FIA anunţă sistemul de punctare pentru acordarea superlicenţei pentru Formula 1

de Daniel Popescu
Marti, 06.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a publicat sistemul de punctare prin care piloţii vor primi superlicenţa necesară pentru a concura în Formula 1 începând din sezonul 2016.

Esential 40 de puncte trebuie sa obtina un pilot pentru a primi superlicenta pentru Formula 1
5 este numarul competitiilor care permit castigatorului sa obtina cel putin 40 de puncte pentru superlicenta
FIA a dezvăluit în luna decembrie că va introduce un amplu sistem de punctare prin care condiţiile pentru acordarea superlicenţei necesare pentru a concura în Formula 1 vor fi înăsprite.

La vremea respectivă, forul mondial anunţase că un pilot va putea primi superlicenţa numai dacă a împlinit deja 18 ani, a trecut un test de cunoştinţe din regulament sportiv, a concurat cel puţin doi ani în competiţiile de monoposturi şi a obţinut anumite performanţe în acestea.

Marţi, FIA a detaliat sistemul de punctare a performanţelor din competiiile inferioare, iar un pilot va trebui să obţină cel puţin 40 de puncte pentru a putea aplica pentru superlicenţă.

Deloc surprinzător, competiţiile care se desfăşoară sub egida FIA sunt favorizate, în timp ce puternicul campionat Formula Renault 3.5 Series este considerat de aproape două ori mai slab decât GP2. În plus, în lista de competiţii şi-a făcut apariţia şi Formula 2, competiţie care are cel mai mare punctaj, dar care în prezent nu mai există şi care va fi relansata în anii următori.

▶ Drumul de la karting la Formula 1

Iată grila completă de punctare:

Competitie Loc 1 Loc 2 Loc 3 Loc 4 Loc 5 Loc 6 Loc 7 Loc 8 Loc 9 Loc 10
Formula 2 60 50 40 30 20 10 8 6 4 3
GP2 50 40 30 20 10 8 6 4 3 2
Formula 3 Europa 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
CM de Anduranta 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
IndyCar 40 30 20 10 8 6 4 3 2 1
GP3 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0
Formula Renault 3.5 30 20 15 10 7 5 3 2 1 0
Super Formula Japonia 20 17 10 7 5 3 2 1 0 0
Formula 4 - competitii nationale 10 7 5 2 1 0 0 0 0 0
Formula 3 - competitii nationale 10 7 5 2 1 0 0 0 0 0
Formula Renault 5 3 1 0 0 0 0 0 0 0

FIA a decis să schimbe regulamentul acordării superlicenţei după ce Red Bull l-a promovat la Toro Rosso pentru sezonul 2015 pe Max Verstappen, care la 17 ani va deveni cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1.

Olandezul a concurat un singur sezon în competiţiile inferioare şi a ocupat locul trei în Formula 3 Europa, pentru care ar fi primit doar 20 de puncte pentru superlicenta dintre cele 40 necesare.

Via FIA

Comentarii (4)

  • C Long
    Felicitari !!! Inca o idee fabuloasa !

    Daca un pilot castiga spre exemplu campionatul DTM, WTCC, Formula E, WRC sau oricare at campionat n-are ce cauta in F1...

    Tine-o tot asa FIA !!
    4 1
  • "Deloc surprinzător, competiţiile care se desfăşoară sub egida FIA sunt favorizate.."

    Aha, deci asta era adevaratul motiv nu prudenta de a avea prea multi tineri in F1. Acum cine va vrea F1 stie in ce competitii va vrea sa se bage. Chiar daca esti foarte bun si o echipa de F1 ti-ar da volan, ei bine nu primesti daca nu concurezi unde trebuie inainte de F1. Asa ca sa popularizeze competitiile lor dar asta ar putea insemna mai putina valoare printre pilotii de F1
    4 1
  • "în prezent numai există" - cum ajung unii editori ma depaseste....
    1 0
  • e damp... Kimi avea doar 23 de curse de monopost inainte de F1. Si uite ca a devenit campion mondial si are si mai multe titluri de vicecampion. Ca sa o lalai nu stiu cat in competitii inferioare pentru puncte poate sa insemne si bani. Bunica lui Kimi si-a vandut casa ca sa poata acesta concura dar daca ar fi trebuit sa stea ani in alte formule poate ca nu mai vindea nimeni casa pentru el.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru