Feedback

DrivetestAudi A8

3.0 Diesel Turbo (50 TDI) 286CP 4x4 Aut8 Amp. Scurt
4.6
Test drive Audi A8 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 02.03.2018
Test Drive cu noul Audi A8: Ritmuri Tehno

Poziția de lider vine la pachet cu o mulțime de privilegii. Dar și cu multe îndatoriri. Ești răspunzător de cei din subordine, de cei mici și neputincioși, de ce învață bun de la tine și de felul în care arată. Nu e ușor să fii lider, mai ales într-o societate care pune rapid etichete unei familii întregi, doar după ce i-a analizat conducătorul.

Din 1994 și până în prezent, Audi A8 și-a asumat rolul de lider, de părinte, de navă amiral, de promotor pentru toată gama Audi. Chiar de la prima sa înscăunare, acum 24 de ani, Audi A8 se dovedea un modelator de tendințe, oferind clienților săi dotări inovatoare cum ar fi climatizarea pe două zone, geamurile tratate pentru a oferi o mai bună izolare fonică și instrumentar de bord cu LED-uri. Este inutil să vă spun că toate modelele Audi au preluat mai apoi aceste tehnologii.

Cea de-a patra generație nu putea să se abată de la direcția stabilită de predecesorii săi, așa că este, în prezent, poate cel mai avansat automobil din lume și un deschizător de drumuri.

Audi A8
3.0 Diesel Turbo (50 TDI) 286CP 4x4 Aut8 Amp. Scurt

  • Pret de pornire 92.588 €
  • Pret model testat 142.867 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Înainte de a păși în universul infinit al tehnologiei pregătite de Audi, haideți să ne raportăm și la detalii clasice, cum ar fi caii regăsiți sub capotă. Limuzina din Ingolstadt este disponibilă în acest moment alături de numai două motorizări, ambele V6, ambele de 3.0 litri. Cel pe benzină oferă 340 de cai putere, iar dieselul testat de mine garantează 286 de cai putere.

El vine la pachet și cu un cuplu motor de 600 Nm , disponibil incredibil de devreme, adică pe la 1250 de rotații. Asta înseamnă că o să fii lovit în molele capului de cuplul generos la fiecare accelerare.

Așa cum îi stă bine unui vârf de gamă, A8 dispune de o explozie frumoasă, care derulează rapid decorul în jurul tău. Resursele sunt suficiente pentru orice fel de pretenții. A8 nu va da semne de oboseală nici măcar la viteză mare.

Vor fi însă și accelerări mai lente atunci când sunteți în modul de rulare Comfort, iar transmisia se trezește mai greu. Altfel, cele opt trepte ale cutiei Tiptronic pot fi alternate sportiv dacă alegeți modul de rulare Dynamic sau trageți levierul transmisiei în dreptul indicativului S de la Sport. În această situație, cutia devine mult mai sensibilă la cererile pedalei de accelerație și schimbă rapid. Există și un set de padele în spatele volanului, capabile să comunice și ele foarte rapid intențiile.

Atunci când rulează normal, cutia Tiptronic alternează toate rapoartele pe nesimțite. Așa o să te trezești că rulezi în treapta a opta, la 130 de km/h, abia depășind 1500 de rotații. Fiind vorba de un vârf de gamă, Audi a antifonat foarte bine dieselul, așa că acesta nu transmite zgomote sau vibrații în interior.

Conștienți că limuzinele nu sunt printre cele mai eficiente mașini de pe piață și încă indeciși în lansarea unei versiuni hibride, cei de la Audi au găsit o soluție de compromis. Noul A8 vine cu un sistem micro hibrid, pe englezește mild-hybrid. Acesta beneficiază de un generator, de o baterie mai mare și de o funcționare ingenioasă. Energia înmagazinată îi permite mașinii să renunțe la motor pentru ceva mai mult timp. Deci, mai puțin carburant consumat pentru a încărca bateria. De altfel, bateria se poate încărca fie în mod clasic, cu recuperarea energiei la frânare, fie cu energia recuperată în timpul „coasting-ului”, adică fenomenul în care mașina rulează la vale, fără accelerație. În cazul lui A8, funcția de coasting este extinsă. Nu vorbim doar despre o decuplare a motorului de transmisie. Vorbim chiar de oprirea motorului pentru o perioadă care poate dura chiar și 40 de secunde. În tot acest timp, energia rezultată din mișcare ajunge în baterie. 

Consum

Noul Audi A8 a făcut o excursie la munte, așa că frigul și zăpada, la pachet cu clasica aglomerație de weekend, și-au pus amprenta asupra consumului obținut în extraurban. El s-a oprit pe la 8.8 litri/100 de kilometri. Țineți însă cont și de faptul că n-am folosit deloc modul Efficiency, iar ritmul de rulare a fost unul alert.

În fișa oficială, Audi anunță o medie a consumului de 5.8 litri/100 de km (5.5 litri în mediul extraurban). Comparat cu ceea ce promite Mercedes-Benz S350d, cu aceeași putere, Audi A8 este ceva mai gurmand. Și BMW Seria 7 este mai eficient, cu un consum mediu de 5.2 litri/100 de kilometri, dar și cu mai puține resurse. Și Jaguar XJ pare a fi mai economic în versiunea sa diesel de 300 de cai putere, însă nu poate primi tracțiune integrală, ceea ce înseamnă o mașină mai ușoară, cu o medie insesizabil mai mică, de 5.7 litri/100 km.

Performanţe

Dacă ne referim la performanțe, știm că cel mai bun exemplu în acest segment este BMW Seria 7, considerat încă de pe generațiile trecute drept cea mai sportivă expresie pe care o poți cumpăra. El oferă un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.8 secunde, deși are doar 265 de cai putere și ampatament lung.

Poate Audi A8 să bată această valoare. Nu, dar s-a străduit foarte mult, pentru că timpul de accelerare al limuzinei testate de mine este foarte apropiat: adică 5.9 secunde până la 100 de km/h.

Din păcate pentru fanii mașinii din Ingolstadt, și Clasa S și-a făcut bine temele și promite un timp identic cu cel al BMW-ului. Pe Jaguar nici nu-l mai luăm în calcul cu cele 6.2 secunde ale sale.

Interior

Mai știți bibliotecile alea uriașe, cu cărți vechi, ordonate militărește pe rafturi din lemn masiv, luminate cu veioze discrete? Cam așa te simți în interiorul lui A8. Ca într-o bibliotecă. Poate are legătură cu prezența din abundență a lemnului și cu plafonierele care au lumini Matrix, ce pot fi direcționate.

Senzația asta este în deplină antiteză cu aerul tehnologizat pe care îl emană fiecare colțișor al habitaclului. Până și gurile de ventilație se închid și se deschid electric. Zonele reci din aluminiu, finisate excepțional te trezesc din contemplarea romantică. Sunt peste tot. De la puținele butoane rămase în viață, până la mânerele de deschidere a portierelor. Renunțarea la butoanele de pe planșa de bord și înlocuirea lor cu ecrane tactile a ridicat o clasică problemă de ergonomie. Din fericire, ecranul care se ocupă cu reglarea temperaturii din habitaclu și cu alte elemente care țin de confort are un afișaj mare și un răspuns tactil și sonor foarte bun.

Nici pe volan nu veți avea probleme de acomodare, chiar dacă numărul butoanelor poate părea intimidant.

Audi și-a făcut temele aproape bine și atunci când vine vorba de spații de depozitare. Am zis aproape bine pentru că nu găsim un spațiu pentru telefonul mobil. E drept că acesta ar fi putut fi implementat foarte greu, în condițiile în care unul dintre ecrane se prelungește și pe consola centrală. Avem însă două suporturi pentru pahare, numai bune pentru a ține electronicele șoferului și pasagerului. Cotiera nu este nici ea foarte adâncă. Din fericire, există spații destul de bine croite la nivelul portierelor.

Pe scaunele individuale din spate se stă regește. Era și normal, având în vedere că vorbim despre o mașină de aproape 5.2 metri lungime. Cu toate acestea, aș vrea să risc o afirmație destul de îndrăzneață. Versiunea cu ampatament normal a lui Audi A8, testată aici, pare a fi mai puțin generoasă decât un Skoda Superb pe locurile din spate. Așa că, dacă tot vă doriți o mașină din segmentul ăsta, mergeți pe varianta cu ampatament lung.

Dacă vă întrebați ce intră în portbagajul lui Audi A8, vă spun eu. Două trolere mari, câteva ghiozdane sau chiar mai puține dacă aveți de cărat aparatură foto. Pentru un client obișnuit însă, cei 505 litri pot fi suficienți. E drept că este ceva mai puțin decât ce oferă Jaguar XJ, BMW Seria 7 și Mercedes Clasa S. Doar Porsche Panamera are un portbagaj mai mic decât al lui A8.

N-am uitat nici de antifonare. Audi a făcut o treabă execelentă. Cel puțin atunci când mașina staționează. Habitaclul te desprinde complet de zgomotele din exterior și de poluarea fonică a traficului bucureștean. Cu toate acestea, la rularea pe autostradă, în interior se aude un zgomot constant de vânt.

Preţ de achiziţie

Am ajuns și la capitolul care îi va interesa cel mult pe economiștii care se ocupă de contabilitatea clienților. Prețul contează mai puțin atunci când te hotărăști să cheltui peste 100.000 de euro pentru o mașină. Iar Audi A8 este genul acela de sedan premium care sare ușor peste această valoare.

Asta, deși prețul versiunii de test, adică al celei de intrare în gamă, este de 92.500 de euro. Este ușor să ne imaginăm că numai adăugând un sistem de sunet Bang&Olufsen, jante, vopsea și o suspensie inteligentă prețul va sări peste 100.000 de euro. Mai are rost să vă spun că toate opționalele mașinii noastre de test au dus valoarea finală la peste 142.000 de euro? Asta în condițiile în care mai rămâneau opționale de bifat, unele dintre ele încă nelansate. Deci, care va fi limita superioară de preț a noului A8 este încă neclar.

Prin comparație cu prețul de pornire al versiunii testate de noi, un BMW 730d, cu xDrive și cutie automată este insesizabil mai ieftin: 91.700 de euro. Liderul nu face compromisuri: vrea puțin peste 100.000 de euro pentru versiunea Mercedes S350d cu 4Matic și 9G-Tronic.

Jaguar XJ nu este disponibil alături de o tracțiune integrală în versiunea diesel de 300 de cai putere. Poate fi considerat însă chilipirul segmentului, cu o etichetă de start de 82.800 de euro, cu aproape 10.000 mai puțin decât A8.

Porsche Panamera nu are un diesel comparabil, dar, chiar dacă ar avea, prețul de pornire ar fi tot peste 100.000 de euro, având în vedere că singurul diesel din gamă, V8-ul de 422 de cai, ajunge la 124.000 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat niciodată un Audi A8. Probabil pentru că nava amiral a germanilor are un preț ușor sensibil la izbirea de zonele deformabile ale organizației. Cu toate acestea, având în vedere punctajele obținute de ultimele modele Audi, este lesne de presupus că A8 nu va face o excepție nefericită. Unde mai pui că este și printre primele mașini din lume care se apropie foarte tare de rularea autonomă.

Tocmai această caracteristică ne garantează prezența unor sisteme de siguranță avansate. Trebuie să trec în revistă sistemul de menținere a benzii de rulare, extrem de insistent. Atât de insistent încât ajungi să-l dezactivezi. Ar mai fi și funcția de avertizare la impact cu posibilitate de frânare automată. Există, de asemenea, și un sistem de recunoaștere a pietonilor. Lista este completată de monitorizarea unghiului mort.

Noul A8 vine și cu o funcție de identificare a semnelor de circulație, dar și cu o pedală de accelerație senzitivă, care vibrează atunci când depășești cu mult viteza de rulare sau când nu conduci economic. Este o tehnologie pe care o testam în premieră în anul 2015 pe pista de încercare a germanilor de la Continental, cei care, probabil, au și furnizat-o.

Audi s-a gândit și la un asistent pentru intersecțiile dezordonate sau haotice din marile orașe ale lumii. Și bine a făcut, pentru că această funcție se potrivește mânușă în România. Am testat de vreo câteva ori acest asistent în intersecțiile din București, acolo unde senzorii instalați în bara față au sesizat rapid intenția unor mașini de a forța lipsa de prioritate. Acest asistent poate chiar opri mașina, dacă viteza de rulare nu este mai pare de 10 km/h.

Mai există un asistent pentru manevrele de evitare sau ocolire. El funcționează în intervalul 30-150 de km/h și poate oferi asistență suplimentară șoferlui. Asta înseamnă că nu va ajuta evitarea fără un impuls al volanului venit din partea șoferului. În momentul în care îl detectează, amplifică manevra de evitare.

Ce se întâmplă atunci când mașina detectează o situație de urgență, mai exact șoferul nu răspunde la comenzi? Emite o serie de avertizări sonore și tactile. Dacă cel de la volan continuă să nu reacționeze, mașina preia controlul și se oprește în siguranță.

Cu acest pachet impresionant de sisteme, Traffic Jam Pilot, adică funcția care îi permite mașinii să se conducă singură până la o viteză de 60 de km/h, este doar o formalitate. Funcția preia accelerația, direcția și frânarea mașinii și se va dovedi foarte utilă acolo unde există un trafic îngreunat pe autostradă sau pe un drum național. Este nivelul trei de rulare autonomă și urmează a fi deblocat abia atunci când legislația o va permite.

Ţinută de drum

În acest segment, ținuta de drum este unul dintre cele mai importante aspecte. Să nu uităm că asta l-a făcut celebru pe etalonul actual Mercedes Clasa S. Prin urmare, toți cei care vor să fure coroana modelului din Stuttgart trebuie să fie la fel de buni în a rula confortabil. Audi a făcut eforturi uriașe în acest sens și a inovat.

Clar vorbim de o suspensie pneumatică pentru a ține pasul cu rivalii. Zis și făcut. Există însă și o suspensie predictivă, echipată cu o cameră video care citește drumul și se adaptează instant la neregularitățile acestuia. Spre exemplu, un limitator de viteză va fi citit imediat, iar suspensia reglată pentru ca acesta să nu fie resimțit în habitaclu. Din păcate, acest tip de suspensie urmează a fi disponibil în cursul acestui an.

Dacă mă refer strict la ce am simțit în A8-ul nostru de test, echipat cu o suspensie pneumatică ajustabilă în funcție de modul de rulare (Efficiency, Comfort, Dynamic, Auto și Individual), trebuie să mărturisesc că A8 este un adevărat vrăjitor. Face să dispară gropile ca prin minune. Aproape că am plutit pe sectorul de drum dintre Predeal și Bran, în ciuda craterelor din această perioadă a anului. Chiar și așa, tind să cred că Mercedes Clasa S are o naturalețe mai mare în absorbirea gropilor.

Pe de altă parte, Audi A8 pare a fi ceva mai închegat și mai sportiv pe viraje, cu o caroserie destul de bine plantată pe șosea. Totul are legătură cu motorașele suspensiei, montate pe fiecare roată. Menirea lor nu este doar să ajusteze garda la sol în funcție de ceea ce detectează camera despre care vă vorbeam mai devreme. Motorașele contrabalansează mișcările caroseriei, estompând ruliul. Totuși, e destul de dificil să combați mișcările unei mașini care cântărește puțin peste două tone și este cea mai grea din segment. Ruliu există. Iar inerția pe frânare este inevitabilă.

Noul Audi A8 vine și cu o direcție activă, care face din limuzina lungă de 5.2 metri o mașină la fel de manevrabilă ca frații mai mici, Audi A4 sau A5. Este aceeași direcție activă pe care Grupul Volkswagen o instalează pe brandurile sale de top. Roțile spate virează și ele. La viteză mică virează cu până la 5 grade în sens opus roților față, ajutând reducerea razei de bracaj. Astfel ajungem la o rază de bracare de numai 11.4 metri, cu un metru mai mică decât în cazul vechii generații. Este o valoare impresionantă, având în vedere că unele SUV-uri compacte au nevoie de mai mult loc pentru a întoarce. La viteză mare, roțile spate virează în același sens cu cele față pentru a îmbunătăți traiectoria în viraj.

Cât privește modul în care se simte direcția, este inutil să vă spun că ea este extrem de asistată și nu transmite nici o informație despre suprafața de rulare. Are însă mai multe niveluri de rezistență și precizie, în funcție de viteza cu care rulezi sau în funcție de modul pe care îl alegi.

Vizibilitate

Audi A8 este o mașină mare. Chiar dacă nu vorbim despre varianta cu ampatament mărit. Prin urmare, cel de la volan are nevoie de tot ajutorul pentru a se descurca în spațiile de parcare înguste. Oglinzile laterale sunt cam mici, dar reușesc să încadreze mașina. Luneta este generoasă, dar aplecarea sa poate pune unele probleme. Din fericire, Audi echipează A8 cu un set de camere ce permit o vedere la 360 de grade.

Pe timp de noapte, blocurile optice LED cu tehnologie Matrix sunt a opta minune a lumii. Le-am folosit două seri la rând și pot spune, cu mâna pe inimă, că sunt o referință în ceea ce privește iluminarea pe timp de noapte. Se ajustează cu o rapiditate și o ușurință fantastică la trafic, aruncând într-un con de umbră celelalte mașini pentru a le proteja de fasciculul luminos puternic.

Tehnologie

Așa cum vă spuneam și în introducerea testului, de-a lungul generațiilor, Audi și-a asumat rolul de promotor al noilor tehnologii. A patra generație nu se abate de la tradiție și introduce o serie de tehnologii în premieră mondială. Una dintre ele are legătură directă cu siguranța pasagerilor și ar fi trebuit trecută în capitolul de mai sus. După părerea mea, este o adevărată revoluție în domeniu și o dovadă că o suspensie inteligentă îți poate salva viața. Audi A8 detectează iminența unui impact lateral și te pregătește pentru el. Mai exact, suspensia ridică cu o viteză fantastică mașina pe partea pe care va avea loc impactul. Astfel, forța este preluată de prag și nu de zona ușii, clar mai sensibilă. În tot acest timp, centurile sunt pretensionate, geamurile și trapa închise, spătarul scaunului îndreptat.

Bineînțeles, asemeni tuturor inovațiilor cu care vine noul Audi A8, și pentru asta trebuie să mai așteptăm puțin, ea urmând să fie disponibilă anul acesta. În aceste condiții, o să trec în revistă tehnologia palpabilă.

Mai exact, cele trei ecrane generoase pentru pasagerii față, dublate de alte trei pentru pasagerii din spate (două montate pe spătarul scaunelor față și echipate cu Android și acces la Google Play). În primul rând vorbim despre un Virtual Cockpit de 12.3 inch, care înlocuiește instrumentele de bord. Are o grafică excepțională, un răspuns foarte bun și un meniu extrem de intuitiv. Cel mai intuitiv din industrie, dacă îmi dați voie.

Urmează apoi cele două ecrane de pe planșa de bord, instalate pentru a lua locul butoanelor. E o rețetă pe care am văzut-o deja și pe Range Rover Velar. Însă, aici e ceva mai bine decât pe modelul englezesc. Spun asta pentru că ai un răspuns haptic și sonor al comenzilor, deci știi ce apeși. În plus, grafica este mult mai mare și mai intuitivă. Meniul este și el mai simplist. Grafica este foarte bună, navigația 3D sau cu vedere din satelit este genială, merg foarte bine funcțiile de zoom și pinch, regăsite și pe telefoanele mobile. Totul datorită unui procesor care nu creează întârzieri și oferă un răspuns natural.

Nu pot să nu amintesc de sistemul Bang&Olufsen. Costă 1300 de euro și vine cu difuzoare 3D, poziționate pe montanți, și o capacitate totală de 730 watt.

Pentru cei care consideră parcarea un chin, Audi are două soluții. Prima este un asistent care preia complet sarcinile șoferului (direcție, frână, accelerație) atunci când a descoperit un loc potrivit (cu condiția ca șoferul să țină apăsat butonul). A doua permite parcarea mașinii prin intermediul unei aplicații pentru telefonul mobil. E cam ceea ce oferă și BMW cu cheia lor inteligentă. Manevrele sunt însă ușor mai complexe. Mașina noastră nu a venit echipată cu aceste funcții, și ele urmând a fi disponibile în viitorul apropiat.

Confortul celor patru pasageri este asigurat de scaunele ventilate, încălzite și cu masaj. Aerul este purificat printr-un sistem de climatizare special și poate fi parfumat (este cel mai bine resimțit parfum din câte am testat până acum într-o mașină). La puțin peste 3000 de kilometri, A8-ul nostru de test cerea înlocuirea parfumului. Oare ăsta să fie intervalul de înlocuire?

Pentru că este iarnă, trebuie să amintesc și de parbrizul încălzit, care nu vine cu rezistențe vizibile. De asemenea, există oglinzi încălzite, volan încălzit și, pentru confortul pasagerilor, la interior găsești cotieră față încălzită. Pentru cei care au probleme cu filtrarea informațiilor oferite de ecranele multiple, Audi oferă și un Head-Up Display color, cu o dimensiune generoasă.

Pe locurile din spate, pe lângă ecranele generoase montate pe scaunele față, există și o tabletă ascunsă în consola centrală spate. Consolă centrală care se poate retrage și poate face loc unui al treilea pasager. Chinuit ce-i drept. Tableta de 5.7 inch poate comanda luminile interioare, inclusiv plafoniera care vine cu LED-uri Matrix. Se poate modifica iluminarea ambientală, se pot regla scaunele, se pot ridica sau coborî jaluzelele. Cam aceleași lucruri pe care le poți face și pe bancheta unui Seria 7.

O să închei acest capitol tot cu o premieră mondială: masajul la picioare pentru pasagerul dreapta spate. Funcția nu a fost disponibilă pe mașina noastră de test, dar ea poate fi comandată opțional.

Design

Sunt anumiți lideri care nu vor să iasă în față. Preferă să conducă din umbră. Cam așa a fost dintotdeauna Audi A8. Nu a mizat pe un design exuberant, care să-l ajute să întoarcă privirile tuturor. A preferat cartea discreției, a sobrietății, mizând mai degrabă pe dimensiuni impozante.

Noua generație nu se abate de la această tendință, dar vine cu o serie de artificii de design, nu atât de evidente, dar extrem de spectaculoase. Mă refer aici la blocurile optice față, care pot fi echipate cu lumini Matrix, și la stopurile care beneficiază de tehnologia OLED.

În plus, așa cum am tot văzut în ultima vreme, A8 se aliniază tendinței de a uni stopurile cu o baghetă luminoasă. Pe lângă toate astea mai pui și semnalizarea dinamică pe care o știi deja și obții un adevărat spectacol luminos.

Altfel, designul este unul cât se poate de conservator, cu o grilă frontală care devine din ce în ce mai mare, de la generație la generație.

Nu ne-a placut

  • Masa mare
  • Prețul piperat
Date tehnice - Audi A8 3.0 Diesel Turbo (50 TDI) 286CP 4x4 Aut8 Amp. Scurt
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2967
Lungime mm
5172
Putere maxima CP (rpm)
286 (3750)
Latime mm
1945
Cuplu maxim Nm (rpm)
600 (1250)
Inaltime mm
1473
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2050
Acceleratie 0-100 km/h s
5.9
Ampatament mm
2998
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
82
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
505
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Audi A8

Ultimele teste

Comentarii (6)

  • Aici sunt MASURATORI facute de AUTO-BILD Germania, NU Cifrele oficiale.

    Nu trebuie sa cunosti germana ca sa vezi masuratorile pentru acceleratii, consum samd

    http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-mercedes-s-klasse-test-13198999.html

    O zi buna!
    15 3
  • Adrian C
    Un singur lucru nu imi place la A8 -ul nou si anume volanul. Daca era cu butuc rotund in 3 spite parerea mea e ca arata mai bine. Dar sunt sigur ca asa il vor face pe versiunea S8 care va aparea pana in 2019-20 din cate stiu...
    14 4
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Cu siguranță că este cel mai avansat Audi în prezent, așa cum au fost și modelele precedente.

    Ca preferință, a doua generație mi se pare cea mai reușită ca stil, apariție, mi se pare perfectă.
    10 8
  • Discutie intre doi jurnalisti care au testat noul Audi A8.
    - Si, ia spune, ce ti-a placut la masina?
    - Cuplul motor.
    - Cu cele doua ecran din bord cum te-ai inteles in timpul condusului?
    - Cred ca parfumul se inlocuieste la 3.000 km.
    - ?!
    13 9
  • @ Adrian C
    Acest volan apare in dotarea standard, insa ca si dotare optionala, il au volanul cu cele 3 spite. Nu trebuie sa te astepti pana la S8.
    2 6
  • ^Link cu volanul in trei spite?
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru