FIA sugerează că noile monoposturi din 2017 nu vor îmbunătăţi şansele de depăşire

de Daniel Popescu
Vineri, 28.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA sugerează că schimbarea radicală a aspectului estetic al monoposturilor nu va genera o creştere a numărului de depăşi în curse.

Esential 2017 este anul in care vor intra in vigoare noul regulament tehnic
FIA pregăteşte o schimbare radicală a regulamentului tehnic pentru sezonul 2017 prin care monoposturile să devină cu 5-6 secunde mai rapide decât în prezent.

Acest obiectiv va fi atins prin mărirea lăţimii pneurilor faţă de la 24 la 325 mm şi a celor spate de la 325 la 425 mm, dar şi prin modificarea semnficativă a aripilor şi a caroseriei. În ciuda acestui val de schimbări, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, sugerează că numărul depăşirilor nu va creşte prin implementarea noului regulament şi face o comparaţie cu schimbările majore introduse în 2009.

"Am atins un echilibru relativ decent. Cei mai mulţi directori tehnici cred că munca depusă pentru pregătirea sezonului 2009 a fost foarte mică în comparaţie cu cei doi factori majori din prezent, degradarea pneurilor şi sistemul DRS. Dacă, aşa cum cred unii oameni, va fi mai dificil pentru un monopost să urmeze de aproape un alt monopost, atunci putem creşte autoritatea sistemului DRS.

Nu văd o problemă mare aici", a declarat el.

Video: Cum vor arăta monoposturile de Formula 1 în 2017

Directorii tehnici din Formula 1 lucrează în prezent la designul monoposturilor pentru sezonul 2017, iar în acest sens au primit permisiunea de a utiliza practic nelimitat tehnologia computerizată CFD. Whiting afirmă că primele date concrete din partea echipelor vor fi analizate de FIA începând din 2 octombrie.

"Suntem pe punctul de a avea o idee destul de bună despre direcţia în care mergem până în 2 octombrie. Aceasta este următorul termen pentru a discuta despre munca depusă în CFD şi le-am oferit mai mult timp de lucru în CFD. Capabilităţile lor depind de la echipă la echipa", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (6)

  • Credeam ca Bernie este depasit. Dupa deciziile cretine din timpul curselor acuma se abga si aici.

    Solutia pentru depasiri este simpla : modificati regulamentul astfel incat sa deschideti alte zone de pe monopost pentru dezvoltare aerodinamica si simplificati aripile fata. Stiu si eu...o aripa cu maxim N elemente incat sa nu mai fie factorul cheie pentru toata aerodinamica masini.
    8 0
  • pensionar prost cu regulile lui
    9 1
  • C Long
    Asta da schimbare... lăţimii pneurilor faţă de la 24 la 325 mm :))
    4 0
  • monty alias MONTOYA
    pt a avea depasiri mai multe, de fapt doar multe, ca acum nu prea sint.... ar trebui implicat mai mult factorul uman, pilot si mai redus cel tehnic, o masina buna trece odata de una slaba si cam atit, ca ii mai ia un tur dupa aia nu mai e interesant, deci sa nu mai fie diferenta asa mare intre monoposturi.
    2 1
  • Cred ca trebuie ca masinile de F1 sa fie dotate cu motoare de masini de tuns iarba ... abia atunci vor fi depasiri !!!! Lasati dracu teoriile cu motoare miniaturale si reveniti la cele de 3200cmc aspirate , doar asa ve reveni spectacolul in F1 si dezvoltarea se va scurge catre masinile de strada . Pana atunci, *distractie* placuta in cursele cu aspiratoare !!!!
    3 3
  • florin
    pai ar mai trebui sa treaca cateva echipe la motoare honda..... apoi sa vedeti voi depasiri
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru