F1 Canada: Max Verstappen, pole în fața lui Fernando Alonso! Charles Leclerc pleacă penultimul

de Tiberiu Safta
Duminica, 19.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a obținut pole în calificările din Canada, în fața lui Fernando Alonso și Carlos Sainz Jr. Sergio Perez, unul dintre rivalii lui Verstappen la titlu, va pleca de pe poziția a 13-a, iar Charles Leclerc va pleca din ultima linie după ce Ferrari a schimbat mai multe componente ale unității de putere.

Formula 1 a revenit în Canada pentru prima dată din 2019, pe același circuit emblematic care poartă numele lui Gilles Villeneuve. Condițiile meteo în ziua de sâmbătă nu au fost, însă, favorabile, deoarece a plouat în timpul ultimei sesiuni de antrenamente și în timpul calificărilor.

Max Verstappen, liderul clasamentului, va pleca din pole în cursa din Canada după ce olandezul a stabilit un timp de 1 minut 21.299 secunde. El a fost mai rapid cu peste 6 zecimi față de Fernando Alonso, care a fost vedeta calificărilor cu un tur senzațional. Este prima dată când Alpine pornește din prima linie, iar pilotul spaniol va porni din prima linie pentru prima dată în aproape 10 ani. Al treilea cel mai rapid pilot a fost Carlos Sainz Jr, pilotul Ferrari fiind cu aproape 8 zecimi de secundă mai lent decât Verstappen.

Pe locul 4 se află Lewis Hamilton, la 1.5 secunde în spatele poleman-ului Verstappen. Cele două mașini Haas se află în spatele fostului campion mondial, cu Kevin Magnussen pe 5 și Mick Schumacher pe 6.

Esteban Ocon pornește de pe poziția a 7-a, iar George Russell va pleca de pe 8. Pilotul britanic de la Mercedes este singurul care a încercat să stabilească un timp cu un set de anvelope slick, însă acesta a ieșit în decor și nu a putut să-și îmbunătățească timpul. Daniel Ricciardo și Guanyu Zhou vor pleca de pe 9 și pe 10.

În afara primilor 10 se află Valtteri Bottas pe locul 11, Alex Albon pe locul 12 și, în mod neobișnuit, Sergio Perez pe locul 13. Pilotul mexican a ieșit în decor în Q2 și nu a mai putut continua. În spatele său se află Lando Norris, care nu a reușit să stabilească un timp pe tur din cauza unei probleme tehnice, iar pe 15 se află Pierre Gasly, și el cu probleme tehnice.

Ultima parte a grilei este alcătuită din Sebastian Vettel (locul 16), urmat de Lance Stroll (17) și Nicholas Latifi (18). Charles Leclerc va pleca de pe poziția a 19-a după ce Ferrari a decis să schimbe mai multe componente ale unității de putere. Inițial, monegascul primise o penalizare de 10 poziții, însă aceasta s-a transformat într-o penalizare care să-l forțeze să plece din ultima linie. Grila este completată de Yuki Tsunoda, și el penalizat pentru schimbare de componente.

Față de ziua de sâmbătă, vremea pentru cursa de azi se anunță a fi una mai bună.

Marele Premiu al Canadei va putea fi urmărit în direct începând cu ora 21, ora României.

via Formula 1

Comentarii (13)

  • Lewis Larbalestier Hamilton
    Brothers and sisters,

    Nu vă pot spune cât de fericit sunt.
    Mă simt foarte asemănător cu prima mea calificare din Australia în 2007 în ceea ce privește entuziasmul.
    Eu și Angie am avut cea mai mare îmbrățișare în spatele garajului, pentru că amândoi am muncit din greu.
    Sunt atât de recunoscător că o am pe Angie cu mine în fiecare zi pentru a-mi rezolva durerea și a-mi face corpul corect.
    2 7
  • Fernando Alonso
    O să-l atac pe Max încă din primul viraj!
    5 3
  • Carlos Sainz
    Scopul meu este să revin în lupta pentru coroana mondială.
    Azi m-am simțit bine în mașină, mai ales pe umed.
    Sunt încă într -o poziție bună pentru cursa de mâine, cred că va fi o luptă bună cu Max și cu Fernando, voi încerca să am o cursă consistentă și vom vedea dacă pot lupta pentru victorie.
    4 5
  • Charles Leclerc
    Sper că, cu aparitia mașinii de siguranță dar și cu puțin noroc, mă pot alătura și eu luptei pentru victorie in Canada.
    4 6
  • Franz Tost-Alpha Tauri
    Nu sunt dispus sa ofer prea multa simpatie lui Lewis Hamilton si Toto Wolff, cel care s-a chinuit să iasă din Mercedes-ul său la sfârșitul unei curse dificile la Baku.
    Acestea sunt mașini de Formula 1, acestea nu sunt vreun Rolls Royce, și piloții ar trebui să fie conștienți de acest lucru.
    Dacă mașinile sunt prea rigide, daca este prea dificil pentru ei (șoferii), poate ar trebui să stea acasă, în sufragerie stând pe un scaun.
    A fost clar încă de la început că aceste mașini nu vor fi ușor de condus.
    Aceasta podea face necesar ca mașinile să fie așezate rigid, ca mașinile să fie destul de aproape de suprafață asfaltului.
    Mașinile actuale nu mai sunt la fel de confortabil de condus ca în trecut.
    Imi amintesc de o perioadă în care șoferii veneau la mine, după cate o cursă, spunând că trebuie să meargă la un stomatolog, deoarece cursele le generau efecte supărătoare la dantura.
    Pilotii trebuie să facă mai mult antrenament pentru mușchii gâtului – acest lucru va ajuta, cu siguranță.
    7 5
  • Toto Wolff
    Jalnici sunt directorii de echipă, niste manipulatori care îi indoctrinează pe piloții lor ce să spună cu privire la disputa privind porpoising-ul.
    Acesta este un sport în care încerci să păstrezi un avantaj competitiv sau să-l câștigi, dar această situație a mers în mod clar prea departe.
    Toți piloții, cel puțin unul din fiecare echipă, au spus că au avut dureri după Baku și că au avut dificultăți în a menține mașina pe drumul cel bun sau au avut vederea încețoșată.

    Directorii de echipă încearcă să manipuleze ceea ce se spune pentru a păstra avantajul competitiv.
    Nu sunt preocupat doar de Mercedes, cred că toate mașinile au suferit într-un fel sau altul în Baku și încă o fac aici.

    Mașinile sunt prea rigide si sar prea mult.
    Aceasta este o problemă comună pe care o avem în Formula 1.
    Avem efecte pe termen lung pe care nici măcar nu le putem judeca.

    Dar în orice moment, acesta este un risc pentru siguranță, iar apoi venirea cu mici manipulări în fundal sau șoapte meschine sau dezinformarea șoferilor este doar jalnic.
    2 4
  • Da Toto, ai dreptate și continuă să dictezi FIA ce măsuri să ia. Cine te oprește să modifici mașina pentru a dispare „țopăiala”? Soluția e simplă, fă rost de un spion în echipa Red Bull sau cere FIA-F1 să-i dea avans „multiplului campion” 70 de secunde, câte zece pentru fiecare titlu. Regulamentar ar fi să găsești un fizician priceput în aerodinamică cum are Red Bull.
    9 7
  • Mattia Binotto
    Sunt foarte ingrijorat pentru numirea unui fost super-consultant Mercedes la vârful FIA.
    Ea este Shaila-Ann Rao [ 2016 - 2018 a activat la Mercedes cu rol de consilier, a raportat direct lui Toto Wolff] și a devenit secretar general (interimar) pentru sportul cu motor în urmă cu o săptămână, în locul lui Peter Bayer.

    Austriacul este unul dintre „epurați” de noul președinte Mohammed Ben Sulayem pentru gestionarea dosarului „Masi” și pentru urmările Abu Dhabi 2021, controversata cursă finală a campionatului în care s-a decis titlul mondial la piloti in ultimul tur (câștigat de Max Verstappen).

    Am avut o relație excelentă cu Peter, el a fost întotdeauna transparent, loial și rațional.
    Avea multă experiență.
    A fost o reorganizare și trebuie să o respectăm.

    Dar când aud numele lui Shaila-Ann Rao, desigur că sunt foarte îngrijorat.
    FIA ​​să se asigure că nu există conflicte de interese, este datoria președintelui FIA să se asigure că acesta alegere este potrivita.
    2 4
  • O sa ma rezum la diferenta dintre Max si Perez care a fost evidenta, pentru cei care spuneau ca Checo are sanse la titlu si este dezavantajat.
    Respect pentru Alonso.
    @Neutru: nu avem timp si spatiu pe acest site sa ne contrazicem in acest subiect pe nume coruptie, cred ca ne depaseste pe toti dar niste idei putem da dar argumentele sunt putine.
    Nu ma poate convinge niste vorbe spuse de un fan al unei anumite echipe de F1, si sa stii ca sunt bine informat in legatura cu acest sport fiecare vorbeste ca sa-si vada interesul ma refer la cei din F1.
    4 1
  • Polpozișă
    Se vedea din avion că strategii Ferrari îl vor aduce pe Leclerc după trenulețul Stroll-Ricciardo, efectiv că la handicapați.
    7 3
  • Polpozișă
    Sainz e material de vicecampion, Leclerc câștigă puncte importante în lupta cu Perez.
    7 5
  • Costel
    Cat noroc pentru L'echec si ghinion pentru cei din fata lui, ba chiar si prostie: se dateau ca prostii la o parte din calea monegascului si asa a ajuns ala de pe penultimul loc pana pe 5!
    2 2
  • Ferrari
    De la ultima cursă, toooot intru pe acest site și nu găsesc nici urmă de comentariu ca altădată... Mi s-a stricat mie PC-ul sau a dat peste voi acel val de variolă a maimuței?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru