FIA propune echipelor semnarea unui compromis

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 17.06.2009
FIA a acceptat propunerea echipelor in privinta monitorizarii costurilor si sugereaza ca este dispusa sa ajunga la un compromis, insa termenul limita pentru 19 iunie ramane in vigoare.

Echipele din Formula 1 au facut miercuri o ultima incercare de solutionare a conflictului cu FIA, principalul punct de reper fiind reprezentat de modul in care forul mondial va gestiona cheltuielile facute de echipe.

Replica celor de la FIA a venit dupa numai cateva ore, iar Max Mosley a acceptat in cele din urma ca monitorizarea sa fie realizata de o companie de audit independenta, punand astfel capat uneia dintre cele mai importante probleme de pana acum in relatia cu echipele.

"Ne-am oferit deja sa acceptam raportul unei companii reputate de audit, sprijinita, acolo unde este cazul, de semnatura unui membru din consiliul de conducere al companiei. Orice suspiciune de incalcare a regulamentului va fi investigata de o companie de audit agreata de comun acord, iar sanctiunile vor fi financiare, conform unei formule prestabilite", se arata intr-o scrisoare trimisa de FIA catre echipe.

Cu toate acestea, FIA a propus echipelor sa se inscrie in sezonul 2010 prin utilizarea unei limite de buget de 40 de milioane de lire sterline, urmand ca in urmatoarele saptamani aceasta limita sa fie eventual reajustata dupa negocierile cu FOTA.

"O problema fundamentala in privinta propunerii FOTA este absenta unei sume clare in privinta bugetului. La fel ca si noi, echipele trebuie sa stie care sunt constrangerile. Prin urmare, propunem sa acceptati regulamentul pentru sezonul 2010 asa cum a fost publicat si asa cum ne-am inteles anul trecut. Daca este necesar, acesta poate fi revizuit prin prisma reglementarilor de guvernare care sunt in curs de stabilire", a adaugat Mosley in cadrul scrisorii.

Presedintele FIA a explus posibilitatea de a amana termenul limita pentru echipele FOTA pentru 1 iulie, sustinand ca noile team-uri trebuie sa afle cat mai curand daca vor concura in sezonul 2010 al Formulei 1.

De asemenea, Mosley sustine ca noul Acord Concorde nu poate fi semnat pana vineri si propune utilizarea interimara a Acordului Concorde din 1998.

"Daca vrem sa modificam circumstantele guvernarii din Acordul Concorde din 1998 vor incepe discutii foarte lungi. Nu mai avem timp, pentru ca trebuie sa le raspundem pana cel tarziu vineri celorlalte echipe care s-au inscris in sezonul 2010. Prin urmare, propunerea noastra este ca toate partile sa fie de acord sa accepte Acordul Concorde din 1998 printr-un schimb de scrisori. Apoi putem negocia un nou Acord Concorde 2009 sub protectia aranjamentului din 1998. Pana la urma, am trait cu acest Acord timp de 10 ani; cateva saptamani sau luni in plus nu ar trebui sa reprezinte o dificultate", a mai precizat britanicul in scrisoarea adresata echipelor.

O alta problema in conflictul dintre cele doua parti se refera la regulamentul tehnic pentru 2010. FIA este de acord cu existenta unui singur set de reguli, insa sustine ca motoarele Cosworth utilizate de noile echipe nu trebuie sa aiba o limita de turatii, spre deosebire de cele 18.000 rpm ale motoarelor constructorilor.

Mosley justifica acest lucru prin timpul foarte scurt pe care il au cei de la Cosworth pentru a dezvolta motoarele pentru 2010, baza acestora fiind reprezentata de regulamentul din sezonul 2006, atunci cand Cosworth a parasit Formula 1.

"Asa cum am convenit pe 15 mai, va fi un singur set de reguli. Acest set va fi incorporat in intelegerea precedenta din 11 iunie.

Asa cum am explicat la intalnirea din 11 iunie, Cosworth trebuie sa aiba permisiunea de a realiza motoare fara limita de turatii in 2010, conform regulamentului din 2006, intrucat Cosworth nu are nici timpul si nici resursele necesare pentru a reveni la regulamentul din 2010. Orice inginer va confirma ca acest lucru nu va oferi echipelor relevante niciun avantaj competitiv", a explicat Mosley.

In finalul scrisorii sale, Mosley a anuntat ca va trimite cate o scrisoare fiecarei echipe in parte pentru ca acestea sa accepte oferta FIA, prin care team-urile ar renunta la conditiile atasate la inscrierea in sezonul 2010. "In scurt timp vom trimite fiecarei echipe o scrisoare pentru a fi semnata. Daca  va fi semnata si returnata, scrisoarea va certifica inscrierea neconditionata a echipelor".

Cu mai putin de 48 de ore inainte de temrenul limita pentru rezolvarea conflictului, echipele trebuie sa decida daca accepta oferta FIA, in contextul in care este foarte posibil ca cel putin o parte dintre acestea sa nu accepte propunerile formulate de forul mondial in privinta bugetului maxim si a Acordului Concorde.

Via | FIA

Comentarii (1)

  • Max nu se lasa
    Pana in ultimul moment apeleaza la machiavelisme, eufemistic vorbind (ele sunt de fapt practici murdare). Faptul ca trimite la fiecare echipa cate o scrisoare, ar putea sa insemne o noua incercare de dezbinare a FOTA, iar termenul de 48 de ore este extrem de scurt, facand aproape imposibila o consultare intre echipe. In plus aproape ca nu a renuntat la nimic din conditiile puse initial. Chiar si echipele noi pentru care pretinde ca a facut tot ce a bulversat in ultimile luni F1, au inceput sa-i acorde bile negre.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru