Bottas a câștigat Marele Premiu al Japoniei! Vettel, locul doi după un start ratat, Hamilton urcă pe podium

de Daniel Popescu
Duminica, 13.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Valtteri Bottas a câștigat cursa de la Suzuka după ce a profitat de startul ratat al lui Vettel, care a reușit ulterior să reziste în fața unui atac final al lui Lewis Hamilton pentru a încheia pe locul doi.

Ferrari a dominat calificările de la Suzuka, însă Mercedes a proftiat la maxim de greșelile Scuderiei pentru a-și adjudeca victoria prin Valtteri Bottas și, de asemenea, pentru a cuceri matematic un nou titlu mondial la constructori cu patru curse înainte de finalul sezonului.

Sebastian Vettel a anticipat startul, însă a realizat imediat greșeala comisă, s-a oprit și a reluat apoi procedura obișnuită. Valtteri Bottas a profitat însă de eroarea pilotul Ferrari și l-a depășit cu mare ușurință la stingerea luminilor roșii. În plus, finlandezul l-a depășit rapid și pe Charles Leclerc, care a avut de asemenea un start ratat.

Din spatele lor, Max Verstappen a plecat la rândul său excelent de pe locul cinci și trecuse de Leclerc, însă monegascul l-a acroșat în primul viraj, iar pilotul Red Bull a coborât astfel în spatele plutonului. La rândul său, pilotul Ferrari a suferit o avarie la aripa față, însă a preferat să rămână pe circuit în ciuda faptului că partea laterală atingea solul.

Leclerc a reușit astfel să rămână pe locul trei în fața lui Lewis Hamilton, iar după trei tururi partea laterală a aripii s-a desprins. Totuși, un singur tur mai târziu, Leclerc a intrat la boxe și a profitat de situație pentru a înlocui pneurile soft cu cele medium.

La revenirea pe circuit, Leclerc a ajuns în spatele lui Verstappen, pe care l-a depășit ulterior în primul viraj înainte că rivalul său de la Red Bull să se retragă din cursă la boxe.

Bottas își consolidează prima poziție

În urma acestor incidente, Bottas și-a consolidat prima poziție în fața lui Vettel și Hamilton, în timp ce Carlos Sainz și Lando Norris au progresat pe locurile 4 și 5 pentru McLaren, înainte ca Alexander Albon să-l depășească pe britanic în urma unui contact între cei doi.

Bottas și-a consolidat rapid prima poziție cu un avans de circa 8 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a rămas la mai puțin de o secundă de german fără să poată iniția un atac.

Strategii diferite pentru Mercedes și Ferrari

Piloții de top au optat pentru strategii complet diferite la boxe.

Astfel, Vettel a fost primul care a trecut pe la boxe și a continuat cu un nou set de pneuri soft, astfel că urma să efectueze cu siguranță o nouă oprire.

Un singur tur mai târziu a fost urmat de Bottas, care a trecut pe medium, dar a fost informat de la boxe că va efectua două opriri. În schimb, Mercedes a stabilit o strategie cu o singură oprire pentru Hamilton, care a intrat mai târziu la boxe pentru pneuri medium, dar a revenit la circa 9 secunde în spatele lui Vettel și la circa 20 de secunde în spatele liderului Bottas.

Hamilton schimbă strategia, avantaj Bottas

A doua serie de intrări la boxe a început cu Vettel, care a înlocuit softurile cu medium, în timp ce Bottas a intrat ulterior pentru a încheia cursa cu un stint pe pneuri soft.

Chiar dacă inițial Hamilton ar fi trebuit să aibă o singură intrare la boxe și avea un avans de circa 10 secunde în fața lui Bottas, Mercedes l-a chemat la standuri pentru un set de cauciucuri soft.

În urma acestor permutări, Bottas și-a păstrat poziția de lider câștigată la start cu un avans de circa 10 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a revenit pe locul trei la circa 5 secunde în spatele lui Vettel.

Bottas a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-și adjudeca victoria, în timp ce Hamilton s-a apropiat amenințător de Vettel și, chiar dacă diferența a scăzut la mai puțin de o secundă, nu a reușit să inițieze un atac decisiv în ultimele tururi.

Între timp, Alexander Albon a reușit cea mai bună performanță din carieră printr-un loc patru pentru Red Bull în fața lui Sainz, în timp ce Leclerc a progresat constant în pluton pentru a încheia cursa pe poziția a șasea. În ciuda prestației modeste din calificări, Renault a încheiat cu ambele monoposturi în puncte: Daniel Ricciardo pe locul 7, iar Nico Hulkenberg pe locul 10. Între cei doi s-au intercalat Sergio Perez și Pierre Gasly.

În urma acestor rezultate, Mercedes a devenit matematic campioană la constructori cu un avans de 187 de puncte în fața lui Scuderiei Ferrari, în contextul în care în ultimele 4 curse o echipă poate câștiga maxim 176 de puncte.

Comentarii (34)

  • Fangio
    Deci cu cine tine FIA?? Pe cine favorizeaza? Start furat si nimic!
    32 26
  • Buna cursa. Nota 10 pentru Vettel in duelul cu Hamilton.
    24 21
  • Mercedes F1
    FIA a reusit intr-o singura cursa sa avantajeze ferrari de doua ori!! Startul de fata mare a lui fetel si gafa lui Leclerc!!
    31 24
  • hamham
    Nu am prea intales de ce a intrat inca odata Hamilton la boxe avea cauciucuri sa ajunga la final.Vetel trebuia penalizat clar.
    26 14
  • Fia=Ferrari!! Ii ajuta ca sa nu dea in depresie!! Felicitari Mercedes!!6 titluri frumoase!!! macaronarii...raman Pasta!!
    31 24
  • FIA = Ferrari International Assistance
    29 20
  • Graz MB ptr titlul la echipe.
    Nu am inteles de ce l-au chemat pe Ham la schimb de pneuri ptr ca acestia erau la 70% , putea sa termine linistit pe primul loc, insa am impresia ca tata wolf vrea sa-i asigure si iepurasului finlandez locul doi.
    In rest, asteptam anul viitor sa speram ( a cata oara?) ca Ferarri va castiga din nou un titlu mondial meritat!
    Forza Ferarri. speranta moare ultima!
    38 14
  • Ferrari s-au batut singuri si azi....Mercedes l-a favorizat pe Bottas in dauna lui Hamilton..Leclerc calca pe urmele lui Verstappen in materie de acrosaje.
    30 6
  • O cursa castigata de Bottas ca o compensatie pentru faptul ca a fost cuminte sezonul asta. Oricum , Hamilton are titlul in buzunar , Mercedes este campioana la constructori si la cate a indurat finlandezul sezonul asta , merita si el o victorie pe final de an. In rest bravo Sainz si poate din 2021 , McLaren va fi din nou in varf , in lupta cu Ferrari si Mercedes.
    32 5
  • Botas a castigat pentru ca si-a creat contextul sa castige. Intre timp, Hamilton a ramas blocat de Vettel. Bottas atat poate, cate o cursa doua mai rasarita pe sezon. Nu a fost sacrificat cu nimic tot sezonul.
    17 10
  • Ferrari e ajutata din 2010 incoace dar nimic. Au schimbat regulamentul atunci cand a fost incalcat de Ferrari, poate le-o folosi. Au in continuare tratament special cu fondurile ... SI DEGEABA. Castiga cine se pricepe mai bine la curse.
    30 15
  • Dupa cursa asta Michael Masi trebuie sa-si prezinte demisia.vettel a furat startul si a scapat fara penalizare, Kimi pentru un astfel de incident a fost penalizat drastic cursa trecuta.Leclerc, Albon si Gasly lovesc cu intentie, adversarii abandoneaza sau au cursa compromisa, vinovatii scapa cu masina intreaga iar maFIA nu face nimic pt. ca Masi a dat liber la lovit.

    Hamilton putea sa castige daca nu mai intra la schimb de pneuri.Insa nu era corect fata de Bottas.Nordicul astazi a fost cel mai bun si a meritat sa castige.Spun asta desi nu-mi place Bottas.

    Never forget #JB17
    27 19
  • Ferrari ca echipa n-au gresit. Au gafat pilotii....ce sa mai faci...Masina s-a vazut clar ca au pentru titlu. Insa...
    27 6
  • Mercedes F1
    A fost evident ca Mercedes au vrut sa-i acorde victoria lui Bottas care a si meritat-o. A avut calificari mai bune, start f bun, deci e omul cursei.
    30 1
  • bottas a fust pilotul zilei. fierrori trebuiau ambii penalizati.

    pacat de max si honda dar nah, karma..
    18 17
  • Adrian
    Citesc, ma minunez si ma amuz copios in acelasi timp. Ca Ferrari sunt praf asta nu mai este o noutate.
    Da, Vettel a "furat" startul dar nici unul dintre voi ori nu a inteles decizia ori nu a citit motivatia comisarilor.
    Exista un senzor ce se activeaza daca un pilot anticipeaza startul si depaseste acel senzor, Vettel nu a depasit acel senzor si nici nu si-a creat vreun avantaj ba mai mult a si pierdut pozitia.
    Este aceeasi situatie cu Sochi 2017 cand Bottas a facut acelasi lucru dar nu a depasit acel senzor.
    Dar asa ne place noua sa latram fara sa avem toate informatiile.

    Leclerc a luat 15 secunde penalizare si cade de pe 6 pe 7.

    Gata puteti sa va intoarceti la spart seminte.
    35 12
  • logica
    Hmm, Bottas a meritat victoria iar Mercedes i-a acordat-o? Pai daca a meritat-o inseamna ca si-a capatat-o singur, nu i-a oferit-o nimeni.
    11 4
  • Pt.că tot vă văd scriind "FIA=Ferrari" o să vă ajut să înțelegeți un lucru punându-vă o întrebare: ce s-ar alege de F1 dacă s-ar retrage Mercedes și ce s-ar alege dacă s-ar retrage Ferrari? Cu bani credeți că și-a câștigat valoarea în acest sport, fără nici pic de spectacol, muncă, talent, tehnologie, ingeniozitate? Că au fost perioade când le aveau mai pe toate și la valori net superioare adversarilor iar acum uneori dă semne că sunt pe dos e altceva, dar nu are nicio legătură cu ecuația voastră "FIA=Ferrari".
    14 15
  • E o competitie "SPORTIVA", sansele trebuie sa fie egale. Nu o sa se intample nimic daca se retrage Ferrari. Nici LM nu a murit fara Porsche.
    15 5
  • Dupa multe balacareli fia a decis sa-l sanctioneze pe Leclerc cu 15 sec.
    Sper ca acum contestatarii lui sa-si revina si sa nu intre in depresie ca Ferarri nu a fosr sanctionata.
    Si btw, daca ar fi sa ne uitam un pic in urma, la anii anteriori cand Verstapen dadea de toti peretii cu toti, ar trebui ca ei sa nu mai concureze in F1.
    Atunci parca el era favorizatul si nu Lec.
    Oricum va trebui sa inteleaga cu totii ca baiatul asta nu se va da la o parte poti sa te numesti tu si Verstapen.
    23 14
  • @sumica
    In anii trecuti Max a gresit dar a gresit in cel putin doua situatii si idolul vetel care a intrat si in Max si in Kimi. Cazul Singapore este de notorietate pentru istoria F1. Leclerc zice mai nou ca daca e la Ferrari poate sa fie mai agresiv. Dar nu cu orice pret. Eu in locul tau as fi mai ponderat, Schumacher al tau a fost exemplul negativ, n-avea nicio problema sa intre in adversari. Pe stilul Senna.
    14 7
  • @sumica
    Eu mai intai m-as sterge la gura si apoi as amintii de cei doi titani ai formulei 1, Ayrton Senna si Michael Schumacher.
    Pacalicii de astazi nici apa nu le poate duce celor doi legendari .
    Aia au fost barbati nu niste fetite plangacioase...............
    17 21
  • Bravo Mercedes!
    Prima echipa care are 6 titluri consecutive atat la constructori cat si la piloti. Titlurile in F1 se dau si la echipe, iar Mercedes e o echipa. Conteaza mult prea putin daca victoria de astazi i s-a facut cadou sau nu lui Bottas. A muncit in, si pentru echipa, iar cu alte ocazii in functie de tactica din cursele respective, l-a ajutat pe Hamilton. Nu vad nimic care nu ar fi corect. Bottas e un bun pilot numarul 2, nimeni care intelege fenomenul asta, nu gandeste ca Bottas are calitatea necesara sa se bata de la egal la egal cu Hamilton.
    In ceea ce priveste Ferrari, de pomana ai cea mai buna masina in momentul asta, daca pilotii nu se ridica la valoarea ei. Din cate inteleg Vettel nu a fost penalizat pentru ca nu a trecut cu pneurile fata de linia alba, cum a facut-o Raikkonen, acum o cursa sau doua, nu mai tin minte. Afirmatiile vizavi de faptul ca FIA trage cu Ferrari sunt la fel de aberante ca cele ce sustin inversul. Dar imi imaginez ce tragedie greceasca era aici, daca Hamilton misca masina pe grila de start si nu era penalizat, sau dc Verstappen pierdea apasarea aerodinamica si-l lovea pe Leclerc.
    Inca o data, bravo Mercedes!
    21 13
  • Neutru
    Mercedes=ordine și disciplină.De ce era bosumflat Hamilton?Nici până azi n-a înțeles că Mercedes la făcut campion?Are titlul ce-i mai trebuie?Mercedes vrea și locul doi pentru Botas.Dacă e așa de capabil nu intra la schimb și câștiga.Dar știe el cum a fost uns campion de Ron Denis și suportă,să nu pățească ce a pățit Alonso.Max poate înțelege și el ce a făcut altora și se va comporta altfel pe circuit.Oricum a fost o cursă de F1,cu bune ,cu rele, schimbări de situații.Taifunul a fost de vină.
    14 15
  • ....Vettel a gresit la start, si-a dat seama ca pornise mai repede, s-a oprit imediat si apoi a pornit greu de tot ca sa nu primeasca penalizare... Lecrerc a pornit un pic mai bine decat Vettel dar tot prost, a reusit cumva sa il tina pe Lewis in spate. Acolo ori a pierdut controlul, ori s-a dus deliberat in Max, chinuindu-se sa il tina pe Lewis, s-a trezit cu Max in stanga. Oricum ar fi, a cam fortat nota acolo.
    Cert este ca daca piulotii Ferrari plecau normal din grila, asa ceva nu se intampla si aveam posibil o dubla Ferrari dar cum am mai scris, greselile se platesc. Au mai fost situatii in 2017 si 2018 cand Max nu patea nimic, nu primea nici macar 5 secunde penalizare..
    16 8
  • Neutru
    Contra?Să explic.Dacă nu era taifunul aveau antrenamente mai multe,informatii mai multe se pregăteau strategii.Ferrari au ieșit la începutul calificărilor pe harduri pentru a le testa,dar a venit Kubica să se lanseze în primul tur de calificare și sa proptit în parapet.Tot din lipsa antrenamentelor.Când s-au reluat calificările toți au pus softuri până la sfârșit.Leclerc a greșit în turul decisiv,și de aici tot comportamentul lui.A primit ordin să nu-l depășească pe Vettel,așa s-a văzut depășit de Botas vroia și Max,cum trebuia să acționeze?El era supărat pe Vettel nu pe Max,și cred că este și acum.Nu uitați că este născut doar la câteva zile de Max în aceiași zodie Balantă mereu în căutarea echilibrului.La viteza aceia cu forțele care acționează asupra mașinii nu te poți înscrie cum vrei tu în viraj.Greșea și Senna,Schumacher Prost.N-a făcut-o cu intenție sau din prostie cum o făcea Maldonado Grojan și chiar Max.Ăștia au schimbat campionii.
    14 14
  • @adrian
    "ferrari sunt praf"...vad multi "fani" adevarati Ferrari care spun asta. Au doi piloti care o dau in bara la inceputul cursei, deci, cu ce este de vina echipa? Ca au masina, vad asta si copii de gradinita. Poate te mai uiti o data la inceputul cursei.
    12 9
  • sumica
    Nu conteaza cat de legendar a fost/este Schumacher. Pe pista a facut o gramada de marlanii pe care, daca le-ar face cineva azi l-ai injura cu spume, ca esti genul. Inca din actuala grila niciun pilot n-a intrat deliberat in altul ca sa nu iasa campion mondial. Si n-a fost nici la prima nici la ultima figura de genul ala. Hai ca nu toti se uita la F1 din 2010.
    18 14
  • Neutru
    Era născut în anul Maimuței.Zodia era de vină nu el.Dar era PILOT.Dacă Max și Charles vor fi campioni li se va ierta.
    5 9
  • Și încă ceva: de ce să nu spun FIA=Mercedes ținând cont că "încălțările" monoposturilor sunt confecționate și testate doar pe "picioarele" Mercedes? Celelalte tipuri de monoposturi nu mai contează în acest sport, F1 a devenit FormulaMercedes?
    10 17
  • Senna Fan
    O cursa frumoasa cu un duel pentru o pozitie a podiumului pana in ultimul tur (Vettel - Hamilton).
    Multi spun ca a fost un cadou din partea Mercedes pentru Bottas. Nu stiu ce sa zic. Este posibil, dar si Bottas a meritat Victoria. A avut cel mai bun start si a ramas in fata cu un ecart sigur. Asta e strict meritul lui.
    Hemilton ar fi vrut locul doi, dar nu intotdeauna iti iese. Oricum, el este safe din punct de vedere al punctelor. Mercedes vrea locurile 1 si 2 la final de campionat. Astfel arata ca pachetul masina-motor est cel ce a adus Victoria la piloti. Este o strategie abordata de absolut orice echipa care s-ar afla in aceasta situatie.

    Ferrari:
    - De cateva curse se vede ca este cea mai bine pusa la punct masina. Dar apar greseli individuale la piloti. Daca pe Leclerc il mai poti intelege (al doilea an in F1, primul la Ferrari, o oarecare presiune...etc), pe Vettel chiar nu-l inteleg. Ar trebui sa aiba un nivel al maturitatii care il freest de astfel de erori. Un start ratat care a costat Victoria. Ferrari este peste Mercedes in acest moment. Dar acest lucru se intampla (parerea mea) pentru ca Mercedes deja testeaza monopostul pentru 2020. Posibil sa vedem in 2020 din nou un Mercedes aproape imposibil de invins. Trebuie sa recunoastem, Ferrari sta slab la capitolul strategii. Iar greselile individuale apar datorita presiunii absurde pe care echipa pune pe piloti.

    McLaren:
    - Tren pozitiv. Posibil sa obtina un podiu anul acesta si sper chiar. La anul sigur se vor bate pentru podium.

    RBR:
    - Vertappen a avut ghinion. Clinciul a fost clar greseala ui Leclerc. Albon in ritmul lui, cu un trend pozitiv imi pare.

    Restul:
    - Batalii frumoase pentru locurile 7-10.

    In concluzie, un campionat 2019 deja inchis la echipe, cu sanse mari sa se inchida in maxim 2 etape si la piloti.
    Vom vedea ce se va intalmpla in intersezon si in 2020.
    41 3
  • Claudiu
    Comisarii FIA au fost din nou ridicoli. Inca o data au dovedit dublul standard, pe de o parte incearca mereu sa-i scape de penalizari pe Ferrari si Mercedes, iar pe de alta parte aplica la sange regulamentul pentru restul echipelor. Vettel a furat startul din pacate, fara nici un dubiu, la fel si Bottas a furat startul in Austria 2017, iar explicatia FIA in ambele cazuri este penibila: "a fost in limita de toleranta acceptata" :) Daca se intampla asta in DTM se aplica penalizarea indiferent de echipa sau pilot. Iar Leclerc trebuia penalizat pentru condus periculos cu aripa stricata si aratat steagul negru cu alb inca din primul tur. Cred ca FIA a tinut cu dintii sa amane castigarea titlurilor la piloti si echipe cu 4 etape inainte de final de catre Mercedes, atlfel nu pot intelege aceste decizii :) Nu da bine ca nemtii au castigat timp de 6 ani consecutiv titlurile la piloti si echipe cu 2-4 etape inainte de final de fiecare data.
    Felicitari Mercedes pentru ambele titluri din 2019(matematic doar Hamilton sau Bottas mai pot castiga titlul la piloti).
    15 6
  • Multi critica Ferrari, dar vrea sa va amintesc ca din 1998, echipa asta se bate aproape an de an la titlul la constructori. A castigat de vreo 6 ori, în 21 de ani.
    Dar an de an Ferrari a fost la bataie, poate cu mici exceptii un 2009. In perioada de dominatie RBR, Ferrari a fost singura care le-a pus probleme. Masina slaba, mare pilot Alonso.
    In perioada Mercedes, Ferrari iarasi a fost singura echipa care le-a pus probleme. Masina buna si foarte buna, piloti slabi.
    Cu siguranta Ferrari va castiga din nou, poate anul viitor cu Leclerc. Desi eu cred ca aveau sanse de anul asta sa-l faca pe Leclerc campion, cu mai mult noroc, o mai buna strategie si daca echipa se concentra pe asta iar Vettel ramanea pilot nr 2.
    Dar oricum si Leclerc si-a luat-o in cap, ar merita un dus rece. In ritmul asta n-o sa pupe titlul prea curand. E haotic si inconstant. In pluton pare scapat din lesa.
    13 2
  • @ferr1
    Foarte adevarat man!
    Dar cine sa mai uita la asta in ziua de azi?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru