Feedback

DrivetestCupra Ateca

2.0 Benzină Turbo (TSI) 300 CP 4x4 Aut7
4.6
Test drive Cupra Ateca zoom
de Bogdan Mirică, Mircea Meșter
Joi, 22.11.2018
Metale grele

Ne-am obișnuit ca mașinile proaspăt lansate să se laude cu un procent considerabil de aluminiu sau fibră de carbon în componența strcturii de rezistență. Aceste materiale ușoare au beneficii uriașe când vine vorba despre eficiență și performanțe. Puțini știu însă că există și un alt material cu beneficii extrem de importante pentru industria auto: cuprul.

Spre exemplu, o mașină de mărime medie conține peste 22 de kilograme de cupru. Iar această valoare ar urma să crească în viitor, întrucât cuprul este folosit la dezvoltarea circuitelor din cadrul sistemelor multimedia, devenite tot mai complexe.

Spre deosebire de fibra de carbon, care este o invenție contemporană, cuprul face istorie încă de pe vremea egiptenilor, care îl foloseau pentru a crea conducte pentru apă. Așa-i că pare un scenariu din zilele noastre? Ei bine, se întâmpla acum mai bine de 4000 de ani. Și nu doar egiptenii l-au folosit intens, ci și romanii. De altfel, denumirea de cupru a fost inventată chiar de ei.

Acest minereu auriu era extras din Cipru și transportat în Italia. Romanii îi spuneau „aes cyprium”, adică „minereul din Cipru”, scurtat apoi la „cuprum”.

Spre deosebire de plastic, marea problemă a secolului 21, folosit și el intens în industria auto, cuprul se reciclează intens, fiind un material valoros. 40% din cantitatea de cupru existentă în acest prezent în lume provine din reciclare. Minereul acesta minune există peste tot: de la Statuia Libertății, până la oalele și tigăile celor mai mari bucătari din lume.

De anul acesta, cuprul se găsește și în logo-ul unui nou brand auto, care se numește, cum altfel decât Cupra. Seat a decis să separe modelele sale de performanță de cele de serie. Așa a luat naștere brandul Cupra, ca Abarth-ul celor de la Fiat.

Deși numele Cupra s-a consacrat alături de prima generație Leon, când devenea versiunea sportivă a hatchback-ului, primul model al brandului separat Cupra nu este Leon, ci Ateca. Ar putea părea ciudat dacă ne uităm în trecut, dar absolut normal dacă ne uităm la dragostea pe care o manifestă europenii față de acest segment.

Mai mult, Cupra Ateca este, momentan, primul SUV de performanță din segmentul de volum. Restul rivalilor sunt premium.

Cupra Ateca
2.0 Benzină Turbo (TSI) 300 CP 4x4 Aut7

  • Pret de pornire 44.900 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a putea păși cu dreptul pe noul drum, Cupra a fost ajutat de brandul mamă Seat, dar și de părintele Volkswagen. De la acesta din urmă a preluat un motor care este ca o carte de vizită pentru toate modelele puternice din cadrul Grupului VAG: 2.0 TSI. În cazul lui Cupra Ateca, cei patru cilindri pot oferi un pachet de 300 de cai putere.

La prima vedere ar putea părea puțin pentru un SUV. Deh, suntem obișnuiți cu valori de peste 400 de cai putere în segmentul SUV-urilor premium. Dar pentru Ateca este suficient, având în vedere că SUV-ul are puțin peste o tonă și jumătate. Adică e aproape la fel de greu ca un Golf R. Și comparația nu este deloc întâmplătoare, pentru că noul Cupra Ateca se simte ca un hot-hatch. Dar ajung eu și acolo.

Cei 300 de cai putere sunt completați de un cuplu motor de 400 de Nm, livrat pe o plajă de turații care pare să nu se epuizeze: începe la 2000 de rpm și se termină la 5200 de rpm. E ca un mic-dejun perfect, servit de restaurantul tău preferat pe toată durata zilei. Cuplul te împinge plăcut în scaune, dar nu garantează violența pe care o resimți în SUV-urile de performanță din segmentul premium. Este un bagaj de resurse constante, care îți oferă o plăcere deosebită, indiferent în ce treaptă de viteză te-ai afla.

Cupra Ateca se mișcă foarte bine și promite rezerve de putere chiar și atunci când rulezi la viteze mari, de autostradă. Plecările de pe loc sunt și ele spectaculoase, iar depășirile uzuale pe un drum național pot fi făcute fără emoții.

Cutia DSG cu 7 rapoarte pare să cumințească tot acest pachet generos de resurse cu o alternare extrem de discretă a rapoartelor. Până în momentul în care decizi să cerți pedala de accelerație. Retrogradarea se face rapid și te aruncă instant în plaja de cuplu potrivită.

Este și momentul în care evacuarea se trezește la viață și începe să sune nervos, surescitat, agresiv. Spre deosebire de multe mașini din segmentul premium, acest sunet nu este generat cu ajutorul boxelor. Deci, avantaj Cupra Ateca.

Pe lângă capacitatea cutiei de a intui reacțiile tale, Cupra oferă și un set de padele în spatele volanului. Și cu ajutorul lor reprizele cutiei sunt foarte bune. Singura obiecție? Mi-aș fi dorit să nu fie niște bucăți de plastic „inspid, inodor și incolor”.

Consum

În materie de consum, nu vă așteptați la minuni. Până la urmă vorbim despre un SUV de 300 de cai putere. Deci nici un fel de menajamente. Pe traseul meu de test de pe lângă Barcelona, Cupra Ateca s-a mulțumit cu 10 litri/100 de kilometri. O valoare obținută în extraurban, cu o rulare moderată, presărată cu mici exagerări.

Având în vedere că este primul model din gamă, Cupra vrea să fie fair-play și să nu pornească la drum cu cifre evazive. Așa că, pe lângă cei 7.4 litri calculați în regim NEDC, spaniolii anunță și valoarea obținută în ciclul de testare WLTP. Este vorba de 8.9 litri/100 de kilometri în regim mixt. E un anunț mult mai aproape de realitate.

Dacă mă raportez la rivalii premium, Cupra Ateca nu prea ține pasul, oferind o valoare de consum destul de mare. Doar BMW X3 M40i este ceva mai gurmand.

Performanţe

Am două vești bune pentru voi. Prima este că noul Cupra Ateca are o funcție de launch-control. A doua este că funcția se activează foarte simplu. Odată ce ai ridicat piciorul de pe frână, SUV-ul spaniolilor aleargă de la 0 la 100 de km/h în doar 5.2 secunde. Este un timp asemănător cu cel înregistrat de BMW X5 în versiunea M50d, testat recent.

Așadar, o valoare care îi va lăsa pe mulți cu gura căscată. Mai ales că nu vor înțelege ce mașină e aia care a plecat așa repede de pe loc.

Vă spuneam că SUV-ul de performanță nu are rivali în segmentul de volum. Dar vă propun să ne uităm în segmentul premium, doar așa, de dragul statisticii. Un Alfa Romeo Stelvio de 280 de cai putere este mai lent cu 0.5 secunde. Un BMW X3 M40i, adică un SUV premium cu 360 de cai putere, este mai rapid decât Cupra Ateca, însă nu cu foarte mult: 4.8 secunde până la 100 de km/h.

Aceeași situație și pentru Mercedes-AMG GLC43, care are nevoie de 4.9 secunde până la 100 de km/h. Așadar, Cupra Ateca nu se mulțumește doar cu statutul unic din segmentul său. El promite să ridice niște semne de întrebare și asupra unor SUV-uri puternice din segmentul premium.

Singura mea obiecție? Viteza maximă se oprește la 247 de km/h. Era chiar așa greu să facă un efort și să rotunjească la 250 de km/h?

Interior

Cum seduci clientul unui Cupra Ateca? Căutând să te îndepărtezi cât mai mult de versiunea de serie a lui Seat Ateca. Noul brand de performanță a făcut eforturi mari, dar nu vă imaginați că o să descoperiți un habitaclu complet redesenat.

Cele mai importante schimbări sunt scaunele sportive, de tip scoică, cu o susținere laterală foarte bună, îmbrăcate în piele și Alcantara. Îmi place și butucul din fibră de carbon al volanului. În centrul său este așezat logo-ul noului brand Cupra, un logo inspirat de semne tribale. După mine, inspirația vine de undeva din filmul Alien vs. Predator.

Revenind la habitaclu, trebuie să menționez că spaniolii au folosit Alcantara și pe portiere, la pachet cu un plastic lucios. Toate aceste detalii sunt condimentate cu o serie de cusături în culoarea cuprului. Restul trăsăturilor care ne interesează (ergonomie, spațiu interior, portbagaj, plastic), rămân similare cu ceea ce oferă un Ateca de serie.

Am testat recent o versiune de top a crossover-ului, așa că puteți citi acolo detalii pământești, esențiale pentru o rulare cotidiană. 

Preţ de achiziţie

Noul brand lansat de Seat va oferi clienților săi un tratament special. Pentru asta, Cupra va avea nevoie de un spațiu separat de vânzare, diferit de cel existent în cadrul showroom-urilor Seat. Tocmai de aceea, produsele de performanță nu vor fi expuse la orice dealer Seat.

În România va exista un singur showroom, bineînțeles în București, în care modelele Cupra vor putea fi văzute. Comandarea lor se va putea face însă prin intermediul oricărui dealer.

Primul produs al gamei Cupra se va vinde pe piața de la noi cu un preț de start de 44.900 de euro, TVA inclus. La această valoare se vor adăuga și câteva opționale de performanță: un pachet de frâne Brembo sau un set de scaune de tip scoică. Fără prea multe eforturi, prețul de achiziție poate ajunge la 50.000 de euro.

Însă, chiar și așa, Cupra Ateca va fi mai ieftin decât orice alt SUV premium de performanță. Putem spune că spaniolii au descoperit o nișă cu potențial.

Siguranţă

Noul Cupra Ateca preia nivelul de siguranță al versiunii de serie, ceea ce înseamnă că SUV-ul de performanță se poate lăuda și el cu cele cinci stele EuroNCAP obținute de Seat Ateca în anul 2016.

Cupra Ateca va oferi unul dintre cele mai bune procente pentru protecția pasagerilor adulți: 93%. Și la celelalte capitole spaniolul s-a prezentat bine: protecția copiilor a primit 84%, protecția pietonilor a primit 71%, iar sistemele de siguranță 60%.

În prezent, Ateca poate fi echipat cu 7 airbaguri (dintre care unul pentru genunchii șoferului), cu asistent la frânarea de urgență capabil să recunoască pietonii și bicicliștii, asistent pentru păstrarea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort, avertizare asupra traficului la ieșirea dintr-o parcare în marșarier, asistent pentru faza lungă și recunoașterea semnelor de circulație. Nu lipsește nici pilotul automat cu funcție Stop&Go, care, împreună cu cele de mai sus, poate oferi o rulare semi-autonomă în traficul aglomerat (Traffic Jam Assist).

Ţinută de drum

Seat Ateca este, în prezent, unul dintre SUV-urile cu cea mai sportivă ținută de drum din segment. Prin urmare, Cupra Ateca a avut o bază solidă pe care a putut construi una dintre cele mai plăcute experiențe pe care le poți trăi la volanul unui SUV. Ce e și mai fascinant? Toată această rețetă sportivă este obținută fără prea multă electronică și fără artificii tehnologice care să complice lucrurile.

Spre exemplu, în cazul SUV-urilor premium sportive, Grupul VAG folosește un sistem de stabilizare electronic de 48V, cu motorașe poziționate pe fiecare roată. Acestea opun rezistență de fiecare dată când SUV-ul se înclină pe viraje, anulând astfel ruliul. În cazul lui Cupra Ateca nu a fost nevoie de un astfel de efort tehnologic. Suspensia, independentă MacPherson pe față și multilink pe spate, a devenit ceva mai rigidă, lipindu-se cu poftă de asfalt.

Pentru a fi o mașină digerabilă în traficul de zi cu zi, Cupra Ateca a primit însă și un set de amortizoare adaptive. Acestea oferă mai multe moduri de rulare, care pot relaxa sau înțepeni suspensia: Comfort, Sport, Individual, Snow, Off-Road și Cupra. Comfort face ca gropile și denivelările să fie absorbite decent, lăsând impresia unei suspensii bine lucrate, cu un comportament premium.

Modul Cupra schimbă tonalitatea evacuării, după cum aminteam mai sus, și ascute simțurile. Suspensia este mai rigidă, direcția și transmisia se mișcă impecabil. Acesta este momentul în care Cupra Ateca se transformă într-un hot-hatch, capabil să devoreze virajele cu un ruliu minim și cu o aderență de invidiat, oferită de sistemul de tracțiune integrală 4Drive. Acesta a fost recalibrat în cazul lui Cupra Ateca, pentru a oferi o livrare sportivă a resurselor.

Același sistem 4Drive te poate ajuta să ieși din situațiile acelea dificile, când virajul periculos te-a prins relaxat în modul Comfort, dar ușor calic cu performanțele de sub capotă. Mașina înțelege că e o situație dificilă și face tot posibilul să te țină pe drum. Dacă duci lucrurile mai departe și selectezi ESP Sport sau ESP Off, atunci ești de capul tău, iar Cupra Ateca te lasă să-ți faci jocul. Am simțit asta pe o porțiune de drum închisă de organizatori doar pentru noi. A fost momentul în care am simțit cât de bine și-au făcut treaba inginerii Cupra.

Din moment ce șoferul poate selecta și modul de rulare Off-Road, înțelegem că un Cupra Ateca poate ajunge și în teren accidentat. Totuși, nu cred că vor fi foarte mulți clienți dispuși să facă asta. Poate doar pentru o rulare nebună, la limita aderenței, pe macadam.

Direcția progresivă oferă o precizie bună, însă pare ușor artificială, pentru că nu transmite suficiente informații despre suprafața de rulare. Frânele îți garanteză mai multă încredere înaintea oricărui viraj, pentru că opresc bine SUV-ul. Mai ales dacă alegeți pachetul opțional oferit de Brembo, care include discuri de 340 mm pe față și 310 mm pe spate.

Vizibilitate

Ateca folosește un set de oglinzi retrovizoare bine proporționate, care nu pun probleme de vizibilitate. Luneta este destul de lată, însă ușor cam îngustă, fiind dublată și de un ultim rând de montanți care ar putea incomoda.

Pentru cei care văd parcarea drept un adevărat coșmar, Seat oferă și un sistem de patru camere cu vedere la 360 de grade. Este o opțiune utilă, chiar dacă imaginea camerelor are o calitate destul de slabă.

Tehnologie

Toate modelele care se vor naște sub brandul Cupra vor fi sinonime cu performanța. Am aflat asta deja. Ce nu v-am spus este că fiecare model lansat de Cupra va fi și extrem de tehnologizat. Tot ce oferă Seat la acest capitol va putea fi găsit pe modelele brandului de performanță.

În cazul lui Ateca, lista de dotări este extrem de stufoasă. O să încep cu ce este mai important, adică cu cele două ecrane. Unul dintre ele ține locul instrumentelor de bord și oferă acum o configurare sportivă, care prioritizează viteza de deplasare și turometrul.

În centrul planșei de bord avem același ecran de 8 inch al sistemului multimedia, cu navigație, Apple CarPlay și Android Auto, precum și o mulțime de setări. Printre ele și setările ESP-ului, pe care, recunosc, este enervant să le cauți prin meniu.

Cupra Ateca vine cu un set de blocuri optice full LED, cu logo-ul Cupra proiectat pe asfalt la deschiderea portierelor, cu zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, cu scaune încălzite și cu un acoperiș panoramic cu trapă electrică. Practic, de acum înainte, când vei spune Cupra vei spune full-option, că tot ne place nouă, românilor, expresia asta englezească.

Design

De la distanță, Cupra Ateca va fi un banal SUV Seat. De aproape, nu o să înțelegi la ce te uiți. O să ai nevoie de timp de acomodare cu logo-ul Cupra, care parcă e desprins din catalogul de semne ale unui salon de tatuaj.

În partea frontală, logo-ul este montat în centrul grilei cu model de tip fagure, pe un suport din fibră de carbon. Spoilerul față este și el redesenat pentru a inspira agresivitate. În partea inferioară a spoilerului, Cupra a avut grijă să scrie mare numele brandului. Pentru ca mașina să poată fi identificată pe stradă. E un demers bun, dar care îmi aduce aminte de treningurile alea de după '90, pe bluzele cărora scria mare numele brandului.

Profilul este dominat de un set de jante cu design nou, cu dimensiuni de până la 19 inch, cu linii aurii pe fiecare spiță și cu etrieri negri. Mai multe elemente ale caroseriei sunt vopsite standard într-un plastic negru, lucios. Ele pot fi comandate însă și din fibră de carbon.

Posteriorul păstrează LED-urile ascuțite, dar adoptă patru țevi de eșapament, înglobate într-un difuzor negru lucios. Nici aici nu lipsesc logo-ul auriu și inscripția Cupra pe tot hayonul.

Noul Cupra Ateca poate fi comandat cu șase culori de caroserie, multe dintre ele extrem de vii și îndrăznețe. Dacă ar fi să mă întrebați pe mine, cred că nici una dintre ele nu se potrivește mai bine cu nuanța cuprului (culoarea oficială a brandului Cupra) decât Rhodium Grey, adică ceea ce vedeți în imaginile testului.

Nu ne-a placut

  • Padelele din plastic
  • Aer sportiv prea discret la interior
Date tehnice - Cupra Ateca 2.0 Benzină Turbo (TSI) 300 CP 4x4 Aut7
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1984
Lungime mm
4376
Putere maxima CP (rpm)
300 (5300)
Latime mm
1841
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2000)
Inaltime mm
1611
Viteza maxima km/h
247
Greutate kg
1615
Acceleratie 0-100 km/h s
5.2
Ampatament mm
2631
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
485
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Cupra Ateca

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • A ajuns si Seat-ul sa coste +50k euro
    Bravo VAG ...la mai mare
    In ritmul asta o sa ne luam Polo/Ibiza la oferta cu doar "30.000 euro" peste 10 ani
    WTF?
    33 14
  • În cazul (teoretic) c-aș vrea o compactă 4x4 de 300 CP, sigur n-aș da 8.000 € în plus pe așa-zisul Cupra Ateca comparativ cu un alt Cupra (pardon, SEAT :-)) - mai exact, Leon ST cu același motor, transmisie etc, dar cu dinamică mai bună, portbagaj mai mare și consum ceva mai mic.

    P.S. Nu mai repet opinia că spaniolii (pardon, nemții) s-au grăbit cu crearea pseudo-mărcii Cupra - o simplă abureală de marketing care ar putea să prindă totuși la unii mai naivi.
    ...Dovada: viitorul *Cupra* Terramar va avea peste 2 ani și-o versiune *civilă*; adică una cu sigla SEAT lipită pe ici-pe colea.
    Q.E.D.
    34 4
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Nu ca le iau apararea ca nu as da 50k pe un Ateca dar tot ce a aparut in ultimii 2 ani este mai scump. Vezi si Dacia a ajuns sa coste 19k.
    14 6
  • someone
    @ all: mai mare, mai greu, mai scump dar surprinzator fiecare generatie cu 10% mai economic. sant multe de spus despre marketingul asta de 2 lei, dar se pare ca la unii prinde. ( sa vedeti cum se va vinde kodiaq-ul rs , acum ca e cel mai rapid suv cu 7 locuri de pe ring )
    intrebare catre am: motorul dezvolta puterea la 5300 simplu, sau puterea e disponibila pe o plaja de turatii? oricum, e joasa turatia unde incepe puterea
    11 2
  • 50.000 de euro pe un Ateca, haideti sa fim seriosi. Cu banii astia pot face o lista intreaga cu masini Premium sau aproape Premium mult peste aceasta Ateca, pe care, by the way, o poti cumpara cu 28.000 de euro cu dotari de bun simt si mai ales cu motor de bun simt
    15 5
  • De remarcat și diferența de 20% între consumul mediu WLTP (8,9 l/100 km) și NEDC (7,4 l) !!! JATO aprecia deci superficial creșterea de 8% estimață inițial la 10-12% reali.

    Să nu uit: viitorul BMW X2 M35i (306 CP, 450 Nm, 0-100 în 4.9 s) ar putea fi comparat cu Cupra Ateca -- și nu X3 sau Alfa Stelvio, ambele c-o clasă mai sus (+30-35 cm lungime.)
    ...Nu și ca preț însă, clar.

    Asta nu înseamnă că testul n-ar fi bine scris în rest (inclusiv digresiunea... educativă a introducerii).
    18 3
  • @someone
    Puterea de 300 Cp este disponibilă între 5300 și 6500 rpm.

    @Kirotractor
    Mulțumesc pentru comentariu. Ideea e că am comparat cu ce avem acum pe piață, doar așa, de fun și pentru statistică. Nu e o comparație la sânge pentru că, așa cum bine ai înțeles, Ateca nu are rival momentan. Aștept și eu cu înfrigurare noul X2 M35i. It will be fun :)
    12 2
  • SIMPLE MINDS
    @Kirotractor

    Cei care se confrunta cu guta ,obezitate ,dureri lombare de ce sa n-aiba parte de desfraul celor 300 CP domnule ? ca asta parca-i argumentul celor care imbratiseaza astfel de caroserii.;-)
    Suplimentul in inaltime de 160 mm fata de Leon Cupra cui credeti ca este destinat ?? sau in acceptiunea dvs. trebuie sa indure si inevitabilele sedinte de kinetoterapie generate de varianta ST?
    Plus ca perspectiva asupra traficului de la 1.61m inaltime e cat se poate de sublima.

    Daca l-as mai aminti si pe Jordi Gene cu un laudatio la adresa Ateca Cupra -pentru Quattroruote - sunt convins ca lucrurile ar scapa de sub control. :)
    Sa-i punem la indoiala obiectivitatea din postura de Brand Ambassador Seat/Cupra ?!? Am putea totusi sa ignoram acest aspect....

    @Automarket

    Era absolut necesar sa apara adv. *binenteles* asociat Bucurestiului ? Parca nu.
    Tg. Frumos ,Rovinari ,Adjud sau Agnita nu-s urbe suficient de destoinice pentru un showroom destinat hyper-hergheliei iberice ?
    Corectati pan' nu va citeste o tara intreaga.........bucurestenilor !!
    18 2
  • Corocsenie Adrian
    Seat la bani de GLC coupe ? No way !
    5 6
  • ....da ma da-i Cupra!
    9 4
  • SIMPLE MINDS
    @Adrian
    Ce motorizare are GLC-ul coupe de-l invoci ?

    Un A3 1.6 TDI (115 CP) configurat temeinic reuseste sa atinga borna celor 45 000 euro !
    11 4
  • Corocsenie Adrian
    @SIMPLE MINDS
    Nu ma intereseaza motorizarea. Ma intereseaza caroseria care e infinit mai buna ca la un amarat de Seat. Poate sa aiba 1000 cp sub capota tot un Seat ramane !
    6 14
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • SIMPLE MINDS
    @Adrian
    Ai dreptate.
    GLC Coupe pleaca de la 50 000 euro pentru benzina de 211 cp si 170 cp pentru diesel.
    Numai ca o configurare la limita decentei mai implica o investitie de.......cat stabileste fiecare.
    11 2
  • kim_vl
    Daca intrebati dealerii Seat din Ro habar n-au de preturi, data lansarii in Ro si showroom-ul ala din Bucuresti de care vorbiti.
    7 1
  • @bogdanm: Mea culpa - alzheimeru :-) m-a făcut să uit alineatul cu descoperirea unei nișe cu potențial de către spanioli.

    Vorba vine spanioli, că de fapt nemții au avut VAGa idee s-o înceapă cu SEAT și apoi să-i dea bătaie cu Audi SQ2 + VW T-Roc R (aceleași Mării cu alte pălării, doar o idee mai mici decît Cupra Ateca.)

    @SIMPLE MINDS: De acord cu tine - mai ales fiindcă s-au descoperit recent și spondiloza turbo, și artrita 4x4. :-)
    12 0
  • Un ultim PS: Mă miră politica de prețuri pt Cupra Ateca în România - cu cca. 2.500 € mai scumpă ca-n Vest (42.500 în Franța, 42.850 la nemți etc.), în contrast - deranjant - cu Ibițele / Aroanele / Leoanele mai ieftine la noi ca-n ocțident.

    Și, dacă Bogdan Mirică trepidează (pe bună dreptate) să-l probeze pe BMW X2 M35i, eu am așteptări mai modeste. Mai exact, să-i dau niște tălpi Duster-ului 4x4 1.3 TCe de 150 CP.
    ...Cu jumate de cai, dar și la (nici) juma de bani. ;-)
    12 0
  • Cred ca inainte de X2 M trebuie sa demonstreze in fata verilor care sunt "pe teava" de la Audi - SQ3 si SQ2 . Ultimul chiar daca teoretic e intr-o clasa imediat mai mica va avea aproape sigur exact acelasi motor/putere/cuplu. SQ3-ul e de asteptat sa aiba tot acelasi motor dar prebabil spre 350 cai. Eu zic ca aici poate CUPRA sa demonstreze cu adevarat ce este si ce vrea. Daca nu o sa le tina piept si chiar sa-i depaseasca pe circuit in teste atunci va fi greu sa se pozitioneze cu pretul ala. Ca de fapt aici va fi toata discutia, merita sau nu acel pret cerut ? Si e clar ca numai performantele sportive vor fi cele care vor da verdictul, ca nu o sa se poata compara la calitate materiale/fabricatie cu Audi , BMW (si probabil vor urma si altii). Am un "feeling" ca si noul RR Evoque (abia dezvaluit) va veni cu un motor sportiv in gama de data asta si nu cred ca o sa sara mult de 50.000 euro. CUPRA cred ca "sa grabit" sa iasa cu acest model din aceasta cauza, ca sa fie primul, sa fie cat mai "vizibil" acum cand inca aceasta nisa nu este inca foarte aglomerata , cum putea sa-si exprime intentiile mai vizibil decat atat ? In restul claselor o sa fie doar "inca unul" din multele modele sportive. E clar ca au fost fortati sa ia aceasta decizie acum , fiindca logic ar fi fost sa vina cu un design nou/evoluat, sa astepte noile linii de design de la Seat care trebuie sa apara in maxim 1-2 ani.
    2 1
  • Revin : vad ca Evoque deja a anuntat un 2 litri benzina cu fix aceleasi performante ca si CUPRA. Chiar nu apucasem sa citesc stirea pe AM. Stiu ca cele 2 modele nu prea vizeaza POATE acelasi target de clienti dar va fi interesant de vazut totusi o comparatie de pret. Probabil CUPRA o sa-l depaseasca la dinamica , dar diferenta de ..."restul" e mare si e in favoarea lui Evoque zic eu.
    2 2
  • SIMPLE MINDS
    Revin doar pentru a atrage atentia celor care mai au *neobrazarea* sa sustina ca VAG n-are *grija* de portofelele voastre:-)):

    De-abia lansat in Franta ,Megane RS Trophy 300 MT ajunge la 51 770 euro !!!! (cu ecotaxa de cca 8000 euro) surclasand cu cca 5000 euro Type R !!

    Pan' la urma Seat chiar a facut dovada faptului ca poate veni cu preturi *emotionate* !:-)
    9 3
  • http://www.automarket.ro/masini-noi/alfa-romeo/stelvio-20-benzina-turbo-280cp-4x4-aut8-super-118777/specificatii.html

    aceeasi bani, alta clasa, alta calitate!
    7 0
  • kim_vl
    @pipo
    Motorul P300 nu e chiar nou, fiind prezent de ceva timp pe E-Pace
    http://www.automarket.ro/masini-noi/jaguar/e-pace-20-benzina-turbo-p300-300cp-4x4-aut9-r-dynamic-se-120633/specificatii.html
    2 0
  • Nu m-am gandit ca masina asta este asa de "perfecta"!
    Sa fim seriosi si sa ne iutam ce masini au avut nota 4,6!
    1 0
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • robert
    frate de banii aia ai stelvio 2.0 benzina 280cp si ai alta clasa.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru