Azi am avut zi lunga la lucru, dar ma bag si eu mai tarziu la datu' cu parerea.
Deci BMW a tras lozul castigator. De departe este cea mai tare platforma si oferta electrica la ora actuala. Chiar si pretul este beton in comparatie cu ce vand altii la motoare cu combustie. Daca la 500km range sunt mai mult decat ok psihologic, cred ca trebuie sa fii dus cu capul sa mai ai ceva de comentat la 800km. Nu mai discutam de viteza de incarcare fantastica. Sincer, cred ca in 4-5 ani singura problema care mai ramane este reteaua de incarcare publica. Si bineinteles, sa speram ca pretul la curent electric n-o sa explodeze, cum au facut si cu benzina/motorina.
Chiar ma gandeam cu groaza zilele astea ca daca dinozaurii pun mana pe capacitatile de productie si distributie a electricitatii, or sa joace la doua capete si o sa usuce populatia de bani. In fine, sper sa fiu doar super prapastios si nimic din astea sa nu se intample.
Ca sa revin la bijuteria asta, designul este secundar. Suficient de spus ca nu zgarie pe ochi si e foarte digerabil, mai ales comparat cu ultimele "creatii"
Poate am eu probleme cu capul, dar @nsrei mi se pare ca a scris totul foarte umoristic. Ba chiar foarte evident :)
Tot de la aceleasi probleme cu capul mi se naste si intrebarea: daca electricele sunt atat de proaste si nepopulare, de ce inca se mai lanseaza model dupa model? OK, au fost bagate pe teava acum 4-5 ani, dar intre timp, careva la varf putea sa-si dea seama si sa traga de dopul din cada, ori mai pe sleau, sa scoata stecherul din priza. Ce atata vanzoleala? Cut the loses si viteza maxima pe ICE. Dar uite ca unii sunt masochisti si persista in greseala. Probabil ca le-a ajuns la urechi vreo legenda urbana de la alde neica nimeni ca mine si alti ciurli burli cu chargere pe zidul casei. Ca de fapt electricele sunt fabuloase si toti care s-au spurcat la electroni, nu mai vor sa puna mana pe manerul jegos de la pompa. Nasol bah cu fatalaii, sosetutele sub glezne si gunoierii emisiilor. Atatia orbi care doar isi vad de lungul nasului, de meserie si trag tare la lucru ca prostii. Astia n-au creier sa bungheasca noua ordine mondiala a lu' gigi mondialu, fane spoitoru si alti uzurpatori da soi, pa lumea asta. Las ca se termina cu pomana in state de la 30 Septembrie si-o sa vezi ce liniste se lasa la statiile de incarcare. Da stai asa, ca nici acum nu e mare zgomot pe-acolo. O fi inceput de pe-acuma sa se lase toti de electrice?
Ca sa zic ceva si pa subect, brava mai BMW !!! 800km range si 350km incarcati in 10 minute? Fantastic. La noi la lucru deja au inceput sa lucreze la 2 DC fast chargers si pana la sfarsitul lunii urmeaza inca 5 de level 2. Partea proasta e ca au inceput colegii (pacalici si ei) sa-si ia electrice. O sa ajungem sa ne batem pe locurile de incarcat iar astia cu ICE o sa se stranga buluc sa faca misto de noi. Nasol momentul.
200 km sunt cam maximul pe care-i parcurg 95% din soferi in naveta zilnica. Ar trebui sa fie suficienti incat sa faci plinul la 2-3 luni.
Partea proasta este ca ai complicatiile unui motor cu ardere interna + solutia electrica. Cine e dispus sa-si asigure riscul, o face. In tari bananiere fara acces facil (si ieftin) la electricitate, e un compromis care iti mai taie din cheltuielile pe combustibil.
Autonomia electrica e bunicica. Daca in loc de motor + transmisie faceau loc de-o baterie mai mare de la bun inceput, altfel statea treaba. Bine si-asa rau, merge ca masina de tranzitie.
Designul e super, mai ales fata au nimerit-o la fix. Interiorul, tipic frantuzesc.
Ultimele comentarii
1829 in total