Bine fac, o fi greu să găsească nume noi pentru noile fiare de călcat.
Dan, înaintea Capri a venit involuția Mitsubishi Eclipse, care dintr-un fluture zvelt a devenit omidă mutantă ”cross”.
”Electric buses are too expensive: the Northwest Mecklenburg district council, in Germany, has taken the decision to operate its diesel fleet via HVO 100 synthetic fuel (produced from waste and used vegetable oil) in future”
https://www.sustainable-bus.com/news/german-district-hvo-instead-electric-buses/
Nu mă cred în nici un fel, ce am scris mai sus este documentat, și oricine citește bazaconiile trollilor ar trebui să caute și să verifice ce e adevărat și ce e minciună prin omisiune sau propagandă, asta apropos și de candidatul pe cal alb, căruia îi lipsește doar cămașa de forță.
Totuși, nu-mi pot reține disprețul în fața cuiva care afirmă senin că troleu (captator) vine de la ”troliu” sau a altuia (oare?) care habar n-are că energia electrică se poate stoca și altfel decât chimic în baterii.
Când specimene de felul ăsta dau lecții pe subiecte ca mobilitatea, energia sau poluarea îți dai seama ce propagandă deșănțată se face și ce interese sunt.
O să închei citându-l pe Valeriu Nicolae, fix cum termină episoadele de ”starea impostorilor”.
Global, în 2024 s-a consumat energie electrică din surse ”murdare” cam de 80%. 80%!
În UE în jur de 29%.
Unde e ”minciuna”? Cu toată vorbăria de 3 comentarii de mai sus, Ungaria a produs electricitate ”fosilă” de 20% și a importat 28%!
Oare de unde, că energie produsă la comandă, fără capriciile vremii s-ar fi găsit în Polonia (~70% din surse fosile, 56% cărbune) sau Serbia (~61% cărbune!!!).
Proiectele pentru hidrogen sunt mult mai ambițioase, dar nu vorbim de promisiuni.... cum ar fi cele cu stații de încărcare electrice, baterii solide sau preț scăzut pentru electrice cu baterii...vise încă.
Dar ar trebui să vorbim mai mult de avioane pe hidrogen sau de trenurile germane cu hidrogen aflate în circulație pe rute neelectrificate.
Să vorbim de mutarea transportului de marfă pe distanțe mari de pe rutier pe feroviar, să vorbim și de mai multe troleibuze și tramvaie, să vorbim și de vehicule pe hidrogen, gaz metan sau gaz petrolier.
Lupta pentru reducerea poluării poate folosi mai multe variante, adaptate pentru fiecare domeniu, cine se bate cu pumnii în piept ca salvator al planetei dar disprețuiește (culmea, alte electrice!) nu e decât un troll care vrea să ne vândă baterii chimice care pot fi foarte periculoase!
E vreunul pe aici care vrea să se uite în oglindă?
Poluant (dacă energia vine de la termocentrală sau electrocentrală....și-n multe țări așa vine majoritar), autoincendiar, scump, ineficient......greu de încărcat (în afara cazurilor în care se nimerește stația de putere liberă)....
Da, mă refer la vehiculul electric dar cu baterii.....baterii pe care Edică le ridică în slăvi dar urăște la maxim electricele cu hidrogen sau cu rețea, ca orice altă alternativă pe gaze mai puțin poluante.
Ai zice că vinde baterii la cum s-a blocat pe ele...
Ultimele comentarii
858 in total