Grila e prea mare, prea luminoasa si cu prea mult crom. Altfel, are un design inchegat iar spatele imi place foarte mult. Stopurile ferrariesque o prind foarte bine si desi n-am fost foarte convins vreodata de stopurile in stea, de data par mai bine integrate.
Tehnologic, clar pleaca cu un handicap fata de BMW cu 87 km mai putini la range, dar si cu o baterie mai mica (90kWh fata de 108kWh la BMW). Eficienta as zice ca e tot pe acolo. Viteza de incarcare iarasi e mai mica fata de BMW (330kW fata de 400kW) dar aici nu vad chiar un impediment, pentru ca nu streseaza bateria atat de mult. Oricum, pentru majoritatea utilizatorilor, incarcatul la fast chargers este doar ocazional, nu o regula. Un level 2 este mai mult decat suficient in viata de zi cu zi.
La interior, din poze pare aiurea, dar sunt convins ca in realitate o sa fie un pic mai bine. Sper din toata inima ca si-au revenit la materiale si calitatea asamblarii. Per total o masina foarte buna pe hartie, ramane de vazut cum sta la proba realitatii.
Legat de pompa de benzina, aia o atingi fara exceptie de cate ori faci alimentarea. Unele statii sunt intretinute foarte bine, altele lasa de dorit. Adesea sunt lipicioase si dezgustatoare. Frecventa de folosire este mult mai mare la o statie de combustibili decat la un charger public. Manerul de la pompa e unul din lucrurile de care ma bucur ca am scapat odata cu trecerea la electricitate. Cu siguranta este acelasi sentiment de libertate ca atunci cand am plecat din Romania si am scapat de fumul de tigara omniprezent. Astazi este mult mai bine, recunosc, dar acum 25 de ani era oribil si sunt convins ca am evitat cateva altercatii fizice urate, pentru ca eram la capatul rabdarii la capitolul asta.
Aici unde sunt astazi, nu doar ca aerul este superb, chiar si in inima oraselor, dar lumea are mult mai mult bun simt unde si cand sa-si aprinda o tigara. Iar faptul ca nu ma mai ating de pompa este iarasi un aspect, mic, dar valoros, care contribuie in fiecare saptamana la calitatea vietii.
Cred ca stiu ce s-a intamplat. Daca inserezi "smiley faces" ce vine mai departe, nu se mai "publica" :):)
Ca sa revin la bijuteria asta, designul este secundar. Suficient de spus ca nu zgarie pe ochi si e foarte digerabil, mai ales comparat cu ultimele "creatii". Fatza mi se pare o trimitere evidenta la genele din ani 70-80. Spatele e in ton cu ultimii ani. La interior volanul mi se pare mai mult un exercitiu de design, iesit din tipar, fara indoiala. Am crezut ca pe verticala are fante de aer, ceea ce n-ar fi o idee tocmai proasta. Ecranul ala romboidal pe mine personal nu ma incanta, dar sunt sigur ca am mai vazut la BMW asa ceva pana acum, deci nu e o noutate.
In fine, pentru performantele electrice si dinamice, sunt gata sa trec peste orice comentariu legat de design, cu atat mai mult cu cat dupa o vreme te obisnuiesti si nu mai bagi nimic in seama.
Le urez din toata inima sa bubuie la vanzari, pentru ca merita. Un 10 maxim echipei de ingineri care a lucrat la proiectul asta !!!
Hmm, cumva mi s-a trunchiat mesajul. Asta e continuarea:
Ca sa revin la bijuteria asta, designul este secundar. Suficient de spus ca nu zgarie pe ochi si e foarte digerabil, mai ales comparat cu ultimele "creatii"
Azi am avut zi lunga la lucru, dar ma bag si eu mai tarziu la datu' cu parerea.
Deci BMW a tras lozul castigator. De departe este cea mai tare platforma si oferta electrica la ora actuala. Chiar si pretul este beton in comparatie cu ce vand altii la motoare cu combustie. Daca la 500km range sunt mai mult decat ok psihologic, cred ca trebuie sa fii dus cu capul sa mai ai ceva de comentat la 800km. Nu mai discutam de viteza de incarcare fantastica. Sincer, cred ca in 4-5 ani singura problema care mai ramane este reteaua de incarcare publica. Si bineinteles, sa speram ca pretul la curent electric n-o sa explodeze, cum au facut si cu benzina/motorina.
Chiar ma gandeam cu groaza zilele astea ca daca dinozaurii pun mana pe capacitatile de productie si distributie a electricitatii, or sa joace la doua capete si o sa usuce populatia de bani. In fine, sper sa fiu doar super prapastios si nimic din astea sa nu se intample.
Ca sa revin la bijuteria asta, designul este secundar. Suficient de spus ca nu zgarie pe ochi si e foarte digerabil, mai ales comparat cu ultimele "creatii"
Poate am eu probleme cu capul, dar @nsrei mi se pare ca a scris totul foarte umoristic. Ba chiar foarte evident :)
Tot de la aceleasi probleme cu capul mi se naste si intrebarea: daca electricele sunt atat de proaste si nepopulare, de ce inca se mai lanseaza model dupa model? OK, au fost bagate pe teava acum 4-5 ani, dar intre timp, careva la varf putea sa-si dea seama si sa traga de dopul din cada, ori mai pe sleau, sa scoata stecherul din priza. Ce atata vanzoleala? Cut the loses si viteza maxima pe ICE. Dar uite ca unii sunt masochisti si persista in greseala. Probabil ca le-a ajuns la urechi vreo legenda urbana de la alde neica nimeni ca mine si alti ciurli burli cu chargere pe zidul casei. Ca de fapt electricele sunt fabuloase si toti care s-au spurcat la electroni, nu mai vor sa puna mana pe manerul jegos de la pompa. Nasol bah cu fatalaii, sosetutele sub glezne si gunoierii emisiilor. Atatia orbi care doar isi vad de lungul nasului, de meserie si trag tare la lucru ca prostii. Astia n-au creier sa bungheasca noua ordine mondiala a lu' gigi mondialu, fane spoitoru si alti uzurpatori da soi, pa lumea asta. Las ca se termina cu pomana in state de la 30 Septembrie si-o sa vezi ce liniste se lasa la statiile de incarcare. Da stai asa, ca nici acum nu e mare zgomot pe-acolo. O fi inceput de pe-acuma sa se lase toti de electrice?
Ca sa zic ceva si pa subect, brava mai BMW !!! 800km range si 350km incarcati in 10 minute? Fantastic. La noi la lucru deja au inceput sa lucreze la 2 DC fast chargers si pana la sfarsitul lunii urmeaza inca 5 de level 2. Partea proasta e ca au inceput colegii (pacalici si ei) sa-si ia electrice. O sa ajungem sa ne batem pe locurile de incarcat iar astia cu ICE o sa se stranga buluc sa faca misto de noi. Nasol momentul.
Ultimele comentarii
1827 in total