Grosjean: "Pneurile au făcut dificilă simularea de cursă"

de Daniel Popescu
Vineri, 22.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Romain Grosjean se alătură piloţilor care critică noile pneuri Pirelli şi afirmă că degradarea acestora a îngreunat semnificativ simularea de cursă de joi din testele de la Barcelona.

Aproape toate echipele s-au concentrat joi pe simulări de cursă în cadrul testelor de la Barcelona, care au scos încă o dată în evidenţă degradarea rapidă a noilor pneuri furnizate de Pirelli în acest sezon.

Cel mai vocal a fost Romain Grosjean, care afirmă că simularea de cursă a fost dificilă din cauza degradării cauciucurilor, însă este încrezător că inginerii vor înţelege rapid cauzele problemelor.

"A fost foarte dificil. Pneurile se degradează foarte mult, cred că în primul stint am spus încă din turul doi că pneurile sunt 'moarte', dar am avut 66 de tururi de făcut aşa că am dat tot ce am avut mai bun, încerc să-mi adaptez stilul de pilotaj. În plus, condiţiile nu ne ajută şi nu sunt reprezentative. Frigul de aici nu este uşor de suportat pentru pneuri, este foarte diferit de ce am avut anul trecut şi trebuie să schimbăm multe lucruri pentru că lucrurile să funcţioneze perfect", a declarat francezul.

Urmareste Automarket
Un alt pilot care s-a concentrat pe simulări de cursă a fost Mark Webber, însă australianul nu a făcut comentarii negative cu privire la comportamentul pneurilor.

"A fost destul de bine, învăţăm multe lucruri, dar în general a fost o zi pozitivă.

Au fost câteva mici probleme pe ici, pe colo, dar în general avem foarte multe date de analizat şi nu a fost o similare de cursă prea rea. Aş spune că ne-am putea descurca mai bine la o nouă încercare, dar asta este valabil pentru toată lumea, aşa că a fost o zi pozitivă pentru noi", a precizat pilotul Red Bull Racing.

Via ESPNF1, ESPNF1

Comentarii (6)

  • Astia de la Pirelli cresc nivelul degradarii pneurilor precum guvernul boc crestea taxele de parca ar fi vrut sa ne vada mancand doar paine cu ceapa. Un calificativ de le-as da ar fi "suficient" deci nici macar "bine". Mai bine era pe timpul confruntarilor dintre Bridgestone si Michelin.
    8 2
  • Pirelli o sa traga in jos F1. Nu mi-a placut de la inceput. Compania Bridgestone consider ca a fost ce-a mai buna in dezolvarea gumelor speciale ptr F1.
    4 3
  • Deci toate sansele sa vedem pe podium piloti care gestionau bine pneurile,gen Perez,Button sau de ce nu,chiar Massa...
    3 3
  • Dupa parerea mea @klausnake, sa poti gestiona astfel de pneuri intr-o cursa inseamna sa fi mai modest dar eu cand spun "cursa" nu spun "modestie" ci "fight" in limita regulamentului. De aici se cam poate deduce ca prezentele pneuri impiedica pe multi dintre campioni sa dea tot ce-i mai bun din ei luptand pana la capatul puterilor cum a facut Alonso acum cativa ani in urma cand cu dispozitivul de hidratare de la monopost stricat a reusit a termina cursa si a fost luat pe umeri deoarece nu se mai putea tine pe picioare: http://www.promotor.ro/sport/formula-1/fernando-alonso-deshidratat-dupa-o-cursa-caniculara-4246431/galerie-foto
    2 4
  • Sunt de acord cu tine ca la ora actuala conteaza mai putin pilotul decat materialul care il are fiecare la dispozitie.
    Dar nu putem decat recunoaste ca si a gestiona mai bine pneurile face parte tot din talentul fiecaruia de pe pista.Din pacate aici s-a ajuns sau aici s-a vrut sa se ajunga,sa conteze mai putin pilotul,chiar daca spunand asta nu am nici o intentie in a spune ca Vettel sau altii ca el nu dispun de talent,dimpotriva,la urma urmei sa ai 3 titluri nu cred ca implica doar hazard.
    2 1
  • Ai dreptate: si gestionarea pneurilor este un talent; insa de-as compara un pilot ce lupta cu putere si unul ce gestioneaza pneuri as ajunge la un rezultat oarecum asemanator celui obtinut in comparare unui pilot de Boeing 747 cu un pilot de F22. In caz de razboi, intr-un avion de lupta trebuie pus un pilot de avion de pasageri sau pilotul unui avion de vanatoare? In cazul nostru: cursele de F1 trebuiesc desfasurate/ avute loc intre piloti ce gestioneaza pneurile monoposturilor de F1 sau intre adevarati piloti "fighters"de F1? Poate ca acum multora le va fi mai usor sa vada. sa realizeze in ce hal a ajuns cursele de F1.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru