Drivetest Renault Clio

4.6
Renault Clio zoom
de Alexandru Monenciu
Luni, 22.12.2025
Carismă franceză

Clio este Renault, iar Renault este Clio. Știu că de cele mai multe ori producătorii de automobile tind să exagereze atunci când vine vorba despre mașinile lor, la fel cum fiecare părinte își laudă odrasla, dar, în cazul lui Clio, francezii nu au greșit cu nimic.

Clio este, într-adevăr, un model de referință pentru Renault. În ultimii 35 de ani au fost comercializate peste 17 milioane de exemplare la nivel global. Modelul subcompact străbate în lung și în lat 120 de țări de pe întreg mapamondul.

Noua generație, a șasea din istoria acestui model, a debutat în toamna acestui an. Noi am zburat atunci, în mare secret, la Paris pentru a o vedea înaintea tuturor. Acum a venit momentul să o conducem, iar pentru asta ne-am deplasat pe malul Oceanului Atlantic, în Portugalia.

Înainte de toate, avem pentru tine un video cuprinzător cu mașina noastră de test.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI RENAULT CLIO

Renault Clio

  • Pret de pornire 24.450 €
  • Pret model testat 24.450 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Intrarea în gama de motorizări se face cu propulsorul de 1.2 litri TCe, cu 115 cai putere. Poți bifa o transmisie manuală, dar și una automată cu șase rapoarte. Ulterior va fi disponibil un propulsor mai pe placul est europenilor, iar aici ne referim la așa numitul 1.2 Eco-G, adică benzină și GPL.

Cea mai puternică versiune pe care o poți comanda în prezent este și cea pe care am condus-o noi în cadrul testelor internaționale. Se numește E-Tech full-hybrid și este aceeași pe care o regăsești și pe Dacia Bigster. Cu mențiunea că în cazul noului Clio este ceva mai puternică.

Așadar, la bază ai un motor pe benzină, de 1.8 litri, cu patru cilindri, care funcționează în ciclul Atkinson, are injecție directă și, poate cel mai important, o eficiență termică de 40%. Din pachetul E-Tech mai fac parte două unități electrice, dintre care una are rol de generator, dar și o baterie de 1.4 kWh.

În total, ansamblul oferă 160 de cai putere și 265 Nm cuplu. Adică suficient pentru a pune în mișcare cele 1.350 de kilograme ale mașinii. În plus, te ajută și cuplul instant provenit de la motorul electric.

Astfel, noul Clio în versiunea E-Tech full-hybrid se conduce plăcut, natural, iar trecerea de la electric la termic este bine calibrată. Unitatea cu patru cilindri nu este atât de zgomotoasă și, clar, este ceva mai rafinată decât un propulsor cu trei cilindri.

Pentru un consum de combustibil cât mai redus, dar și pentru eficiență maximă, motorul electric intervine de foarte multe ori. Pentru că bateria este de capacitate redusă, se încarcă repede, ceea ce înseamnă că ai întotdeauna energie pentru a rula cu motorul termic oprit pe distanțe decente.

La viteze mici sau atunci când nu o zorești, transmisia schimbă pe nesimțite, dar la turații crescute are unele momente de incertitudine.

Rețeaua Renovatio e-Charge, are peste 1200 de puncte de încarcare*. Majoritatea acestor puncte se află și în centre comerciale importante.
*inclusiv parteneri

Consum

Pentru această motorizare, Renault declară un consum mediu de 3.9 litri/100 de km. Asta înseamnă un consum cu 40% mai mic decât un motor convențional, pe benzină. În plus, în oraș, această motorizare poate funcționa până la 80% din timp în modul electric. Cu un plin de benzină, Renault susține că poate acoperi până la 1.000 de kilometri.

Testul nostru s-a desfășurat pe un traseu care a inclus atât porțiuni de autostradă, drumuri virajate și trafic. La final, computerul de bord indica un consum de 4.3 litri/100 de km. În contextul în care obiectivul nostru nu a fost să obținem un consum cât mai redus.

Ca rivali pentru noul Renault Clio 6 E-tech full-hybrid mă gândesc la Peugeot 208 Hybrid, care are un consum de 4.6 litri/100 de km, dar și la Toyota Yaris Hybrid. Modelul nipon are un consum declarat de 3.9 litri/100 de km.

Performanţe

Mulțumită celor 160 de cai putere, dar și cuplului instant al motorului electric, Clio 6 ajunge la 100 de km/h în 8.3 secunde și la o viteză maximă de 180 km/h.

Peugeot 208 Hybrid are la bază un motor de 1.2 litri, cu trei cilindri, și poate fi comandat într-o versiune cu 145 de cai putere. Modelul francez sprintează până la 100 de km/h în 8.1 secunde și până la o viteză de top de 210 km/h.

Toyota Yaris Hybrid mizează pe un motor de 1.5 litri și oferă cea mai mică putere dintre cele 3, adică 116 cai putere. Repriza 0-100 km/h durează 9.7 secunde, iar viteza maximă ajunge la 175 km/h. 

Interior

Habitaclul este un loc familiar dacă ai mai stat într-un model Renault de ultimă generație. Asta pentru că foarte multe elemente au fost preluate, inclusiv volanul cu butoane fizice, ai aceeași dispunere pentru butoanele sistemului de climatizare și același ansamblu, îndreptat către șofer, care integrează atât instrumentarul de bord digital cât și ecranul central.

Tunelul central este specific noului Clio 6, asta dacă bifezi transmisia automată. În acest caz, selectorul transmisiei îl vei regăsi pe coloana de direcție (și vei avea o aglomerare de manete în partea dreaptă a volanului), iar în tunelul central vei avea două suporturi pentru pahare ascunse sub un capac articulat, din piele ecologică.

Francezii au utilizat mai multe materiale sustenabile în habitaclu, dar, totuși, să nu uităm din ce segment face parte acest model. Acestea fiind spuse, există, în continuare, destul de mult plastic și suprafețe tari, inclusiv în părțile superioare.

În funcție de nivelul de echipare, bordul este traversat de o inserție din material textil sau Alcantara, inserție care se prelungește și pe portiere. Asta așa, ca să-ți mai distragă atenția puțin. Dacă stai pe locurile din spate, nu se aplică, pentru că aici vei avea doar plastic pe portiere. În plus, lipsesc porturile USB, cotiera și aeratoarele.

Ornamentele interioare de culoare neagră, cu finisaj lucios, și design cu linii oblice sunt standard pentru nivelul de echipare Evolution. Pe Techno primești ornamente de culoare argintie, iar pe Esprit Alpine primești ornamente (în degrade) vopsite astfel încât să arate ca un metal încins în zona gurilor de ventilație. Un detaliu de efect, aș putea spune.

De asemenea, începând cu nivelul de echipare Techno primești și un sistem de iluminare ambientală, cu 48 de culori.

În ceea ce privește spațiul, Renault Clio rămâne un model nu foarte prietenos cu persoanele mai corpolente. Mai ales pe banchetă și, mai ales, dacă ai ghinionul ca și cel de la volan să fie pe același calapod.

Portbagajul are un volum de încărcare de 391 litri, cu toate scaunele în poziție normală. Pragul de încărcare a fost coborât cu 40 de milimetri pentru a putea încărca mai ușor bagajele.

Din acest punct de vedere, Renault Clio stă cel mai bine, comparativ cu rivalii menționați mai sus. Peugeot 208 are un portbagaj de 309 litri, în timp ce Toyota Yaris propune un portbagaj de 270 de litri.

Preţ de achiziţie

În România, noul Renault Clio este disponibil în patru niveluri de echipare, adică Evolution, Evolution +, Techno și Esprit Alpine. Prețurile încep de la 17.800 de euro, dar cea mai accesibilă versiune full-hybrid costă cel puțin 22.750 de euro.

Acum, dacă te gândești la cel mai accesibil Clio pe care îl poți achiziționa, uită-te cu atenție pe lista de dotări opționale. Vei vedea că lipsesc oglinzile reglabile electric, printre altele.

Noi am condus nivelul de echipare Techno, ceea ce înseamnă că prețul unui exemplar asemănător pornește de la 24.450 de euro.

Pentru un Peugeot 208 Hybrid, într-o echipare echivalentă, adică Allure, trebuie să scoți din buzunare 27.300 de euro cu TVA inclus. De cealaltă parte, o Toyota Yaris în nivelul de echipare Business costă 24.360 de euro.

Siguranţă

Întâmplarea face ca belgienii de la Euro NCAP să testeze, chiar foarte recent, noua generație Renault Clio. Modelul francez a primit 4 stele la testele de impact, fiind penalizat (mai tare) pentru protecția oferită pasagerilor adulți (79%) și pentru eficiența sistemelor de siguranță oferite în standard (73%).

Celelalte două categorii, adică protecția copiilor și protecția pietonilor și bicicliștilor au fost notate cu 82%, respectiv 80%.

În apărarea lui, noul Clio 6 poate fi echipat cu 29 de sisteme de asistență pentru condus. Frâna de parcare electrică este standard pe toate nivelurile de echipare, dar mai poți bifa, printre altele, Active Driver Assist (cruise control adaptiv inteligent), Front and Rear detection and Emergency Trajectory Correction, frână automată de urgență în marșarier, Safe-Exit Alert și Emergency Stop Assist.

Ca și în cazul celorlalte modele Renault, butonul My Safety Switch permite activarea/dezactivarea simultană a 5 sisteme de asistență.

Noul Renault Clio este pregătit pentru standardul GSR 2.3. Sistemelor menționate mai sus li se adaugă funcțiile Safety Score și Safety Coach.

Ţinută de drum

Așa cum spuneam mai sus, noul Clio 6 se conduce plăcut și te îmbie să adopți un stil de condus puțin mai "sportiv".

Calibrarea suspensie e mai degrabă rigidă, dar să nu uităm că mașina pe care am condus-o noi avea jante de 18 inch. Suspensia poate fi uneori gălăgioasă atunci când treci peste gropi mai adânci, mai ales pe spate acolo unde nu ai o suspensie multilink, ci una semi-rigidă cu bară de torsiune.

Direcția nu opune foarte multă rezistență la viteze mici, ceea ce ajută la condusul prin mediul urban. La viteze mari, direcția lui Clio este surprinzător de "tare".

Bun, vei spune că așa si trebuie să fie la viteze de autostradă, pentru un plus de siguranță. Sunt de acord, dar chiar și așa, am fost puțin surprins de efortul pe care a trebuit să îl depun atunci când am schimbat banda.

Vizibilitate

Nu am ce să-i reproșez din acest punct de vedere noului Clio. Poate doar că geamurile din spate puteau fi ceva mai generoase și în acest fel să intre mai multe lumină.

De fapt, am și un motiv de laudă. Camera video pentru mersul cu spatele a fost schimbată, astfel că acum are o rezoluție mai bună și o calitate mai bună a imaginii.

Tehnologie

Nivelul de echipare Evolution primește un instrumentar de bord digital, de 7 inch, în standard. Opțional, clienții pot bifa un instrumentar de 10.1 inch, standard pe nivelurile de echipare superioare.

De cealaltă parte, ecranul central are 10.1 inch, iar pe el rulează sistemul multimedia OpenR Link cu Google built-in. În traducere, asta înseamnă că integrează aplicații bine cunoscute ca Google Maps, Google Assistant, Waze, dar și "magazinul" Google Play care oferă acces la peste 100 de aplicații.

Renault oferă gratuit 2 GB de date, lunar, pe o perioadă de trei ani.

Grafica ambelor display-uri îți dă impresia de calitate, iar sistemul multimedia rulează fără întreruperi. Dar deja știam asta de la celelalte modele Renault pe care le-am condus.

Dacă nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii, tehnologia propusă de Renault oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless. Ca să nu rămâi fără baterie, ai la dispoziție o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil (în funcție de echipare), dar și două porturi USB-C.

Pe lângă modurile de rulare pe care le știm deja, adică Sport, Eco și așa mai departe, Clio 6 vine cu un mod nou, Smart. Pe scurt, mașina comută automat între modurile de rulare, în funcție de stilul tău de condus.

De exemplu, dacă rulezi constant pe autostradă sau pe drumuri naționale, mașina va selecta modul Eco sau Comfort, după caz. Dacă începi să apeși mai hotărât pedala de accelerație, va fi selectat modul Sport. În teorie sună bine, dar în practică această tehnologie putea fi calibrată astfel încât să răspundă mai rapid.

Am observat o întârziere, mai ales când era nevoie să schimbe din modul Sport în Comfort sau Eco. Te trezești că mergi constant, iar motorul termic este turat și transmisia menține o treaptă inferioară fără motiv.

Design

Designul noului Renault Clio a împărțit lumea în două tabere: cei care apreciază curajul francezilor și cei care atunci când se uită la Clio 6 văd ba un Ferrari Purosangue "de buget", ba un Infiniti, ba cine știe ce alt model.

Eu mă poziționez în prima categorie.

Partea frontală propune o capotă alungită, faruri LED integrate într-un element negru, semnătura luminoasă a DRL-urilor este și ea nouă, iar logo-ul Renault a fost multiplicat pentru a umple atât grila superioară cât și pe cea inferioară.

Avem apoi ornamente negre la nivelul aripilor, cu finisaj mat pentru nivelurile de echipare inferioare și cu finisaj lucios pentru cele superioare. Noul Clio este singurul model din segmentul său care are chederele exterioare ale geamurilor laterale ascunse sub un "umăr". A fost păstrat mânerul portierei spate în partea superioară.

Pe nivelul de echipare de bază, adică Evolution, primești jante de 16 inch din oțel, iar opțional poți bifa și unele de 16 inch din aliaj. Nivelurile de echipare Techno și Esprit Alpine primesc jante de 18 inch din aliaj, însă diferă designul.

Și partea din spate a fost redesenată, piesele de rezistență fiind cele 4 stopuri LED, individuale. În partea superioară a lunetei regăsim un eleron integrat în hayon, de culoare neagră.

Paleta de culori exterioare include 7 nuanțe, dintre care două complet noi. Este vorba despre Roșu Absolute și Verde Absolute, ambele preluate de la noul Twingo. Celalalte culori sunt Alb Glacier, Gri Ceramic, Gri Shadow, Negru Diamond și Albastru Iron.

Nu ne-a placut

  • Destul de mult plastic în interior
  • Ezitările transmisiei

Ultimele teste


  • Carismă franceză

  • Revoluția electrică
  • Nissan Qashqai
    Pionier

  • Îmblânzirea leului

Comentarii (12)

  • Hipoacuzicu'
    Atunci cand pui sechestru pe performanta -doar acei meschini 180 km/h-, musai ca situatia-i scapata de sub control, chiar si atunci cand facem vorbire de un model de clasă mică.

    Sa refuzi clientului beneficiul de a se bucura de intreg potentialul unui 1.8L, doar pentru a te pozitiona intr-o cat se poate de discutabila filosofie -slow it's always safety- face din Renault un producator preponderent nefrecventabil.

    Renault tre' sa priceapa ca abordarea Volvo cu privire la top speed nu-i generatoare de beneficii, ba din contra...
    6 13
  • Hipoacuzicu'
    @Automarket

    Ați atins, tangential, si subiectul privind motorizarea de baza pentru Clio Mk VI.
    Este momentul oportun sa risipim dilemele multor profani, mai ales ca de acest propulsor beneficiaza si Logan/Sandero in segmentul respectiv.

    115 CP reprezinta valoarea marketizata
    De fapt, cifrele seci suna astfel:

    114 CP / 190 Nm ----- MT6 & EDC6

    ....iar in cazul in care acelasi motor functioneaza atat cu benzina, dar si cu GPL, cifrele sunt:
    114 CP / 190 Nm-----benzina
    122 CP / 197 Nm------GPL
    2 9
  • Cine ii spune Purosangue acestui Clio? :)

    Masina pare un pas inainte fata de ce stim de la Clio dar nu este cam mare nota 4,6?
    3 0
  • R.S. Cup
    Urata masina la exterior. Modelul anterior arata mult mai bine.
    Sa nu aud de "struguri", ca imi permit orice Renault, si nici de alte critici, ca din timp ce am spus ca modelul anterior arata mai bine, inseamna ca nu sunt anti-Renault.
    2 2
  • Mirarea mea este că până acum Renault & Dacia sunt cam singurii producători care oferă gpl+hibrid+cutie automată
    4 0
  • Mașina e foarte reușită și pare excelentă tehnic. O opțiune foarte interesantă într-o zonă de piață aglomerată dar afectată de preturi mari.

    Designul, însă, e... marmite. Marketingul a decis că în loc să se inspire de la suratele mai mari și mai arătoase, e mai potrivit un design agresiv care va atrage pe unii și oripila pe alții.
    Mie nu îmi place și mi se pare nepotrivit cu performanța oferită. 1.2l și arată de parcă mânancă asfaltul.
    2 0
  • Salut Matei,.
    Uita te te rog la testul video ncap impact cu stâlp.lateral la 32 kmh. (Minutul 1:21)
    Apoi uita te la aceleași test cu un VW polo vechi de 8 ani. (2017)
    Chiar și tu vei înțelege IMEDIAT care dintre ele e mai reușită și excelentă tehnic.
    3 2
  • Comparatia cu Purosangue e de-a dreptul hilara. Asemenea notei finale, desigur.
    PS: Ar fi fost frumos ca autorul acestui articol sa ne spuna si ce Infiniti vede el in acest Renault Clio.
    1 1
  • Uită-te și tu la protecția copiilor, asta dacă tot alegem teste pe sprânceană. Fiecare cu ce-l doare.
    2 3
  • Ai dreptate dar stâlpul ăla doare rau
    0 1
  • Da, eu sunt de acord cu Matei aici, cel puțin partea frontală este exagerat de agresiva pentru acest model. Nu arata rau, dar parca nu își are locul.
    Dar cea mai neagra bila imi pare felul cum francezii au ales sa trateze pasagerii spate. Da, e un model de clasa mica , dar știu și ei foarte bine ca pentru mulți europeni din aglomerări urbane, Clio poate reprezenta o mașină de familie sau chiar sunt zone / tari întregi unde aceasta clasa este preponderent folosita ca mașină de familie - vezi Italia, Grecia, sa. La nivelul asta de pret uluitor, la care s-a ajuns , sa nu oferi, în 2025 , porturi USB, aeratoate ( imi pare incredibil, dar eu asa înțeleg din text) sau chiar și cotiera , este o bătaie de joc , părerea mea. Nu mai zic de plasticul penal și spațiul care nu a evoluat mai deloc de 2-3 generații încoace. Gabaritul a tot crescut, dar nu în folosul clienților. Dezamăgitor pentru un producător cu o asemenea expertiza în aceasta clasa. Și apoi ne minunam ca vin chinezii și vând p-aici.
    0 0
  • "un propulsor mai pe placul est europenilor [...] așa numitul 1.2 Eco-G"
    oare Italia si Olanda fac parte tot din Europa de Est? Ca si pe acolo duduie GPL-ul.
    Of ce rasini mai au unii, mai ales din presa si influensareala.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru