Feedback

DrivetestToyota Yaris (2011-2014)

1.33 VVT-i Sol MultidriveS
Test drive Toyota Yaris (2011-2014) zoom
Dragoş Băltăţeanu | Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 25.11.2011
Mic, dar mare

Toyota Yaris a fost un automobil care a întărit imaginea Toyota în Europa. Lansat iniţial în 1997, Yaris a fost o revelaţie în clasa mică. Şi-a câştigat atunci o legiune de fani. A doua generaţie a venit în 2001 şi a reuşit să piardă repede reputaţia de maşinuţă simpatică în compania unor modele ca Fiesta, Corsa, Polo sau Mazda2. Generaţia a doua suferea la capitolul imagine, aşă ca Toyota a lansat un nou Yaris. Silueta generală este oarecum identică pentru ca Yaris să nu poată fi confundat cu altceva. Vrea să fure din clienţii tineri de la competitorii din Germania şi să scadă media de vârstă a clientului de Toyota. Vom vedea dacă Toyota reuşeşte asta.

Toyota Yaris (2011-2014)
1.33 VVT-i Sol MultidriveS

  • Pret de pornire 12.691 €
  • Pret model testat 17.010 €
  • Taxa auto 121 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Gama de motorizări disponibilă pe noul Yaris a fost preluată în întregime de la vechiul model. Motorizarea entry-level este anemicul motor de un litru şi 69 CP. Propulsorul de 1.33 şi 99 CP este însă cel mai important motor şi va fi alegerea majorităţii clienţilor. Acesta era, de altfel, în dotarea automobilului testat de noi. Pentru amatorii de diesel, există şi un 1.4 D-4D de 90 CP. 

Modelul nostru a fost un Yaris de 1.33 litri în echiparea de top Sol. Motorul de 99 CP era asociat cu cutia CVT botezată de Toyota Multidrive S. Motorul este plăcut şi elastic, dar devine zgomotos atunci când este turat peste 3.000 rpm. Asocierea cu cutia de viteze cu variaţie continuă nu este cea mai fericită alegere dar totul depinde de stilul de mers. Acest tip de cutie nu are mai multe rapoarte ci unul singur variabil. Dacă abordăm un stim de condus constant fără acceleraţii bruşte. cutia îşi face treabă fără probleme. Dacă, în schimb, suntem un şofer mai sportiv, CVT-ul devine dezagreabil, motorul turându-se excesiv. 

Yaris are de înfruntat şi o concurenţă extrem de puternică. Clasa mică este plină de oferte tentante iar motorul de 1.33 şi 99 CP are o mulţime de alternative. La grupul VW găsim motorul de 1.2 TSI de 105 CP pe Polo, Fabia şi Ibiza, iar restul concurenţei folosesc în general propulsoare de 1.4 litri pentru acest nivel de putere. 

Consum

În ceea ce priveşte consumul de carburant, motorul de 1.33 litri de pe Toyota Yaris s-a dovedit a fi un motor de treabă. Constructorul anunţă un consum mediu de 5.1 litri/100 km. Este cel mai bun consum din clasa, singurul propulsor care se apropie este motorul grupului Volkswagen de 1.2 TSI. Acesta are un consum mediu de 5.3 litri/100 km. Tot în aceată zonă sunt şi motoarele de 1.4 şi 100 CP de pe Honda Jazz - 5.5 litri/100 km - şi 1.3 95 CP de pe Mitsubishi Colt, cu 5.5 litri/100 km. 

În viaţa reală, Toyota Yaris de 1.33 consumă aproximativ 7.5 litri/100 km mediu urban, iar la drum lung consumul a scăzut până la 6 litri/100 km. 

Performanţe

La capitolul performanţe, Yaris şi al său motor de 99 CP nu excelează. Dar problema nu este atât motorul, cât cutia de viteze CVT. După cum spuneam mai sus, singura metodă de a nu te enerva prea tare este să foloseşti un stil constant. Prefer cutiile automate pentru uz urban şi această cutie Multritronic S este singura variantă oferită de Toyota pentru Yaris-ul cu motor pe benzină de 1.33 litri. Alternativa este cutia de viteze manuală cu şase trepte. Toyota Yaris de 99 CP CVT poate atinge o viteză maximă de 175 km/h, iar acceleraţia de la 0-100 km/h se face în 12.3 secunde.

Din nou, la capitolul performanţe cel mai puternic concurent este motorul 1.2 TSI de 105 pe care îl putem găsi pe modelele Polo, Ibiza şi Fabia. Asociat cu o cutie cu dublu ambreiaj DSG cu şapte trepte, acest motor oferă o viteză maximă 190 km/h şi un sprint până la 100 km/h în 9.7 secunde. 

Interior

Interiorul a fost mereu un punct forte la modelul Yaris. Prezenta generaţie nu face excepţie. În primul rând, Yaris-ul reuşeşte să dea o senzaţie de spaţiu pe care o găseşti mai rar la concurenţă. Noul model este şi un pic mai mare decât generaţia anterioară, iar acest lucru ajută. Patru adulţi pot călători fără probleme, iar spaţiul pentru bagaje este suficient pentru această clasă. Yaris oferă un portbagaj de 286 litri. 

Noi am avut la test versiunea de top în echipare Sol. Interiorul este în acest caz finisat în culori deschise. Acest lucru amplifică senzaţia de spaţiu. Materialele folosite sunt bune, plasticul este de calitate. Consola este dominată de un display imens de 6.1 inch cu touch screen. Sistemul de climatizare automată are însă un display separat care a rămas în stilul clasic Toyota şi contrastează puţin cu ecranul imens din centru.

Preţ de achiziţie

Aşa cum era de aşteptat, Toyota are un preţ premium. În echiparea de top Sol, aşa cum era modelul nostru testat, un Yaris de 1.33 litri costă 17.010 euro (TVA inclus). Este unul dintre cele mai mari preţuri din clasa mică pentru o motorizare pe benzină de aproxmativ 100 CP şi cutie automată în echipare de top. Dacă alegem versiunea în echiparea de bază Terra, avem în schimb un preţ promoţional de 12.110 euro (TVA inclus).

Concurenţa are în general preţuri în jur de 16.000 euro pentru o echipare de top cu motor benzină de 100 CP. Pentru cei cu un buget mai restrâns există Dacia Sandero, ce-i drept cu un motor de 1.6 litri, şi Chevrolet Aveo. Iar concurenţa japoneză nu se lasă mai prejos: Honda Jazz are o cutie CVT dar un preţ de aproape 16.000 euro, iar Mazda2 este mai abordabilă în versiunea 1.5 cu cutie automată. Doar 13.800 euro.

Siguranţă

EuroNCAP a testat noul Yaris şi i-a acordat scorul general de cinci stele. Procentajele obţinute au fost excelente, Yaris excelând la toate capitolele. 89% grad de protecţie la impact frontal, 81% protecţie pentru pasager copil şi 60% protecţie pentru pietoni. 

Indiferent de nivelul de echipare, Toyota Yaris este echipată cu airbag pentru şofer şi pasager şi airbaguri laterale duble. Pentru nivelele Luna şi Sol sunt oferite şi airbaguri cortină şi airbag pentru genuchi la şofer. Mai avem ABS, Electronic Brake Distribution şi Brake Assist plus controlul electronic al stabilităţii şi controlul tracţiunii pentru Luna şi Sol. 

Ţinută de drum

La acest capitol, Toyota a făcut un progres vizibil, dar încă nu a reuşit să egaleze ţinuta de drum oferită de un Ford Fiesta sau un Volkswagen Polo. Suspensia este setată spre confort, dar elementul care penalizează cel mai mult plăcerea la volanul lui Yaris este direcţia lipsită de comunicare. Volanul se simte foarte moale, şi acest lucru devine o problmă la viteze mari. Mi-aş fi dorit o direcţie mai fermă, chiar cu riscul ca Yaris să fie o idee mai greu de manevrat în oraş. Pentru că acum este o joacă de copil să îl parchezi, dar volanul nu îţi transmite feedback la viteze de autostradă . 

Chiar şi aşa, noul Yaris este un automobil mai matur din toate punctele de vedere. Iar gama de clienţi este mare. Însă Toyota nu va reuşi să atragă clienţii tineri, care vor prefera ţinuta de drum sportivă a unui Ford Fiesta sau precizia germană oferită de VW Polo.

Vizibilitate

În ciuda faptului că noul Yaris este un pic mai mare decât predecesorul său, înălţimea a fost micşorată. Yaris nu mai are acum un profil de mini monovolum, ci unul de maşină normală. Suprafeţele vitrate sunt suficient de mari, iar vizibilitatea este ok. Montanţii nu sunt foarte groşi şi permit o vedere bună în viraje. Ce este curios este faptul că pe nivelul Sol de echipare există cameră pentru mersul cu spatele, dar nu există senzori de parcare. O altă caracteristică interesantă este că noul Yaris foloseşte un singur ştergător pentru tot parbrizul. Deşi pare o soluţie pentru clasa inferioară, acest ştergător îşi face bine treaba.

Tehnologie

Cel mai interesant element de subiliniat la capitolul tehnologie este display-ul color imens amplasat în centrul bordului. Este un touchscreen de 6.1 inch care controlează sistemul audio şi conectarea telefonului prin Bluetooth. Este gândit pentru fanii telefoanelor smart şi ai gadgeturilor de orice fel. Este plăcut la utilizare, răspunde excelent şi adaugă un plus de culoare la interior. Pentru versiunea completă cu acces la internet şi navigaţie mai trebuie plătiţi 1.120 euro.

Un minus pentru amplasarea mufei USB în torpedou. Este greu de accesat, iar torpedoul este mic şi dacă este plin va lovi la închidere fix în stickul USB. Ne-a plăcut camera pentru mersul cu spatele, dar ne-am fi dorit şi nişte senzori de parcare. 

Pentru echiparea Sol avem şi cheie inteligentă şi buton Start-Stop. E suficient să ţii cheia în buzunar, iar portiera se va descuia automat la atingerea clanţei. Pentru pornirea motorului, trebuie apăsat butonul de lângă volan. 

Design

Dacă prima generaţie a modelului Yaris era altfel faţă de concurenţă la capitolul design, a doua generaţie s-a banalizat prea repede. Cu noua generaţie Toyota a creat un nou calandru şi un look frontal o idee mai agresiv. Silueta este însă aproape identică cu cea vechiului model şi nu poate fi confundată cu altceva. Designerii de la Toyota nu au îndrăznit niciodată prea mult pentru că acesta este stilul mărcii. Aşadar, nu vă aşteptaţi să întoarceţi prea multe capete pe stradă.

Nu ne-a placut

  • Cutia de viteze CVT
  • Direcţie prea uşoară
  • USB poziţionat ciudat
Date tehnice - Toyota Yaris (2011-2014) 1.33 VVT-i Sol MultidriveS
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1329
Lungime mm
3885
Putere maxima CP (rpm)
99 (6000)
Latime mm
1695
Cuplu maxim Nm (rpm)
125 (4000)
Inaltime mm
1510
Viteza maxima km/h
175
Greutate kg
1115
Acceleratie 0-100 km/h s
12.3
Ampatament mm
2510
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
286
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Yaris (2011-2014)

Ultimele teste

Comentarii (33)

  • istorie model Yaris
    ar fi bine sa te interesezi inainte sa scrii prostii http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Yaris
    4 3
  • razvanis
    1.33 benzina
    5 17
  • Jane: Off-road Raspunde
  • imi place
    5 9
  • Lexmark
    Hai ca sunteti culmea...
    Va-ti legat in testul asta de ceva ce nu puteti intelege si ati depunctat la greu,vorbesc aici de cutia CVT...
    Dc era un Audi cu Multitronic (CVT) nu stiati cum sa o mai laudati dar asa dc TROM nu sare cu banu si cu sponsorizari ii faceti troaca de porci.
    Un singur lucru stiti:DSG,si aici va intreb,sunteti multumit cum retrogradeaza un DSG,e vreo digerenta intre una cu convertizor de cuplu si un DSG? Eu zic ca nu,poate din contra,raspunde pe retrogradare chiar mai lent dar asta e,e de la VAG si tre sa ziceti de bine. Dar de modul secvential sau sport ca sunt disponibile,de ce nu vorbiti,va-ti prins cumva urechile?...
    Nu mai zic de faza cu pretul "premium" insa aici uitati cabla Toyota nu exista "extrase", ai tot ce vrei si ce iti trebuie in acele trei dotari standard fara sa mai scoateti sute si mii de euro peste pretul de lista a unui VW,dar "prostu" nu stir si va bazati pe asta...
    Mai aveti muuuuult pana sa ajungeti niste profesionisti!
    30 15
  • motor anemic
    motorul de 69 de cai e anemic?
    nu cred, e totusi o masina din clasa mica care cantareste doar o tona!
    motorul de 1 litru e potrivit pentru oameni linistiti, iar motorul de 1,33 litri e pentru sportivi ca tine
    12 2
  • Fara sa exagerez , este unul dintre cele mai slabe teste pe care le-am vazut pe site-ul asta. In primul rand, Yaris este pe piata din 1999, nu din 1997. Atunci inca era Toyota Starlet. O chestie simpla pe care un jurnalist auto ar fi cam rusinos sa nu o stie, mai ales daca se apuca sa spuna o parere (sincera?) despre o masina. Sau macar trebuia sa se intereseze.
    Mai departe, motorul de 1.0 anemic? Va referiti cumva a motorul care e pe piata de aproape 10 ani si pana anul trecut a fost considerat cel mai bun la cilindreea lui? O fi el anemic" cum ziceti voi, ca nu ajunge 160 km/h (lasa, ca ajunge un 1.2 de pe Polo).
    30 5
  • Yaris...
    Din pct. meu de vedere Yaris este o masina supraapreciata atat prin impresiile unora, cat mai ales prin prisma pretului. Din fericire stiu ambele modele care s-au vandut pana acum pe piata si stiu despre ce vorbesc. Daca primul model avea acel... "vino-ncoa" dublat de un concept inteligent si in acelasi timp inedit la vremea respectiva, concept care il facea interesant si iti distragea atentia de la diferite detalii mai putin "fericite", Yaris-ul care tocmai a iesit din productie nu mai avea atu-urile primului. Era doar o masina de clasa mica, nesimtit de scumpa, cu un interior de o calitate low-cost (vezi plasticele de pe usi, usile cu o grosime de solenza, bordul din plastic tare, torpedoul de o calitate jenanta etc etc etc) care tehnic se prezenta destul de bine, insa datorita designului discutabil (mai mult feminin) nu a avut nici pe departe succesul asteptat de japonezi. Modelul tocmai lansat vine intradevar cu un design mai bun, mai unisex, mai matur intr-un cuvant. Cum am spus si mai inainte, partea tehnica nu a fost si nu este rea, insa interiorul pe mine ma dezamageste din nou. Nu stiu cum au evoluat materialele, insa ceea ce vad in poze mie personal nu-mi place. Cred ca in acest moment sunt masini din aceasta clasa mult mai bune decat acest Yaris (inclusiv din pct de vedere al pretului) - vezi de ex. Ford Fiesta - si cred ca in continuare succesul nu va fi cel asteptat.
    13 11
  • yaris premium?
    ce a fost vreodata premium la un yaris si ce vi se pare asa premium acum in afara de pret?
    plastic de cea mai proasta calitate, masina banala, pret nesimtit pentru sigla aia de pe capota, urcati in toate masinile din clasa asta si o sa vedeti pana si sandero sta mai bine la calitatea materialelor,
    dar snobii si emancipatii parveniti romani trebuie sa se simta speciali si deasupra tuturor asa ca platesc ca idiotii preturi nesimtite pentru niste rahaturi de masini, ca cea de fata, 17.000 euro masina clasa mica benzina ? no comment
    16 8
  • Cum sa dai 17000euro la banii aia iti ei din clasa urmatoare si cu.ceva dotari!!
    In mod cert mult prea apreciata! Mai bine un juke
    8 7
  • tiki taka
    yaris=avensis
    6 10
  • -rolf-
    ...si totusi?
    In acest articol despre care model model este vorba? Toyota Yaris sau VW Polo?
    Din pacate pentru voi AM, incepand de aproximativ un an si jumatate, doi, ati cam renuntat la echidistanta specifica si usor, usor v-ati raliat si voi pozitiei pro-VAG.
    Uita-ti de C3, 207, Grande Punto, Corsa, Picanto, i 20 etc. etc., dar mereu si obsesiv aduceti aminte de produsele VAG. Chiar ma mir ca ati pomenit ceva, asa tangential despre Fiesta, o masina deosebita din toate punctele de vedere!
    Observ ca la vechile si "bunele obiceiuri" de sorginte Promotor nu se poate renuntat chiar asa usor!
    8 1
  • C-G-C
    Ai uitat un punct forte al lui Yaris, indiferent de generatie: fiabilitatea. Cunosc oameni care au Yaris de vreo 7-8 ani si nu ar da-o pe nici o masina de clasa mica. Vad ca unora de pe-aici le plac statisticile de fiabiliate. Yaris e una din masinile care niciodata nu s-a facut de ras. E adevarat insa ca in privinta tinutei de drum sau al confortului Fiesta sau Polo stau mai bine.
    O alta chestie pe care putine masini de clasa mica o au si Yaris e una dintre ele e bancheta spate rabatabila si culisabila. Pentru o masina unde spatiul interior redus poate fi o problema chestia asta mi se pare o idee buna. Nu inteleg de ce prea putini constructori nu ofera asa ceva. Am avut ocazia sa merg cu un Colt si bancheta culisabila a facut ca toata lumea sa aiba loc suficient si sa nu mearga cu bagaje la picioare sau in maini.
    Iar in privinta designului, e ceva discutabil. Mie tocmai aspectul ala neconventional cu ceasurile de bord pe mijloc mi se parea interesant. Si vanzarile au fost bune mereu, dar nu in Romania. Ce sa stie romanul de Toyota cand toata viata a trait cu masina nemteasca in cap? Motiv pentru care nici nu ma astept ca masina asta sa se vanda bine la noi. :)
    17 5
  • gratian: de ce scade si creste temperatura apei Raspunde
  • razvanis
    @lau catalin
    nu mai exista masini care sa se faca de ras la fiabilitate, cu siguranta nu polo si fiesta, asa ca nu stiu de ce este atat de miraculos cum o masina pana la 7-8 ani nu are probleme, sunt foarte multe care reusesc asta nu numai toyota, si cu siguranta nu costa 17mii euro
    7 8
  • Comparatia cu Polo sau Fiesta se refera strict la tinuta de drum, care nu a fost niciodata punctul foarte a lui Yaris. Poate ca exprimarea mea nu a fost tocmai cea mai buna. Rectific ca sa ma fac mai bine inteles: sunt masini fiabile si foarte fiabile. Iar Yaris a fost o masina foarte fiabila. Cine a avut de-a face cu o Toyota intelege la ce ma refer. Ramane de vazut cum va fi noua generatie.
    Nu o data Yaris a fost considerata cea mai fiabila masina facuta de Toyota.
    Iar pretul... pe bune, si un Polo, Corsa, Fiesta, 207 pot ajunge sau depasi 17000 de euro. Ah, ca poti sa-ti iei de banii astia o compacta, asta e alta poveste.
    8 5
  • @LauCalin
    4 10
  • Lexmark
    Oanenilor!!!
    Nu o mai dati in sus si in jos ca e scumpa fiindca in clasa asta doar Clio e o idee mai jos ca pret!!!
    Voi chiar nu aveti habar de echiparile devpe Toyota!!!
    Unde la un Polo Highline (echiparea de top) nu ai nici macar climatronic nu mai zic de unitatea multimedia cu toutchscrean sau camera video pt mersul cu spatele la Yaris toate sunt gata puse pe masina fara sa mai dai sute si mii de euro pe "extrase",sunt acolo,IN STANDARD...
    Iar dc va rezumati la o varianta de baza,nici aici nu mai trebuie sa scoateti bani in plus pe aer conditionat,inchidere centralizata din telecomanda,oglinzi electrice,MP3 samd (vezi mult laudatul Polo) fiindca si varianta "cheala" are deja strictul necesar si in plus de toate astea garantia de 5 ani interzisa la toti pe care voi ii enumerati mai sus...
    Dc ati fi putin mai obiectivi si ati arunca o priviee mai atenta la aceste detalii va-ti da voi singuri seama de toate astea!
    PS: Stiati ca dupa 1.4 TSI exista acum in desfasurare un "recall intern" si pe 1.2 TSI pt probleme la distributia pe lant si tare mirat sunt ca nu ii obliga nimeni sa faca publica treaba asta?...
    11 3
  • @Lexmark
    Iata cateva dotari de exceptie din dotarea de baza Terra (aprox. 12.000euro):
    - oglinzi exterioare de culoare neagra
    - manere portiere de culoare neagra
    - lipsa proiectoare ceata
    - lipsa iluminare torpedou
    - lipsa turometru

    Nu zice nimeni ca la Polo lucrurile stau mai bine, pt ca si nemtii vand infectia aia de motor 1.2 si 60cp tot pe la aproape 12.000e, ca sa nu mai zic ca la versiunile inferioare VW vinde masina cu bord de plastic de Logan. Dar cred eu ca la banii astia sunt optiuni mai bune pe piata: Fiesta, Clio, Corsa.
    9 3
  • pret foarte mare
    nu fac referire la partea tehnica , dar mi se par exagerate preturile !!! eu mi-am luat noul polo chiar in momentul lansarii , in sept. 2009 si m-a costat 9500 euro cu toate taxele ....
    si acuma e cam 12.000 cat yaris ... 17.000 de euro , varianta testata ? in 2009 la 17.000 imi luam jetta , vectra , octavia , qashqai etc toate cu dotari bune ....
    si se mai plang de faptul ca nu au vanzari ... sincer nu mi-as mai lua masina la preturile astea
    3 5
  • @Lexmark @C-G-C
    2 6
  • @C-G-C
    In primul rand nu m-am referit la bancheta rabatabila, ci culisabila fata-spate. Astfel se mareste fie portbagajul, fie spatiul pentru pasagerii din spate.
    In al doilea rand nu stiu de unde ai aflat tu ca prima generatie de Yaris nu a fost o masina tocmai fiabila. Uite, iti recomand un experiment: intreaba-i pe posesorii de Yaris ce parere au despre masinile lor, daca sunt multumiti, daca sunt fiabile etc. Si sincer sa spun un Yaris la mana a doua mi se pare o afacere mai buna decat un Polo de exemplu. Este mai ieftin pentru ca nu are pe capota un W argintiu.
    Si referitor la pret, un Polo echivalent cu ce are Yaris costa undeva in jur de 16500 (inclusiv DSG).
    Si zic sa nu o mai dam cum ca de banii astia imi iau masina x sau y. Pana la urma poti lua de la un Golf mai putin dotat (fata de Yarisul asta) pana la un Clasa S la mana a doua, treia, patra... :)
    8 1
  • Comparatia cu Polo nu-si are rostul. Poate sa zica cine ce vrea, dar Polo are un interior execrabil. Da, m-am urcat in el si am condus unul si mi s-a parut o bataie de joc inauntru pentru o masina noua. E placut de condus, dar interiorul e departe de placut. Nu m-am urcat in Yaris, dar din poze cel putin, pare placut, tineresc, si de calitate ok.

    Cum s-a mai spus de cateva ori pana acum, Yaris vine cu dotari suficiente fara sa mai fie nevoie de optiuni scumpe. In plus, pretul la varianta testata este justificat de cutia CVT. Se mai pune si marca desigur, care costa. Chiar daca romanii venereaza VW, Toyota sunt printre cele mai fiabile masini din lume. Zicea cineva ca "se plang ca nu au vanzari" si totusi sunt producatorul cu cele mai mari vanzari in lume.

    In privinta comparatiei cu 1.2 TSI, iarasi, fanii VW au impresia ca sunt motoare cu tehnologie spatiala. Inafara de injectia directa, nu e nimic wow la motoarele alea. Si da, am condus 1.4 TSI si sunt foarte placute la condus, dar nu consuma nici macar aproape de cat scrie in carte, deci nu mai bine un MPI ca e aspirat si are mai putine piese in miscare care se pot strica?

    Nu va mai dati toti ingineri auto ca totusi miile de ingineri de la Toyota cred ca stiu mai bine ce fac cu motoarele, nu trebuie sa le zicem noi. Ca fapt divers, TSI au fost introduse in 2005, motorul testat pe acest model, in 2008. Niste prosti inapoiati "galbejitii" astia de japonezi albi, nu?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_NR_engine
    7 2
  • @BBR91
    2 9
  • cristi: Imi scartaie staga fata in mers, freaca ceva, cand franez nu se mai aude.... Raspunde
  • vali86
    fiabilitate ?
    am auzit multe persoane care spun ca toyota=fiabilitate; pret mic la revizii, piese (intretinere) , totusi pretul mi se pare mare , cea mai eftina varianta porneste de la 12 mi si ceva de euro motor de 69 cai ,
    skodita mea de 10900 htp 70 cai consuma 5.5 mixt cu aer pornit iar fara aer conditionat nu trec de 5 L la un drum de 500 de km munte, dealuri (traversat de romania) eu tot skoda as alege daca as avea 17 mi sau poate vw probabil tsi:)
    3 3
  • @pt ala fara nickname
    Si eu am cautat sa-mi iau masina mica, la un pret de max 12-13.000 euro, undeva prin anul 2010. Si am fost la o gramada de dealeri ale diferitelor marci. Yaris, modelul vechi, era scump si atunci, desi se pregatea sa iasa din productie. Am fost si la mult laudatul Polo, care la varianta cu motor de 1.2 60cp si dotari entry-level pretul de pornire era 12.600E. Si da, bordul era realizat dintr-un plastic de toata jena (a se citi tare si ieftin) pt pretentiile producatorului si pretul cerut. Replica consilierului VW: "daca doriti plastic moale, avem pe variantele superioare...pe la 17.000E". Deci la astia de la VW trebuie sa platesti si pt plasticul din masina. Tin minte ca atunci cel mai mult m-a impresionat Fiesta care pe la 12.500euro venea cu un motor decent, dotari decente si cateva chestii foarte misto, ca de ex. cochilia ceasurilor de bord imbracata in piele intoarsa. Nu mai spun ca masina arata foarte bine si era un model lansat recent. Cel mai bun model la raportul calitate/pret era Clio, care dotat destul de bine motorul de 1.2 si 75cp ajungea undeva pe la 10.000 euro. Iar bordul era intr-o mare proportie moale la atingere. A... si sa nu uit de Corsa, care era pe undeva comparabila cu Clio, poate ceva mai scumpa.

    P.S.: @LauCalin, masinile care au bancheta culisanta, au deobicei probleme cu spatiul la locurile din spate. Si vechiul Yaris chiar iti dadea o senzatie de claustrofobie in acea zona.
    4 2
  • @vali86
    Si eu cu Focusul meu 1.6 TDCi am scos consum 3.7 :) Gandeste-te ca exista Fiesta cu 1.4 TDCi, oare aia cat consuma?

    Cum zicea si C-G-C, Fiesta este de departe cea mai atractiva oferta din clasa mica, are o gama larga de motorizari, dotari excelente, si design interior si exterior frumos, dupa parerea mea. Si la pret sunt corecte, cunosc pe cineva care si-a cumparat anul acesta o Fiesta 1.4 96CP, automata, full (senzori de tot, bluetooth, comenzi vocale etc.) si l-a ajuns undeva sub 14.000 Euro. Si pentru cei fara mofturi, Clio si Sandero desigur.

    Deci Polo e cam jaf (la pret, nu ca si calitate). Yaris e corect la pret, desi echiparii de baza ii lipsesc lucruri de bun simt, cum ar fi turometru, nu credeam ca mai exista masina fara turometru. Cat despre fiabilitatea Toyota, linkuri catre primele cautari pe google:
    http://www.reliabilityindex.com/
    http://www.which.co.uk/news/2011/03/top-10-reliable-car-manufacturers-247619/
    3 2
  • 2 7
  • despre plastic
    nu inteleg de ce va tot certati pe seama plasticurilor :) plasticuri ifetina au mai tote masinile pana in 20 de mii de euro asa ca nu mai bagati argumentul asta ... unu are plastic mai misto ca celalalt ... gusturile nu se discuta ...
    si cum am mai zis in alte ocazii , la nivelul firmelor din anul 2011 , cand iei in considerare achizitia unei masini o alegi pe cea care iti face tie cu ochiul ... totul tine de gust , nu de plasticuri , nu de fiabilitate ... si de pret bineinteles ... dar fiabilitatea si preturile sunt cam asemanatoare in ziua de azi pentru ca nimeni nu-si permite sa faca o masina proasta mai ales acuma cand toti vor cota de piata cat mai mare ....
    daca cei de la automarket au facut un test cu un yaris de 17 mii de euro , nu inseamna ca cineva e obligat sa-l cumpere ...
    1 0
  • @BBR
    1. Cu motorul de 1.0 68 CP Toyota a castigat 10 ani titlul de "Cel mai bun motor la cilindreea lui". Ti se pare putin ca timp de 10 ani sa fie considerat cel mai bun motor?
    2. In conditiile in care i-au terminat un recall foarte discutabil si un tsunami. Poate nu stai dar si acum sunt constructori care inca mai au de suferit de pe urma tsunami-ului, datorita furnizarii de piese.
    3. Da, gusturile nu se discuta. Sunt unii care isi doresc si altceva bun in afara de masinile nemtesti.

    Si sunt si eu de acord cu voi cand spuneti ca Fiesta e o masina buna la un pret mai mic decat Polo sau, de ce nu, Yaris. :)
    12 0
  • Gusturi
    În cele din urmă, fiecare din noi va cumpăra mașina care crede că-l reprezintă cel mai bine. Hai să nu mai discutăm despre ce "aș cumpăra", ci despre ce "am cumpărat"...
    3 0
  • Primul fragment
    Cum sa fie generatia a doua lansata in 2001
    ''First generation (1999–2005)
    Second generation (2005–2011)
    Third generation (2011–present)''

    Deci???
    0 0
  • D@v!!D
    Yaris -Bestt:X
    Acest model fata de cel anterior este mult mai imbunatatit ,ma refer la desing exterior-interior , mult mai rafinat.Motorul este 1.33 la 99 cp...de parca in Romania ne trebuie motoare mari cu cp multii. Nu acest propulsor este ff b si pt urban si extraurban.Oricum din toate punctele de vedere [parerea mea] este peste Fiestaa,caree nu comnetez.
    Pe un Yaris sincerr nu as da 17.000 E ,darr 12.000 E as da isi merita toti bani:)
    2 0
  • ieftiniti-o!
    sunt siguri ca nu o luati de la japonezi cu atata
    3 0
  • ovidiu: Am si eu un passat cu motor de 1.6 diesel 2010 si am 158 de mii de km cind... Raspunde
  • sunt la al doilea clio 3 nou...si ambele au avut probleme cu cutia...e ultima data cand dau banii pe asa ceva....cred ca o sa-mi iau o fabia sau yaris...sper sa va ajute comentariul
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru