Feedback

DrivetestBentley Continental GT

6.0 Benzina Biturbo (W12 TSI) 635CP 4x4 Aut8
4.6
Test drive Bentley Continental GT zoom
de Mircea Meşter
Vineri, 11.05.2018
Stimul pentru simțuri

Întâlnirea cu un Bentley este întotdeauna ca o seară petrecută cu prietenii în camera de oaspeți a unui conac vechi. Lăfăiți în fotolii mari din piele, cu o băutură fină alături, ascultăm muzică în surdină și depănăm amintiri. Senzația de plăcere și de regăsire pe care o ai în aceste momente e aceeași cu cea pe care o experimentezi atunci când te așezi pe scaunul șoferului, muți levierul în Drive și pleci să cucerești șoselele.

Undeva în ținuturile rurale ale Angliei, acum mulți ani, au existat câțiva oameni care au decis că mașinile pot și trebuie să însemne și altceva decât rezultatele unor ecuații care amestecă Newtoni metru, cai putere, cilindri, gărzi la sol și alte valori măsurate cu rigla. Așa că într-o lume plină de matematică au apărut produse care se măsoară mai degrabă în intensitatea cu care îți răsfață simțurile. Văzul, auzul, mirosul și simțul tactil sunt "instrumentele" care măsoară calitatea unei mașini în care urci smerit, apăsat de istoria, de poveștile și de munca mâinilor pricepute care au construit milimetru cu milimetru fiecare colț pe care-l vezi și îl atingi cu curiozitatea unui copil care începe să recunoască forme și texturi.

Un Bentley este diferit pentru fiecare dintre cei care îi calcă pragul. Pentru că nu e doar o mașină, ci o sumă de experiențe pe care fiecare le trăiește în modul său, în funcție de cât de mult se raportează la poveștile nescrise pe care le transmite mașina. Găsești o lume întreagă în detaliile pe care le analizezi fără întrerupere într-o mașină produsă de marca din Crewe, iar totul se termină cu un zâmbet sincer.

Iar un Bentley Continental GT este expresia perfectă a amestecului aparent contrastant între lux și performanță. Din acest mix fin în care ingredientele sunt amestecate pe rând și cu grijă la fiecare cantitate se naște o mașină cu adevărat specială pe care britanicii nu se sfiesc s-o numească fără rezerve "cel mai bun Grand Tourer din lume". În primul rând, un Grand Tourer adevărat, care duce mai departe cu mândrie această denumire în sensul său original. Într-o lume de GT-uri care și-au pierdut pe drum caracterul fin, Continental GT e un atlet de cursă lungă care arată impecabil atât în constum din stofă scumpă, cât și în echipament sportiv. Fără a-și încorda mușchii, dar cu o naturalețe intimidantă. Și modelat cu ajutorul tehnic al fraților de grup de la Porsche, care și-au oferit know-how-ul dinamic al unui tourer adunat de când aceștia pun pe roți Panamera.

Pe scurt, Noul Continental GT îi calcă pe urme strămoșului R-Type Continental, care în 1952 devenea cea mai rapidă mașină cu patru locuri din lume, plusând însă cu acest caracter aparte care derivă din high-class-ul britanic. Cu doza invariabilă de aroganță și de franchețe naturală, Continental GT ne aduce aminte că o mașină cu motor W12 nu trebuie neapărat să rupă asfaltul și, în același timp, că un Grand Tourer de lux nu trebuie neapărat să fie plictisitor. 

Bentley Continental GT
6.0 Benzina Biturbo (W12 TSI) 635CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 203.063 €
  • Pret model testat 255.952 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În mod normal nu ar trebui să existe paragrafe întregi care să explice motivul pentru care un motor W12 Twin-Turbo pe benzină este o operă de artă și o uzină de senzații în același timp. Pentru că e destul să citești cifrele pe care le oferă monstrul de sub capota lui Continental GT și vei înțelege imediat despre ce e vorba: 635 CP și 900 Nm (disponibili încă de la 1350 rpm) îți vor fi alături la bine și la greu - în general la bine, evident - atunci când te afli în fața volanului.

În momentul în care apeși pedala de accelerație, intri într-un soi de capsulă temporală care te trimite brusc într-o eră pe care o credeai apusă. Într-o lume auto în care motoarele sunt apreciate pe măsură ce scot cat mai mult din cât mai puțin, sunetul unui W12 îți trezește sentimente uitate. Bolboroseala și apoi răgetul inconfundabil al unui motor pe care Bentley îl denumește "cel mai avansat din lume".

Sunetul este însă, oarecum paradoxal, mai agresiv la exterior decât în interior. Mânați în luptă de dorința de a transforma habitaclul lui Continental GT în același timp într-o sală de concerte, o expoziție de artă și cabina unei mașini, inginerii Bentley au izolat cu sârg pasagerii de sunetele care intră în mașină dinspre exterior, astfel că motorul îți dă impresia că se află într-o cameră acustică și că îți transmite senzații înfășurate în confort auditiv. De exemplu, sticla laminată a geamurilor scade cu nu mai puțin de 9 decibeli sunetele care pătrund dinspre exterior. Apasă însă pedala serios și, la turații de peste 5000 rpm, amestecul de copaci care se lichefiază în lateral și sunetul baritonal care începe să spargă membranele întinse de ingineri te vor duce într-o lume paralelă cu cea a downsizing-ului.

Pentru că trăim însă vremuri în care emoția transmisă direct de un W12 se lovește frontal de emisiile și consumul care strică media Grupului, motorul montat sub capota noului Continental GT se transformă într-un V6 atunci când nu ai nevoie de putere. După ce ajungi la viteze de croazieră pe autostradă și lași pedala să respire, sistemul de dezactivare al cilindrilor reduce la tăcere 6 dintre aceștia și permite astfel rularea în regim "relaxat" și pentru motor, nu doar pentru creier. Operațiunea are loc la sub 3000 rpm și într-un timp îndeajuns de scurt încât să n-ai habar că se întâmplă asta decât dacă inginerii jură cu mâna pe inimă.

Ajutat de noua transmisie cu dublu ambreiaj cu opt trepte dezvoltată cu ajutorul celor de la Porsche, motorul nu are sincope de niciun fel, în niciun moment, la nicio viteză. Pleci de pe loc fulgerător (are și un mod Launch dacă veți ieși de pe hartă și vă atrage circuitul), iar cifrele de pe vitezometrul digital se succed emoționant de repede indiferent dacă îngropi pedala în podea la 50 de kilometri pe oră sau pleci lansat la 150 de kilometri pe oră. Da, testul a avut loc (și) pe autostrăzi care ne-au permis astfel de artificii. Dacă n-ar exista capitolul consum și emisii, motorul W12 ar fi absolut perfect: cu resurse aparent infinite de putere, cu un sunet inspirat din muzica de calitate chiar și în condițiile în care este "amorțit" de izolarea habitaclului și cu un răspuns instantaneu. Și cu 50 de kilograme în minus față de strămoșul său, vechiul W12 de pe Continental GT. Un motor complet diferit, de altfel.

E atât de plăcut și de "cărnos", încât întâmpini cu tristețe momentele în care trebuie să cobori din mașină pentru a-i înmâna volanului celuilalt jurnalist care te însoțește. Din fericire, viitorii posesori ai mașinii ăsteia nu vor avea această problemă. 

Consum

Ne aflăm într-o zonă de putere și într-o zonă de statut în care consumul este cantitate neglijabilă când vine vorba de decizia de achiziție a unei mașini. Cu toate acestea, o comparație a cifrelor de consum pe care le oferă constructorii care aruncă GT-uri pur-sânge pe piață ne oferă o imagine relativ realistă a importanței pe care aceștia o oferă dezvoltării tehnologice cu ramificații eco. Sau, pentru că e mult spus "eco" când vine vorba de un motor W12, să le zicem "ramificații responsabile".

Iar în acest context, trebuie spus că epoca consumurilor monstruoase a dispărut. Cu consumuri medii extraurbane care coboară sub 10 litri/100 km în regimul de testare oficial, modelele care se luptă umăr la umăr cu Bentley Continental GT dovedesc că pot să existe discuții și după ce accelerația nu mai poate să facă diferența cu pixul pe hârtie sau cu părul de pe mâini ridicat.

În cazul modelului Bentley, britanicii anunță un consum mediu mixt de 12.2 litri/100 km, cu 8.9 extraurban și 17.7 în oraș. Sunt cifre absolut acceptabile pentru un W12 de 6.0 litri și care gravitează în jurul zonei 11-12 litri, acolo unde se află toți concurenții direcți. Fie că vorbim despre Clasa S Coupe în versiunea S65 AMG (V12 Twin-Turbo de 6.0 litri), despre Ferrari GTC4 Lusso T (V8 Twin-Turbo de 3.9 litri) sau despre aston Martin DB11 (V12 Twin-Turbo de 5.2 litri). 

Dacă punem totuși toate aceste mașini fabuloase într-un clasament al consumului (situația îmi evocă involuntar o imagine brutală a cei mai buni sprinteri ai lumii puși să recite Luceafărul de o profesoară zeloasă), cel mai bun este modelul Aston Martin, cu 11.4 litri/100 km. Vorbim însă de o zonă în care apăsarea pedalei de accelerație cu un milimetru în plus sau în minus înseamnă câțiva litri diferență, deci relevanța e limitată.

Apropo de apăsat pedala: nu am avut ocazia de a încerca comportamentul frugal al motorului W12 prin oraș, dar la drum lung am notat un consum mediu de 17 litri/100 km pe un traseu de circa 400 de kilometri care a amestecat șosele cu autostrăzi și porțiuni parcurse liniștit cu urcări de serpentine în ritm alert. 

Pentru cei care așteaptă o soluție mai bună la capitolul consum, viitorul Continental GT hibrid plug-in ar putea fi o soluție interesantă. Vine în câțiva ani.

Performanţe

Poate părea paradoxal, dar lumea Grand Tourer nu este una în care accelerația 0-100 km/h să primeze atunci când vine vorba de clienți. Evident că nu e vreo informație marginală, așa cum se întâmplă în cazul consumului, pentru că nu vrei un W12 pentru a asculta balade ale cilindrilor și atât. Însă un GT adevărat este o mașină care te asigură că are resurse la nevoie, dar prioritatea e alta: să te ducă oriunde, indiferent de distanță, în cel mai relaxant mod cu putință.

Bineînțeles, toată această introducere nu înseamnă nimic atunci când mărcile se așază cu burta pe cartea tehnică și se pun să stoarcă fiecare cal putere din motoarele pe care le dezvoltă. Spune-i unui inginer că motorul său W12 Twin-Turbo e ok, nu are nevoie de cifre cu care să scoată pieptul în față. Și va izbucni într-un hohot de râs necontrolat. Ok, e Grand Tourer, dar când mașina costă 200.000 de euro și mai mult decât atât, fii sigur că vor exista clienți gata să sară în barca celorlalți când vine vorba de performanțe pure. Piele, piele, dar accelerația-i pe bani, până la urmă.

Ei bine, deși are peste 2.2 tone și deși are linii mai degrabă elegante și fine în comparație cu GT-urile mai sportive ale celor de la Ferrari sau Aston Martin, noul Bentley Continental GT își dezvăluie instantaneu ADN-ul de competiție și ne aduce aminte cu cifrele în față de poveștile Bentley Boys, de nopțile reci de la Le Mans și de toate competițiile de GT-uri în care marca britanică a adunat podiumuri peste podiumuri în lunga sa istorie. Cu 3.7 secunde pentru 0-100 km/h, Continental GT dovedește că poate să se transforme într-o bestie la nevoie. Viteza maximă stabilită de inginerii britanici este de 333 de kilometri pe oră. Și toate astea înainte ca viitoarea versiune Supersports să fie lansată pe piață.

Doar Ferrari GTC4 Lusso T reușește performanțe marginal mai bune pe accelerație (3.5 secunde), ceilalți concurenți direcți așezându-se în spatele modelului Bentley: S Coupe AMG oferă 4.1 secunde, iar Aston DB11 se oprește la 3.9 secunde.

La viteza maximă, însă, nimeni nu-l bate pe Continental GT.

Interior

Bine ați venit în interiorul lui Bentley Continental GT. Un loc în care fiecare dintre noi ar putea să-și petreacă fără probleme restul vieții fără să aibă nevoie de multe lucruri în plus față de ce oferă britanicii. 

Nici nu știi cu ce să începi: cu nivelul extraordinar de confort pe care ți-l oferă Bentley in secunda următoare celei în care ai urcat în mașină? Sau cu materialele utilizate la interior - în general piele de top, lemn de esență nobilă și metal de diferite texturi, care sunt alese pe sprânceană și reprezintă fără rezerve tot ceea ce poate oferi mai bun industria auto a anului 2018 la nivel de calitate percepută? Sau poate cu designul care amestecă elemente retro și inspirate din lumea orologeriei cu tehnologia de ultimă oră, marcată în special prin cele două display-uri (instrumentar de bord și central) ajunse la un nivel grafic care rivalizează cu cel al tabletelor și telefoanelor de ultimă oră?

Toate acestea sunt părți componente ale atmosferei de clasă care te face să te relaxezi complet și să te afunzi într-o lume auto tradițională și modernă în același timp. O lume în care atenția la detalii nu este doar un element perceput, ci calculat la milimetru. Aflăm, de exemplu, că fiecare dintre "romburile" cusute pe pielea care tapițează interiorul unui Continental GT este format din fix 712 cusături individuale. Sau că textura metalică cu striații disponibilă la comandă pe consola centrală este inspirată din lumea ceasurilor elvețiene: consola "Côte de Genève" este subliniată de șanțuri cu adâncimea de 0.1 milimetri. Nici mai mult, nici mai puțin.

La nivel estetic, interiorul este inspirat din aripile logo-ului Bentley, cu două jumătăți simetrice poziționate perfect stânga-dreapta. Nu lipsesc inserțiile de lemn de esență nobilă. Elementul tehnologic central al interiorului este însă display-ul de 12.3 inch care ascunde un mecanism trifațetat cu ajutorul căruia bordul se schimbă radical: ecranul poate fi înlocuit fie de trei cadrane analog, fie de un segment care continuă perfect inserțiile din linia bordului și care "simplifică" spre zen planșa de bord.

Evident, elementele tactile de la bord sunt în general de calitate superioară și mai mult decât atât. Există însă și detalii care diluează imaginea clasicului perfect. Un exemplu sunt cele trei butoane rotative de sub display-ul central, construite din plastic cromat și care nu au calitatea tactilă a celorlalte elemente de la interior. Bentley se revanșează însă pe butoanele retro care opresc și pornesc fluxul din aeratoarele de interior: un element care evocă perfect spiritul mărcii din Albion. 

Nici pasagerii din spate nu vor fi foarte fericiți cu spațiul pus la dispoziție după câteva zeci de kilometri pe cele două locuri din spate. Mai ales că Bentley susține că GT-ul său are patru locuri "pline". Probabil că un "2+2" ar fi fost ceva mai sincer.

Per total, însă, interiorul lui Continental GT este un loc al simțurilor. Când 1000 de specialiști își dedică 100 de ore de muncă fiecărei mașini în parte, poți să fii sigur că rezultatul nu va fi niciodată unul de compromis. Știați, de exemplu, că fiecare foaie de piele utilizată în interiorul unui Bentley este semnată pe spate de specialistul care a lucrat-o? Dar că în interiorului fiecărui model Bentley sunt așezați 10 metri pătrați de furnir care este montat și lipit manual? Sunt detalii aparent simbolice, dar care dovedesc încă o dată un aspect care face parte din ADN-ul acestei mărci: mult suflet pus pe șosea în formă de mașină.

Totul este personalizabil în interiorul lui Continental GT. Specialiștii Bentley pun la dispoziția clienților o gamă prestabilită de elemente (15 versiuni de tapițerie, 8 tipuri de furnir și 15 variante de combinație a materialelor pe bord și scaune), însă fiecare client al mărcii britanice e liber să aleagă elemente suplimentare conform propriilor nevoi și preferințe.

De personalizare se ocupă oamenii diviziei Mulliner. Există un pachet Mulliner Driving Specification care adaugă elemente de lux pe Continental GT (pedale sport, aeratoare cu margini diamantate, sigla brodată pe tetiere, piele cusută "diamond in diamond", jante de 22 de inch), dar acesta este doar startul unei călătorii a simțurilor în care orice culoare și orice material de esență fină poate deveni inserție în Bentley Continental GT. 

În fine, mașina are un portbagaj de 358 de litri. O valoare decentă, care nu impresionează dacă este pusă față în față cu mașinile clasice de familie. GT-ul Bentley se încadrează însă perfect în limitele segmentului său. Și probabil că nu veți avea probleme niciodată cu bagajele din moment ce vor exista în mod sigur seturi de genți dedicate acestui model care se vor potrivi în portbagaj ca piesele de Tetris pe ecranul consolelor. 

Preţ de achiziţie

Prețul de bază al lui Bentley Continental GT este o surpriză plăcută entru cei care așteptau să compare modelul britanic cu principalii săi adversari. Într-un segment în care S65 AMG Coupe pleacă de la 250.000 de euro, Aston Martin DB11 așteaptă să se lanseze în România la un preț care va urca peste 230.000 de euro, iar Ferrari GTC4 Lusso urcă spre 300.000 de euro, modelul Bentley afișează un preț de pornire cât se poate de competitiv: 203.000 de euro.

E oarecum surprinzător, pentru că nivelul de calitate, marca și istoria modelului le recomandau fără probleme celor de la Bentley să ofere un preț mult mai ridicat. Dar Continental GT, care a fost deja preferat de 70.000 de clienți din 2003 încoace și a devenit cel mai vândut model Bentley din istorie, trebuie să mențină ștacheta ridicată în "lupta" fratricidă cu SUV-ul Bentayga. 

Evident că prețul de bază este însă unul pur orientativ, pentru că, altfel, Continental GT poate fi echipat și personalizat în amănunt în adâncul contului bancar. În cazul mașinii testate de noi pe șoselele din Germania, Austria și Italia, vorbim de opționale suplimentare de aproape 53.000 de euro care au construit astfel o mașină impecabilă la nivel de dotări. Am avut pachetul Mulliner (9600 de euro), excelentul sistem audio Bang&Olufsen for Bentley care nici măcar nu e vârful opțiunilor la acest capitol (6000 de euro), Display-ul rotativ cu trei fețe (5600 de euro), scaune Confort și alte pachete care au avut rolul de a crește nivelul de confort la un nivel foarte ridicat. 

Interesant este că, în specificația ultra-echipată testată de noi, Bentley Continental GT depășește cu foarte puțin nivelul de bază al lui Clasa S Coupe și Aston Martin DB11. Ceea ce înseamnă că modelul celor de la Bentley este, oricât de nepotrivit ar părea, o alternativă excelentă din punctul de vedere al bugetului în segmentul Grand Tourer de lux.

Siguranţă

Ne aflăm într-o zonă de preț pe care Euro NCAP n-o va avea prea curând sub radare din motive lesne de intuit. Dar, cu toate acestea, lista de elemente de siguranță de care dispune noul Continental GT este preluată și adaptată din gama Porsche, care la rândul său preia tot ce are mai bun gama Audi. Și așa mai departe.

Altfel spus, nu vă faceți griji că nu sunteți acoperiți în cazul nefericit al unui accident sau în cazul în care e nevoie ca mașina să evite singură unul: Continental GT nu oferă doar o armată de airbag-uri, ci și sisteme de siguranță activă care confirmă apartenența modelului la epoca modernă a siguranței. De la asistență la părăsirea involuntară a benzii la cruise control adaptiv cu nivel 2 de autonomie, frânare automată de urgență și un sistem Night Vision.

 

Ţinută de drum

Pentru a dezvolta șasiul noului Continental GT, inginerii Bentley au lucrat îndeaproape cu specialiștii Porsche. Asta înseamnă că noul Grand Tourer al britanicilor moștenește toate avantajele dinamice ale platformei lui Panamera pe care le rafinează însă trecându-le prin propriile filtre. 

Distribuția față-spate 55-45% și suspensiile pneumatice cu amortizoare tricamerale garantează pe de o parte o manevrabilitate de vârf în viraje, pe de altă parte un nivel de confort pe care îl găsești rar spre deloc în lumea auto "normală", adică în zona mașinilor care costă sub 100.000 de euro.

Evident, mașina își trădează masa (2.3 tone cu tot cu șofer) în virajele abordate sportiv, pentru că inerția nu minte, iar caracterul ușor subvirator este prezent. Însă Bentley a limitat cât a putut efectele negative ale greutății masive printr-un artificiu tehnologic interesant: sistemul Bentley Dynamic Ride previne activ ruliul contracarând forțele care apasă pe barele antiruliu cu ajutorul unor elemente de acționare electrice alimentate de un sistem de 48V. Acestea apasă cu forțe inverse de până la 1300 de Nm (atinși în 0.3 secunde) pentru ca mașina să-și păstreze stabilitatea, iar pasagerii să nu fie deranjați de înclinări exagerate ale șasiului.

În rest, noul Continental GT este primul model din gama Bentey care oferă un diferențial central controlat electronic. Acesta se asigură că, în condiții normale, sportivitatea este asigurată de păstrarea unui procent de 100% din cuplu pe puntea spate. Când condițiile o cer, până la 38% din cuplu poate fi trimis roților din față, pentru o stabilitate mai bună.

Ai la dispoziție patru moduri de rulare (Comfort, Bentley și Sport, plus modul Individual) selectabile prin patru butoane individuale prezente pe consola centrală. Sistemul se numește Drive Dynamics Control și acționează asupra răspunsului pedalei de accelerație, al cutiei și al direcției. Am preferat modul "Bentley" pe aproape toată durata testului, pentru că mașina se afla într-un echilibru plăcut între sportivitate și confort. 

Direcția oferită de Bentley este una precisă și exactă. Dacă de obicei ești obișnuit să ai probleme de adaptare la răspunsul direcției unei mașini de gabaritul unui Continental GT, de această dată lucrurile sunt cât se poate de clare și de intuitive.

Nu trecem mai departe fără a aminti imensele discuri de frână din oțel de dimensiunea unor jante de 15-16 inch: 42 de centimetri pe față și 38 de centimetri pe spate. Am întrebat inginerii Bentley dacă nu se impunea mai degrabă o soluție cu frâne ceramice, dar răspunsul lor a evitat subiectul și m-a trimis către viitoarea versiune Continental Supersports, care probabil că va oferi o astfel de soluție. Mai ales că se anunță un monstru de peste 700 CP.

Vizibilitate

Între formele exterioare care combină liniile clasice cu cele dinamice, designerii celor de la Bentley au preferat să se concentreze pe detaliile care atrag clienții și au lăsat deoparte aspectul practic al mașinii. Iar asta se simte cel mai clar când vine vorba de vizibilitate, un capitol în care inginerii și oamenii de creație de la Crewe au lăsat loc serios de îmbunătățiri.

Montantul stânga al parbrizului este exagerat de gros și încurcă vizibilitatea la fiecare viraj mai ascuțit de 90 de grade, iar luneta are dimensiuni reduse și nu îți oferă cel mai larg unghi vizual în zona posterioară. 

Evident, parcările se rezolvă prin tehnologie și cu ajutorul unei colecții de camere și senzori, însă vizibilitatea frontală din partea stângă e mai greu de rezolvat astfel.

Tehnologie

Dacă excludem din poveste marca Bugatti, care se află într-o ligă proprie, Bentley este perla coroanei Grupului Volkswagen. Iar asta înseamnă că noul Continental GT se aliniază la standardele epocii contemporane prin împrumuturi normale și corecte din gamele constructorilor situați ceva mai jos la nivelul poziționării pe piață.

Însă, cu toate că este o mașină care împachetează cam toate sistemele tehnologice disponibile astăzi pe piață, Continental GT știe să fie o prezență discretă și își păstrează aura clasică "ascunzând" opulența tehnologică în spatele unor soluții care evocă clasicismul. Cel mai bun exemplu sunt chiar cele două display-uri imense care se află în centrul atenției pe planșa de bord. Dacă instrumentarul de bord complet digital imită ceasurile analog cu detalii și strații reprezentate la calitate grafică de top pe care le analizezi minute în șir pentru a te lămuri că vezi un ecran, display-ul central poate dispărea cu totul din peisaj la nevoie.

Imaginați-vă drumul spre casă dinspre birou: deschideți Spotify, rulați muzică clasică pe sistemul audio de top semnat de compania britanică Naim și dezvoltat acustic special pentru această mașină, apăsați butonul care ascunde ecranul central și oferă acum un bord "curat", iar nivelul de relaxare absolută tinde spre 100%. Dacă nimeriți și o țară sau măcar un oraș fără gropi și trafic infernal, șansele să ajungeți acasă mai odihnit decât ați fost când ați plecat spre birou sunt majore.

Normal, Bentley Continental GT oferă și un sistem head-up display de calitate superioară care completează oferta de display-uri, ecrane și tehnologii aferente acestora. 

La exterior, liniile clasice ascund tehnologia Matrix LED la nivelul blocurilor optice frontale. Nu am avut ocazia să testăm mașina pe timp de noapte, însă cei de la Bentley susțin că cele 82 de LED-uri individuale din fiecare bloc optic sunt atât de puternice, încât mașina nu are nevoie de un sistem de spălare a farurilor. Să sperăm că această teorie funcționează practic și în nopțile ploioase ale toamnei românești.

În rest, așa cum am notat și la capitolul siguranță, Bentley a montat pe Continental GT toate sistemele de asistență activă disponibile deja în gama Grupului Volkswagen. Deci momentele de neatenție sunt și ele (teoretic) acoperite.

La capitolul minusuri am notat calitatea relativ slabă a imaginilor camerei de marșarier, care este depășită de cea de pe Golf sau Tiguan, de exemplu. Se putea mai bine.

Design

Vor exista în mod sigur voci care vor ataca liniile clasice păstrate de designerii Bentley pe noua generație a lui Continental GT. Cert este însă că în cazul acestei mărci de viță nobilă contează mult mai mult ca stofa și liniile costumului să fie impecabile decât ca croiala să iasă în evidență în vreun fel anume.

La fel ca în cazul celorlalți clasici ai lumii auto, de la Porsche 911 la Mini, Bentley Continental GT preia detaliile care au debutat acum 66 de ani pe strămoșul Bentley R-Type Continental și care au fost readuse la lumină de prima generație a modernului Continental GT în 2003, când Grand Tourer-ul britanic a dat semnul revirimentului mărcii sub tutela VW Group. Și, probabil inspirați din lumea muzicii, unde reinterpretările moderne pe baza partiturilor lui Mozart nu se vor ridica niciodată la nivelul originalului, designerii auto nu încearcă abordări prea curajoase ale modelelor proprii pentru a nu risca să strice elemente pe care cei dinaintea lor le-au construit de-a lungul unor decenii de evoluție lentă.

Chiar și așa, am fost martorul unei prezentări de 30 de minute în care designerul-șef al celor de la Bentley a prezentat în fața jurnaliștilor toate detaliile care însuflețesc caroseria full-aluminiu a noului Continental GT. De la faptul că muchiile care construiesc caracterul mașinii sunt extrem de complicat de obținut pe foi de caroserie din aluminiu, până la tiparul fațetat din blocurile optice, acesta fiind inspirat din producția obiectelor din cristal. 

Cea mai evidentă schimbare în peisajul unui design exterior atemporal construit parcă special pentru a sfida modernismul vine în zona blocurilor optice posterioare, care acum sunt ovale și reflectă forma celor două țevi de evacuare. 

Nu ne-a placut

  • Calitatea camerei de marșarier
  • Feedback-ul tactil al unor butoane rotative
  • Consum mare vs rivalii direcți
  • Spațiul limitat pe locurile din spate
Date tehnice - Bentley Continental GT 6.0 Benzina Biturbo (W12 TSI) 635CP 4x4 Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
W
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
5950
Lungime mm
4850
Putere maxima CP (rpm)
635 (6000)
Latime mm
2187
Cuplu maxim Nm (rpm)
900 (1350)
Inaltime mm
1405
Viteza maxima km/h
333
Greutate kg
2244
Acceleratie 0-100 km/h s
3.7
Ampatament mm
2851
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
90
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
358
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Bentley Continental GT

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • WOW!! Ce interior!! Absolut genial.

    Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?
    15 3
  • nu prea ai cum sa le compari. Proportiile schimba perspectiva pentru ca unul e un Coupe (mai jos, mai lat) si altu e un dulap (si inalt si...lat)

    dar interiorul GT-ului e mai pe gustul meu. Asa cum toata masina mi se pare, dupa Aston, una dintre cele mai reusite realizari auto. Din toate punctele de vedere. Parerea mea, care nu conteaza.
    12 5
  • Ionut: Are cineva dokker 1.5 diesel? Raspunde
  • Ciudat - în poze pare micuță/compactă (la modul relativ, fiindcă jantele / roțile-s f. mari - pe 22 probabil.)

    În rest, subscriu pozitiv apropo de design - dar numai cel exterior, interiorul părîndu-mi prea bling-blingos. Chiar dacă nu peste tot, dar sclipicioșenia excesivă a cîtorva detalii poate afecta ansamblul. Și asta, fără să mai zic de alăturarea dubioasă furnir lăcuit / metal lustruit.

    ...Tot părerea mea de 2 lei e și asta, normal. N-o luați deci prea-n serios - la fel cum DD-n Direct sau alți caracaleni *ajunși* n-or s-o ia.
    21 3
  • Ehee..aici pt. mine cuvantul FABULOS ar fi chiar prea mic. Nu pot decat sa tot privesc/admir acele linii si sa citesc oftand ,constient ca probabil nici macar un test nu o sa am ocazia sa fac vreodata cu GT-ul asta. Cam asta ar fi "supremul" in auto dpmdv.
    10 4
  • Corocsenie Adrian
    Numai mie mi se pare ca stopurile seamana cu cele de pe Ford Mondeo A 5-a generatie ? Arata mai frumos inainte cel din 2003 prima generatie parerea mea....nu la interior ci la exterior.
    6 4
  • someone
    interior exceptional, caci initial bentley era doar pentru lorzi si cei cu sange roial britanic. apoi au aparut rapperii si arabii in clientela fidela a acestui model.
    in ceea ce priveste exteriorul, mie mi se pare deosebita imaginea din fata: cele 2 faruri mici si usor mai sus aduc un aer aparte intr-o lumea in care toate becurile sant in acelasi bloc de lumini.
    dar eu as alege v8-ul ca motorizare. asta in caz ca e disponibila
    6 2
  • Uite ca se poate bord elegant si cu guri de aerisire rotunde (valabil si la Mercedes), acestea (desi asemanatoare cu cele ale tancului de la Rolls) sunt perfect integrate pe un fond ce denota rafinamentul asteptat de o clientela selecta. O masina din care nu cred ca se vor auzi vreodata manele, cu o forma clasica si totusi adusa la zi, una dintre cele mai apreciate creatii automobilistice britanice (alaturi de Jaguar-Land Rover si Aston Martin-Lagonda - ordinea dupa preferintele fiecaruia).
    Pretul usor sub al concurentei ar putea sa o fereasca de specimene gen DDD in direct si in reluare.
    5 2
  • Cu toată stima pentru casele italiene de design, niciodată nu mi s-a părut că acestea pot atinge clasa englezilor…După ei vin americanii, pardon, veneau (la sublimul trecut). Probabil că aburii societății de consum le-au ȋnăbușit yankeilor imaginația. Lincoln și Cadillac cu siguranță ar fi trebuit să semnifice “contrabalanța” pentru cele două aristrocrate britanice. Iar dacă tot au folosit preopinenții mei expresia “părerea mea”, nu voi constitui eu excepția.

    @someone, și eu aș opta pentru V8, dar mă refer la cel tradițional, 6.75 (nu la versiunea 4.0 TFSI de la Audi), care echipează doar un singur model, din fericire “cel mai Bentley” dintre Bentley-urile actuale: Mulsanne. Cuplul este ȋnfiorător…
    7 2
  • cam anacronic testul, o masina adresata unor foarte putini testata de o revista citita de p...ime, ca sa nu mai spun ca a face comparatii si a da note in zona asta de pret este cel putin o profanare, este ca si cum l-ai compara pe Van Gogh cu Gauguin, o buna demonstratie a faptului ca in lumea de astazi tot ghiorlanul se crede gentilom
    9 3
  • Dacă noi, ceilalți, aparținem categoriei “infame” pe care ai descris-o cu aleasă noblețe, tu din ce castă “hiper” a Ȋnțelepților Omegaversului provii, dragă @mm?

    Parafrazându-te, tot trufașul se crede ȋnger imaculat, privilegiat non-plebeic al sorții și mentor just mustrător.
    4 3
  • Ce masina superba! Ce diferenta intre interiorul de la Bentley fata de Rolls Royce. Cu toata prestanta Rolls-ului, sunt mult in urma la design-ul interior.

    Bentley intotdeauna a fost favorita mea. Probabil una din putinele masini pentru care as renunta la Mercedes. Daca banii ... :)

    O incantare sa ma uit la pozele astea. Mie imi plac si farurile. Sunt deosebite si unice in interpretare si punerea in realitate.

    Jos palaria!
    6 5
  • Nu-mi place pentru ca inspira opulenta. e o masina pentru tarile din Vest, nu pentru Romania.parerea mea, astept dislike-uri de la hotii care isi permit asa ceva ( din munca normala e mai greu)
    9 3
  • Oprea Florin: La ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatorul la un opel vectra b 1.6... Raspunde
  • Wow ...cum suna asta .."masina pentru tarile din Vest " !!?? Scuzele noastre "Tovarase" adi_10 ca am indraznit sa admiram si sa visam la aceasta realizare "capitalista" !! Ma abtin de la alte comentarii, dar asa ceva chiar nu credeam ca o sa mai aud .
    5 5
  • Din păcate (sau din fericire?) mașinile de calibrul ăsta nu-s nici măcar *pentru Vest* - prețul mediu plătit de americani pt o mașină nouă fiind de cca. 34.000 $ (și cam la fel în euro la nemți.)
    ...Bani care-s în mare parte împrumutați (durată medie credit auto în creștere = 5,8 ani în SUA de ex., suma returnată băncilor aproape dublîndu-se.)

    Ăsta-i consumismul însă, cu laturile lui bune (vs. egalitarismul în sărăcie - experiment mega-social nereușit în mod intenționat zic eu în secolul trecut), dar și cu destule hibe.
    De unde și disponibilitatea VAG de a oferi la test așa ceva și la noi, unde există totuși cerere (DDD a avut două Bentley și un Rolls, btw.) - chiar dacă nu prea mare, dar nu trebuie uitată marja de profit la fiecare exemplar vîndut

    Adevăru-i deci cumva la mijloc între *extremele* exprimate de voi (@adi_10 & @pipo), dar nu-i timpul / locul aici s-o punem de analize geopolitice.
    Sau, și mai și, de ipoteze cu iz SF apropo de adevărații *regizori* ai evoluției umanității prin concurență acerbă (chestie care include și producerea unor mașini aparent inutile, ca asta), legea supraviețuirii celor mai inventivi, dar și a celor mai rapaci etc.

    Revenind deci la Bentley-ul testat, aș fi absurd să-i neg calitățile - fiind chiar o realizare de excepție per ansamblu - însă tot aș prefera un Aston Martin DB11 (același preț, aceeași clasă GT-lux.)
    ...Părere la fel de subiectivă ca și ale voastre, clar, fiecare avînd de ex. *detectorul de kitsch* :-) setat la niveluri diferite.
    12 0
  • Ca info... Cea mai mare piata a lui Bentley este China :)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru