Și înlocuirea motorului la o termică e costisitoare, poate sa fie și 10.000 euro, dar de regula în jur de 5000. Și cutia de viteze sau transmisia se strică, și destul de des.
Garanția la baterii e 10 ani. Garanția la motorul termic e 5 ani, de obicei.
Studiul spune clar ca electricele sunt mai fiabile. Restul e can-can. Trompetele anti-EV: neh, lasă că am citit io undeva, mi-a zis mie un prieten.
La ultima termica pe care am avut-o mi-a căzut transmisia made in Germany. Costa 4000 lire sa repar/înlocuiesc. Am vândut mașina la dezmembrări și am luat electrică și de atunci nu a trebuit sa repar NIMIC. 5 ani!.
Dar e bine ca ai inceput sa te informezi, e primul pas. Când o sa scapi de preconceptii o sa vezi ca nu e dracul atât de negru.
Pai e simplu: nu e nevoie, exista o soluție care funcționează.
Și, cum ai spus și tu și nu te contrazic, bateriile cu acid au o plaja mai larga de parametri de funcționare, în timp ce cele cu litiu sunt, într-adevăr, mai mofturoase.
Sunt convins ca în viitor vor fi înlocuite de LFP sau solide, dar momentan nu exista nici motive sa schimbi ceva care merge, nici tehnologia necesară. Iar când se va întâmpla asta se vor schimba și la termice.
Bateria de 12V nu prea are treaba cu bateria de EV folosita la propulsie. Tehnologie cu totul diferita.
Motivul pentru care sunt încă folosite la majoritatea (nu toate!) electricele este pentru ca bateria mare are 400 sau 800V. Atâta lucru înțelegi, nu?
Sa schimbi toate echipamentele electrice și electronice sa folosească 400V e nebunie și foarte periculos. Sa folosești un transfortator e foarte scump.
Au început sa apară baterii de 12V li-ion sau nichel care sunt fie considerabil mai mici și mai ușoare decât cele pe baza de acid, fie mult mai încăpătoare la aceeași dimensiune.
Robustețea și fiabilitatea mai buna de refera la condițiile în care funcționează, și într-adevăr sunt superioare celor pe baza de litiu. Dar dacă citești atent citatul tău, nu se refera la cât de des se strica.
Dacă cele bazate pe acid erau asa de bune atunci erau folosite și la propulsie, dar ce sa vezi, nu sunt.
Ultimele comentarii
641 in total