara tractiune integrala.
Interior
Mitsubishi Lancer are un interior orientat spre sportivitate, dar acest lucru nu i-a impiedicat pe japonezi sa echipeze acest model cu diverse accesorii tehnologice. In timp ce ergonomia comenzilor este agreabila, calitatea materialelor utilizate de inginerii japonezi depaseste fara probleme media clasei compacte. Un minus al exemplarului testat este reprezentat de scaunele imbracate in piele care nu aveau un suport lombar corespunzator. Lancer Ralliart profita la maxim la capitolul interior de faptul ca este cel mai incapator model compact de peste 200 de cai, portbagajul de sedan fiind o curiozitate in aceasta plaja de putere: 430 de litri. Nivelul izolatiei fonice este unul ridicat, singurele note intruzive fiind cele placute pe care le dezvolta motorul.
Preţ de achiziţie
Mitsubishi Lancer Ralliart are un pret de pornire de 31.237 de euro cu toate taxele incluse, la care adaugam 1.342 de euro taxa de inmatriculare. Exemplarul testat, Ralliart GS, porneste de la peste 36.000 de euro, iar optiunile cu care era echipat acesta ii aduc pretul foarte aproape de 40.000 de euro, ceea ce inseama ca modelul are concurenti de marca in segmentul de pret in care este situat. Spre exemplu, un Lancer EVO X pleaca de la 44.490 de euro si are o taxa de inmatriculare de 2.018 euro, iar un Subaru Impreza WRX STI pleaca de la 41.531 de euro si are o taxa de inmatriculare de 2.938 de euro. Daca ar fi sa comparam Lancer Ralliart cu modele care au puteri comparabile, VW Golf R este superior, deoarece ofera performante mai bune, un plus de putere si cuplu motor la un pret de 35.109 euro cu taxa de inmatriculare zero gratie motorizarii Euro 5. Trecand la modelele cu tractiune fata, ajungem la o plaja de preturi evident mai scazuta: Ford Focus ST are un pret de 23.823 de euro pentru un model de 225 CP si 320 Nm care il surclaseaza pe Lancer Ralliart la acceleratia 0-100 km/h, iar Focus RS porneste de la 32.052 euro si ofera performante mai bune decat versiunea EVO a lui Lancer.
Siguranţă
Lancer Ralliart este echipat in standard cu ABS, EBD, MATC (ESP si controlul tractiunii) si asistenta la franarea de urgenta. Pachetul de siguranta include noua generatie a sistemului Mitsubishi Reinforced Impact Safety Evolution si un set de pana la 7 airbag-uri. Lancer a primit 5 stele la testele de siguranta EuroNCAP, cotatie valabila pentru toata gama.
Ţinută de drum
Comportamentul lui Lancer Ralliart pe viraje este impresionant, modelul japonez demonstrand ca cele zece generatii si cei 18 ani de particula EVO nu au trecut degeaba peste know-how-ul inginerilor Mitsubishi. Dupa cum va povesteam la rubrica motor/transmisie, Lancer Ralliart preia integral sistemul de tractiune integrala al lui EVO IX, iar acesta are trei moduri de functionare: Asfalt, pietris si zapada. Am avut ocazia de a testa doua dintre cele trei moduri de functionare a lui Lancer Ralliart, fara a forta insa pe o zapada transformata in gheata in zonele muntoase ale culoarului Rucar-Bran. Stabilitatea se afla si ea la cote ridicate, modelul japonez eliminand ruliul si tangajul atat in viraje la viteze mari, cat si la franari violente pe linie dreapta. Din pacate pentru acuratetea testului la acest capitol, testul nostru a avut loc in toiul unei ierni care a transformat soselele in colectii de cratere, iar anvelopele de iarna cu care era echipat acest model ne-au impiedicat sa testam masina la potentialul sau maxim. Franele lui Lancer Ralliart se ridica la nivelul ansamblului motor, iar raspunsul acestora este foarte bun in toate situatiile. Desi suspensia ferma a lui Lancer Ralliart este foarte buna pe viraje si in liniile drepte, intalnirea acesteia cu gropile din Romania este dureroasa pentru sofer si pasageri.
Vizibilitate
Lancer Ralliart ofera un nivel foate bun al vizibilitatii, modelul nefiind nevoit sa plateasca nicio datorie designerilor prin redimensionarea oglinzilor sau inclinarea ciudata a montantilor A. Soferul lui Lancer nu ar trebui sa aiba nicio problema in materie de vizibilitate, luneta fiind suficient de mare, iar inclinatia acesteia fiind optima pentru vizibilitate buna in orice conditie.
Tehnologie
Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu o unitate audio cu functie de navigatie MMCS. Acesta are un hard disk cu o capacitate de 40 GB si un touchscreen de 7 inch prin care sunt coordonate navigatia si celelalte functii multimedia. Din cei 40 de gigabytes, 9 GB sunt rezervati pentru stocarea muzicii, iar DVD-urile pot fi vizionate atunci cand masina stationeaza. Langa touchscreen-ul din bord exista un mini-joystick care are scopul de a asista soferul in navigarea pe harti si prin mediul unitatii multimedia. Totodata, exemplarul testat beneficia si de un sistem audio Rockford Fosgate care ofera o fidelitate inalta.
Design
Lancer Ralliart are un aspect cu adevarat deosebit, design-ul sau fiind inspirat de avioanele de vanatoare. Pe langa elementele aditionale care atrag atentia trecatorilor "pacaliti" de faptul ca Lancer Ralliart ar fi un Lancer Evo (grila frontala, prizele de aer de pe capota, eleronul posterior), versiunea speciala a compactei Mitsubishi este vopsita intr-o nuanta portocalie interesanta care ii confera masinii un aspect special. Jantele de 18 inch ale lui Lancer Ralliart sunt vopsite intr-o nuanta grafit mata, oferind contrastul perfect cu nuanta aprinsa de pe caroserie. Practic, singurul element deranjant la aspectul versiunii Ralliart a lui Mitsubishi Lancer este faptul ca evacuarea finala se termina prin doua ornamente leftine din inox pentru a da impresia unui diametru mai mare, un artificiu estetic de care nu era neaparata nevoie in registrul stilistic.
Ne-a placut
- Ansamblul cutie/motor de top
- Design individualizat excelent
- Armata de elemente tehnologice ale modelului testat
Nu ne-a placut
- Consumul ridicat
- Nivelul de pret
un interior cu materiale de calitate medie pe segment se noteaza cu 9?
Ei isi ia un Lancer 1.5 la 16000 si cred ca au pus mana pe un EVO. Se baga in niste depasiri ca niste cretini. Ei nu inteleg ca un Lancer normal nu e nici 40% dintr-un Evo, sunt doua masini complet diferite. Masina nu are nicio vina, lipsa de educatie e problema.
Nu vreau sa se inteleaga ca generalizez, dar exista un procent semnificativ. Era sa o patesc si eu cu unu care s-a gandit el sa depaseasca coloana pe linie continua in curba+panta, si nu a fost singurul care "m-a impresionat".
@slv83
Te cam incadrezi in descrierea mea, cu mentiunea ca sigur nu ai un Lancer. Masina asta NU este Evo. Si sincer este cam prea scumpa pt ce ofera. La pretul asta ai din ce sa alegi, masini mai performante: Megane3 RS, Scirocco R, Golf R, Mazda 3 MPS, Leon Cupra R. 0-100 7s e mult, foarte mult pt 31000 Euro.
Cat despre rivalul Imprenza WRX, e chiar mai slaba....
Eu cred ca te gandeai la EVO si STI cand ai scris comentariul.
Apoi il faceti accesibil d.p.d.v. al pretului comparandu-l cu aceleasi modele mai sus mentionate. Si iar nu e o comparatie buna pentru ca WRX STI si Golf R au mai multi cai si sunt comparabile cu versiunea de top Lancer EVO si nu cu cea de mijloc.
In rest, este de apreciat ca a ramas un sedan!
Surprinzator este pretul la care vine masina asta ... este destul de mult peste Cupra de exemplu , iar Cupra are cam tot ce are Ralliart asta ( poate nu 4x4... dar nimeni nu-i perfect ) . Leon Cpra cu 265cp/350Nm face 23540E. Daca asta pleaca de la 31 de mii... ceva nu-i in regula , n-o avea cutie auto si un sistem pretentios 4x4 , dar 10000E sunt o gramada de bani pentru o cutie si un 4x4
Tot despre pret - in "state", acolo unde masinile sunt cu 30% mai ieftine , Ralliart asta costa 24000 $ ... cam 20 de mii de euro... chiar mai putin . Nu credeti ca totusi sa vanda masina pt un pret fix DUBLU in Europa este o mica exagerare ?
In rest toate bune pt Mitsubishi , am si io una in garaj ... adevarat fara turbo , cutie cu SST sau 4x4 , dar isi face treaba si dovedeste o fiabilitate remarcabila :)
@MF, unckle
Atunci cand vorbim de modele compacte de performanta, este imposibil sa nu aduci in discutie intreaga gama de peste 200 de cai, de la Golf GTI si Focus ST pana la Focus RS, EVO X si WRX STI. Comparatia nu este una care sa contina intrinsec valoarea de piata a modelului, ci una care sa aseze Ralliart-ul la locul sau. Nu toata lumea cunoaste toate modelele din acest segment, unele lucruri trebuie explicate pe indelete.
"Versiunile cu transmisie automata ale lui EVO X accelereaza, conform datelor tehnice oficiale pe care le gasesti pe site-ul Mitsubishi, in 6.3 secunde. Cu transmisie automata, 0-100 e 5.4 secunde."
Sa am eu o problema ca nu inteleg ce a vrut sa zica?
Frumoase pozele, vad ca aveti buget si pentru spalat masina inainte de sedinta foto.
E totusi un progres.
Am corectat comentariul anterior.
Merci.
- Entry-level , cu masini de 200-250 de cai, cu pretentii sportive moderate
- Performance, cele de 300+ cai si pretentii serioase la denumirea de "sportiv" .
Poate ar trebui sa trageti o linie intre cele doua categorii , din moment ce mai toti producatorii au cate un reprezentant pentru fiecare -- cum ar fi FR / Cupra, ST / RS , EVO / Ralliart , WRX / STI .. si tot asa . D'asta ziceam ca o comparatie cu "baietii mari" nu ar trebui facuta -- este destul de clara diferenta inte cele 2 categorii, iar producatorii sunt prezenti in ambele :)
Nu exista o granita clara intre cele doua categorii. De asta, in testele noastre, o sa ne referim la compacte de performanta comparand - acolo unde se poate - de la GTI la RS, deci o plaja de putere de aproape 100 de cai.
Asa cum comparam compacte de la 80 la 165 de cai :)
acum destul de multa vreme, cand ati testat Clio RS a fost o discutie asemanatoare ... ati promis ca impartiti masinile pe categorii la Drive Test, ca sa stie publicul cu ce s-a facut comparatia pentru a da nota masinii ... ati cam dezamagit publicul din punctul asta de vedere ;)
Notam ansamblul cutie-motor si modul in care acestea functioneaza, se potriveste in gama. Altfel spus, in segmentul mic, un motor de 80 de cai poate primi 10 daca el este foarte bun.
Sau, in segmentul compact de performanta, un motor de 250 de cai combinat cu o transmisie foarte buna poate primi 10 daca reuseste sa ne impresioneze. Matematica e mai degraba la performante :)
Nu am uitat de impartirea pe segmente, se lucreaza la acest aspect.
Dar, motorul de pe EVO si de pe Ralliart nu este chiar "spuma" tehnologiei , iar cutia este cat de cat comuna , asa ca nota 9 mi se pare cam mare avand in vedere existenta acelor baieti mari care au 50-70 de cai in plus si existenta altor baieti mici care au aceleasi numere dar consum ceva mai mic , chiar voi ati spus asta :) . Adevarat ca ati depunctat masiv la consum , dar motorul+SST nu cred ca merita chiar 9/10 in primul rand datorita tehnologiei destul de "antice" in ale motoarelor ( daca nu ma insel foarte tare inca foloseste injectie multipunct , etc .. dar asta nu inseamna ca-i mai prost ca unu cu injectie directa) . Evident este parerea mea .
Lancer Ralliart in echiparea de baza : 25.000 EUR cu TVA
Lancer Ralliart in echiparea GS : 29.000 EUR cu TVA.
Tinand cont de aceste preturi nota 5/10 pentru Calitate/Pret pare prea mica.
precizia asamblarii e perfecta, insa calitatea materialelor nu e prea grozava... gura pacatosului adevar graieste: e medie, dupa cum ai spus si tu initial... dar te-ai razgandit... ca deh, spatiul interior alea alea... ampatamentul e un indicator important al spatiului interior (fata/spate).
hai sa facem o comparatie pe ampatament: Ralliart 2.64 m, Accord 2.70m, Laguna GT 2.75m, BMW 3 Series 2.76m si multe, multe altele... imi spui in continuare ca spatiul e mai mare decat cel ragasit in restul segmentului??? cu respect, Semtex
In cazul lui Lancer , well ... este destul de mare la interior, chiar spatios , ai loc la picioare cand in fata ta conduce un ins de 1.90 ...
Lancer e compacta cu portbagaj (Segment C), se bate eventual cu Focus sedan, Fluence, Civic Sedan and so on, iar celelalte fac parte din segmentul mediu (D).
http://www.automarket.ro/drive-test/opel-insignia-opc-cireasa-de-pe-tort-22775.html
O sa ai surpriza de a vedea ca la spatiu pentrru bagaje vorbim de un lider absolut, datorita portbagajului. Lancer e singura compacta cu portbagaj in segmentul asta de putere.
Comparatiile se fac la toate capitolele intre rivalii directi. N-o sa compar Lancer Ralliart cu Fluence la spatiu, pentru ca unul are 110 cai, celalat dublu. Concurentii directi sunt altii pentru Ralliart, si niciunul nu se ridica la nivelul oferit de japonezi.
Dupa ce o vezi , ramai cu gustul amar ca tre sa ti faci rata pe vreo 20 de ani ca sa ai asa o bijuterie in garaj, iar daca se intampla minunea sa detii asa ceva, te doare sufletul sa iesi cu ea la plimbare , rupand-o prin gropile mioritice.
Felicitari Dl Mircea Mester pt articol si pt pozele deosebite!
Numai bine!
Felicitari.
ar mai fi Honda Civic Mugen RR cu 240 cp la 8000 rpm ( ..!!! ) da asta se face numai pentru Japonia :( ROSIE ! numai ROSIE !! superba ! interior demential .. acceleratie in 6 secunde...
Lasand deoparte discutiile legate de notele acordate masinii si comentariile aiuritilor care au impresia ca doua reviste citite ii transforma in specialisti, imi permit, din perspectiva unui simplu cititor, sa atrag atentia asupra catorva fraze (sau franturi de fraze) care, cred eu, merita putin periate.
"care il transforma la nevoie intr-o compacta cu portbagaj" - 1) Mitsubishi Lancer Ralliart este o compacta cu portbagaj nu doar la nevoie, ci in permanenta. 2) Toate compactele au portbagaj, care poate fi "extern" (compacte cu 4 usi) sau "intern" (compacte cu 3 sau 5 usi).
"Exemplarul testat de Automarket a fost echipat cu un motor turbo MIVEC Dual VVT de 1.998 centimetri cubi care ofera 240 CP si 343 Nm" - din cate stiu eu, toate masinile Lancer Ralliart sunt echipate cu motorul turbo MIVEC bla-bla, nu numai cel testat de catre voi.
"o prapastie deloc violenta" - cum arata o prapastie violenta?
"Lancer Ralliart profita la maxim la capitolul interior de faptul ca este cel mai incapator model compact de peste 200 de cai, portbagajul de sedan fiind o curiozitate in aceasta plaja de putere: 430 de litri." - OK, nu are PESTE 200 CP, dar Skoda Octavia RS are totusi 200 si un portbagaj mult mai mare (560 de litri, mai exact).
"anvelopele de iarna cu care era echipat acest model ne-au impiedicat sa testam masina la potentialul sau maxim" - aici ma intreb daca ceea ce intelegeti voi prin potential maxim e totuna cu ceea ce intelege un pilot de teste (cu acte in regula) prin potential maxim. In caz ca aveti pilot de teste, mea culpa.
Cam atat. O zi buna.
Face suta sub 7 sec (cititi si voi niste review-uri de prin vest, si datele oficiale spun 6 sec in U.S.). As fi vrut niste cauciucuri mai late si port USB la ea. Asta e tot. Comparatia cu hatchurile e cam deplasata, multe din ele au numai 2 usi, spatiu ioc pe bancheta din spate samd. Hatchurile sunt masini pentru sofer + eventual o persoana in dreapta. Sedanul e pentru familie.
Si dupa ce trecem de liniile drepte, AWD-ul face diferenta pe curbe.