FIA a interzis mecanismul de ajustare al gărzii la sol

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 23.01.2012
FIA a interzis utilizarea sistemului de ajustare al gărzii la sol în sezonul 2012, deşi tehnologia dezvoltată de Lotus este perfect regulamentară.

Speranţele echipei Lotus de a obţine un progres semnificativ în sezonul 2012 pe baza unei noi tehnologii dezvoltate pe parcursul anului trecut au scăzut dramatic.

Echipa britanică a dezvoltat un mecanism de ajustare al gărzii la sol care permite monopostului să rămână în echilibru inclusiv în momentul frânarii, mecanism evaluat în premieră în cadrul sesiunii de teste de la Abu Dhabi din luna noiembrie a anului trecut.

Sistemul a fost considerat legal întrucât nu necesită intervenţia directă a pilotului, însă FIA a anunţat echipele vineri seară că această tehnologie nu va fi permisă în sezonul 2012, potrivit declaraţiilor lui Mark Gillan, unul dintre inginerii de top ai echipei Williams.

"FIA tocmai a interzis acest tip de sistem. Am investigat acest sistem de ceva timp. Cu siguranţă are un impact aerodinamic asupra monopostului şi orice (n.r - dispozitiv) care permite menţinerea scăzută a părţii frontale este benefică din punct de vedere aerodinamic", a precizat el în cadrul emisiunii The Flying Lap.

FIA nu a explicat motivele pentru care a interzis acest sistem, însă este foarte posibil ca echipele rivale să fi făcut presiuni în acest sens.

După apariţia primelor informaţii despre noul mecanism dezvoltat de Lotus, Ferrari a confirmat că lucrează la o tehnologie similară, iar presa italiană a dezvăluit că şi Mercedes AMG analizează oportunitatea de a introduce un astfel de sistem.

Singura echipă de top care nu s-a arătat interesată să construiască un astfel de mecanism a fost campioana mondială Red Bull Racing.

Via | Autosport

Comentarii (14)

  • Emil Pihastru
    RB
    Sunt sigur ca RB are un sistem asemanator care creeaza o ajustare a suspensiilor fata corelat cu mobilitatea spliterului placii
    4 1
  • FIA
    Pacat ca Red Bull au anuntat ca n-o vor folosi!
    1 7
  • Emil Pihastru
    mavrik
    1. Scuze. Dar nu inteleg la ce ar fi folosit o atitudine pro. a celor de la RB.
    2. FIA nu a motivat de ce a interzis sistemul. Poate ai mai multe informatii. Multumesc
    3 2
  • @Emil Pihastru
    Nu intelegi din lipsa spiritului analitic! Gaseste raspunsurile intrebarilor "cine urma sa beneficieze/sa nu beneficieze de acest sistem?", "cum se numesc acele echipe care beneficiau/nu beneficiau de acel sistem?", "care este istoria fiecarei echipe de F1 (si aici e preferabil sa te axezi doar pe realizarile din intreaga ei istorie)?", "ce piloti/ce fel de piloti concureaza in echipele ce beneficiaza/nu beneficiaza de acel sistem?", "de ce la inceput s-a hotarat a fi permis acest sistem insa hotararea a fost schimbata doar dupa anuntul celor de la Red Bull ca nu vor folosi acel sistem?", "oare daca nici o echipa n-ar fi anuntat ca nu va beneficia de acel sistem s-ar mai fi schimbat hotararea?", sau "oare daca o echipa aflata aproape de coada clasamentului ar fi anuntat nefolosirea acelui sistem hotararea ar mai fi fost schimbata de cei de la FIA?", s.a.m.d. Cand vei gasi raspunsurile acestor intrebari iti vei da seama si vei intelege ca nu gandesc gresit! Dar e posibil ca fiind fan Red Bull acele raspunsuri sa nu te convinga la fel cum nici hotararile instantei si dovezile aduse in fata instantei nu ar convinge o mama ca fiul sau e un criminal. Asta din cauza sentimentelor pozitive avute fata de el :D
    5 11
  • Emil Pihastru
    @mavrick
    Ai uitat o intrebare: la ce echipa F1 a lucrat Jenica. Poate ca Ferrari au esuat cu sistemul si nu vor sa ramana si in urma lui Lotus....
    8 0
  • @Emil Pihastru
    FIA pe motiv ca intelege prin spectacol in F1=nr.mare de depasiri a luat cele mai proaste decizii incat se duce d...u F1: nepermiterea pilotului atacat de a-si schimba trasa decat o singura data permitandu-i celui din spate sa-l depaseasca cu mare usurinta. Asa cum restrictioneaza atat de mult si din atatea unghiuri F1, la fel e posibil sa o faca si acum: probabil cauta din toate unghiurile de a-i da lui Vettel sansa sa piarda rolul de "cel mai tanar dublu-campion in F1" si sa-l castige pe cel de "cel mai tanar triplu campion mondial in F1".
    6 6
  • @Emil Pihastru
    "Ai uitat o intrebare: la ce echipa F1 a lucrat Jenica"-intrebarea asta nu o am si nu o gasesc in lista celor ce ti le-am oferit! Dar din picul de cunostinta al vocabularului &expresiilor celor ce nu stiu sa vorbeasca imi dau seama ca ai vrut sa-mi spui "ai o intrebare din partea mea/am o intrebare pentru tine"....am sa-ti raspund la intrebarea aia cand imi vei prezenta mai multe date personale (nume.prenume data/locul nasterii) legate de acel "Jenica".
    2 7
  • Emill Doi
    Nu sunt eu
    Mavrick. Intrebarile caare au urmat nu imi apartin. Multumiri pentru lamuriri. O sa-i comunic lui Pihastru cel autentic. O zi buna.
    0 0
  • marian0904
    Geometrie variabila
    Desi sistemul a fost gasit legal, cred ca FIA nu doreste sa deschida un camp de lupta pentru dezvoltarea masinilor, respectiv sa permita construirea de monoposturi cu geometrie variabila, chiar daca aceasta se obtine prin sisteme automate, nu prin actiunea directa a pilotului. S-ar ajunge la sisteme foarte sofisticate de pozitionare a diverselor suprafete aerodinamice, astfel de sisteme fiind scumpe si, posibil, nu suficient de sigure.
    1 0
  • Emil Pihastru
    @mavrice
    cauta pe google date despre Jenica. Nu stii care Jenica .... atunci las-o moarta - nu ai ce sa explici despre F1 nimanui...
    Nope. Esti pe langa .... ai uitat sa adaugi o intrebare (acea intrebare) in propria-ti lista de intrebari retorice. Greu, greu la deal cu boul mic.
    3 6
  • @Emil Pihastru
    "E greu la deal cu boul mic"-ai dreptate, in ziua de azi pentru a avea reusita intr-un domeniu trebuie sa te aflii sub aripa unui mare "bou" si de valoare. Insa eu de mic am fost indrumat sa nu ma alatur "boilor" ;)
    0 0
  • Emil Pihastru
    @mavri
    Nu stiu ce ai fast invatat de mic, dar oricum se pare ca nu conteaza. Pentru ca te-ai alaturat.... functia o cere daca vrei sa scoti mult de la ea ... si ai vrut. E un lucru obisnuit ca un astfel de specimen sa pozeze cat de mult poate in cinstea intruchipata, pentru ca serveste la exercitarea ilegalitatilor in liniste .... nestingherit. Si ai dovedit si aici ca esti adeptul "descurcarii prin orice mijloace" - in cel mai pur stil romanesc.
    Ciocu mic deci ...
    0 0
  • @Emil Pihastru
    Bine mai,specie divina capabila de-a cunoaste omul si orice miscare facuta in viata lui fara a sta o secunda face-to-face!Fie cum zici tu: n-am sa mai scot un cuvant caci ma loveste pe la spate un vechi si bine cunoscut proverb romanesc.
    0 0
  • Emil Pihastru
    oky, asa e mai bine. Numai o intrebare: ocrotitorul tau (tipu cu patru copite si aripa) stie ca il vezi drept "un mare bou si de valoare"? Deh, cine seamana se aduna ... sau "alatura" cum ai zis. E pacat ca pentru un cascaval in plus prea multor oameni nu le pasa de raul pe care il fac altora. Inchid ochii si intra in hora ... altii, tot multi merg cu fruntea sus crezand in dreptate si in oamenii care cica o deservesc ... ca sa afle mizeria in care se scalda acestia ... pentru un cascaval in plus.
    ps: chiar e nevoie de "face to face"? Sau ... chiar nu a fost nicio secunda? Neah, mai bine aia cu specia divina.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru