Legende urbane :)
La e46 320d avea nevoie de 10s sa ajungă la 100km/h. 320i avea nevoie de 8.3s.
Cât despre 3l: 328i 2.8l 6.6s. 320d 3.0l 7.0s.
Diesel-ul nu a fost niciodată mai performant ca benzina, decât pe vehicule mari și grele și care au nevoie de cuplu mare (camioane, tancuri, tractoare, locomotive).
De aceea nu exista NICIUN supercar diesel.
Există doar legenda urbana că "trage mai bine" care de fapt provine din faptul că unora le e frica să tureze benzinarul, ca să nu consume mult.
@Al Bundy (care e ideea să vă semnați cu numele asta? Bundy, Simion, Șoșoacă...)
Când Serie 3 cucerea inimile iubitorilor de mașini (inclusiv a mea - m-am apucat sa desenez mașini pornind de la Serie 3 a 4-a generație) nu era mai nimeni interesat de diesel. De fapt diesel-ul in 4 cilindri nici nu era common rail. Era practic motor de tractor.
Diesel-ul a câștigat teren pentru cei care cautau un consum redus. Complet nepotrivit pentru o mașină sportiva premium, ca Serie 3. Prea greu, prea lent, trepidații, duhoare.
Ca să îl citez pe Jeremy Clarkson: diesel-ul e combustibilul dracului.
După mine a patra generație, facelift (cu farurile ondulate în partea de jos, în loc de doua semicercuri) a fost cel mai frumos. Un etalon de elegantă, dinamică, proporții.
De atunci designul a luat-o la vale, cu detalii inutile, agresivitate, linii care nu duc nicăieri, elemente neconectate intre ele.
Și creșterea în dimensiuni, deși înțeleg motivele, nu ajuta la design. Și-a pierdut din dinamică, sportivitate.
Ultimele comentarii
1028 in total