Teraflopșii sunt importanți pentru siguranța activă, cu ei se procesează datele de la senzori. Cu cât mai multi cu atât se pot ingera mai multe date și mașina ia decizii mai rapid, în condițiile în care o fracțiune de secundă poate fi diferența dintre viață și moarte.
Tocmai am văzut prezentarea pe Autogefuhl. O chestiune pozitivă e ca îți poți sprijini mâna sub ecran și miști doar degetul. Ceva ce poate toate mașinile ar trebui sa aibă.
Ecranul curbat e moft, putea la fel de bune să fie plat so înclinat, ca la alte mașini. Se vede în video e ca nenatural să miști degetul în sus, pe ecran.
1000cp, Lia a fost foarte impresionată :)
Porsche și Audi merg pe ideea că premium și lux înseamnă ecrane multe și mari. Rămâne de văzut dacă au dreptate.
Personal îmi place ca ecranul din spatele volanului să fie mare, la fel și cel central. Dacă tot folosesc un ecran măcar să fie ușor de citit și ușor de operat, fără să fiu nevoit să îmi iau putea mult timp ochii de la drum. Pe de altă parte, dacă HUD are realitate virtuală mă aștept să nu prea mai fie nevoie să mă uit la ecranul central prea des.
Ecranul pentru pasageri e un moft.
Altfel, Porsche și Audi integrează ecranele mult mai bine decât Mercedes. La fel și grafica, e mai ușoară pentru ochi. Mă repet, dar dacă tot am ecrane care emit lumină în ochii mei, măcar să minimizăm cantitatea de lumină.
Siguranța superioară in caz de accident se anulează atunci când toate mașinile sunt mari și grele (o remarcă macabră: la o coliziune dintre o electrică și o termică pasagerii din electrică au mai multe șanse). Asta dacă ne referim la coliziuni intre mașini.
Dacă vorbim de coliziuni intre mașină și ceva cu masă sau rezistenta mult mai mare, de exemplu un zid care nu se dărâmă la impact, SUV-urile nu sunt mai sigure, ba chiar pot fi mai puțin sigure din cauza inerției mai mari. Dar într-adevăr SUV-urile au șanse mai mari să dărâme zidul sau sa rupă copacul, ceea ce ajuta pasagerii. Totodată un SUV are șanse mai mari să rupă un parapet de protecție și sa ajungă în prăpastie.
SUV-urile sunt mai susceptibile să se răstoarne din cauza centrului de greutate mai. Aici electricele stau mai bine având bateriile grele în podea.
Nu are rost să discutam despre pietoni, în mod evident SUV-urile sunt mult mai periculoase. Dar șoferul se gândește în primul rand la el și la pasageri și mult mai târziu la pietoni. Vorba aceea: decât să plângă mama mai bine plânge maică-ta.
Aș spune că tema cum că SUV-urile sunt mai sigure depinde foarte mult de context. Opinie personală: probabil e adevărat, per total, dar nu cu mult.
In altă ordine de idei mi se pare amuzant că cineva are timp să citească ce scrie inexorabil de la Bălăceanca.
Ultimele comentarii
1029 in total