E cea mai frumoasa mașină în clasa ei, cu un interior peste ce găsești la A Klasse, Serie 1 și A3.
Versiunea electrică însă e în continuare un model de nișă din cauza platformei gândire pentru motoare termice. Nu permite baterii mai mari și spațiul interior e compromis, comparat cu o platforma EV-first, de exemplu 3008.
Depinde totuși și de distanțe. Dacă erau 250+ de locuri de încărcare ceva îmi spune că nu mai erau altele pe o rază de mai multi km. Dacă locuiești la 5km distanță încărcarea peste noapte nu e tocmai ok. Da, mersul pe jos e sănătos dar nu toată lumea vrea sa meargă 1h pe jos dimineața, înainte de serviciu.
Cred ca acele puncte de încărcare sunt mai mult pentru a încărca în timp ce faci cumpărături, caz în care contează cât de rapide sunt, că poate nu stau 1h-2h la cumpărături.
Îți dau exemplul orășelului unde locuiesc eu. Are 15000 locuitori, marea majoritate stăm la case, restul în clădiri de max 10 apartamente cu parcare alocată.
Consiliul a montat în centru, acum câțiva ani 10 puncte de încărcare AC, într-o parcare aflata fix între 3 supermarket-uri. Acolo încărcam și eu când mergeam la supermarket și încă nu aveam încărcător acasă, că era mult mai rapid decât la priza din garaj.
Ulterior, în cartierul nou construit unde locuiesc, la micul centru comercial care constă în 2 magazine și 2 fast-food, consiliul a facilitat instalarea de mai multe încărcătoare rapide DC și câteva mai ieftine AC, private. Îmi ia 5 minute să merg pe jos acolo, și nu cred că mai mult de 10 minute de oriunde din cartier.
Aceste încărcătoare se adresează celor care nu pot încărca acasă sau se grăbesc și vor să încerce rapid. Personal încă nu am avut nevoie de ele.
Dar mi se pare mai ok să fie câteva în mai multe locații decât multe într-o singură locație.
In altă ordine de idei în Geneva am văzut încărcătoare gratuite în parcările subterane din centru. Plătești parcarea și încarci gratuit. La ei și blocurile au garaje în subteran unde îți poți instala încărcător. Evident, nu toate.
Ultimele comentarii
941 in total