Drivetest Ford Mustang Bullitt

5.0 Benzină
Ford Mustang Bullitt zoom
de Mircea Meşter
Vineri, 16.11.2018
Ca-n filme

Era prin 1968, iar Mustang avea doar cinci ani de când fusese lansat pe piață. Mașina făcuse deja senzație în presa vremii și își lua avânt pe piață, însă avea nevoie de o "trambulină" pentru a reuși să devină ceea ce astăzi numim, fără riscul de a greși, o legendă a lumii auto.

Trambulina s-a numit Bullitt. Un film american în care rolul principal este jucat de Steve McQueen, unul dintre cei mai în vogă actori ai acelui moment la Hollywood. Locotenentul Frank Bullitt este eroul unei scene care a transformat complet cinematografia și a reușit o fuziune care se păstrează intactă și astăzi între două universuri care până atunci își dădeau târcoale, dar nu reușiseră să găsească formatul perfect: cinematografia și mașinile.

Puțin sub 11 minute durează scena în care Mustang-ul GT Fastback verde condus de locotenentul Bullitt este alergat pe străzile vălurite ale orașului San Francisco. O scenă care nu doar că i-a adus un premiu Oscar regizorului de montaj al filmului, ci a redefinit rolul pe care mașinile în au în filmele de acțiune. De atunci și până astăzi, trecând prin seria Bond, prin The French Connection, prin Smokey and the Bandit, prin Ronin, prin Mission Impossible și prin colecția Fast and Furious, mașinile s-au transformat în obiecte de cult care pot să devină cool prin simpla prezență într-un film.

Vânzările lui Mustang au decolat după Bullitt. Filmul a fost atât de important pentru compania americană, încât Ford scoate pe piață chiar și în 2018 o versiune Bullitt a lui Mustang, într-o perioadă în care foarte puțini dintre cei sub 40 de ani își aduc aminte de Steve McQueen și de Mustangul său. Totuși, la fix 50 de ani de la momentul în care 10 minute au transformat o mașină într-o legendă, Ford apelează la un strop de nostalgie pentru a construi unul dintre cele mai interesante Mustang-uri din istorie. 

Am testat noul Mustang Bullitt și vă spun cum m-am simțit transformându-mă pentru câteva ore într-un Steve McQueen modern. Pentru că mașina asta te transformă. Fără nicio urmă de îndoială.

Ford Mustang Bullitt
5.0 Benzină

  • Pret de pornire 50.800 €
  • Pret model testat 54.500 €

Motor / Transmisie

Deja extaziat de imaginea celor vreo 20 de Mustang-uri în culoarea Dark Highland Green care așteptau cuminți jurnaliștii din toate colțurile Europei la ieșirea din aeroportul din Nisa, m-am așezat pe scaunul Recaro (opțional, dar obligatoriu) și am pus mâna pe levierul cutiei manuale de viteze. Alb, sferic. Nimic nu e întâmplător: Steve McQueen folosea o bilă albă de biliard pe post de "nucă", deci designerii noului Bullitt nu puteau să treacă cu vedere peste acest detaliu estetic.

Apoi am apăsat butonul care pornește motorul V8 aspirat, moment care mi-a ridicat părul pe șira spinării. Un bolborosit inconfundabil venit dintr-o eră care pare din ce în ce mai îndepărtată. 460 de cai atinși la 700 rpm are motorul V8 de pe Bullitt, cu 10 în plus față de V8-ul "clasic" de pe Mustang GT. Cuplul rămâne același - 529 Nm - și este atins la mijlocul plajei vizibile a turometrului digital, undeva pe la 4600 rpm. 

E un motor plin de mușchi pe care trebuie să-l turezi serios pentru a-și arăta potențialul. Dacă ești obișnuit cu motoarele turbo sau cu aprinderea prin compresie, uită tot ce știai despre regimul de turații la care trebui să "dansezi". Mașina se trezește la viață la peste 3500 rpm și de acolo ai o tarla lungă, de până la 7000 rpm, în care împingi mașina pe serpentine. După ce intri în ritm, totul e natural, chit că puterea e livrată liniar, nu neapărat exploziv. Sunetul e maiestuos, roțile motrice spate asigură încontinuu spectacolul de care ai nevoie, levierul pare o prelungire a propriei mâini, iar treptele urcă și coboară lin sau abrupt, după nevoi și gusturi. Dacă bifezi în opțiunile mașinii și ceea ce Ford denumește "Rev Matching Technology", adică o sincronizare modernă a turației motorului cu treapta activată pe retrogradare, evacuarea se trezește la viață și "explodează" ca pe circuit la fiecare frână de motor.

Abia în momentul ăsta înțelegi ce au vrut să spună americanii prin "sentiment de libertate" într-un Mustang. Plecasem foarte devreme din București și zilele dinaintea testului fuseseră foarte aglomerate, așa că am aterizat la Nisa cu o durere de cap înfiorătoare. 20 de minute mai târziu, m-am trezit cu un zâmbet tâmp pe față în vârful unei urcări sinuoase și cu prietenii apropiați adunați în jurul telefonului pentru a asista audio la spectacolul evacuării unui Bullitt. Mașina asta îți schimbă starea de spirit și, mai nou, și starea fizică. E o clinică pe roți.

Versiunea Bullitt a lui Mustang nu oferă o transmisie automată. Și bine face.

Consum

Sunt un tip care militează pentru siguranța în trafic și-mi scade instantaneu nivelul de înțelegere până la minus absolut când dau de eroi care nu poartă centura și zboară cu 100 de kilometri pe oră prin oraș, lăudându-se cu asta cum se laudă politicienii cu doctoratele. 

În cazul lui Mustang Bullitt, trebuie însă să vă reamintesc că mașina are la bază o scenă de urmărire pe străzile din San Francisco pentru care producătorii au avut nevoie de trei săptămâni de filmare și în care actorii au fost atât de prinși de moment, încât au ignorat cu grație indicațiile regizorale care le spuneau să nu depășească 120 de km/h la filmări. Așa s-a ajuns ca unele scene să se filmeze la 180 de km/h, fapt care a făcut ca autoritățile din San Francisco să le interzică actorilor să intre pe Golden Gate Bridge. "Probabil că am fi murit", spunea amuzat Steve McQueen într-un interviu ulterior.

Ce vreau să spun prin acastă introducere destul de lungă nu e că în Mustang Bullit devii brusc un maniac care nu mai respectă nicio regulă de circulație, deși recunosc cu mâna pe inimă că e greu să păstrezi limitele de viteză când V8-ul începe să turuie. Ideea e că nivelul consumului lui Mustang Bullitt este un element secundar, cum e culoarea cerului în "Școala din Atena", capodopera renascentistă a lui Raphael. 

Pe scurt: vorbim de un V8 care-și adună toți cei 460 de cai din amestecul aer-carburant care intră natural în cilindri, fără ca supraalimentarea mecanică sau turbo să-și bage nasul în fișa tehnică și să îndese mai mulți cai în peisaj. Ford spune că trebuie să te aștepți la 12.4 litri/100 km în regim mediu mixt, cu 8.8 litri în exterior și 16.6 litri în oraș. În realitate, dacă prinzi trei ore și ești anchilozat de testele cu motoarele mici de pe SUV-urile citadine, vei avea surpriza ca eliberarea să vină în forma unui consum extraurban de circa 17-18 litri/100 km. 

Cum am pierdut deja încă de la capitolul consum toți cititorii fani Tesla și am rămas între noi, vă spun că Mustang Bullit e cam singurul model de acest tip disponibil în România. De dragul comparației, batem însă la porțile BMW și Mercedes-AMG pentru a așeza față în față și M4 și C 63 AMG, chit că coupe-urile medii ale constructorilor premium au fie motor cu șase cilindri (în cazul BMW), fie doar transmisie automată cu V8 (cazul MB).

Ambele modele consumă mai puțin decât Mustang Bullitt. Cu vreo 2-4 litri mai puțin, mai exact. Deci, dacă ești tipul de șofer căruia-i place să ruleze cu cifrele computerul de bord în față pentru a monitoriza constant consumul și autonomia, comandă-ți un poster cu Bullitt și atât. 

Performanţe

Ford Mustang Bullitt emană putere brută, urlă şi vibrează ca un boxer aflat în ring la meciul vieții. Dar, dacă analizăm cifrele la rece, nu este cel mai rapid automobil din acest segment. Ce-i drept, pentru a găsi un automobil cu puteri similare trebuie să mergem în aceeași zonă premium, unde Audi și BMW. 

Conform oficialilor Ford, Mustang Convertible facelift poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde. Nicio diferență față de versiunea V8 de 450 de cai a lui Mustang, semn că cei 460 CP sunt mai degrabă element bun de pus în CV decât vizibili pe șosea. 

Viteza maximă anunțată de Ford pentru Mustang Bullit este de 250 km/h. 

Interior

Conceptul regăsit la exterior se prelungește și în habitaclu: mașina asta este o specie diferită de tot ceea ce construiește Ford în momentul ăsta. Nu vezi nicio siglă a mărcii, niciun logo Mustang. Pe volan ai din nou simbolul Bullitt, ținta ale cărei drepturi de utilizare aparțin celor de la Warner Bros și pentru care Ford plătește drepturi la fiecare unitate Bullitt vândută. Pe bord, în fața locului pasagerului, o plăcuță specială te anunță că stai într-un Mustang diferit, iar fiecare mașină din seria Bullitt este înseriată. De exemplu, eu am avut ocazia să mă bucur de exemplarul de producție cu numărul 13 produs la fabrica din Flat Rock, Michigan, singura care produce Mustang pentru toate piețele globale. 

Vă spuneam anterior că mânerul levierului cutiei de viteze imită o bilă de biliard, trimitere evidentă la "jongleria" cool făcută de Steve McQueen pe mașina din filmul de acum o jumătate de secol. Bila de pe noul Mustang Bullitt are o poveste aparte: Ford a testat trei dimensiuni ale "nucii" și s-a oprit la una care, spun cei care s-au ocupat de dezvoltarea mașinii, "se simte perfect în mână". Am aflat asta la finalul testului, dar pot să vă spun că nu am fost deranjat de dimensiunile ei. Ba chiar mi se pare că simplitatea sferei este mai plăcută la schimbarea treptelor decât formele mai mult sau mai puțin inovatoare ale mânerelor pe care le regăsim la alte branduri.

În rest, scaunele Recaro fac toți banii și estetic, și funcțional. În schimb, materialele pe care Ford le utilizează pe Mustang sunt evident perfectibile. Chiar dacă inserturile metalice și pielea ar trebui să repare din percepție.

La fel ca toate versiunile Mustang de după facelift-ul recent, Bullitt primește un instrumentar de bord complet digital care integrează un ecran de 12 inch. Configurația ceasurilor de bord se schimbă în mod automat în funcție de modul de rulare selectat, dar poate fi personalizat ulterior în funcție de dorințele șoferului. 

Spațiile de depozitare de pe uși sunt destul de limitate, tunelul median integrează două suporturi de pahare, iar singura zonă în care îți vei putea pune telefonul mobil este mult prea îngustă.

La fel ca în cazul versiunii fără facelift, majoritatea butoanelor din zona postului de conducere sunt preluate de pe Mondeo sau Focus. Butoanele poziționate în zona de jos a consolei centrale au un design inspirat de industria aerodinamică, dar funcționează doar într-o singură direcție, în sus: detaliu enervant și foarte puțin practic. Deși oferă patru locuri, pe cele două scaune din spate vei putea transporta adulți doar dacă sunt complet fascinați de povestea lui Bullitt și vor s-o audă live. În rest, maxim copii.

Preţ de achiziţie

Ford Mustang este cea mai abordabilă maşină de peste 400 CP disponibilă pe piaţa din România şi Europa, iar versiunea Bullitt își construiește întreg discursul de vânzări pe marginea acestui fapt. Pentru un Mustang GT Fastback cu motor V8, preţul de pornire este de 40.000 euro, la care se mai adaugă preţul opţiunilor. Însă dacă alegem modelul Mustang cu motor Ecoboost de 2.3 litri de 317 CP, preţurile încep chiar mai jos: de la 35.000 de euro.

Un Mustang Bullitt vă va scoate din buzunar 50.800 de euro cu TVA inclus. O sumă care pare mare, dar care în comparație cu modelele asemănătoare este aproape la jumătate. Pentru că pentru un M4 sau un C63 AMG, cu care modelul Ford e comparabil la nivel de performanțe, costă minim 83.000 de euro.

Siguranţă

Un punct sensibil pentru Mustang în general, deci și pentru Mustang Bullitt în particular. Modelul american a fost testat de organizația Euro NCAP, iar rezultatele obținute nu au fost unele foarte bune. Doar trei stele pentru muscle car-ul care a debarcat oficial în Europa în 2015. S-a discutat mult pe tema asta în acel moment.

În dreptul siguranței pasagerilor adulți, Ford Mustang bifa 72%, în timp ce pentru siguranța copiilor modelul american a reușit doar 32% din punctaj. În dreptul capitolului protecția pietonilor, EuroNCAP a notat cu 78%, iar sistemele de siguranță au fost punctate cu 61%.

Ford Mustang Bullitt este acum oferit oferit cu un sistem de alertă în funcție de distanță, cruise control adaptiv și cu un sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare cu menținerea acesteia. Aceste sisteme ar trebui să urce nota la măcar 4 stele Euro NCAP, însă organizația europeană nu obișnuiește să retesteze versiuni cu facelift, așa cum e Bullitt. 

Ţinută de drum

Când am urcat la volan, mă așteptam să dau de un automobil nărăvaș, cu un spate fericit să plece în derapaj și o suspensie moale. Nu a fost așa. Ford a adus Mustang Bullitt în era noastră și pe continentul nostru, ceea ce înseamnă că varianta europeană are suspensia reglată pentru a fi pe placul pretențioșilor clienți de aici. Bullitt se înclină, ce-i drept, în viraje, dar ruliul este minimal.

Faptul că suspensia spate are brațe independente face toată diferența. Odată ce te-ai obișnuit cu dimensiunile și puterea brută a motorului V8, constați că Mustang este un automobil care stă pe viraje fără nici o problemă. Direcția poate fi considerată vagă în modul normal de rulare, dar asistarea poate fi ajustată electronic, iar modul sport ne ajută să primim un volan mai ferm și ceva mai comunicativ.

La limită, comportamentul devine, bineînțeles supravirator, dar este controlabil. Puntea spate pleacă în derapaj atunci când este provocată, iar acest lucru poate fi și foarte distractiv.

Ford oferă pe Mustang Bullitt sistemul MagneRide cu amortizoare adaptive în echiparea standard. În funcție de modul de rulare selectat, acestea își modifică răspunsul, iar Mustang devine un model și mai dinamic. 

În modul Normal, suspensia, direcția și răspunsul motorului au fost reglate pentru a oferi mai degrabă confort (excludem sunetul generat de motorul V8 care își face simțită prezența în habitaclu indiferent de setarea folosită) decât sportivitate. Prin selectarea altor moduri, Bullitt devine o bestie capabilă să stea bine și pe viraje. Ce-i drept, și anvelopele Michelin Pilot Sport 4S 255/40 ZR19 ajută din plin.

Totuși, la limită, comportamentul devine supravirator, iar lipsa experienței ar putea transforma rapid situația într-un eveniment mai puțin fericit.

Vizibilitate

Mustang Bullitt în particular (și Mustang în general) este o mașină cu design clasic reinterpretat într-o viziune modernă. Proporțiile modelului coupe sunt inspirate de versiunea fastback a modelului original din anii 60. În ceea ce privește suprafețele vitrate, acestea sunt însă la standarde moderne, cu un parbriz amplu și montanți care, cu excepția celui din dreptul parbrizului, nu jenează prea tare vizibilitatea în viraje. Luneta este și ea suficient de generoasă, iar pentru manevrele de parcare Ford și-a echipat modelul cu cameră video pentru marșarier și senzori de proximitate.

Tehnologie

Mustang Bullitt facelift nu este doar un muscle car fără sigle care sună paradisiac. Modelul constructorului american are un ecran central de 8 inch care facilitează comunicarea dintre șofer și sistemul de infotainment Sync 3. Așa cum probabil știți, tehnologia oferită de Ford este compatibilă atât cu Apple CarPlay, cât și cu Android Auto. În general, software-ul folosit de Ford funcționează fluid, însă are anumite momente în care răspunsul oferit întârzie. 

Tot la acest capitol trebuie să reamintim de instrumentarul de bord complet digital, dar și de noile sistemele de siguranță oferite acum pe Mustang.

Am convenit deja faptul că V8-ul lui Mustang este un motor gălăgios. Pentru clienții care își iubesc vecinii și nu vor să-i deranjeze cu zgomotele metalice produse de evacuarea lui Mustang, Ford a introdus Good Neighbour Mode. Acesta este capabil să limiteze automat sunetul evacuării în intervale orare pe care le poți programa. Ceva îmi spune însă spune că acest mod nu va fi foarte utilizat în România.

Design

Dacă Mustang este singurul model Ford care nu poartă sigla mărcii, Mustang Bullitt este singurul model Ford care nu poartă nicio siglă. Dacă ai fi un extraterestru aterizat astăzi pe Terra cu alfabetul în față, ai jura că mașina asta e produsă de marca Bullitt. Pentru a citi "Ford", trebuie să ridic capota și să treci cu privirea peste motorul imens care mârâie liniștit: Powered by Ford.

Culoarea verde special dezvoltată pentru această versiune (Dark Highland Green) face toți banii, pentru că în combinație cu grila "undercover" face ca mașina să pară că a trecut prin mâinile unui tuner discret. Ba se poate și mai discret decât atât, pentru că Ford oferă și o culoare exterioară neagră (Shadow Black) pentru cei care vor o mașină cu adevărat sub acoperire.

Jantele speciale de 19 inch Torq Thrust completează look-ul agresiv, dar cât se poate de misterios al acestei mașini. Pe care o vei recunoaște imediat ca pe un Mustang, dar care-ți va sădi niște semne de întrebare în creier. Dacă știi povestea filmului, probabil că semnele de întrebare vor fi înlocuite de un zâmbet.

Nu ne-a placut

  • Consum mare
  • Unele materiale din interior
  • Doar 3 stele Euro NCAP
Date tehnice - Ford Mustang Bullitt 5.0 Benzină
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
5038
Lungime mm
4784
Putere maxima CP (rpm)
460 (7000)
Latime mm
1916
Cuplu maxim Nm (rpm)
529 (4600)
Inaltime mm
138„
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1818
Acceleratie 0-100 km/h s
4.6
Ampatament mm
2720
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
61
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
408
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Mustang Bullitt

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • Nicolae
    link cu scena din Bullitt:
    https://www.youtube.com/watch?v=0vNvc9n1ikI
    4 1
  • K lumea mașină, la fel și testul - nici eu nu-l puteam scrie mai bine. :-)
    Lăsînd gluma deoparte, cred totuși că un Mustang V8 *normal* e preferabil prin prisma raportului imbatabil preț/performanțe.
    Sau și ca preț/fiabilitate, lipsa turbinelor / cutiilor auto-DSG sofisticate compensînd în timp plusul de consum sau... impozit (enorm la noi pt +5.000 cmc -- în raport cu prețul, că pt un cumpărător de M4 / C63 AMG nu prea contează).

    Și din p.d.v. estetic e un muscle-car convingător (peste Camaro - opinie evident subiectivă). Chiar și interiorul îmi pare OK, puțini din amatorii de așa ceva fiind obsedați de pipăit plastice moi.

    Una peste alta, rămîne un mister doar capabilitatea Ford de-a produce o asemenea sportivă la juma de preț - comparativ cu știm-noi-cine. ;-)
    39 0
  • @Kiro: nu e un mister - masina multa la pret mic inseamna calitate slaba, indiferent de caii putere. Eu am invatat de-a lungul vietii ca mult si ieftin inseamna in cele din urma dezamagire, asa ca prefer putin dar bun.

    Am tot incercat sa mi-l fac simpatic, dar pana la urma am renuntat, nu am gasit nimic atragator la masina asta - cu scuze de la fani, e doar o masina banala cu multi cai, atat.
    17 35
  • @gulen, asta este o masina pur pentru pasionati. O masina pentru cei care efectiv isi doresc un muscle car cu care sa iasa la un drive pe coasta oceanului. Sau pentru cineva care traieste la periferia unei metropole si se aventureaza seara pe drumurile dintre dealuri fara o destinatie anume, ci doar pentru a conduce.

    Pentru mine intotdeauna a avut un farmec aparte, chiar daca sunt perfect constient ca plasticul de la interior este la nivel de Dacia. Dar din pacate trebuie sa accept faptul ca o masina de genul acesta in Romania este absolut perfect inutila si impractica (mai ales daca stai in Bucuresti).

    Este o masina pe care practic o cumperi cu inima stiind ca sub capota ai un V8, fara sa te gandesti la consum, impozit, sau ca m4/c amg are performante mai bune.

    Este un dinozaur intr-o viitoare lume electrica, iar Ford stie ca mai sunt oameni nostalgici care efectiv for sa evadeze din cotidian la volanul unei masini.
    28 0
  • Corocsenie Adrian
    @gulen
    Nu te pot contrazice in totalitate chiar daca nu sunt de acord cu ce ai scris. Masina banala nu este. Arata fenomenal de bine. Evident mult inferioara primei generatii de Mustang care a scris istorie dar inca arata bine. Au fost generatii de Mustang mult mai urate ca el. 95% din masinile produse sunt mai nasoale ca el. Deci banala nu-i :). Inutila in Romania este si va fi orice masina sport asta e clar. Dar pot sa fiu de acord cu tine in privinta calitatii. S-a dovedit a fi extrem de slaba comparativ cu un M4 de ex.
    16 2
  • inexorabil
    Ce-ar fi de înţeles din pledoaria ta, Triaden, pardon, Gulen? Că bun şi scump înseamnă unul şi acelaşi lucru? Neapărat?? Ce autoritate şi din ce domeniu şi cine/ce o recomandă pentru a valida un asemenea criteriu al calităţii?

    Cred că nu-ţi dai seama către ce zonă discursivă ne împinge Mustang: cea a concluziei (şi, implicit, a opţiunii) prin prisma sentimentelor!

    Te rog să ne ierţi (pe mine, pe dl. Kiro, pe Adrian C. ş.a.) că vedem cu ochi languroşi o “banalitate”. În schimb, produsele Triadei (sau ale Careului, incluzând şi Porsche) înnebunesc literalmente şi eminamente lumea pe stradă, mai ales pe zarzavagioaice şi pe ceasornicari.

    Nu-i bai, lasă-te vrăjit de turbo-galopantele teutone, că ele stau “perfect” pe şosea, strănută pe toate “trotinetele” ex-germane şi vor avea viaţă lungă să-ţi ajungă (vezi semantica din DEX), chit că întreţinerea lor este foarte…bună ;) .

    PS. Mare păcat că GM-ul clasic a înăbuşit din faşă Buick Grand National/GNX şi nu l-a “globalizat”. Dacă acum 30 de ani era capabil de “cifre” teribile, darămite astăzi…oare unde ar fi ajuns evolutiv???
    23 14
  • @~: de acord cu ce spui. Adaug ca segmentul ala de pasionati despre care amintesti tu, care cumpara cu inima, e destul de ingust in piata totala auto si nostalgicii pomeniti de tine sunt in general bosorogi, scuze ca le zic asa. M-a uluit pur si simplu sa vad in Germania, acolo unde Mustangul se vinde binisor, doar batrani la volan de Mustang, repet doar batrani si mai toate cu V8. Aaaa si iar doar batrani in SL-uri, un alt clasic, dar cu vreo 7 clase peste Mustang. Raman la parerea ca tura de seara pe dealuri se poate da si cu un Mini Cooper S, care te asigur ca in lipsa a 5-600 kg e mai distractiv decat acest Mustang (sau MB SL, desigur) si sunt sigur ca si mai rapid, daca e sa cronometram. Dar, stiu, astea nu conteaza cand cumperi cu inima.

    @Corocsenie Adrian: daca te referi la designul exterior, da, si eu sunt de parere ca arata bine, cu exceptia botului. Imi place forma clasica de coupe in general, iar Mustangul o respecta - cand am spus banala, m-am referit la toate celelalte aspecte cu exceptia designului exterior. Un alt coupe cu design clasic care imi place foarte mult e cel pomenit de tine de curand S-coupe, toate generatiile. Aaa si Polestar-ul 1 si Lexus-ul LC, care-s de vis ambele. Din pacate, pe cat de frumoase, pe atat de nepractice.

    @inexorabil: tie ce sa-ti raspund ? nu am ce!! Te bagi aiurea in seama cu presupuneri tampe si aceleasi obsesii cu cazanele tale. Fa-mi o favoare, spune cand dispari ?
    12 21
  • inexorabil
    Dacă ȋți ȋnchipui, “amice”, că mă dezarmezi cu agresivitatea ta expresă, atunci te ȋnșeli foaaarte grav. Numai calcă-mă pe accelerație, să vezi demaraj…

    S-a trezit un (al nu știu câtelea) bărzăun să-i hulească el pe iubitorii unor mașini care ȋi repugnă lui și pace. Se apucă să arunce cu verdicte și epitete, de parcă i-a crescut el la sân pe pionierii automobilismului.

    Evident, nimeni nu-ți poate interzice dreptul de a critica, de a contesta, dar se poate și ȋn altă manieră, nu precum…mafiotul nostru de odinioară. Adică sper să nu fi sărit din lac ȋn puț…

    Mai degrabă ușchește-o tu, marțafoi cu ifose și infatuare ȋntruchipată.

    Repet, nu depăși linia de discreție, ca atunci când aștepți la bancomat. Sunt călit ȋn războaie de uzură, de tranșee.
    18 9
  • SIMPLE MINDS
    V-am citit drive-testul dle Mester insotit audio de Lalo Schifrin-Shifting gears.
    Si culmea e c-a functionat la perfectie.:-))
    Sper doar sa fiti de de acord ca aveti meritele impartite.:)
    23 0
  • Baieti (AM) ..mi-ati inseninat ziua...chiar nu mai conteaza vremea de-afara si faptul ca numai belele am avut azi pe la birou. Cea mai tare idee sa puneti secventele alea din film. Oricum restul nu am citit, ca nu are rost , stiu la ce sa ma astept. Sunt singurele masini ,modelul asta alaturi de Camaro si Challenger , despre care nu m-ar interesa nimic altceva in afara culorilor disponibile si sa aiba V8. Iar verdele asta de pe Bullit si micile detalii personalizate sunt ..de vis. Ma duc acu si ma urc in batrana mea Octavie si o sa fac GRRRRAAA..pana acasa inchipundu-mi V8 ala din film (doamne..e bestial sunetul ala si mai ales cand schimba e ceva de senzatie !!) . Nu radeti , in general asta e efectul dupa ce vad/aud cu orice ocazie unul din modelele de mai sus. Si stiu ca ajung acasa si ma dau cu toate ( mai ales cu SRT-ul si SHELBY-ul ) ...pe ASPHALT 9 ..ce credeati !?
    @gulen : nu era nevoie de astfel de comentarii agresive .
    @inexorabil : poate ca nu merita sa te enervezi mestere , e clar din alt film (ca tot vorbim de un film aici).
    21 8
  • inexorabil
    Mulțumesc, @pipo, m-am calmat. Din fire, urăsc conflictele, dar…pur și simplu nu le pot evita uneori. Ȋncă nu-mi dau seama dacă este vorba de conștiință sau de orgoliu, dar cert este că, pus ȋn fața unei situații tensionate, mă trezesc muștruluit ȋn forul meu interior: “Băi, apără-te, blegule! Bărbat ești tu sau mămăligă? Da, da, spirit pacifist, ‘cel mai inteligent cedează’, dar să cedezi doar atunci când vei rămâne chiar fără niciun argument. Oricum, adevăratul inteligent și adevăratul ȋnvingător este doar acela care ȋși recunoaște și ȋși acceptă ȋnfrângerea”.

    On topic: eu cred că nu ȋntâmplător “bătălia” din clip s-a desfășurat ȋntre cele două modele de musclecar; poate că percepția americană de masă nu s-a schimbat prea mult ȋn ultimii 50 de ani – ce ziceți de “harta” următoare:

    http://www.miamilakesautomall.com/dodge-blog/wp-content/uploads/sites/96/2018/07/Top-Muscle-Car-Search-Map-Miami-Lakes-Automall.jpg

    Reiau dialogul cu @pipo: ȋți dau perfectă dreptate zugrăvind acele senzații aparte care te ȋncearcă…Să știi că eu ȋncă nu pot scăpa de o…obsesie: spiritualmente, m-am născut fix acolo unde trebuie, dar, d.p.d.v. automobilistic, categoric nu! Doamne, ce…pierdere irecuperabilă: anii ’60, la fața locului…Sau măcar prin preajma lui GN/GNX. Dar…cu Cine (cu “C” majusculă) să te cerți? Indiscutabil, viața nu coincide cu un restaurant, astfel ȋncât să-ți alegi și felul de mâncare, și locul servirii și apoi să faci și rezervare (pentru ora la care vrei să te prezinți). Drama se traduce prin faptul că, dispunând de anumite mijloace locale și fiind ȋncorsetat, ȋn mod nativ, de puteri limitate (nu mă refer la capacitatea noastră de a atrage “americane” ȋn țară, ci la…nemernicii ăia de bani, care – fatalitate – nu cresc ȋn pom, așa ȋncât să-i culegi de-a gata, iar prețul propriu zis al unei asemenea mașini reprezintă doar partea văzută a aisbergului), eforturile supraomenești nu-ți garantează dobândirea stărilor nutrite/dorite (poate doar să-ți creezi sânge rău la…parade retro, la care poți să-ți oferi singur o satisfacție parțială, datorită faptului că RCR ȋți permite chiar să-i conduci bijuteriile, ȋnsă, totodată, știi că…nu pot fi ale tale), dar, mai devreme sau mai târziu, trebuie să ȋnveți să coabitezi nu doar cu sentimentul inevitabil de frustrare, ci și cu gustul amar al ȋnfrângerii…Sigur că Patronul vede altfel izbânda ta; contează ȋnsă să descoperi tu ȋnsuți cum anume și nu numai atât, ci și să te conformezi (fiindcă “fericirea” din mintea noastră firavă nu se suprapune cu fericirea autentică, durabilă). Cât timp răsufli, ai toate șansele ȋn acest sens…
    11 9
  • @pipo, uite aici si scenele din oras. :)

    https://www.youtube.com/watch?v=no7XR7s8Z7o

    Charger-ul avea 390 CP iar Mustang-ul 300 CP. In linie dreapta pe autostrada Mustang-ul nu avea nici o sansa. Ca si greutate insa, Mustangul avea cam 900 lbs (se pronunta "paunds") adica vreo 450 kg mai putin, ceea ce il facea foate agil pe circuite (sau pe strazile pe niveluri din San Francisco) si reducea foarte mult din handicapul lipsei de putere. Cam ceea ce a facut Porsche de-a lungul timpului :)

    Mustang-ul poate sa fie o masina extrem de capabila mai ales in editiile speciale: Shelby, boss, 402, etc. Vara le vad foarte des, iar in caroseria decapotabila arata chiar superb. Pur si simplu inspira putere si agilitate. Iar unii proprietari stiu sa le faca sa straluceasca la maxim, cu fel de fel de detalii si upgrad-uri. Charger-ul iarasi e cam aceeasi poveste. Intotdeauna a fost o rivalitate frumoasa intre marcile astea doua. De Camaro, iarasi o masina absoult superba.

    Da, sunt de acord, calitatea nu este la nivel Benz. BMW, Audi, dar nici nu sunt modele de lux. Pentru banii pe care ii cer pe ele, ofera chiar foarte foarte multe. Nu mai vorbesc de tehnologiile moderne care sunt pe ele atat pe parte mecanica cat si electronica / informatica / management-ul motorului, etc

    Sunt total adeptul masinilor electrice, dar deasemenea sunt de acord ca sunetul unui V8 zdravan este absolut superb. Da @inexorabil, faptul ca traiesc departe de Romania isi are durerile ei dar sunt si "beneficii". Iar automobilele Nord Americane, cu toate lacunele lor de calitate, asamblare, etc, au un farmec pe care Europencele nu-l vor avea niciodata. Se potrivesc perfect cu continentul asta enorm cu limite de temperatura si elevatii extreme. Sunt foarte potrivite cu climatul de aici, iar faptul ca ai o varietate de populatii si masini literalmente de pe tot globul,contribuie deasemenea la peisajul unic al Americii de Nord :)
    14 2
  • Un foto-comparativ interesant Bullitt-Camaro V8 (6,2 l) - fiindcă și comentat pe scurt la fiecare poză:
    https://www.largus.fr/essais/ford-mustang-bullitt-vs-chevrolet-camaro-v8-le-match-en-35-images-926143-minidiapo.html

    Discuția cu tema calitate și/sau fiabilitate vs. preț e prea complexă pentru un simplu comentariu și ar necesita în primul rînd analiza unei liste (am așa ceva, da-i lungă cît o zi de post :-)) cu furnizorii de piese/subansamble pt. diverse mărci.
    Care - bingo ! - sînt cam aceiași în condițiile globalizarii actuale. OK, caietul de sarcini poate diferi, dar cerințele de calitate... metalurgică mai ales sînt asemănătoare pt piese esențiale gen segmenți, biele, pinioane, rulmenți etc.

    Scurtînd însă la maxim teoretizările, absolut toate mărcile au avut - și încă mai au - probleme cu unele deficiențe de concepție remediate în timp, dar și cu rateuri ale unor loturi de piese (Audi de ex. cu unii segmenți... din plastilină parcă :-) de unde și consum de ulei enorm, VAG cu lanțuri distribuție, Toyota cu pompele-injectoarele unor dieseluri... europene etc.)

    Și mai pe scurt, problema unor (ne)fericiți proprietari de mașini abia ieșite din garanție e cînd le pică subansamble scumpe (și) fiindcă f. complexe (DSG-uri, turbine, EGR-uri etc.)
    ...În timp ce alții nu au asemenea belele, din simplul motiv că nici mașinile lor nu au asemenea agregate.
    22 0
  • Să nu uit: și discuția despre calitatea percepută / efectivă a mașinilor în raport cu prețul-poziționarea mărcilor e mult mai complexă decît s-ar crede.
    ...Fiindcă JD Power face un anume gen de statistici (conexe mai ales cu așteptările clienților - clar diferite în funcție de banii dați pe obiect), Pannenstatistik-urile ADAC - altele, TÜV-Report-urile - iarăși altele etc etc.

    Nu mai zic de subiectivismul naționalist-șovin deseori întîlnit în domeniu (ex.: Ford iese ceva sub japo-coreeni în SUA, dar peste Audi-Merc-BMW la Reliability Index, în timp ce-n statisticile nemțești e cam pe dos. :-))
    ...Capisci, amice @gulen?!
    19 0
  • De acord, Kiro, daca intram in partea inginereasco-economica, ai dreptate.

    Insa la urmatoarea intalnire cu un Mustang te rog sa deschizi portbagajul sa vezi cu ce mocheta oribila e captusit, halul in care e prinsa de tabla mocheta aia si finisarea ramei interioare a portbagajului in care, daca nu esti atent, iti tai mana la propriu. Banuiesc ca ai avut contact si cu generatii mai vechi, cele cu scaunele din musama si bord din aceeasi ebonita gri cum sunt manerele de patent. Toate astea fac, printre altele, ca masina sa fie ieftina ca pret si ieftina ca perceptie. Dar nu asta e problema, ca pentru foarte multi nu conteaza astea, atata timp cat masina are un V8 de 400+ CP si face GRAAA si PUFF si POC...si bate spre 2 tone, dar despre asta sa ne facem ca ploua.

    Eu raman la preferintele mele: putin si bun. Si performant daca tin neaparat, dar nu prea ai unde in RO. Am inteles ca si tu la fel: Swift Sport, nu?

    Parearea mea e ca este o "legenda" fabricata acest Mustang si nu una autentica. Nu are si nu va avea niciodata aura unui 911, Defender, Mini, Wrangler, Landcriuser, SL sau alte modele longevive care si-au castigat reputatia pe latura tehnica, nu in studio la Hollywood.
    12 5
  • @gulen: Normal că ai și tu dreptatea ta. Nu doar fiindcă un M4 e cu 170 kile mai ușor ca Mustangul V8, îl halește pe circuit și-n plus nu te tai în tablele lui. :-)
    Și, dac-am merge strict pe utilitarism cu auto-mobilitatea, probabil c-ar exista maxim 3-4 producători pentru fiecare segment.

    Mustangul (și Bullitt mai abitir) e într-adevăr o legendă ușor *umflată*, inclusiv prin filmografie, gîndită inițial doar pt americani, dar uite c-a prins și-n Europa. Iar ultima declinare nu (mai) e o sportivă atît de *primitivă* și nici oribilă ca finisare.

    Concluzie: bine c-avem de unde alege fiecare.
    Inclusiv eu, care - da - rămîn la SSS-ul meu fără turbo. Și fără belele.:-)
    20 0
  • Mustang vs 911/Mini/Defender/Wrangler/Landcruser/SL ..!!??..ma depaseste total ...@gulen : ti-am inteles opinia de prima data si ti-o respect dar iti spun ca tu nu ai inteles nimic despre aceasta masina (sau "legenda" -si pe buna dreptate) daca tu continui sa faci comparatii d-astea.
    13 7
  • inexorabil
    @pipo, vorba aceea: n-ai cu cine…”Prietenul” meu de peste Ocean, Alpine77, mă atenţiona odinioară că, dacă mie nu-mi place un model, o marcă, o companie, impresia mea nu echivalează cu un etalon lămuritor în privinţa…calităţii în ansamblu a entităţii contestate. Ne-am ciondănit noi atunci, dar, în sinea mea, i-am dat dreptate…

    Nu pot să înţeleg de ce trăiesc unii cu iluzia că apetenţa lor pentru “ghermance premium” nu poate căpăta o aură de credibilitate cu impact public decât dacă maculează “pieces of shit” americane.

    Herr Gulen probabil nu ştie că, la recentul SAB, eu însumi am observat pe viu că aproape toţi tinerii şi copiii care treceau atât pe lângă Mustangul actual, cât şi pe lângă cel clasic, ţineau să roiască în jurul lui şi să-l pozeze. Mă uitam şi la standul BMW – lipsă de interes din partea vizitatorilor! Iarăşi, Shelby F-150 755 HP Supercharged a incitat pe toată lumea; pe mine, personal, mă iritaseră nişte puşti care nu doreau să coboare odată din habitaclu, ca să urc şi eu :)
    11 7
  • Mă tenta întâi o analiză psihanalitico-jungo-freudiană a nostalgiei V8-adictive (nu doar a lui @inexo, @zărne ori @pipo), dar cred că-i suficient să ascultați bârâiala gutural-masculină a noului TVR Griffith (de azi pe top-gear).
    ...Griffith animat d-un V8 Ford aspirat de 5 l și 500 CP geamăn cu al Mustang-ului. Ce-i drept, ușor *gâdilat* de Cosworth și p-un coupe biloc mai ușor cu 500 kg...

    Un farmec și mai brutal decît binomul Mustang/Camaro zic eu că emite Dodge Challenger, care citeam deunăzi că s-a vândut în 580.000 exemplare din 2008 încoace. Normal că nu doar ca V8 de 6,2 l ori variante Hellcat/Redeye, ci și-n versiuni V6 de *doar* 305 CP și 27K $ (fără unele taxe, știu.)

    Mai mare (prea mare?) și confortabil, cu 4 locuri adevărate, design mai fidel strămoșului său și un tren de rulare performant încă de la debut, monstrulețul produs de FCA uite că n-a prins totuși deloc în Europa.
    ...Unde, oricît am chibița noi pro/contra p-acilea, Mustangul rămîne totuși cel mai vândut în segmentul *sportive*. Realitate care nu cred să țină doar de talentele *fabricii de vise* numite Hollywood.
    13 0
  • inexorabil
    Domnule Kiro, mi-ar plăcea să mă ȋnșel, dar ceea ce “adulmec” eu ȋn State (chiar și de la mare distanță de zona cu pricina) consider a fi un indiciu destul de puternic al renașterii – la nivel național – pasiunii pentru “musculoasele” locale de altădată…De! S-or fi săturat yankeii de precizie germană și pragmatism asiatic. De curând, am pus pe AM un link care dezvăluia o hartă a SUA privind căutarea (automat, și cererea) de musclecaruri pe fiecare stat ȋn parte, pe baza criteriului modelului predominant. Câștigătorii aproape că și-au ȋmpărțit țara ȋn două: Ford Mustang și Dodge Charger! Eu m-am ofticat, fiindcă GM este slab reprezentat din acest punct de vedere, dar, d.p.d.v. rațional, accept situația. Imaginați-vă ȋnsă că, “prin absurd”, Ford și Chrysler Group s-ar apuca să producă din nou aceste două mașini, exact cu arhitectura și motoarele de atunci, dar adaptate tehnologic zilelor noastre – mă ȋndoiesc că exagerez, dar cred că s-ar vinde milioane pe an! Și ce-am mai studiat varianta Charger R/T din 1969, intrigat de ȋntrebarea retorică “Ce-or fi văzut unii atât de fascinant la el?” (ba ȋncă ȋl plasează ȋn fruntea musclecarurilor din perioada de aur: 1964-1972). Pare rudimentar și “filosofic” la prima vedere, dar, pe urmă, ceva din tine (nici nu reușești să-ți explici ce anume) tinde să aprobe glasul popular american…
    11 3
  • @kirotractor : iti dau dreptate in privinta lui Challenger , e preferatul meu dintre "muschiuloase" . Imi pare de senzatie mai ales design-ul , ma "topesc" la propriu cand il vad , chiar daca se intampla rar. Acum am reperat unul prin cartierul Tei ( Bucuresti) si de cate ori am de ales sa trec prin zona , aleg strada cu pricina doar cu gandul ca poate e parcat p-acolo. Sa stii ca nu e doar "nostalgie" cum spui tu mai sus , e un vis pe care-l am de cand sunt copil , toata viata, si mai ales acum cand imi dau seama ca asta e cu adevarat mult mai scurta decat ne-am dori / fi asteptat . Si ma refer aici nu numai la viata noastra ci si la a celebrelor modele de mai sus. Peste 20 ani probabil or sa fie istorie fiindca eu nu le vad decat alaturi de un V8 si imi e greu sa cred ca acest motor va mai continua sa incante prea multi ani de-acu incolo. Multi dintre noi si in general de pe batranul nostru continent le blameaza de mult timp si nu le-au inteles niciodata utilitatea, dar sa fim seriosi , ia sa fi avut si noi in ultimii 100 ani preturile alea la benzina si ceva din infrastructura Nord-americana, oare cate V8-uri am avea pe sosele ? Eu nu cred ca orice pasionat amator de automobile nu gaseste mai mult sau mai putin irezistibil oricare din "muscle car" -urile de mai sus.

    @inexorabil : eu unul iti admir pasiunea pt. "americance" in general si ti-o si inteleg intr-o anumita masura. Ma rezum personal doar la cateva exponate iconice de pe batranul continent ca si pasiune dar imi place sa-ti citesc textele cu trimitere la americance chiar daca astea sunt de cele mai multe ori divagari de la subiect si se pare ca pe unii-i deranjeaza lucrul asta . Asa ca eu unul te rog sa-i dai inainte mestere in ciuda manutelor alea rosii stupide. La-nceput si mie imi era greu sa te urmaresc/citesc dar acu' m-am invatat si neuronii mei chiar fac "gimnastica" ( a se citi "le place" ) pe textele tale. Sunt si asa satul de mesaje "propozitionale" ( si din care 3 sferturi sunt formule de salut) de care am parte pe email zilnic la munca.
    p.s. : merci pt. harta aia, foarte tare si interesanta. Oare cum se explica suprematia evidenta a Mustangului pe coasta de Vest ?Ca presupun ca nu doar acolo se difuzeaza un "Bullitt" sau un "Gone in 60 seconds" chiar daca-i Hollywood acolo.

    @zarnesteanu : si de matale imi place mult cum scrii mestere. Poate ne mai onorezi p-aici mai des , in limita posibilitatior "of course" ,sa stim si noi cum se mai vede piata auto Europeana de pe noul continent. Multumesc oricum pt. scenele din film, iti dai seama ca le-am re/ vazut pe toate acasa. Si nu neaparat pt. Mustang ci pt. Mc'Queen , un actor deosebit , chiar daca Bullitt nu e poate printre preferatele mele ( tot Papillon e nr 1 pt. mine ,dar poate si din cauza lui Hoffman ).
    Cu stima si scuze ca m-am lungit atata...
    10 2
  • Arogantul
    culoare dementiala
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru