Ce asemănare între discursul agramat al lui Edică miliard (Edikkk) și exagerările lui Eduard, mai să-i confund :)
200 km cu 15 lei înseamnă ori că trotineta electrică ia sub 10 kWh la sută și are contract la Hidroelectrica, ori că are tarif per kWh sub 50 de bani.
În condițiile în care o benzinară cu gaz din start e mai ieftină cu minim 12.000 de euro (ca să fiu blând) din start cu ICE ar fi garantați în jur de 200.000 km numai din diferență (8l x 3,75lei)!
Cât de ”smart” să fii să te lauzi c-ai dat aproape dublu pe mașină și că faci naveta cu electrica (că dacă nu mai încarci acasă, la curent alternativ costul depășește mersul cu GPL....).
Snobul mândru de liniuțe se laudă cu autonomia ieftină din jurul casei......oare își permite un drum mai lung?
Asemenea ”lighioane” ne vor strica definitiv percepția asupra ”adopterșilor” care-și sacrifică bugetul ca să curețe aerul și să schimbe Uber-ul cu electrica proprie până la mall...
Kodiaq pleacă de sub 38.000.
Kia EV3 la ”vreo 30 de mii” pleacă de fapt tot de la vreo 38.000.
Dar să compari Kodiaqul cu EV3 e ca și cum ai compara Tuaregul cu Tezla Y, deși greutatea ar fi aceeași cu versiunea diesel.
Oricum, aș vrea să văd și eu electricele alea multe sub 38.000 pe care se găsesc unii să le compare cu vaporul ăsta de 7 locuri.
Pentru care ar trebui admirat dacă reușește consum sub 5 în extraurban. Acesta este un exemplu de eficiență PRACTICĂ, nu teorii electrice îngropate în zeci de mii de euro cărora li se topește autonomia greu plătită în ore de încărcare.
Am vorbit la general, unde comparând la prețurile românești, 9l GPL cu 32 lei (preț mediu 3,6 lei / l) sună mai convenabil decât 40 lei (16 kWh puși la un preț mediu de 2,5 lei pentru încărcare la curent continuu).
Trecând peste posibilele inconveniente legate de prizele din România, asta e o comparație cât de cât obiectivă, excluzând dormitul prin stații de curent alternativ.
Că fanii extaziați ai gadgeturilor pe roți consideră doar costul curentului de acasă sau, și mai convenabil, ne minciunesc gratis (adică vorbesc de încărcarea la panouri solare), astea sunt excepții și îi încălzesc doar pe cei în cauză.
Comparația costurilor de întreținere poate fi foarte subiectivă, iar eu n-aș vrea să văd cu ce costuri de deplasare și tarife are de luptat un posesor de baterie cu roți din provincie în caz de probleme.
Domnul de la Jiu este rugat să nu mai vorbească din auzite de la ”experții” de talcioc.
Singurele componente uzate mai repede datorită arderii gazului sunt bujiile, în rest motorul e mai curat și fără depunerile specifice benzinei.
Da, se impun operații suplimentare ca schimbarea a 2 filtre de gaz de câteva zeci de lei sau pentru modele mai vechi reglarea jocului tacheților, dar rularea cu un consum de maxim 10% în plus (10% față de consumul normal, adică 10l / 100km doar dacă pe benzină este 9l / 100km).
Deci cu toate teoriile eficienței energetice lăudând ba diesel ba electrică, practic rezultă că GPL este soluția cea mai eficientă economic și la rulare și la costuri de întreținere.
Iar vine electrollul și-mparte media anuală de km la ce vrea el ca să rezulte electrica utilă.
Și cel ce face 230 km săptămânal, și cel ce face 1000 km lunar, și cel ce face 50 în zi de lucru, cam toți totalizează 12.000 anual.
Exact ID7 acoperă nevoile europenilor, în varianta Pro S la preț de Alpine A110 sau Porsche Boxster.
În loc să-mparți aiurea media anuală la câte drumuri NU știi că face un european, nu mai bine calculezi câte sute de mii de km face gratis (comparativ cu un client de IDT Pro S) un european care alege la puțin peste 40.000 un Peugeot 508, un Citroen C5X sau un Toyota Camry hibrid? Și asta fără constrângerile și neplăcerile unui drum lung neplanificat...
Ultimele comentarii
882 in total