Ogier a devenit campion mondial în WRC după prima probă specială din Raliul Franţei

de Daniel Popescu
Vineri, 04.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O schimbare de regulament i-a permis lui Sebastien Ogier să devină matematic campion mondial în WRC după prima probă specială din cadrul Raliul Franţei.

Esential 6 victorii a obtinut Ogier in primele 10 etape de WRC din acest sezon
Organizatorii Raliului Franţei au decis să efectueze o schimbare în regulamentul etapei de la sfârşitul acestei săptămâni, prin care prima probă specială de joi seară a fost desemnată ca fiind Power Stage, deşi în mod obişnuit aceasta titulatură îi revine ultimei probe speciale.

Conform regulamentului, primii trei piloţi clasaţi în Power Stage sunt recompensaţi cu trei, două şi respectiv, un punct în clasamentul general.

Înaintea Raliului Franţei, Thierry Neuville era obligat să câştige toate cele trei raliuri şi toate cele trei Power Stage-uri din acest final de sezon pentru a câştiga titlul mondial, cu condiţia suplimentară ca Sebastien Ogier să nu obţină niciun punct.

Rezultatele înregistrate în Power Stage-ul de joi seară din Raliul Franţei l-au încoronat însă pe Ogier drept noul campion mondial din WRC, întrucât francezul a ocupat locul trei în spatele lui Neuville.

Ogier a devenit campion inainte de a lua startul in Power Stage

PRIMUL NOU CAMPION DUPA 9 ANI

Sunt absolut încântat! Este imposibil să descriu ceea ce simt.

Să câştig titlul mondial în Franţa este un vis devenit realitate.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Pilotul echipei Volkswagen a devenit astfel primul nou campion mondial în WRC după 2004, ca urmare a dominaţiei de nouă ani a conaţionalului său Sebastien Loeb. Pilotul echipei Citroen a decis ca în acest an participe la numai patru etape de WRC, lăsându-i astfel calea deschisă lui Ogier spre trofeu.

"Sunt absolut încântat! Aş putea oferi tuturor o mare îmbrăţişare. Este imposibil să descriu ceea ce simt. Să câştig titlul mondial în Franţa este un vis devenit realitate. În ultimele zile am încercat să nu mă gândesc prea mult la asta, pentru a evita comiterea unor greşeli. Sentimentul de uşurare este acum imens. Este o nebunie. Totuşi, sunt conştient că raliurile reprezintă un sport de echipă. Acest succes nu ar fi fost posibil fără fantastica echipă Volkswagen. Indiferent că este vorba despre un şofer de camion, un mecanic sau un inginer, trebuie să mulţumesc tuturor. Un lucru este sigur: vom sărbători cu stil", a declarat francezul.

Ogier a obţinut şase victorii şi două locuri doi în primele 10 etape din acest sezon, ajungând pentru moment la 213 puncte, în timp ce Neuville a acumulat 131 de puncte după punctele bonus primite pentru Power Stage.

Sebastien Ogier a sarbatorit titlul imediat dupa prima proba speciala

OGIER-LOEB, O RIVALITATE CELEBRA DIN 2011

Decizia de a stabili ca punctele pentru Power Stage să fie acordate în prima probă specială nu a fost explicată oficial, însă cel mai probabil a fost luată ca urmare a faptului că acesta este ultimul raliu din cariera lui Loeb.

Practic, organizatorii au vrut să evite ca ceremonia de sărbătorire a titlului lui Ogier să coincidă cu festivitatea de retragere a lui Loeb, mai ales că ultima probă a raliului va avea lui la Haguenau, localitatea în care s-a născut nonuplul campion mondial.

De altfel, Ogier a declarat înaintea raliului că speră că titlul mondial obţinut în Franţa să nu fie umbrit în niciun fel de retragerea conaţionalului său. Cei doi francezi au fost coechipieri la Citroen în sezonul 2011, când Ogier a refuzat să joace rolul de pilot numărul doi, lucru care a generat numeroase conflicte cu Loeb.

Ogier si Loeb au dat mana inaintea raliului

Via Volkswagen

Comentarii (1)

  • Oricum, Loeb este un fel de Schumacher al macadamului, un fel de Rossi al Gp-ului, la un interval de timp se nasc acesti super-campioni, acesti oameni pentru care s-a inventat titulatura de Megastar la fel ca si Michael Jackson, unii sunt mai modesti, altii mai emblematici, dar jos palaria, n-au rival pe unde concureaza... Europenii sunt destul de tari pe tipul acesta de disciplina!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru