@All: Aveți în principiu dreptate cu P-ul lipsă, dar nu trebuie uitat că chibițăm pe AutoMARKET.
Iar *parteneri* la mega-teste înseamnă finanțatori din orice domeniu, care așteaptă contra-servicii... scrise c-așa-i în tenis, vorba lui Toma Caragiu.
Bogdan -- băiat nu doar simpatic, ci și unul din cei mai *plastici* revieweri de pe la noi -- are deci volens-nolens în caietul de sarcini și subiecte ceva mai *moartea pasiunii* (auto :-)).
Nu mai zic că orice lejeritate tradusă--n tratarea *nelegală* a acțiunii de către AM i-ar costa scump.
P.S. Mă bătea gândul că ar fi de fapt o paralelă între electricitate și *coviditate*, din moment ce firma ModeRNA vrea să propună un vaccin cu mecanism de acțiune nu doar genetic (riscant, n-o zic doar eu), ci amplificat-catalizat la nivel celular printr-un mic... șoc electric la inoculare.
Pun frână totuși altor considerații (sumbre), deși nu-s amator pe felia medicală. Aș fi însă offtopic total, iar stimabilul @inexo știe care-s urmările... :-)
Da, surprinzător de slab (adică mare) Cx-ul de 0,38, mai ales în condițiile unui design *curat*, fără apendice vizibile ca la mai toate supercarurile... fiindcă downforce.
Nu mai repet că-mi pare cam prea normal-banal stilul pentru un vector de imagine -- fiindcă, așa cum sublinia și @dan_grc, nu se justifică altă utilitate a investiției unei mărci aflate *pe tobogan* într-un supercar produs volens-nolens în serie mică.
Răcirea motoarelor amplasate central-spate -- și *împinse* la 210 CP/l -- cere oricum destule compromisuri.
...Unde-i totuși progresul? -- ar putea întreba nostalgicii mărcii care-și amintesc Cx-ul de 0,30 al duo-ului Bora/Merak din anii 70.
@someone: Da, știu articolul R&T că l-au preluat toți web-boții (cu excepția AM, din păcate de astă dată :-)) dar adevărul e rareori pur și niciodată simplu.
Chiulasa + sist. de injecție patentate Maserati diferă radical însă de F154 și asta e destul (zic eu) ca să pretindă că Nettuno V6 e nou, deși inginerii care au proiectat ambele motoare se mută periodic în aceeași ogradă (Fiat-Alfa-Ferrari-Maserati-VM.)
P.S. Din păcate, cred că doar colecționarii bănoși se vor mai bucura un timp de sunetul+zvâcul V6 / V8 / V12-urilor, italiene sau nu, odată cu intrarea în era electrocasnicelor.
Nu demult (iunie) Nikola Motors ($NKLA) *valora* la Bursă exact cât Ford -- cca. 23 mlrd.$.
Ceva nu rimează -- chiar comparativ cu Tesla pare o mangleală speculativă uriașă -- fiindcă Ford are totuși o cifră de afaceri de 156 miliarde USD, iar Nikola... nici măcar UN prototip.
Proisiuni însă, cu carul.
Dacă GM (ce făcuși, Mărioaro ?! :-)) vrea să schimbe totuși jocul de-a *vaporware*, e clar că mormonul Trevor Milton are spate, nu glumă... în stratosfera bănoasă planetară.
...De unde vin toate ordinele pe unitate, clar.
Aduce cu mai multe. :) Puteau să copieze mai discret de ex. stopurile lui Alpine A110.
Nu e chiar un dezastru stilistic, dar pentru un NOU supercar Maserati (mă) cam dezamăgește, sincer, fiindcă motorul V6 *Nettuno* e o capodoperă de inginerie și ar fi meritat un *ambalaj* mai puțin normal-banal.
Cu siguranță o să fie f. performant la 630 CP dar plasticele alea ca de motocoasă chinezească mi-ar aminti zilnic că am luat țeapă, oricât de *relativ ieftin* va fi.
Uitasem deci să adaug ca niște celebri co-chibiți din zonă *să vedem și prețul*, :-) dar m-am sucit -- dac-oi câștiga la loto aleg de departe originalul mult mai... italienesc, adică Ferrari F8 Tributo.
Ultimele comentarii
2333 in total