@F&C, I stand corrected :) Pe vremea mea, nu stiam de slang-ul asta.
Pai daca masina e pe firma, te-ai scos. Chiar merita sa faci o proba, gratis cand nu te costa nimic sa vezi cu ochii tai cum sta treaba. E cel mai bun test la fiabilitate, consumabile, incarcare, samd, pe banii lor.
Tine-ne la curent :)
@eu, merci de aprecieri, dar nu cred ca le merit :) Oricum, imi face placere sa (re)citesc vechii utilizatori de pe-aici.
Cat despre "ireversibilitate", doar timpul si piata o va decide. Este doar parerea mea personala, astazi, vis-a-vis de cazul meu, si s-ar putea sa fie foarte gresita. Nici o problema cu asta. Important este ca fiecare punem banul jos acolo unde simtim ca facem cea mai buna investitie.
Mai remarc doua lucruri foarte bune:
1. Subventiile la electrice sunt anulate sau pe cale sa fie anulate total in lume
2. Producatorii incep sa vina pe piata cu variante ice + electrice la acelasi model, lasand astfel mana libera clientilor sa aleaga ce vor.
DAr, cum spunea @Dutz cu cateva zile in urma, degeaba un produs este foarte bun, arata brici si e laudat, daca nu se vinde. Timpul le aseaza pe toate.
@sarakie, m-am rusinat foarte tare ca m-ai prins cu matza-n sac. Nu doar ca n-am bani de tigari (da-da, fumez de rup), dar n-am bani nici de alcool (beau de sting), si nici de coca (abia am iesit de la reabilitare). Promit sa nu ma mai laud pe viitor si sa iti las tie podiumul sa ne explici ce trebuie sa ne cumparam. Ai un viitor prosper asigurat din treaba asta.
@F&C, merci, felicitari pentru achizitie si s-o stapanesti sanatos, fara incidente.
(By the way, se zice "I feel for you" :):), altfel iese altceva si sunt sigur ca nu ai vrut sa spui asta :):)) Mercedes te tine ca in palma daca ai grija de el.
Pentru mine, masina electrica e ideala la nevoile mele curente. Eu nu merg in concediu cu masina de exemplu. Nu stau la bloc, si am unde s-o incarc fara sa fiu legat de chargerele publice. Am drumuri dese si relativ scurte, majoritatea prin oras, maxim 200 km pe zi, in total. Deci pentru mine e foarte simplu s-o incarc peste noapte, chiar si la priza de 110V. La 80% am autonomie de 430 km la temperaturi in jur de 0 grade. Am aruncat ani de zile banii pe benzina si motorina cand puteam foarte bine sa-i folosesc pentru plata unei masini noi.
Curentul la mine e 3 centi KW intre 11.00pm - 6.00 am. La o baterie de 85 kW, ma costa maxim $3.00 si merg 515-560 km. Plus, la nevoie, am access nu doar la incarcatoarele publice, dar si la Supercharger-ele Tesla. Pai nu merita? Repet, e doar cazul meu.
Daca as sta la bloc, in Romania, fara retele de incredere si scumpe ca porcul, masina electrica n-ar avea nici un sens.
Legat de sistemele de asistenta, mie imi plac si m-am obisnuit foarte repede cu ele. Copii deja conduc si i-am pus pe asigurare pe masina noua, pentru ca C Class-ul si CLK-ul n-au nici macar camera de mers inapoi, dara-mi-te unghi mort, mentinerea benzii, franare de urgenta, samd. Am reticente serioase sa-i las cu "clasicele".
Inca o chestie super interesanta este ca asigurarea la R Class ma costa peste 1500 pe an. Dealerul mi-a dat pe ea $500 la trade-in. La masina noua asigurarea e mai ieftina cu cateva sute bune. Deci, da, masinile noi sunt tot mai scumpe, dar poti sa balansezi cheluielile cu tehnologia de pe ele.
Tehnologic sta foarte bine iar cu modelul asta ar trebui sa se linisteasca taberele electric vs ice. Fiecare are ce-si doreste si Mercedes se pare ca a invatat sa propuna o platforma pentru toate gusturile. Deci se poate :)
Imi place foarte mult autonomia electrica, timpul de incarcare ajunge la 300km in 10 minute si nu cred ca mai sunt prea multe de comentat aici. Tinand cont ca masina o incarci 98% din timp acasa, sunt zero probleme cu range anxiety sau planificare la drumuri lungi. In plus, la aproape 800 km, poti sa dai drumul la aer conditionat permanent vara sau sa faci +27 inauntru pe timp de iarna, fara nici cea mai mica greata. Cu alte cuvinte, consumatorii nu mai sunt un motiv de ingrijorare.
Interiorul e foarte reusit iar materialele sunt in sfarsit acolo unde trebuie sa fie intr-un Mercedes, chiar si la clasele mici. Din pacate ecranul e horor si strica toata atmosfera. Eu inteleg modernismul, dar e ceva grotesc in implementarea asta. Chiar si Escalade IQ au reusit o implementare eleganta, fata de CLA.
Oricum, e clar ca Mercedes vrea sa revina acolo unde ii este locul, dar mai ales sa intre in secolul 21 cu tehnologia electrica. Pasul este ferm si bine facut, dar le mai ramane sa angajeze un om cu capul pe umeri la design.
In alta ordine de idei, R Class-ul diesel al nevestei a ajuns la locul de veci, iar inlocuitorul e un SUV electric. Masina asta nu este doar ce am sperat, dar mi-a depasit toate asteptarile. Cand va veni vremea sa inlocuiesc C Class-ul va fi probabil un CLA electric (daca pot sa trec peste uratenia ecranului) sau ceva de la GM (Cadillac/Chevy). Sunt singurii care la ora imi fac cu ochiul si mi se potrivesc cu nevoile curente de transport.
Am sa astept 2-3 ani inainte sa-mi formez o parere despre masina electrica, la o exploatare indelungata, dar deocamdata, din ceea ce observ, pentru mine e ireversibil.
Inca mai am CLK-ul dar m-am gandit serios sa-l vand. Cea mai neasteptata opozitie, a venit din partea familiei :) Nu pentru ca este o masina pe combustie interna, ci pentru ca anii au trecut foarte frumos peste ea si e o bijuterie care isi arata valoarea abia acum, la mai mult de 20 de ani de la lansare. Absolut toti o adora :) Vom vedea :)
@Dutz, foarte adevarat. Degeaba sunt reusite si laudate daca nu se vand. Deocamdata piata e inca reticenta la masinile electrice, total de acord, iar derapajele lui musk din ultima vreme vor afecta vanzarile Tesla in viitorul apropiat. Din punctul meu de vedere, ca om de rand, GM si implicit Chevrolet, e intre foarte foarte putinii pe piata la ora actuala care inspira incredere si vin la un pret accesibil. Si nu doar atat, dar calitatea materialelor si asamblarii e foarte buna. As zice ca abia in ultimii ani au inceput sa-si revina, acolo unde trebuiau sa fie de fapt de la bun inceput.
@Dan, merci tare mult. Mi-ar place sa mai intru pe-aici dar din pacate timpul e foarte limitat. Pe langa asta, doctorandul in nesimtire, suporter de putin si de masini electrice m-au facut s-o raresc considerabil pe site-ul asta. E tot mai greu sa distingi intre un cititor onest si inundatia de nesimtire ruseasca nu doar aici, ci peste tot pe internet. E mai bine sa te concentrezi pe ceea ce poti controla in viata si sa lasi nebunia din capul dezaxatilor sa treaca departe de tine. Daca ii ignori total, iti dai seama foarte repede ca iti revii la normal cu echilibrul interior si ai o calitate a vietii net superioara.
Toate cele bune !!
Ultimele comentarii
1783 in total