• Home
  • ŞTIRI
    • Auto
    • Motorsport
    • Aventour la feminin
    • Aventour la feminin 2023
    • RomanianRoads Luxury Edition
    • ElectricRomânia 2020
    • ElectricRomânia 2019
    • RomanianRoads 2019
    • Cu noul Duster in creierii muntilor
    • Un german in Transilvania
    • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • TEST DRIVE
  • Maşini noi
    • Abarth
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Citroen
    • Cupra
    • Dacia
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Geely
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Isuzu
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Land Rover
    • Leapmotor
    • Lexus
    • Lotus
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MINI
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • SEAT
    • Skoda
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tata
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Toate mărcile
    Topurile Automarket
    • Topul celor mai economice mașini de oraș
    • Cele rapide masini sub 30000 euro
    • Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
    • Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
    • Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
    • Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
    • Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
    • Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
    • Cele mai ieftine mașini din România
    • Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
    • Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
    • Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
    • Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
  • RETRO
  • Login
Automarket.ro
×
  • Masini noi
  • Stiri
  • Aventour la feminin
  • Aventour la feminin 2023
  • RomanianRoads Luxury Edition
  • ElectricRomânia 2020
  • ElectricRomânia 2019
  • RomanianRoads 2019
  • Cu noul Duster in creierii muntilor
  • Un german in Transilvania
  • Pick-up Maraton Moldova 2017
  • Test Drive
  • Topuri
  • Retro
  • Login
  • Termeni si conditii
  • Descarca aplicatie

zarnesteanu

  • Membru din 08.01.2013
  • Varsta 2026
  • Locatie nespecificat
  • Sex Masculin

Ultimele comentarii

 1783 in total
  • @alex & @CCA, in general, statiile de incarcare pot da puterea specificata, dar depinde si de electronica si bateria masinii, daca pot sa accepte atat curent. Deasemenea bateriile sunt foarte solicitate daca le incarci frecvent la statii de putere. In caz de necesitate (drumuri lungi pe autostrada), e admisibil. Dar sa faci asta in mod normal, nu e ok. Cel putin cu tehnologia actuala. Din America Centrala pana in Canada, prizele au 110V. La casa, am in paralel un alt circuit pe 240V, trifazic. Multe case folosesc circuitul asta pentru gatit si incalzire. In general casele au un curent intre 100A-200A. De aceea un generator de clasa 2 are puteri in jur de 7kW-20kW. (240Vx48A=11.2kW) Asta este ratiunea pentru care masina mea de ex, accepta pana la 11.5kW, in curent alternativ, iar daca platesti extra, primesti module care accepta pana in 19.5kW. In general, cand ti se instaleaza un incarcator de clasa 2 acasa, electricianul iti face un calcul de incarcare pe toata casa, sa nu te trezesti ca-ti sar sigurantele, sau iti ia foc ceva. Pentru o masina electrica se aloca 40A-60A iar la panoul electric ti se pot instala limitatoare de curent 10-20- ... -60A. La incarcatoarele publice, treaba sta diferit. La ora actuala puterile sunt cam intre 150kW-350kW. De exemplu masina mea nu accepta mai mult de 150kW. De aia n-are rost sa ocup un loc la un charger de 350kW pentru ca nu ma ajuta cu nimic. Inca n-am ajuns la un incarcator public, si nici macar n-am apucat sa-mi instalez unul de clasa 2. Deocamdata, curentul de la priza normala mi-e suficient sa acopar tot ce consum peste zi. O sa-mi instalez charger-ul de clasa 2 doar pentru linistea mentala, situatii de urgenta, etc. Dar la o utilizare normala de zi cu zi, level 1 (priza de 110V) e suficienta. Ca idee generala, desi o centrala nucleara, hidroelectrica, etc genereaza "doar" 700MW sa zicem, asta e la iesirea din centrala. Exista statii de distributie, de amplificare sau demultiplicare a tensiunii, in functie de necesitati, aplicatii, etc, cum ar fi: consumatori industriali (mine, rafinarii, epurarea apei, samd) sau mai mici, ca spitale, fabrici medii din zone industriale, etc, pana la comunitati cu case de locuit. Deci e un pic nerealist sa te astepti ca o centrala nucleara sa nu poata asigura incarcarea a sute sau mii de masini. In plus, masinile nu sunt puse la incarcat toate odata. Majoriatea se incarca noaptea, cand consumul industrial e minim si atunci retelele pot duce lejer consumatorii casnici. Sunt convins ca un inginer electric poate explica mai clar ce si cum.
    BYD lansează o nouă platformă dedicată: încărcare la fel de rapidă ca alimentarea cu combustibil
  • Erata: "Avem fie o putere de 1000kW" :):):)
    BYD lansează o nouă platformă dedicată: încărcare la fel de rapidă ca alimentarea cu combustibil
  • Curentul se masoara in A (Amperi) iar puterea in W (Watts) / sau kW. Nu exista un curent de 1000kW. De asemenea, Puterea = Tensiunea x Intensitatea. Avem fie o putere de 1000kV, ori o tensiune de 1000V. Ca sa ai putere de 1000kW la o tensiune de 1000V, e nevoie de un curent de 1000A. Asta presupune niste cabluri industriale si o retea dimensionata pe masura. Mi se pare un pic impinsa prea departe treaba asta, pentru ca e nevoie de protectie serioasa a echipamentului electric, a conexiunilor si mai ales a consumatorului, care in nici un caz nu e un tehnician electric specializat si nici nu are echipament de protectie. PS nu fac pe desteptul, dar daca are cineva o explicatie pentru cifrele din articol, sunt ochi si urechi.
    BYD lansează o nouă platformă dedicată: încărcare la fel de rapidă ca alimentarea cu combustibil
  • Corectii la textul de mai sus: "Pretentiile Americii la teritoriile altor natiuni, inclusiv aliati istorici, nu face decat sa traga vOalul de pe ambitiile expansioniste ale rusiei si chinei. Despre rusia se stie (fara nu) de la venirea lui putin ca la fiecare 4-5 ani ataca un vecin mic si vulnerabil." Am nevoie de somn ca de aer.
    Noul Mercedes-Benz CLA: sistem multimedia bazat pe AI și autonomie de 790 km
  • @Matei, nu e relevant unde locuiesc. In toata America de Nord pretul curentului variaza de la un stat la altul, de la un distribuitor la altul. @MarS, in spate e loc destul. Problema este ca bateriile sunt sub podea si distanta intre sezut si podea e foarte mica. Practic nu ai suport pentru pulpe si o calatorie lunga devine obositoare pentru un adult. Polivalenta CLA-ului la ice + electric are si un revers al medalei: multe din volumele masinii sunt neutilizabile. De exemplu, spatiul pentru baterie nu va fi folosit la motoarele termice, iar locul din cabina este micsorat inutil. Un alt neajuns al variantei electrice este ca are 2,135 kg si e mai grea decat un S Class, cu ampatamentul scurt. In general, cea mai mare problema a masinilor electrice in viitorul mediu si indepartat sunt metalelele rare din componenta bateriilor. China detine in jur de 75-80% din zacaminte si asta va face industria auto mondiala dependenta de ei. Dependenta de o singura tara, mai ales dictatoriala, e extrem de periculoasa. Catastrofa politica declansata de trump doar un exemplu. Pretentiile Americii la teritoriile altor natiuni, inclusiv aliati istorici, nu face decat sa traga valul de pe ambitiile expansioniste ale rusiei si chinei. Despre rusia nu se stie de la venirea lui putin ca la fiecare 4-5 ani ataca un vecin mic si vulnerabil. china deocamdata subjuga economic tari africane si insule din Oceania iar America dintr-o data se vede restransa doar la teritoriul din ziua de azi. Pretentiile asupra Canadei, Panama, Groenlanda, Gaza, si ce-o mai fi prin capul tampitului, se vor ca o polita de asigurare la securitatea Americii. Dintr-o data imperialismul are scuza expansiunii prin prisma securitatii. Traim fara indoiala in era minciunii sfruntate si injectate personalizat fiecaruia dintre noi. E absolut halucinant unde s-a ajuns. Nu vreau sa fac politica. Am vrut doar sa subliniez un aspect al masinilor electrice despre care se vorbeste mai putin. Cand vad guverne si firme grele care schimba macazul de la electricitate la combustia interna, nu mai zic nimic, pentru ca latent sunt motive foarte serioase. In toata America de Nord dealerii nu sunt incurajati sa vanda masinile electrice. Profitul din vanzare este substantial mai mare la vanzarea masinilor cu combustie, iar vanzatorul este "stimulat" sa impinga in fata masinile clasice. Traim intr-o lume foarte interesanta, cateodata infricosatoare. Ma intreb uneori daca nu e mai bine sa nu stii nimic si sa iti traiesti viata linistit si "oblivious" la ce se intampla in jurul tau.
    Noul Mercedes-Benz CLA: sistem multimedia bazat pe AI și autonomie de 790 km
Pagina
12345...161718...
  • CE MASINA /MASINI CONDUC Nespecificat
  • CE MASINI AM MAI CONDUS Nespecificat
  • MASINA LA CARE VISEZ Nespecificat
  • TOP MASINI Nespecificat
imedia © 2006-2025 iMedia Plus Group.
Toate drepturile rezervate. Termeni şi condiţii
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău