Ferrari, şanse mici să lupte cu Mercedes pentru victorie în China

de Daniel Popescu
Sambata, 11.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari este capabilă să lupte cu Mercedes în China cu pneurile medium, însă diferenţa majoră de performanţă cu cauciucurile soft face ca victoria la Shanghai să fie puţin probabilă, potrivit datelor din antrenamente.

Esential 0.097 este avansul mediu pe tur al celor de la Mercedes in fata Ferrari cu pneuri medium
0.613 este deficitul Scuderiei Ferrari in fata Mercedes cu pneuri soft
Ferrari a avertizat că victoria obţinută în Marele Premiu al Malaysiei se datorează în bună măsură temperaturilor ridicate de la Sepang, astfel că nu îşi propune să repete performanţa şi în China la sfârşitul acestei săptămâni.

Datele din primele două sesiuni de antrenamente libere de la Shanghai indică însă faptul că Ferrari este foarte aproape de Mercedes pe parcursul stinturilor lungi efectuate cu pneuri de compoziţie medium: în medie, Kimi Raikkonen a fost cu numai 0.097 secunde pe tur mai lent decât Nico Rosberg pe parcursul unui stint de 13 tururi efectuat în antrenamente. În plus, finlandezul a avut un stint cu şase tururi mai lung decât germanul, element care confirmă că Ferrari gestionează mai bine pneurile medium.

▶ China, antrenamente 1: Mercedes a spulberat concurenţa 
▶ China, antrenamente 2: Hamilton rămâne pe primul loc
▶ China, antrenamente 3: Hamilton, cel mai rapid

Cu toate acestea, şansele Ferrari la victorie sunt afectate semnificativ de predicţiile celor de la Pirelli cu privire la strategie.

Producătorul italian anticipează o strategie cu numai două opriri la boxe, cu două stinturi lungi pe pneuri soft urmate de un ultim stint cu pneuri medium în ultimele tururi ale cursei. Această strategie este dictată şi de diferenţa de 1.7 secunde dintre cele două compoziţii de cauciucuri aduse în China.

În cazul pneurilor soft, cei de la Ferrari au fost în medie cu 0.613 secunde mai lenţi decât rivalii de la Mercedes, astfel că cel mai probabil Lewis Hamilton şi Rosberg vor reuşi să-şi creeze un avans important înainte ca Sebastian Vettel şi Raikkonen să treacă pe pneuri medium în finalul cursei.

Marele Premiu al Chinei la TV

Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Chinei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii. La fel ca anul trecut, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 10 aprilie 05:00 -
Antrenamente 2 vineri, 10 aprilie 09:00 -
Antrenamente 3 sambata, 11 aprilie 07:00 -
Calificari sambata, 11 aprilie 10:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 12 aprilie 09:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV

▶ Formula 1 în 2015.

La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Via Autosport Plus

Comentarii (4)

  • In Malaezia nemtii au aranjat treaba pentru fierari, acum au apasat usor pe acceleratie si-au pusa lucrurile la punct. Cica au competitie.
    5 7
  • Ideea este ca ar trebui sa stim si cate tururi au facut Ferrari si Mercedes pe softuri. Acea diferenta nu se explica decat prin setari. Daca masina se seteaza pt medium atunci va praji mai repede softurile... degeaba esti foarte rapid 2-3 tururi daca apoi esti nevoit sa intri la standuri pt schimb... pana la urma suntem de abia la inceputul sezonului si mai avem de asteptat cateva curse ca sa vedem cu adevarat cum stam. Acum se pot trage totusi cateva concluzii:
    1. Mercedes are cea mai rapida masina
    2. Ferrari pare a fi a doua forta in fata Williams
    3. Ferrari e mai gentila cu pneurile decat Mercedes
    4. Mercedes F1 W06 Hibryd degradeaza mult mai repede pneurile decat W05 (si ce e mai important decat Ferrari)
    5. Exista riscul ca monopostul W06 sa pateasca ca cel W04 (monopostul din 2013). Si acela era foarte rapid insa distrugea pneurile rapid. Deocamdata speculam, mai avem de asteptata putin sa vedem ce va fi... insa multi specialisti au banuiala expusa mai sus...
    7 5
  • _Gigi_
    @Dany: La antrenamente te-ai uitat? Daca nu, atunci n-are nici un sens sa discutam. Asa ca fapt divers, Raikkonen a rulat 19 tururi incaltat cu pneurile medii. Masinile de F1 nu se seteaza pentru medium, sau softuri ci se seteaza pentru altceva. Dar poate sa mearga mai bine pe o varianta, in functie de cum are setata aripa fata. De ce... poate te prinzi singurel. Daca nu te prinzi, poate n-ar fi rau sa nu mai postezi pe aici pana pricepi mai multe.
    - Hybrid? Hibryd? Iti spun eu W06 Hybrid. Nu stiu ce inseamna Hibryd. Toate sunt "hybrid" acuma asa ca n-are rost sa-l folosesti. W06 este ok, simplu de folosit.
    - Multi specialisti sunt prosti, este la fel ca in Ro care cica are 15000 de specialisti, dar n-a auzit nimeni de ei, pentru ca sunt buni doar la scuipat seminte.
    Un mic sfat, un om destept nu face aceeasi greseala, un om prost repeta aceeeasi greseala. Tot o dai cu "degradeaza pneurile"... scuze dar se spune altfel, "consuma" daca vrei suna foarte bine. Sau foloseste "mananca" pneurile. Asa macar n-o rada nimeni de prostiile pe care le repeti constant.
    3 2
  • @ gigi

    Iti doresc ca Lumina Invierii sa iti patrunda in suflet si in casa! Multumesc ca mi-ai acordat cateva clipe din viata ta. Detaliile pe care le-ai expus le vom discuta cu alta ocazie.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru