Mașinile din "Aventour la feminin": Mazda CX-30 ediție aniversară, un SUV pentru 100 de ani de precizie japoneză

de Alexandru Monenciu
Vineri, 04.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda CX-30 100th Anniversary ne va însoți și ea în "Aventour la feminin" și va avea un rol special. Mai exact, va fi mașina folosită de colegele noastre de la Eva.ro și va fi locul unde se vor lua interviurile femeilor influencer.

Mazda3 este una dintre cele mai frumoase compacte de pe piață și un model foarte apreciat de fanii constructorului nipon de automobile. Tocmai de aceea Mazda a luat acest model și l-a urcat pe un piedestal. Sau, mai bine spus, pe tocuri.

Așa a luat naștere Mazda CX-30, o mașină cu alură de SUV și o gardă la sol ceva mai înaltă. Tocmai pentru a putea ajunge și pe drumuri neasfaltate, mai ales ca poate fi comandată cu tracțiune integrală.

UN SUV EDIȚIE ANIVERSARĂ

Mazda CX-30 exploatează dragostea tot mai mare a europenilor pentru SUV-uri, așadar era normal ca un exemplar să însoțească și caravana noastră din "Aventour la feminin".

Evamobilul (mașina va fi folosită de colegele noastre de la Eva.ro și va fi locul unde se vor lua interviurile femeilor influencer) este cu atât mai special cu cât vorbim de o ediție specială care marchează 100 de ani de Mazda.

Așa se explică numeroasele dotări speciale: cheie cu logo special, ornamente aniversare atât la interior cât și la exterior, tetiere embosate pentru scaunele față, covorașe personalizate și inserții roșii la interior.

Mazda CX-30 nu este neaparat un model premium, dar ar putea oricând rivaliza cu mărcile din acest segment. Fetele vor observa materialele bune și finisajele premium, dar și detaliile de care japonezii sunt atât de obsedați.

Finisaje ca în Mazda CX-30 găsești rar pe altă marcă de volum.

Sistemul multimedia are un ecran de 8.8 inch, fără operare tactilă. Adică interacțiunea se face doar de la butoane, ceea ce nu este neaparat intuitiv în zilele noastre, când suntem obișnuiți ca totul să aibă touch.

Sistemul este compatibil, totuși, cu Apple CarPlay și Android Auto. Adică fetele noastre nu se vor despărți de aplicațiile preferate de pe mobil. Cele mai importante dintre ele vor fi proiectate pe ecranul generos de 8.8 inch. 

MOTORUL MINUNE DE LA MAZDA

Mașina care va însoți caravana "Aventour la feminin" este echipată cu motorul minune de la Mazda. Este vorba despre unitatea de 2.0 litri Skyactiv-X care dezvoltă 186 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 9 secunde.

Viteza maximă este de 204 km/h, iar transmisia manuală (cu trepte scurte, pentru amatorii de condus sportiv) le va da ocazia fetelor să experimenteze toată plaja de turații.

Dar de ce este acest motor Skyactiv-X atât de special? Pe scurt, pentru că este rezultatul împerecherii unui propulsor pe benzină cu ceva tehnologie de la un diesel. Adică îl alimentezi cu benzină, dar are apucături de diesel atunci când vine vorba de consum. Ceea ce nu poate fi decât un lucru pozitiv. 

Obiectivul niponilor este un consum cât mai redus. Și ca să fie mai catolici decât Papa când vine vorba de consum, japonezii i-au alăturat și un sistem micro-hibrid.

Un motoraș electric ajută puțin la demaraj, iar bateria foarte mică ține în viață muzica și aerul condiționat atunci când motorul este oprit.

RIVALI ȘI PREȚ

Printre cei mai mari rivali ai Mazdei CX-30 se numără Nissan Qashqai, Seat Ateca, Toyota CH-R și Kia XCeed.

În România, CX-30 pornește de la 21.800 de euro. Pentru că vorbim de o ediție aniversară, Evamobilul costă 31.800 de euro. Până la urmă, Mazda nu aniversează mereu un secol de activitate, așa că ar fi bine să vă gândiți la posibilitatea de a gusta o mică felie din istoria producătorului nipon.

***

Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 dintre cele mai noi mașini lansate în România

8-11 iunie

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

RENOVATIO E-CHARGE

SEPHORA

MASTERCARD

DAVIDOFF

tazz by eMag

CARDUL RADIO GUERILLA

Comentarii (8)

  • Yakuza Voda
    Mi-am luat o masina!Ce masina? Mazda d'aia mare! De care Mazda? Alba! Ce motor are? Benzina! Si cum e? Misto! Cum merge? Nici nu se aude motorul! Cat a fost? Nu stiu,am primit-o cado' de la Iubi!
    8 2
  • …Şi iubi a coordonat campania ultra-civică #Fără penali?
    8 3
  • …Dar recunosc că şi pe mine mă încearcă gânduri nu foarte ortodoxe, mai ales în privinţa S-ei N. şi a L-ei G.

    …Dar recunosc că şi pe mine mă încearcă gânduri nu foarte ortodoxe, mai ales în privinţa S-ei N. şi a L-ei G.

    PS. Cod de acces text: “CACE”. Ca ce? Ca simplu bărbat, valid tehnico-instinctelectual.
    8 2
  • Repetitio este mater studiorum.
    6 1
  • Chiar îmi place Mazda! Mereu au surprins, de la convenționalul 2.0 aspirat de pe CX 3, care fie vorba intre noi, se mișcă super bine, la noutatea absoluta e-Skyactiv X unde au scos un motor chiar de sec. XXI. Iar pentru cata tehnologie înglobează grupul propulsor, și aici includ de la cercetare până la producție, prețul este rezonabil.
    8 4
  • On topping: armonia reprezintă vreun termen străin de mentalitatea japilor? “Filosofia de design Kodo” nu te lasă rece privind-o din afară, dar, tati, “tabloul de comandă” pare “sculptat” de mamaia din fundul văii. Şi n-ai cum să “compensezi” carenţele arhitecturale cu peleu din belşug. Nici dacă te numeşti “nava-amiral” Mazda6.
    6 13
  • Furat de peisaj am uitat să le zic băieților de la AM că ecranul de la sistemul multimedia nu este tactil pentru simplul motiv că este dispus ceva mai departe decât lungimea unui brat. Așa că pentru a-l "butona" tactil ar fi trebuit să te apleci înspre volan, lucru care nu este tocmai în spiritul unui condus confortabil. Așa că au recurs la clasicele butoane fizice. Altfel, cred că ecranul multimedia are, de departe, cea mai buna rezolvare a amplasării din tot ce am văzut până acum. E chiar de acolo, că să zic așa, e integrat perfect și în niciun caz nu arata că o tableta agățată de bord.
    7 2
  • * grup motopropulsor voiam a zice.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru